… tak jak je na fotce váží 11,6kg, ještě čekám na koncovky bowdenů a hliníkové koncovky řídítek z číny. Už jsem ho poprvé projel, a to RB fakt kola umí, zatím nejlepší kolo jaké jsem kdy měl. Ani RB CRR 26" nebylo tak příjemné. Sedlovku mám na max, budu ji ještě snižovat.
(vloženo 16.1.17)
JaMull: vidli sem si nelepil ta byla nalepena origo samolepkama, ale lepil jsem si matku a neni to problém vyrobit a pokud seš malinko zručnějsí (což soudim podle toho, že si stavíš kolo) tak si myslim že to zvládneš nalepit i sám :-)
Jinak jsem vyráběl i šablony pro namaskování talířů, který žena „vyráběla“ jako vánoční present. -zo tam sme to lepili po „kouskách“, protože tam to bylo v kuse nalepit těžký a když se to lepilo po kouskách tak to ničemu nevadilo (mezírky se vymaskovali izolepou) Bohužel nemam foto výsledku :-/
hovado_cz když už tak bych nechal udělat stejnej polep, jen na styl RB, že by byl jakože dutej a sladilo by se to, ale to je detail.. :)
tak jim ještě pár lidí zdrbne navářky a taky se polepší.škoda že to nenapadne konstruktéra
vpa007: jj, zrejme s tim fofrovali na trh, pak jim to vahadlo spousta lidi zdrblo a tak se chytli za nos a udelali to novy frezovany:)
JaMull: ještě malej postřeh k vidli :-) sundal bych ty maniťácký samolepky, nechal bych to čistě žlutý nebo bych si na plotru říznul jenom obrys toho „M“ :-) a bude to vypadat krutopřísně :)
scret: mno popravdě to nějakej půlrok nechali, takže jsou lidi, co maj vahadlo verze jedna (říkám mu kovadlina)… asi potřebovali nějakej čas to doinženýrovat ;-)
TJK: tj… Jesteze nenechali to puvodni, ktery bylo na vystavach atd. To byl hnus…
Podle mě je na RB nejlepší vkusná kombinace rovné trubky a frézování, což se jim vždycky až na nějakou tu vyjímku povedlo. Třeba hlavovou trubku mají pěknou jak nikdo. i když všeho s mírou, třeba toto je humus nebo toto
DaD: tak ja nemyslel jen tebe…:) ad CNC souhlas… Nejdriv mi to u RB proste chybelo, ale postupne jsem si asi nejak zvykl…
scret: Však taky jo, já nebrečel a koupil něco jiného.
hovado: Tak já bych si klidně něco připlatil ale dávat víc jak půlku ceny rámu jako příplatek za jeden úchyt oproti specifikaci je pro mě naprosto mimo a určitě neadekvátní k práci. U Brutalu naopak tu cenu chápu. Sám bych to za povrchovou úpravu nedal, ale chápu to.
Ubrus: Souhlas, ten minimalistický design je parádní a třeba bílá s černými logy je parádní.
S těmi CNC prvky jsem chtěl jen poukázat, že to bylo něco čím se RB u HT odlišovalo. Že se to špatně čistí a je to tam více-méně k ničemu, je věc jiná.
nechapu ten brek lidi tady, ze 4ka za nejaky custom je moc… Panove, kdyz je vam lito vysolit, tak kupte neco jinyho! RB chapu, ze se s kazdou blbosti nechtej delat, resp. si za to nechaj zaplatit… Proc taky ne? a priplatek za brutal? opet nikdo nikoho nenuti..:)
Jednoduchy cisty design se mi libi, nicmene nicim neurazi a nicim neprekvapi na druhou stranu… RB si svoje zakazniky najde a o tom to je:)
Jasnou převahu tohodle rámu vidím právě v té jednoduchosti, ukažte mi na trhu jiný hliníkový rám který nemá hydroformované poohýbané trubky a který má jednobarevné provedení s minimalistickou grafikou.Někomu se to líbit nemusí ale řekněte jestli by jste svoje prachy dali radši třeba za tohle?
DaD a spol. taky bych chtěl ve fábce za základní cenu GPS navigaci a vyhřívaný sedačky :-) i v tomhle případě mam taky možnost buťto koupit rovnou nějakýho japonce, kterej stojí 4× víc než fábka v základu nebo si za zdánlivě velký peníze můžu tu fábku dokonfigurovat :-)
DaD… dyk CNC prvek po novu na Banditovi MkII máš, na IQ to smysl nedávalo a CRX to měl… a čistit to je fakt očistec… ale vypadá to super ;-)
DaD: Mam monstra, mam crx, mam rr a ta jednoduchost novych ramu se mne libi. Kdo ty frezovane prvky ma cistit :-).
bimjeam: právě že nerobí:( Kdyby alespoň zachovali ty CNC prvky, tak by to mělo něco osobitého, svého. Ale takto…
RB robí rámy HT už 20 rokov stále rovnako , neviem, čo je na tom úžasné, je to klasický koncept dvoch diamantov a nič jednoduchšie nikto nevymyslí. Bike je pekný, až na pár drobností rozumne vyskladaný.
Pre mňa je RB bike pre ľudí bez fantázie, ale to je môj problém :)
Nechci vypadat jako náhlý bijec za RB jen proto že teď nějaký mám.. už jen proto že má některý nesmyslný mouchy který myslím že v RB vyřešej vpohodě… ale co se týče zákaznického servisu a komunikace tak to vidím jasně na 1* … a kustomizace že stojí kolik stojí? vcelku pochopitelné… jestli že uvedeš nějakou myšlenku výroby s rozsahem customizace dle zákazníka a dáš tomu jasný hranice, tak to nastavíš procesně tak, aby to pro tebe nepředstavovalo zásadní narušení plynulosti výroby… pokud přijde někdo s něčím úplně mimo a ty si řekneš (relativně malé peníze) za to že děláš vlastně naprostý nestandard úplně mimo klasický proces.. tak zase za mě 1* že se do toho někdo pustí… a že se vám zdý popaltek vůči ceně rámu vysoký.. ano i ne… ono v hodinovce to lítá celkem rychle a dělat byznys zadarmo, neni byznys…
a nakonec k ceně Brutalu.. kdyby si někdo alespoň rámco vě zkusil, kolik práce obnáčí připravit surový rám do stavu v jakým je Brutál.. pak by pochopil proč to stojí tolik.. protžo to je prostě neskutečná ******** a všechno co se ošulí je hned vidět…
myslíš, takhle z vnějšího nezasvěceného pohledu, že RB má jasně daný cíl a zájmovou skupinu na kterou cílí a celkem dobře kryje potřeby trhu a možnosti personifikace produktu… a zavděčit se všem asi nejde…
No a pak v neposlední řadě… jestli že vezmu, že třeba základ bandita v laku bez tlumiče prodávají za 19k .. tak je to 1/2 až 1/3 jiných značek, které poměrově cena/výkon zase tak daleko vepředu nejsou…
to je můj pohled na věc… možná jsem zaujatý.. ale osobně myslím, že ne a že to hodnotím objektivně…
svářeč: hele sory, ale si myslím, že RB dělá pro zákazníky dost v rámci možností co maj… když si koupím Ghosta, Canyon, nebo cokoliv, customizace je nula… vyber si ze 2 barev, zacáluj a mazej dom… doma si pak můžeš koupit jinou vidli a tu sundanou prodat ze ztrátou na bazaru. U RB si můžeš vybrat barvu, namixovat osazení, případně dodat svý díly, 5× to mezitím změnit a PH není furt nasranej (a to já bych byl). Jestli chce někdo něco změnit na rámu, tak ať si to zaplatí – jak říkám jde o narušení standrdních logistických toků, custom zakázku musí někdo oběhat, přerušit dlouho naplánovanou výrobu, vykomunikovat.
A jo, taky jsem chtěl změnit pár držáků na bovden, a +5týdnů a +4tisíce mě přesvědčily, že až tak to moc nepotřebuji, naopak že to potřebuji bez přídavku +5 týdnů. Nicméně pro příště, když si stavbu kola naplánuju víc dopředu, tak s tím mít problém fakt nebudu.
Mi řekněte, kterej jinej výrobce vám takovouhle možnost dá? Krom těch, co staví komplet rámy na zakázku? Giant, Canondale, Ghost, Merida, LV… ;-)
Možnost customazace sice mají, ale za fakt mastnou cenu.. ono i 4 tis za brutal finish při ceně rámu 7 tis za nový je docela pálka.. A pořád se nemůžu zbavit u RB dojmu, i když jsem fanda českých výrobků, že už nemá co nabídnout i za těch 7 tisíc… a teď se nebavím o FS rámech
hovado, JaMull : kluci, ale já chtěl jen změnit jeden držák na bovden! To je takový problém? Kdyby jsem se poručil PM do trojúhelníku zadní stavby, tak to i pochopím, ale co je moc, to je moc. Na situaci mám stejný pohled jako svářeč. Kdyby alespoň měli ceny podle náročnosti úkonu, ale takhle paušálně to tam prásknout je pro mě nepřijatelné.
nevím zda mám taky fejky,ale asi jo,dal jsem za oba 8kil i s poštou:D
plnou 75ml lahev v tom držela když jsem sjížděl peklák,sice to byla moje první a krátká návštěva,ale i tak to hodně drncalo.
co se týká debaty o ceně sebemenší upravy rámu,přijde mi přemrštěná.za tyhle prachy bych si představoval custom geo a ne jen přidat pár navářek.sám dělám podobnou práci a vím,že nějaké vybočení ze série není žádný problém.udělat si dva -tři přípravky navíc není nic složitého.být ve vedení RB,šel bych do toho a snažil se splnit přání zákazníka a ne si ulehčovat práci.
DaD: Souhlas s JaMull a hovado-CZ… RB je prostě sériovka, u které je i tak dost solidní možnost customizace (barva, svy komponenty), ale ve chvíli, kdy se hrabeš v rámu, tak narušuješ atypickou zakázkou standardní výrobní toky… takže 4 litry je možná i málo a já bych je i dal, jen jsem ve chvíli, kdy objednával, tak mě tlačil čas, páč to není jen o penězích, ale kolo se staví od nuly (normálně vemou svařenej rám, nalakují podle požadavku a skládá se). Takže za mě to dělá RB dobře ;-)
Maran1, Zoidberg, hovado_cz, SB@RB, vpa007, scret, Tobyfree, MartyM, DaD, Radovan84, Adam Buchal, Lišák: Moc díky za pochvalu!
Parischr: Je to nejlevnější kup s přímými plochými dráty a oběma pevnýma osama. :D A nejsou to vyloženě těžítka. Jezdil jsem tyhle 650b a přišly mi lepší v boční tuhosti než 29" ale ještě jsem toho moc nenajel, a mám v plánu výplet nechat dotáhnout. Takže ti toho zatím moc neřeknu…
Svářeč: jsou to fejky, tak doufám že vydrží aspon sezonu :D
jdp: ano
Barevná kombinace je naprosto super!
Mně osobně se nelíbí dualy, ale chápu, že to jen můj problém. Za mě šest hvězd.
DaD: kdybych doplnil ještě Hovado_cz, tak 4000tis. za takové malé úpravy asi není úplně neadekvátní. Když si vezmeš kolik věcí musí udělat jinak, třeba v případě IS úchytu na zadní stavbě – při jakékoli malé změně úhlu zadní vzpěry musíš udělat IS úchyty jinak (takže nejdou požit staré výpalky, resp. frézované díly), musí mít přesnou polohu vůči ose kola, pak překopat stolici (přípravek) na svařování – to je dost hodin práce, tipuju. Já si chtěl dát na CRR 29 frézovaný prvek z bývalé CRX 26, rám by mě stál více jak 20tis..
stejně příjde mi debata o vedení lanek a hadic stejná jako jestli 3×9, 2×10 nebo 1×11 – prostě každýmu vyhovuje něco jinýho nebo jezdí na tom co mu roztočet dovolí :-)
jinak DaD: na tom neni nic divnýho, spousta firem (nejen cyklo) dělá, že něco bouchaj „jak Baťa cvičky“, proto můžou bejt věci levnější ale 1 nestandardní objednávka ti rozhodí celej výrobní proces (kor u menších firem) proto si takovýhle atypycký objednávky (byť zdánlivě prkotiny) „nechaj zaplatit“. A nemyslim že by to potenciálního kupce odradilo, spíš si tim hlídaj aby si lidi zbytečně nevymejšleli hovadiny :)
Mám RB kola rád a tohle se mi líbí…jak jsi spokojenej s koly CrossRide?
17.1.17 20:04
tomxxx: Za půl hodiny mám brzdu protaženou rámem, přišroubovanou a odvzdušněnou, ty bejku :) Ne, chápu jak to myslíš. Ta manipulace s imbusem je opravdu horší, ale ruku na srdce, kolikrát na ten třmen za sezónu saháš, že by tě to mělo nějak prudit?
vpa007: Tak to se povedlo, aby odradily zájemce o úpravu :) Mě to dokonce odradilo od koupi rámu této značky :) Možná to bude znít divně, ale i na kole na XTR bych řešil čtyři litry. A o to navíc, když jde o naprostou kravinu. Nicméně osobně bych na RB žádnou raketu na XTR nestavěl. Ty jejich HT rámy nejsou ničím extra a považuji je za takový max. střed toho, co se dá pořídit. Punc jedinečnosti v podobě CNC prvků je pryč, váha také neoslňuje a pro mě není tak nějak nic, proč tíhnout zrovna k této značce.
přesně tak.. vedění rámem.. to bych nechtěl ani u řazení ale to by mi tolik nevadilo…
kdo by se chtěl patlat s umaštěnou hadičkou, plnit olejem a furt odvzdušňovat.. při přendavání brzdy a tak… :D žejo…
scret, wilda81… jasan, jednoznačně… funkčně je to na H, ale okometricky mi to moc ladí oku ;-)
vpa007: tak naopak jesteze to nestrkaj do ramu jako vsichni… U razeni mi to asi zas tolik nevadi, ale u brzd je to totalni zhovadilost!
hadici na vidli je lepší vést kolem pravé strany hlavy a pak chytit na můstek tak jako to máš… jinak barevně se mi to líbí.
TJK: no jó no… moh, jen jsem nevěděl co s tím, na to jsem přišel až teď… takže možná zkusím okopírovat to LV eSíčko a uvidím, jak se to bude chovat ;-)
Pravda je, že LV to má prostě vymazlený, gábly jedou po vrchu spodní trubky, atd. Vůbec nejhezčí (ale netvrdím že nejlepší) by ale bylo vedení vnitřkem… ale to se už někde řešilo.
vpa007:.. FUJ.. tu predni vlnu na vidli si moh mit vyrsenou uz davno :-D no a zadek nevim nevim.. tam to vypada skoro totozne jako na Banditovi a u nej to proste nakroutit nejde… hadicka na tom zlomu kouek odstava a dostava se do kontaktu s brzdovym kotoucem a sroubama…
vili: dík… to pomohlo, sem právě k tobě koukal, ale nic nevykoukal, teď už to smysl dává… se k tomu musím doma posadit a progómat, jestli to půjde i na mý IQ s PM, jestli budu schopnej se nějak zbavit obou vln.. resp. jestli to bude mít smysl, páč je to jen opravdu okometrickej problém ;-)
Scret: ano je to tak… RB vubec neni spatne ale na roky vychytavany design a malickosti LV nema… svareny je ale opravdu pekne…
Vili: to mas super ze to takhle jde.. u Bandita bohuzel nejde… jinak ja mam X0 Trail.. tam je banjo dozadu.. takze pekne sklopit a mas po hnusny vlně :-)
hovado: doporucuju vice cist a mene mluvit… pak bys nebyl tolik za blbce:) Jinak uz se to tu parkrat resilo… kazdyho volba jestli RB nebo LV, nicmene RB nemuze kvalitou zpracovani a vychytavek na ramu LV ani sahat po kolena… Neznamena to ale, ze novej Bandit neni vybornej ram za skvelou cenu…
hodil sem ti k mýmu profilu fotku jak to mám já…
vili, svářeč, scret, TJK… dík za nápad / inspiraci… mrknu na svý IQ jestli to tam jde podle toho (LV) nějak jinak namotat, bo ta vlna mě okometricky štve ;-)
nezlob se, ale buď mám dlouhé vedení já a nebo ty. Diskuze je o tom, že se dá s vedením hadic inspirovat u Lajtvílu…žádný porovnávání ani doporučení koupit místo příplatku 4000,– rám od L.
vili: určo nechci trolit, nemam v nicku „Robin“ :-) ale pořád vyjde líp připlatit 4K za úpravu rámu RB než kupovat rám od LV.
S tím psem na druhý fotce si doufám děláš prdel :-D
vpa007: to co jsi dal za odkaz je „spatne“ asi mu nevychazela delka?.. pac origo jak to ma byt tazenej je tak jak daval odkaz na Kubaduv LV kousek nize Vili.. tady prio z manualu… u RB to tak natahnout nejde.. uz jsem to zkousel :-) (hadice vychazi do kotouce, resp. do unasece a sroubku… resp. minimalne na Banditu 675 to nejde…
Nevim nad cim se tu vsichni rozplyvate. Obycejny kolo, poskladany co dum dal.
vili: presne tak, chytre hlavy v LV se zamysleli:)) a prisli s genialnim tazenim hadice… musis mit ale brzdu s banjem..
né, už nevím kde jsem to viděl, ale určitě to má i Kubad na svým kole.
jo:
tak snad to eSíčko jde udělat na každým rámu…LV je na to připravený a má tam díry na zzz pásek.
vili: to je jak? myslíš udělat z hadice ""esíčko":http://p.vitalmtb.com/…1final16.jpg?…", jak jsem teď našel na googlu? chce to ale asi nechat delší hadici…
vpa007: řešil jsem to už na crr290. Taky se mi nelíbila ta vlna hadice a 4000,– za předělání návarků sem nechtěl dát. Pak jsem viděl Lajtvíl řešení a je po problému ;-)
17.1.17 08:56
až se přelakuje ta vidlice na nějakou barvu která by se k tomu rámu hodila tak to bude supr:-)
DaD: jako neobhajuju RB, ale já ty 4litry celkem chápu… je to prostě sériová výroba (byť možná z pohledu jinejch hráčů malosériová), ale furt jakejkoliv nestandard narušuje výrobní logistiku a toky, když ty rámy vařej po dávkách… takže ty 4litry jsou víceméně proto, aby odradily většinu změny dělat, jak mi vysvětloval PH. Na druhou stanu, pokud už stavíš kolo na XT/R, tak co jsou v rozpočtu 4 litry ;-)
Jinak ale souhlas, schovaný PM by bylo efektní a hlavně by odpadla ta obludná vlna hadice :-)
Máš to pěkný. Neřekl bych že tohle barevný kombo bude fungovat ale jo.Vypadá to moc hezky. Kotouče peklo ale ty budou první co půjde z kola dolů si myslím :-)
@DaD: Vidíš a mě PM uvnitř stavby nehozázně štve. Když to udělaj blbě, tak mě tam nebaví půl hodiny šmrdlat imbusem.
Jako celek se mi to líbí. Proč ale v dnešní době nedělají ten zadní postmout držák brzdy uvnitř rámu fakt nechápu. Mě třeba tohle dost vadí. Vypadá to na kole o poznání lépe a je to pěkně schované. Také když jsem chtěl i jen nepatrnou úpravu rámu ( jen předělat jeden držák na bovden! ) tak si řekli 4000,– za práci. I proto jsem šel do jiné značky.
Jinak je tohle asi nejlepší povrchovka co dělají,fakt pěkné.
Ta původní váha mi taky moc neštymovala, přesně jak psal Tobyfree, ale jinak paráda, hlavně na té druhé foto z většího odstupu, škoda toho rozmazaného ocásku… :-) Trošku bych tam ještě něco „dožlutil, ať je to nepatrně vyváženější. Nevím, jestli maxxis nebo nějaké decent žluté logo na sedlovce nebo sedlu, těžko radit. "Barva“ rámu je jedničková!
JaMull: Ale veď je to v pohode :o) Mňa to len pobavilo :o) Veď vidíš, že som dával za vety:o)
Jazdime a skladajme biky podľa seba a nie podľa toho čo píšu,hovoria iní,lebo na tom biku sa voziť nebudú oni :o)
Doprajme jeden druhému, povzbuďme, poraďme,ale nesúďme a nekritizujme.
Ja si myslím, že ten bike je pekný taký aký je. Každý bike ktorý robí majiteľovi radosť je pekný a je absolútne jedno akú má farbu, výbavu či váhu.
Prajem Ti veľa šťastných km.
Tobyfree: Omlouvám se :D váží 11,6kg
SB@RB: no promiň, podcenil jsem tvé znalosti :)
Ty převody mám jen kvůli XTR duálům, které mi vyhovujou a 2×9 je na mě málo, budu s tím jezdit aji dálky, doufám že bude čas :D
Nevieme ako a na čom ho vážil :o) Ale predsa to nie je pre nás podstatné.
Zaželajme mu, aby sa mu na ňom stále dobre jazdilo,aby mu bike robil radosť a dobre mu slúžil.
Rám a vidle paráda, ostatní z nouze ctnost.
škoda že to není 2×10 to je podle mě dost fajn převod pro ty, kteří 1×10, 11 nechcou. jinak ty kotouče hrůza.. :D ale jinak to musí bejt dost zajímavej bike… :)
Ja vim, ze jsem neverici Tomas, ale proste ne a ne verit te vaze. Vzdyt je tam skoro vsechno tezke…ale barvy OK
JaMull: Ďakujem za info aj upozornenie :o) Ale nebolo to potrebné,aj keď som uviedol výraz „farba“ :o) Vaše RB mám preštudované skrz naskrz a jazdím ich vyše 10 rokov :o) Ale už som si zvykol čo všetko tu ľudia riešia:o) aká pitomosti po vašom :o))
Miluji leštěné aluminium. Škoda barvy té vidle, to naštěstí na funkčnost nemá vliv :)
paradni kombinace zluty vidle a brutal finish ramu! Bohuzel kotouce na h…, 3placka v dnesni dobe je taky trochu out, nicmene treba 2×9 nebo 10 why not… Sedlovka mi prijde az moc vytazena… Jinak pekny kolecko… Do budoucna treba lepsi kola a bude to parada…
SB&RB: Jen pro puntičkářské upřesnění, Brutal Finish není barva ale povrchová úprava (kartáčování) + bezbarvý lak. Na RB konfigurátoru jsem vygeneroval toto, ale sedlovku s offsetem bych už asi nezvládl. Teď mám rám L, offset 0 a představec 80mm, a budu asi ještě štelovat..
Preferovaný styl jízdy: komfortni
Hodnota A vyjadřuje výšku postavy.: 177 cm
Hodnota B udává výšku trupu.: 148 cm
Hodnota C vyjadřuje délku nohy od podlahy po oblast rozkroku.: 83 cm
Hodnota D vyjadřuje délku rukou.: 70 cm
Produkt: CRR 290 RÁM
Velká paráda a hlavně ta žlutá vidle, ta tomu dává koule! Dobře on ;-)
Perfektná farba.
Mám už štvrté RB, no nad tou farbou stále slintám.
Akú máš výšku a inseam? Totižto ja mám RB CRR 290 vo veľkosti XL a musel som dať 60mm predstavec. Sedlovku tak akurát. Poskladal som synovi RB CRR290 veľkosť L a toto mi napodiv viac sedí aj keď mám sedlovku vyššie (vidieť na fotke pri Shrekovi). Meriam 188cm a inseam mám 91cm.Tak len zo zvedavosti sa pýtam ak nevadí. Ďakujem
žluto-stříbrno černá vypadá dost dobře – na starších fotkách to vypadalo divně ale tady to vypadá monstrózně!
bluma: Kotouče jsou tam zatím na zkoušku. Zadní třmen je totiž na KCNC adaptéru který patří na přední kolo. V tuhle chvíli se sjíždí jen polovina destičky, třmen je moc vysoko. Tenhle kotouč má tenkou brzdnou plochu takže bude snažší ji dosáhnout. Ale musel jsem udělat na adaptéru z děr pro třmen šlice a upilovat adaptér trochu tak, aby třmen klesl a sjížděla se celá brzdová destička. Fuška, ale povedlo se. Ještě přelakuju ten červený elox na černou ať to neruší. No a přední Shimano adaptér je mimochodem taky na houby, pač nemá v axiálním směru ke kotouči šlice ale díry, takže nejde seřídit. Takže jsem vrtal taky šlice :D A sedí. PS: šlic=drážka
16.1.17 19:33