Žena začala loni zase hodně jezdit na kole, ale s řazením se moc nekamarádila. Její oblíbený převod byl Španěl nebo obráceně, k tomu šílené zvuky při řazení, při kterých jsem psychicky strádal.
Volba tedy byla jasná: 1×11. Jako optimální mi vyšly převody 30 / 11–46 a kolo 27,5. Oslovil jsem scalara, domluvily se detaily a parádní stroj je na světě.
Myslím, že takovéto kolo je mimořádně vhodné pro manželky a milenky, které chtějí jezdit, ale nechtějí to přehánět.
Kolo není zatím nastavené na manželku, místo sedla bude její oblíbené, něco mezi křeslem a gaučem.
(vloženo 12.1.17)
Značka | scalar |
Modelový rok | 2017 |
Velikost | 17,5 |
Hmotnost | 11,5 |
Rám | MRX-Elite X7 27,5, hliník |
Vidlice | Raidon, 100 mm |
Kliky | SLX 175 mm, 30 z. |
Středové složení | XT |
Měnič | SLX |
Řazení | SLX 1x11 |
Převodník | Shinano 30 z. |
Kazeta | Sunrace 11-46 |
Řetěz | Sunrace |
Náboj přední | kola Remerx Top Disc 27,5 |
Brzda přední | Deore 615, 160 mm |
Brzda zadní | Deore 615, 160 mm |
Řídítka | Force Speed 640 mm |
Představec | Force Team Spry 80 mm |
Sedlovka | Force Basic karbon |
Pláště | Schwalbe Rapid Rob 27,5 x 2,1 |
pěkný kolo, ale 30 zubů to je o 2 zuby míň než mám na prostředním převodníku…i když mám 26", tak to odpovídá zhruba těm 30 u 27,5" nechtěl bych jezdit všechno na prostřední převodník…
Pro ženu jsem použil převodník 34z a je to pro ní akorát. Kadence 80 je pro ženskou sci-fi.
petrun: Mám doma manželku, ne závodnici. Při kadenci 80 to dělá cca 28 km/h, což vidím jako dostatečné. Jen tak mimochodem, kolik lidí tuhle rychlost na rovině udrží na MTB se zubatými plášti a jak dlouho? A kolik manželek?
Není tečka, útočíš, tak se musím ještě ohradit :)
XCO Rio ráfků jsem v roce 2015 a 2016 zaplet cca 25 párů a z toho ani s jedním nebyl problém, takže nevím jaké problémy jsi s nima měl ty. Samozřejmě je zaplétám jak jsem řekl ženám, dětem a lehkým chlapům.
Hmotnost náboje není rozhodně tak důležitá jako hmotnost ráfků, o tom se nemusíme dohadovat a hliníkový ořech u Remerx nábojů (Novatec) bych taky nepředkládal jako nějakou výhodu, naopak pro spoustu lidí je pak problém zahryznutá kazeta při výměně. A Deore náboje na CL mají cca 380g a 170g což vůbec není špatný.
A pokud to bereš jako mojí reklamu, klidně si to mysli, ale já o reklamu opravdu nestojím, práce mám bohužel stále víc než stíhám a chci stíhat.
Prostě jako na jakýmkoliv jiným kole i kdyby nebylo od tebe bych se pozastavil nad volbou takových ráfků na kole za 20+ pro ženskou. Tak si to neber zas tak moc osobně.
XCO Rio mi už nesmí do dílny, to je peklo. Prostě kombinace lehký a levný naznačuje u ráfku problém. To raději 100 gr. navíc nebo si připlatit za kvalitní lehký ráfek. Ale náboje Remerx zase mají hliníkový ořech, jsou lehké a už i pěkně chodí, naučili se je dělat, tak se oproti Deore nábojům ušetří hmotnost tady.
Vůbec to není o tom, kdo kolik udělá kol. Zase to Tvoje obligátmí navážení se do mne a reklama na to, že Ty zákazníkům zaplétáš kola…
Teď je tečka.
Však proč by to muselo bejt na průmyslech, je to nějakej kult. Lehčí kola a hlavně s lehčíma ráfkama za podobnou cenu se daj postavit třeba na Deore M615 nábojích a XCO Rio ráfcích. XCO Rio 650b 390g Top Disc 650b 490g. Pro chlapa bych to neřešil, ale ženskejm se vždycky snažím pokud to jde dát co nejlehčí ráfky, pokud se bavíme o rozpočtu na podobný kolo viz tohle. Ale nebudeme se tady hádat. Já těch kol udělam nanejvíc třetinu co ty, takže chápu, že nejde každý kolo řešit takhle do detailu.
Prostě jsem jen vložil komentář k pro mě špatný volbě ráfků a plášťů, to je vše, nemusíme to rozmazávat. Na druhou stranu chápu, že si bráníš svoje dílo. Konec tečka, dal už se nevyjadřuju nebo to zas skončí špatně :)
TopDisc mají kolem 1920gr., za 2 tisíce těžko vymyslíš lehčí kola na průmyslech.
Půl kilový ráfky a těžký gumy? To bych svojí ženě teda neudělal. Jinak to vypadá celkem fajn.
mirorek2: Samozřejmě, že by se to s jednoplackou dalo řešit lépe – do pomala i do rychla , ale to by znamenalo Eagle a zas tak rád ženu nemám.
kdysi se dával běžně nejlehčí převod 22/36 u některých trojplacek s kazetami 11–36 a 26"kol a to je u 27" ekvivalent 28/46
zase samozřejmě chybí těžké převody, ale kola do kopců je to fuk
30z je pohodka
vili: Těch 30 z vepředu je dobrá věc do kopce a po rovině se dá jet s rozumnou kadencí kolem 30 km/h, což je dost. Dýlka je OK, žena má 176, geo odpovídá starému kolu na kterém se jí jezdilo dobře.
30z bude imho málo pokud hodně jezdí jak říkáš, ale to není problém vyměnit. Zdá se to být docela dlouhé, možná zvážit po vyzkoušení kratší představec…jinak je to super včetně barvy
značka ideál… taky jsem drahé na kole nasadil jednopřevodník, dal lehčí vidli a kola a hned se z těžké obludy stalo něco, na čem se dá jednodušše jezdit… prostě jízda s manželkou má svý specifika, když přijdou dokopce, stejně sleze, a po rovině je to spíš kochačka ;-) takže palec hore tobě i scalarovi!
Dobrej popis:) hlavně co se týká sedla – moje žena bohužel vozí pod zadkem podobnej mutagen. Kolo moc hezký, jen ten jednopřevodník je pro mě stále (a vždy bude) neskousnutelná věc…
Pěknýý. já jsem k tomuhle rámu chtěl dát tuhle vidli, ale zjistil jsem že je to uplně jiný odstín :(
Pěkný kolo. Hmotnost je opravdu super. Líbí se mi, že se nebojíš použít čínské komponenty. Osobně mám s nima jen dobré zkušenosti.
Těch 30z mi přijde málo i pro ženu, ale jinak moc pěkná stavba, kliky jsou prostě nejhezčí současná Shimana.
Co to je za ty gripy?