Kliky původní
To gumové na lanku nevím jak se jmenuje, ale mělo to pomáhat tahu pružiny a bránit nepořádku zalézt do bowdenu
Nába ještě z Olpranu
Jedna dnešní, aneb RB z větší vzdálenost
2002: zimní kolo se zimními plášti Schwalbe, vlaštovky, nové polepy, bez laku a pomalu taky bez lesku
1996 podzim
1995-96: představec GT 150mm, podkovy na V-braky, Gebhardt převodníky
1994 - Olpran Prema
Druhý zimní projekt a mé první horské kolo. Respektive to, co z něj zbylo, uvedené do víceméně původního stavu. Vlastně do trochu vylepšeného stavu, protože XT páky jsem si vždycky přál a nikdy na ně jako student už nenašetřil. No a ty pláště bych si tenkrát taky koupil, protože se mi líbí, jen tenkrát se dělaly „jen“ Z-Maxy, kde ten skin-wall byl poloviční.
Takže krátká historie: začal jsem v 1994 na Olpranu Prema. Cr-Mo rám, pevná vidlice, pedály s klipsnami, představec Zoom s rozpěrným uchycením a gripy Ritchey s tvarem připomínajícím vývrtku. A potom postupné vylepšování, na které jsem použil vše, co jsem vydělal na brigádách: posilovače cantilever brzd (Benest – na fotce), přebarvení rámu, dokoupení v té době parádní vidlice Kangaroo, XT V-brzdy, Flite Titanium sedlo a ve finále RB rám, vyrobený ještě ve Strakonicích. No a potom přišlo další kolo, a tohle RB se stalo nosičem „dvojkových“ dílů, nosiče, dětské sedačky uchycené za sedlovou trubku, hladkých „silničních“ plášťů, až nakonec stálo na prázdných kolech pár let v garáži. A teď bude chvilku stát v obýváku a v létě vyrazí po místních hospůdkách :-)
(vloženo 23.12.16)
Značka | RB Bike |
Model | XR1600 |
Modelový rok | 1996 |
Velikost | 18" |
Rám | Hliník |
Vidlice | Kangaroo 26R3 |
Hlavové složení | Tioga Alchemy |
Kliky | Shimano Deore LX FC-M563 |
Středové složení | Shimano BB-UN52 |
Přesmykač | Shimano Deore XT ST-M738 |
Měnič | Shimano Deore XT RD-M739 |
Řazení | Shimano Deore XT ST-M739 |
Kazeta | Shimano Deore LX CS-HG70 - 7 rychlostí |
Náboj přední | Shimano Deore LX HB-M563 |
Náboj zadní | Shimano Deore LX FH-M565 |
Brzda přední | Shimano XT BR-M739 |
Brzda zadní | Shimano XT BR-M739 |
Brzdové páky | Shimano Deore XT ST-M739 |
Ráfek přední | Ritchey Rock 440 |
Ráfek zadní | Ritchey Rock 440 |
Pedály | Ritchey Comp 1996 |
Řídítka | Kore Litebar 56 cm |
Představec | Kore Lite Stem 110 mm |
Sedlovka | vyrobena v ČR |
Sedlo | Selle Italia Flite Titanium |
Pláště | Onza Canis 26x2,25" |
Hezky pěkně, krásný příběh. Sedlovka je myslím EXU a stejné hlavové složení jako máš ty, stále slouží na bajku, který jsem postavil pro tátu.
Naprostá pecka cit pro detail… jsem fanda RB a KANGAROO takže 5*
Jedno z nejhezčích retro kol tady…
Pokud bys chtěl mám nové nápisy na vidlici…
@JaMull: jo to bude ono, brutal finish = kartáčování.
Jinak, kdyby to třeba někoho zajímalo, tohle jsem leštil nadvakrát, nejdříve kotoučem z technické tkaniny + hrubá pasta, následně textilním kotoučem + jemná pasta. Tomu ještě předcházelo vybroušení poškozených míst jemným smirkovým papírem.
orm: pleteš si leštění a kartáčování, to jsou dva úplně rozdílné procesy povrchové úpravy. Al se leští textilem a leštící pastou – povrch připomíná zrcadlo. Tenhle rám je mimochodem pěkně vyleštěný. Brutal finish je kartáčování. Ve výsledku to připomíná brus po šmirglu. Surová al trubka to určitě není, jináč bys za to nepřiplácel 4 tácy.
JJ, podkůvky i rohy mi tady ještě leží, sice by to bylo ještě větší retro, ale chtěl jsem to co nejčistší.
joooo! veliká noblesa! 5/5
PS: podkovu [RooX] mám taky ještě doma ;-)
Az na vidlici musim dat 5+ :) tyhle vidle byly proste vo hov.., ale kultovka OK.
Bomba, 5*! RB z doby kdy se řadilo po bok C-dale a Kleina.Snad nikdo jiný taková kola nedělal.
Asi jsi nikdy nevidel surovou duralovou trubku bez uprav, jinak bys toto napsat nemohl.
Jinak kolo za 5.
@herrman: Pan Heinik mne cenu za brutal finish zduvodnoval prave tim, ze venuji hodne casu lesteni na jemno, takze ty trubky upravu maji. Cele je to pak pod lakem.
Pokud sis to cele lestil sam a pak to dal pod lak. Tak pekna prace a lestil jsi lepe nez v RB :-). Kazdopadne i silnicka co ma parischr je mnohem lesklejsi nez soucasna verze brutal finishe a tam se to zda byt puvodni.
Osobne preferuji „zaslou“ barvu hliniku. Jen mne to prekvapilo, ze se to tak lisi.
Připomíná mě to moje první kolo- Meridu až na ty brzdy to bylo dobrý kolo.
@Fanda-S: to řazení jsem sehnal až letos na místním bazaru. Dokonce bych asi někde našel i kazetu, ale osmička má širší ořech a ten už se mi nechtěl řešit. Naopak rozestupy koleček jsou stejné, takže 7 kazeta bez problému funguje s 8 řazením. No a na plánované využití to odstupňování rychlostí myslím bude stačit :-)
@DaD: ta vidlice asi moc nefungovala, ale na svou dobu to nebylo vůbec špatné. Časem ale ty elastomery nějak ztuhly, holt umělá hmota.
@orm: je to hliník leštěný do zrcadlového lesku a dalo se to tehdy takto koupit, „brutal finish“ jsou trubky bez úprav. V průběhu let jsem z toho sundal lak a dal nové, modernější polepy „RB“. Ale lesk potom časem zašel, takže jedině pod lak s tím. Mimochodem jsem se v rámci této renovace stal docela zručným v leštění hliníku :-)
Pěkně to máš složený.
To 7-mi kolo na osmičkovém řazení máš schválně?
Pecka. Tyhle devadesátky můžu.
Blast from the past, pekny..
23.12.16 18:25
To je dortík:) Tedy až na ten držák předního kola. Ta vidle moc nefungovala a to se v ní Franta Mrázek šťoural neustále.
@herrman: Ptal jsem se proto, ze me soucasny lesteny hlinik pod lakem (brutal finish) od RB pripada jiny. Toto je takove vice leskle, skoro mne to pripomina chromovani.
To „gumove“ sa volalo Bassworm a vyrabal to Sram. Len sa to chcel tusim celkom nehorazne prachy. Alternativa bola spravit si to sam z pruziny tusim k spojkovemu pedalu pre Skodovku a mosaznemu jadru z elektrikarskej cokoladky. Naklady cca 11 SKK aj si dobre spominam.
23.12.16 17:42
Super! Apropo, když je aktuální téma „led diod“ atd, tak tady to je „race bike bike“? Nebo tady to ještě znamenalo Roman Bartosz bike? :-)