Favorit

Přidat foto

Tak toto není asi pro výrobce ta nejlepší vizitka. Nedokážu si představit, jak to bylo možné zlomit. Nulová rychlost, sice se přes to pár závodnic převalilo, ale i tak.

Jinak závod byl parádní!

Edit: tak po rozboru videa, pomocí elektronické tužky, prasknul rám dřív, než se smotaly, bez zjevné příčiny.

(vloženo 28.1.17)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
midomidi2013

6.3.17 19:42

plzakj
plzakj

1.2.17 21:39

oldczbiker
oldczbiker

31.1.17 16:06

Tak pád má nakonec vážnější následky – zlomené žebro a konec sezony

Reagovat
bernie
bernie

30.1.17 16:18

2 pepek – máš pravdu, jsou to slova Colina

Reagovat
Jarda H
Jarda H

30.1.17 16:11

Ono ani po více jak sto let výroby letadel by neměly padat

Reagovat
Chili
Chili

30.1.17 15:45

->pepek, je to možné…

Nevím přesně čím to má osazeno, ale podle fotky to do limitu má daleko.

Reagovat
tonik666
tonik666

30.1.17 15:40

Jeste k prechylovani, ktere se resilo nize. Neni to zdaleka nejbizarnejsi prizpusobovani jmen jazyku. Nedavno jsem v srbsku zjistil, ze Srbove vsechna cizi jmena prepisuji foneticky. To je teprve sranda cist. dejvid tramp, dzordz bus atd…

Pro zajemce odkaz na magaziny air serbia, kde jsou clanky srbsky (i anglicky), at se muzete trochu zasmat: https://www.airserbia.com/…elevate-2017

Reagovat
bikus
bikus

30.1.17 15:31

Pro jistotu jsem si stáhnul celý přenos ze závodu a hodněkrát přehrál osudový okamžik a z mého pohledu jsem viděl toto:

  • rám praskl Pavle v prvním okruhu při nájezdu na první větší mez, následkem čehož se nehezky smotala, aniž by však před tím narazila do někoho, nebo něčeho jiného.
  • jestli některá další děvočka spadla, nebo si sedla či stoupla na její rám potom, už je nepodstatné, protože už bylo kolo na dvě půlky.
  • bohužel sdílím stejný názor jiného diváka, že to prasklo přesně v místě vstupů bowdenů.

Nebudu gůglit celý den podle startovní listiny, jestli je Pavla úplně nejmenší z celého startovního pole, a tím pádem je pro ní problematické rám vyrobit. Fakt je ten, že už jsem takové selhání rámu na CX neviděl, ani nepamatuji.

Každopádně můj subjektivní názor je, že po takřka 30ti letech používání carbonu na kolech by se takové věci stávat už asi neměly…

Reagovat
USPS

30.1.17 15:17

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
pepek
pepek

30.1.17 14:41

To prý (možná) řekl Colin Chapman

Reagovat
Chili
Chili

30.1.17 14:36

Ferdinand Porsche řekl: „Správné závodní auto, se má po projetí cílem rozsypat!“

Kdyby někdo přišel na to, že rám váží 1300g, tak se tady zase začne debata, že to je těžký Favorit.

Zajímalo by mě kolik váží?

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

30.1.17 14:29

ať to bylo jakkoliv rozhodně si to Fávo za rámeček nedá :-)

Reagovat
beranek666
beranek666

30.1.17 14:23

3 kola za půl sezony, takže na kole bylo najeto celkem nic. Holkou, která váží sotva 50 kg. Pokud by byl rám dobře nadimenzovaný, bude pod tímto zatížení prakticky nezničitelný. Tohle je jednoznačně konstruktérské selhání.

Reagovat
Meridabiker
Meridabiker

30.1.17 14:23

Monžná se zeptám blbě, ale cyklokrosové kolo nemá spodní váhovou hranici danou nějakým předpisem? Narážím na to, že takhle malinkatý rám při dnešních technologiích musí tohle číslo (pokud existuje) splňovat bez problémů, vezmu-li v potaz, že jiná závodnice bude měřit klidně o 30cm víc jak Pavla…tudíž váha samotného rámu v této velikosti nebude asi problém ne? proto může mít silně namáhaná místa daleko víc nadimenzovaná…ale jen se ptám…dík

Reagovat
Jarda H
Jarda H

30.1.17 13:59

V tomto případě pro objasnění proč práskl rám je názor mechanika irelevantní a určitě za to žádný mechanik nemůže a věřím tomu ze příprava na ostrý start je tak hekticka a podpůrné týmy tak personálně ocesané, ze jim muže směs vlasenkovych praklin uniknout. Pavla vzala na start jedno ze tři kol a stalo se to co se stalo. Já jsem za sebe rád ze se to nestalo 500m před cílem a ona nejela na medailové pozici, takhle je to jenom určitá ostuda kterou zdravá firma ustoji viz totozně prasklý Trek v závodě mužů taktéž v prvním kole (praskla hlava u spodní i horní trubky). My se nesmíme zabývat tím proč si toho nikdo nevšiml , nás musí zajímat jak vyřešit to aby i takový atipicky rám po x tisíci km v terénu nepráskl. A těď to pozitivní, Pavla je relativně po pádu zdravá odnesla to jen narazená zebra.

Reagovat
standoslav
standoslav

30.1.17 13:56

Pokud Pavla konečně našla po tolika letech výrobce rámu pro sebe, + pro Čs tým, nemá žádnou cenu nadávat. Kdyby jezdila v Belgii, byl by to problém týmu a ten by posoudil, jestli ji budou chtít dál, když nezajela, ale u nás je v klidu. Tým funguje dál, Favorit se poučí a snad dá holkam třeba ne 7ramu, ale 15 či 20. Doufejme a držme palce.

Reagovat
oldczbiker
oldczbiker

30.1.17 12:30

Celkem by mě zajímalo, co na to říká šéfmechanik

Reagovat
kubad
kubad

30.1.17 12:12

jak už tu několikrát padlo, ten rám musel být načatý z jiného dřívějšího pádu, takže to opravdu bude chyba servisu že to neodhalil.

p. Hrubý určitě napíše víc až se mu rám dostane do roku a zjistí co se stalo

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

30.1.17 11:51

otázkou je kolik za rok křusne karbornových rámů jiné značky (v průběhu závodu) :-)

Reagovat
Chaingang
Chaingang

30.1.17 10:56

Se mi hlavně líbí jak to pan Galovič elegantně hodil na mechanika :) Jen je škoda, že když se vědělo, že je rám v této části tak namáhanej a je problém s pevností spoje u tak krátké hlavy, nedostala Pavla víc rámů na sezonu a problému se mohlo předejít. To asi chtěli ve Favoritu velkou reklamu a moc za ni nezaplatit.

Reagovat
lutte3
lutte3

30.1.17 10:46

Slušná diskuze. :) Inu, Favorit – nabourat a zahodit.

Reagovat
DaD
DaD

30.1.17 10:43

USPS: Tak proto mi to přišlo tak legrační. Pavla je určitě ráda, že si nabila čumák a že ji to posune k lepším zítřkům:) To nevadí, že je mistrák v prdeli, ale za rok, za rok, už se to určitě nestane…

Tiger: Já to pochopil, ale chtěl jsem použít to tvoje slovo na konci :)

Reagovat
tigermoth
tigermoth

30.1.17 09:46

Asi jsem dal málo smajlíků, no nic.

Reagovat
USPS

30.1.17 06:10

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
DaD
DaD

30.1.17 00:50

Jj. Srovnání DH a FR kol s kroskama je taky zřejmě nějaká Dyškryminace!:)

jIrI___: ten tvůj příspěvěk to tady srovnal do latě, díky za takové hodnotné podměty…

Reagovat
DaD
DaD

29.1.17 22:41

Vyjádření samotné Pavly:

Obrovskou porci smůly si vybrala druhá česká zástupkyně Pavla Havlíková. Pro ni závod už v prvním kole, krátce po nájezdu do terénu, když se jí rozlomil rám. Byť byla otřesená a zklamaná, vzala s odstupem času celou situaci vyrovnaně. „ Beru to s nadhledem. Nejezdím na standardních rámech. Musím očekávat všechno. Tohle se občas stane, jen to bylo bohužel včera hodně na očích. Samozřejmě jsem s výrobcem v kontaktu, vše řešíme. Jsem testovací jezdec, tak musím něco vydržet ne? Jinak mám aspoň motivaci do budoucna, mám co napravovat. Paradoxně mi to dodalo elán do další práce. Jinak na kola Favorit nedám dopustit, spolupráce s touto firmou je na super úrovni“, okomentovala celou situaci pro náš web Pavla. „Vlastně je štěstí, že se mi to stalo v tenhle okamžik, kdybych se řítila někde v prudkém sjezdu, asi bych dopadla hůř“,dodala k svému zdravotnímu stavu, kdy skončila pouze s pohmožděninami.

Takže nakonec vše se šťastným koncem :)

Reagovat
tigermoth
tigermoth

29.1.17 22:05

Teda v daunhylu a frýrajdu se to štípe furt a ticho. Tady prdne ultralehký kousek uhlí a je tu konfrence s účastí stavitele, inženýrů a marketingových expertů. Dyškryminace!:)

Reagovat
depresy

29.1.17 19:38

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
depresy

29.1.17 19:00

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
jdp
jdp

29.1.17 18:52

Tak vyjádření pana Galoviče je přesně v jeho dosavadním stylu… Fávo za nic nemůžu, naopak Fávo bylo jediné, kdo jí dokázalo postavit kolo !

Richard Galovič :

To, že sa Pavle rám zlomil, je zlé. Tri profesionálne jazdkyňe zo stajne Kooperatíva Jablonec dostali na začiatku cyklokrosovej sezóny celkovo 7 rámov na mieru vyrobených každej závodníčke. Podotýkam, že Pavle pri jej výške nikto na svete nebol schopný zostaviť karbonový rám. Doteraz jazdila na relatívne ťažkých hliníkových rámoch. Pavla si niekoľko krát verejne rámy pochvalovala i jej výskedky v sezóne zodpovedali tomu, že Favority fungovali skvelo.

Rámy absolvovali šnúru desiatok profi závodov u nás i v zahraničí a boli nasadené v jednych z najťažších podmienok, aké cyklistika pozná. Pavla na nich získala titul majstra republiky i mnoho iných pódiových pozícii.

Rám len tak sám od seba počas jazdy nepraskne. Je úlohou mechanika kontrolovať stav rámu pred závodom. Pokiaľ rám praskol na začiatku závodov bez zjavnej príčiny, musel byť už načatý z predchádzajúcich závodov alebo tréningov. S veľkou pravdepodobnosťou už rám pred závodmi vykazoval poškodený lak. Taký rám nemal byť pustený na trať. Palva má k dispozícii celkovo tri rámové sady, komplete identicky osadené presne preto, aby sa predišlo takýmto prípadom. Po návrate podrobíme analýze ako prasknutý rám, tak i zvyšné dva a všeky rámy ostatných závodníčiek.

Zatiaľ nikto od nás poškodený rám nevidel, preto sa nemôžeme k celej situácii kompetentne vyjadriť.

Celá situácia nás veľmi veľmi mrzí, hlave kvôli Pavle, jej zraneniu i zmareným ambíciam.

Takéto situácie sa v profesionálnom športe dejú, v dielni u Jardy Hrubého je spústa prasknutých cestných, horských i cyklokrosových rámov svetoznámych značiek, na ktorých jazdíte i vy. Len sa nezlomili v priamom prenose na MS.

Profesionálnym českým závodníkom sme dodali mnoho rámov, Hochmann na dráhe vyhral majstra republiky a z majstrovstiev Európy priviezol bronz. Pavla i Nikola si viedli skvelo počas tejto sezóny a toto je jediný prípad, kedy rám od nás zlyhal.

Ak by leteckí mechanici nekontrolovali každé lietadlo pred vzletom i po pristaltí, mnoho z nich by nedoletelo do cieľa. Akonáhle rám opustí ruky výrobcu, je úlohou mechanika rámy denne kontrolovať a komunikovať s výrobcom.

Vývoju i výrobe rámu pre Pavlu i ostatných závodníkov sme venovali patričnú pozornosť. Žiaden závodný rám na svete nie je postavený tak, aby vydržal do nekonečna. Musí sa priebežne kontrolovať. Z toho plynie poučenie i pre všetkých amatérov: kontrolujte si rámy na malé praskliny laku.

Cyklistika je šport, stávajú sa v ňom i nešťastia a zažívajú neúspechy. My budeme ďalej pracovať na vývoji závodných i rekreačnych modelov. Budeme viac pozornosti venovať komunikácii s mechanikmi ohľadne bezpečnosti.*

Reagovat
jIrI___
jIrI___

29.1.17 17:22

To je zas mentální hnojiště :D

Reagovat
Jarda H
Jarda H

29.1.17 13:31

K těm brzdám nemohu říct žádný odborný vlastní postřeh, jen jsem předal postřeh lidí kteří cyklokros jezdí a chtějí to tak jak jsem popsal, prostě oni chtějí mechaniky a mají je, kdyby chtěli hydrauliku dostali by ji a tím říkám jen to že každý si jezdí co jemu vyhovuje a žádný vzorec na materiál neexistuje.

Reagovat
Fran-tic
Fran-tic

29.1.17 13:08

matosh: resil jsem/resim s authorem praskajici zadni stavby a jejich „know how“ je ve forme praska to, tak tomu pridame trosku matrose. takze jsem si prestal delat iluze, asi takhle. to ze se jinde pristupuje k tomuhle jinak je jen plus.

Reagovat
mathosh
mathosh

29.1.17 13:04

Jarda H – obdiv / rešpekt. Takto si predstavujem správny postoj a reakciu na problém. Zároveň obdivujem silu a schopnosť reagovať na nižšie uvedené komentáre, podľa ktorých by výroba rámov vyzerala asi „Podaj trubku, ja ju tu priplácnem a zajtra na majstraku uvidíme čo to povie…“ :) Ešte raz – palec hore a vera úspechov pri ďalšej práci.

Reagovat
Johnnyxjr
Johnnyxjr

29.1.17 13:02

Jardo jen dotaz k těm brzdám jak píšeš že hydry zatuhujou takže vlastě většina lidí co jezdí vrcholově cyklokros by měla přejít z hyder na mechny?

Reagovat
mr.antik
mr.antik

29.1.17 13:02

Tak co si budeme namlouvat, favorit i festka jsou především marketingové firmy…

Reagovat
Jarda H
Jarda H

29.1.17 12:41

Jak jste si mohl všimnout ve svých příspěvcích jsem se ani nezmínil o žádné značce, která praskala a praskla na místech nelogických a situacích naprosto standartních a ze své praxe jsem takových rámů opravoval stovkya tak se nebudu vyjadřovat ani k této publikované simulaci, která se mě netýká a je od věci v tomto případě, podobných testů na jiných rámech i samotných sestavách jednotlivých trubek jsme absolvovali taky dost, včetně zátěžových a trhacích testů jednotlivých spojů. To je totiž základ a beru to jako formalitu která se provádí v každé firmě, která něco tvoří a pak je to o marketingu co se ukáže a co o tom tiskový mluvčí dokážou vybásnit.

Reagovat
Fran-tic
Fran-tic

29.1.17 12:13

Jarda H – z mého pohledu,technologie pro práci s karbonem se nějak výrazně nezměnila , co se ale inovuje je způsob modelování, simulace a definování vlastností takových rámů. Výpočty pro kompozitní materiály byly vždycky celkem komplikované a nikdo pořádně nebyl schopný určit dle simulací, jak se výsledný materiál bude chovat. Teďka se situace posouvá a viz obrázek festky, která je procpaná čidly (pro zmapování směrovosti vláken a napěťových stavů). Spolupracuje zde festka s čvut, systém převzat z jejich karbonového letadla :)

Reagovat
kubad
kubad

29.1.17 12:03

já o poškození věděl, ale drželo to ještě skoro 1/2 roku

Reagovat
kubad
kubad

29.1.17 12:00

jak to čtu je to tady jeden odborník na carbon vedle druhého :D

tady prostě selhal servis a neodhalil poškození rámu, a že toho CX rám schytá pořádně

Reagovat
Jarda H
Jarda H

29.1.17 11:37

Mechanické Spyra mají čistě praktické důvody, na cyklokros, jelikož se jezdí v jakémkoli počasí , je potřeba aby brzdy vždy spolehlivě a pořád stejně fungovali, na rozdíl od hydraulik, které jsou náchylné za větších mrazů zatuhovat a hůře brzdit, tak tohle u mechanik nehrozí. Není to můj poznatek ale je to přímá zkušenost z týmu, který mechanické brzdy vyžadoval, proto že, nebyl jiný důvod tam nedat hydraulické brzdy.

Reagovat
depresy

29.1.17 11:17

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
Džey Ár
Džey Ár

29.1.17 10:38

Poučné. Když kouknu Jardovi do profilu, tak mi z toho vyjde jediné. Prostě smůla. Sedm rámů jezdí celou sezonu v klidu a jeden bouchne v nejhorší okamžik. S tím nic nenaděláš. Hlavně že je holčina v pořádku.

Reagovat
mr.antik
mr.antik

29.1.17 10:29

To je panečná férová komunikace..... Myslim že pan Galovič nebo jak se jmenuje ten obchodník, zahalí celý případ do marketingových blábolů o tom, jak buduje nejlepší značku na světě a nikdo se nic nedozví…

Reagovat
Jarda H
Jarda H

29.1.17 10:01

Možná to bude pro někoho novinka ale spousta speciálů jsou garážovky a teprve z nich se odvozují produkční typy a né naopak, a co se týká karbonu tak od devadesátých let se toho moc nezměnilo co se týká vlákna samotného, změnil se způsob zpracování a využití. Pokud se pamatujete tak i Štybarův růžový speciál byl kusovka garážovka , proto že Specialized v té době neměl geometricky vhodného krosa a tak mu nechali narychlo před mistrákem udělat někde hliníkový rám.Co se týká dostupnosti kvalitních vláken, tak to je jen otázka peněz a možnosti využití v daném výrobku, např.Pavla měla ty nejkvalitnější nejlehčí a nejpevnější vlákna aplikována do spodních ramen a ještě ne ve 100%. Tyto vlákna byla použita do jádra jako jednosměrný prepreg a potom byla z venčí a zevnitř chráněna náplety standartní jakosti.

Pavla měla na sezonu tři identická kola a já nejsem její mechanik a o dalším spotřebním materiálu nic nevím, byl jsem jen parkrát na vizualní kontrole rámu celého týmu kterých se dělalo sedm.

Reagovat
standoslav
standoslav

29.1.17 09:31

Re: JardaH: pokud mohu poprosit, zajímalo by mne info nejenom o tomto jednom rámu, který tady řešíme, ale celkově: kolik takových měla P.k dispozici na sezónu, kolik jezdila kol a třeba i kolik saltru odešlo do věčných lovišť. Občas věřím, že třeba „Mlýny“ něco řekne, nějakou zajímavost o finanční náročnosti za sezonu, o trendech, co se jezdí, atd atd, ale nic moc se nedozvidame. Dík.

Reagovat
depresy

29.1.17 09:28

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
scalar
scalar

29.1.17 09:17

Já mám obavu, že když chceš dělat v nějakých skromných českých podmínkách karbonové rámy na míru, tak je to technologicky asi na úrovni 90. let, kdy se s karbonem začínalo. A tehdy to praskalo, jak na běžícím pásu :-)

Reagovat
mr.antik
mr.antik

29.1.17 08:29

Tak tohle neni o materiálu ale o konstrukci… karbonový endura mají hlavovku jen o malinko vyšší ale nejsou z kulatých trubek. A nejdou udělat na míru

Reagovat
BLACK1E
BLACK1E

29.1.17 00:58

sobi20: To je jen marketing. Takový materiál by jsi nezaplatil.

Reagovat
Petr L2
Petr L2

29.1.17 00:50

Jo to s Airbusem si pamatuji, kdo měl tenkrát naštosováno ten vyhrál, sežraly všechny zásoby :-)

Reagovat
klingon
klingon

29.1.17 00:05

sobi20: mnoho z toho jsou marketingove basnicky :-) Primarnich vyrobcu uhlikovych vlaken zase tolik neni a vetsinou jsou ty materialy bezne dostupne. Kdyz zacal Airbus delat A380, ktera ma velke dily z uhliku, tak z trhu doslova zmizel jeden typ UMS rovingu, ktery jsem pouzival na nosniky modelu vetronu :-) Takze jsem se take mohl chlubit tim, ze pouzivam material pro letecky a kosmicky prumysl :-)

Reagovat
sobi20
sobi20

28.1.17 23:40

V této souvislosti by mě zajímalo jestli se vůbec takový malý a relativně méně známý výrobci (jako např. MRX, Maxbike apod., u kterých se asi nedá hovořit o vlastním vývoji a testování ) z pohledu cykloprůmyslu dostanou k TOP materiálům.

Světové firmy se totiž chlubí tím, že používají to nejlepší při výrobě svých carbonových rámů jako Cannondale vlákna ze zbrojního průmyslu, které podléhají přísné evidenci, Pinarello zase japonská vlákna výrobce pro letecký a kosmický " průmysl " a Felt vlákna od výrobce vláken pro týmy F1 ?

Reagovat
alo

28.1.17 23:12

už je to tu zas, tedy že nejlepší materiál na kolo je titan-)

Reagovat
DaD
DaD

28.1.17 22:54

Tak s Pavlou souhlas o tom žádná, to je fakt průšvih. Za technické info díky.

Reagovat
Jarda H
Jarda H

28.1.17 22:47

Monococ tady nepřichází v úvahu z několika důvodů, ten nejhlavnější jsou investice, za další tak malý rám na cyklokros musí být subtilní a hlavně musí mít nějaký optimální prostor mezi trubkami aby se dal přiměřeně nosit na ramenou. To co se stalo až tak dramatický technický problém není, řešení to má. Hlavní problém je zkažený závod Pavli, která se na něj celý rok intenzivně připravovala a dělala pro to maximum, to je to co mě nejvíc žere ,ostatní věci jsou vedlejší.

Reagovat
Milan
Milan

28.1.17 22:32

Jarda H: díky že jsi sem napsal a hodně to oceňuji-já bych na to kule neměl. A pro mne díky i Tvým příspěvkům BF stouplo jěště více na ceně pro hodnotu informací.

Pavle přeju ať se z toho oklepe bez následků a jde úspěšně dál.

Ještě bych něco vzkázal majiteli značky, ale vím toho moc málo-přesto si to dovolím-ať se z tohoto průseru určitě poučí a předchází tomu příště za byť vysokou cenu, protože tady jde o velkou zodpovědnost a lidský osudy a zde vyšší cenu neznám-i kdyby to měl zabalit.

Reagovat
KAPLIS
KAPLIS

28.1.17 22:21

Jarda H: tvůj přístup je fér ani bych si neodvažoval tvrdit, že to je něčí chyba. Prostě se to občas stane. Ale zrovna to jak se to stalo tady, je zarážející. Muselo to být načaté řádně a divým se, že to nikdo neodhalil. Muselo to být patrné. Kdyby to prasklo po nějaké ráně tak neřeknu. Ale tady to v podstatě utrhla rukama. Tak ať se to příště nestane! :-)

Reagovat
DaD
DaD

28.1.17 22:20

Hmm, tak 70mm opravdu není mnoho. A není lepší to udělat u takto malého rámu jako monococ a zvětšit kontaktní místo spoje? No i když by to asi moc nešlo k filozofii značky, když má Fáčko tak subtilní stavby rámů.

Reagovat
mr.antik
mr.antik

28.1.17 22:05

70mm to je teda slušnej drobek

Reagovat
Jarda H
Jarda H

28.1.17 21:59

Hlavová trubka u rámu Pavli je velikosti 70mm, tím neomlouvám že to tam prasklo, já ani teď neřeším to že si myslím že už rám byl naprasklý před startem závodu a nikdo si toho zřejmě nevšiml, pro to že ,karbonový rám by nikdy bez předešlého poškození nemohl tak prasknout, tak jak se to stalo Pavle bez cizího zavinění. Já dnes řeším to že se to pro příště v daném místě musí zesílit, a ani si nemyslím že rám byl poddimenzovaný. Já ze zkušenosti vím že rámy praskaly a budou praskat z daleko banálnějších příčin a každá taková prasklina by měla být poučení. Já zatím přesně ani nevím proč se to stalo, klidně to může být i vada materiálu ale na to nepřijdu, já jen hledám chybu u sebe a budu rád když ji tam najdu, bude to nejjednodušší než se trápit materiálem.

Reagovat
DaD
DaD

28.1.17 21:53

KAPLIS: S tím nezbývá než souhlasit a navíc pokud firma buduje pověst a dovolí si sponzorovat tým, co jezdí na svěťáky a MS, tak by k tomu měli přistupovat maximálně zodpovědně. Takhle je to pro značku jen pořádný *******.

Reagovat
DaD
DaD

28.1.17 21:48

plzakj: Jsem s tím smířen a už mlčím, slibuji :)

Reagovat
KAPLIS
KAPLIS

28.1.17 21:47

Ono je jedna věc udělat špičkový materiál na hranici použitelnosti a druhá používat jej přes dobu životnosti. Kdyby po pár závodech materiál měnila, tak by to bylo ok a mělo by to smysl. Takhle nechat jezdit rám do mrtva si říká o ostudu. Měnit rámy, které jsou dělány na zakázku, stojí určitě docela dost peněz. Pokud je patrné, že budou jezdit celou sezónu tak je třeba k tomu tak přistupovat. Taky jsem zažil sérii rámů, které byly stavěny na žádost objednavatele, na „váhu“ podle jeho zadání. Dostal je bez záruky a za pár týdnů bylo po nich. Cx rámy ze sady silničních trubek prostě nefungovaly. Přitom na silničkách fungovaly naprosto bez problémů.

Reagovat
plzakj
plzakj

28.1.17 21:43

DaD: Chces snad tvrdit, ze zahranicni komentatori vyslovuji ceska jmena spravne cesky? Cestina je takova. Se s tim smir.

Reagovat
DaD
DaD

28.1.17 21:40

skvedo: Zajímavé. A ostatní holky by jistě překvapilo, jakže se to u nás vlastně jmenují :)

Reagovat
Fran-tic
Fran-tic

28.1.17 21:38

DaD: rozumím přesně tomu, co popisuješ. z vlastní zkušenosti bych čekal možná trošku větší modernizaci při tvorbě rámů obecně…přece jen strojírenství se posunulo a nedělám si iluze o práci s jednotlivými materiály. Píšu to teda na základě zkušenosti s praskajícím authorem a řešením s firmou.

Reagovat
DaD
DaD

28.1.17 21:31

Pavla je sice silná závodnice s nějakým výkonem, ale že by pod ní musel prasknout rám, nemlich dělán jen pro ni, je hodně podivné. Není jediná prťavá v balíku. A co třeba biky? Ty jsou ve vel. „s“ ještě menší a musí toho snést ještě více než krosky. Jak vlastně ale i ty ve finále píšeš, Jardo. Ten rám byl pro Pavlu poddimenzovaný. Oceňuji ale, že jsi se k tomu postavil čelem.

Reagovat
DaD
DaD

28.1.17 21:29

jannk. OK, špatně pochopeno. Každopádně je to hrozná kravina :)

Reagovat
skvedo
skvedo

28.1.17 21:22

@DaD: Tady to máš přímo od ČT https://twitter.com/…572387115010

Zjednodušeně: Jsou to opičáci a jediná Nash o tomhle ví a zdrbala je za to.

Asi si dám tu práci a jako správný trolling napíšu pár závodnicím co tu ČT vyvádí a jestli by se jim taky neozvaly.

Reagovat
jannk
jannk

28.1.17 21:20

DaD: prosim lepe cist :) (Vosova neni Ceska, proto se jmeno prechyluje. Cokoliv ma kdokoliv v ceskych dokladech, tak se s tim zachazi jako s ceskym slovem, tj sklonuje se podle cestiny, pripadne ho cestina bere jako nesklonne – jako Nash. Konec off topic, tady to stejne nepatri)

Reagovat
DaD
DaD

28.1.17 21:19

Petr L2 to vystihl naprosto přesně a podepsal bych se pod to.

U Favoritu žádné trpělivé budování více-méně opět nové značky. Hned to fláknem do profi týmu a uvidíme, snad to dobře dopadne. Takhle to na mě bohužel celé působí.

Reagovat
tomxxx
tomxxx

28.1.17 21:18

@Jarda H: tak to je docela blbe, kdyz se to pohybuje na hranici unosnosti, nemelo by to byt spis na hranici pouzitelnosti, kdyz uz se to navrhuje bez rezervy? Ale chapu to, kdyz to takhle pises, tak to musi byt docela orisek navrhnout tak,aby te s tim nevyhodili, ze je to tezke.

Reagovat
kubad
kubad

28.1.17 21:17

Mě se tak rozložil Time carbon cx rám nikdo neví co ten její rám schytal, prostě umřel no

Reagovat
scalar
scalar

28.1.17 21:16

za hranicí

Reagovat
matbiker
matbiker

28.1.17 21:14

Hlavní lichoběžník je vlastně trojúhelník a horní rámová je tam vlastně na nic????? A co všechny menší mtb 29 rámy s hlavovkou vysokou 100mm, tam to funguje přesně jak?

Reagovat
Jarda H
Jarda H

28.1.17 21:11

Pavla je specifický závoďák, je velmi drobné postavy s velikým výkonem a postavit pro ni rám není nic jednoduchého, a nic pro ni není standartní. Jen pro představu veškerá zátěž na rámový lichoběžník je soustředěna jen na spodní trubku, ta horní z důvodu malé konstrukce rámu nemá skoro žádný význam pro torzi hlavy. Rámový lichoběžník v jejím případě vlastně neexistuje a je to jen trojúhelník a rovněž opora v předozadním směru od horní trubky skoro neexistuje. Pavla je sice lehká ale partie okolo hlavové trubky z již zmíněných důvodů víc zatěžovány než u rámu standartni velikosti, použil jsem určité zesílení v dané partii, ale zjevně je to málo, a ke vší smůle se to projevilo pozdě. A co si budem nalhávat v těchto případech takových rámů jeden z aspektu je příznivá hmotnost a tak se pohybujeme na hranici únosnosti.

Reagovat
DaD
DaD

28.1.17 21:09

Takže Vosová má v občance " Vosová" jo? :D

Reagovat
jannk
jannk

28.1.17 21:07

Protoze Nash ma tohle jmeno v ceskych dokladech, proto se neprechyluje – je brano jako ceske. Kdyby to byla Americanka, tak by spravne bylo Nashova (treba i jeji svagrova). Nez se pustite do kritiky jaky to je nesmysl, tak to obecne fakt smysl dava, jine varianty maji jeste vice nevyhod (treba uplne bez prechylovani to totalne rozbije stavbu vety)

Reagovat
tomxxx
tomxxx

28.1.17 21:06

@mr.antik: Nesmi se pouzivat to co by nemohl nikdo koupit. Tohle favo ti vyrobej, kdyz budes chtit.

To ze se obcas pouzivaj treba na draze prototypovy veci co v obehu nikdy nebyly a nebudou je kapitola sama pro sebe.

Reagovat
tomxxx
tomxxx

28.1.17 21:02

Mne je to docela lito. Subtilni trubky se mi libily. Favo bych si teda nekoupil, pac na zavodni jezdeni ho je za ty prachy skoda, ale fandim jim. Libi se mi pristup, ze se to dela u mas a delaj to cesky zamestnanci a dokazu si predstavit co je to za praci rozjet novej projekt.

Pokud vim, tak jednotlive trubky jsou slepovane, coz je malicko za zenitem pro „spodrebni material“.

Reagovat
DaD
DaD

28.1.17 21:00

No jo Vos"ová" a všechny ostatní „ová“ a jediná česká závodnice v balíku, kde by se „ová“ dalo pochopit je prostě Nash. To je kapitola sama pro sebe:D

Fakt nevím proč používají dvojí metr…

Reagovat
Petr L2
Petr L2

28.1.17 20:58

Osobně se mi nelíbí celý jejich koncept, pan podnikatel koupil značku, která je mrtvá, PR troubí do světa že míří na movitější zákazníky a nabízí jim kola s netradičním řešením, on je strojař, takže ví jak na to, jako kdyby měl nějaký patent na moudro, najme si na to designéra co také má ego jak vzducholoď a co udělal židli, mašinu na sodovku, jako študák předělal čumák Superbaa obléknul Audinu že vypadá skoro jako stotřicítka.

Proč bych jako měl takovému projektu důvěřovat a koupit si jejich kolo ? Co mi vlastně nabízí? Na trhu je hromada výrobců, kteří mají tradici a díky tomu svoje kouzlo, nebo za ně mluví trpělivá práce, atd atd, a člověk si najde důvod, proč za to jejich kolo dát peníze, ale tady?

Reagovat
mr.antik
mr.antik

28.1.17 20:57

tomxxx: když se jedná o rám na míru, tak to chtějí zišťovat? To je nějaký karbon ve spojkách, to nikdy nebude stejný přece… možná trubky jo

Reagovat
Kubiczech
Kubiczech

28.1.17 20:55

Dneska to jede. Inženýři diskutují nad přesmykem, inženýři diskutují nad zlomenými rámy… Co ten flusanec na záda Katky Nash, inženýři? Pravda? Fikce? A ty jména v přímém přenosu přechylovat? (:

Reagovat
DaD
DaD

28.1.17 20:54

TJK: Jj, jsou to kurvy ty čehůni…

Reagovat
tomxxx
tomxxx

28.1.17 20:53

@kajda93: Prototypy co se nedaj koupit se vozit nesmej. Tohle je ale ram, kterej ti favo vyrobi, kdyz si ho objednas. Je bezny, ze se na zavodech vozej nove veci, co budou k dostani az za nekolik mesicu. Vetsinou je to ale kvuli reklame a ne kvuli testovani.

Reagovat
mr.antik
mr.antik

28.1.17 20:50

Normálně totožny rám větši velikost bych dal jezdit 75kg jezdci…

Reagovat
TJK
TJK

28.1.17 20:49

nic.. nema to cenu.. s touhle diskuzi koncim.. je to naprosto typicky chovani nas cechu… a neni to tady jen tady na BF.. kdo psa chce bit.. hul si vzdycky najde…

Reagovat
Mikikuba
Mikikuba

28.1.17 20:47

Pardon cynický…

Reagovat
DaD
DaD

28.1.17 20:47

TJK: Páni, co je tu? Znám kola co jezdí několik sezón v cyklokrosu bez ztráty kytičky a určitě nevozí jen takovou muší váhu. To, že nevydržel ani jednu sezónu pod takovou mouchou je snad naopak hodně zarážející !

Reagovat
Mikikuba
Mikikuba

28.1.17 20:46

Upřímně když si představím, že by jí to prasklo ve sjezdu…Několikrát jsem viděla prasknout vidli ve sjezdu a hezký to nikdy nebylo…Takže to co píšete trošku cinický fakt je už vzhledem k Pavle Havlíkový…

Reagovat
kajda93
kajda93

28.1.17 20:44

Opravte mě jestli se pletu, ale mechanik Pavly tu teď v podstatě napsal že prototypy jsou testované na jezdcich? To je jako uplně jedno že to kolo mohlo rozložit v daleko větší rychlosti a zranit vážně závodníka?

Nevím jak to je, ale někdejší jsem slyšel, že prototypy se nesmí vozit ofiko na UCI závodech..to jsem ovšem jen zaslechl a rád se poučím jak to funguje dnes

Reagovat
plzakj
plzakj

28.1.17 20:44

Ale tak zas ocenuju tu ochotu jit s kuzi na trh. Je to blby, ale kdo nic nedela, nic nezkazi. Asi to neni prvni ani posledni ram, ktery praskl v primem prenosu.

Reagovat
DaD
DaD

28.1.17 20:42

To upalování Jardo už nepomůže. Je hodně blbý, že to prasklo zrovna na MS. Nemáte u vás ve vývoji k dispozici třeba rentgenovou možnost prohlídky rámu, když jsou to nová kola a je vlastně potřeba je neustále pozorovat právě aby se toto nestalo a potažmo neměl celý favorit takovou ostudu? Nebo jí dát alespoň nové kolo na tento závod, když měla šanci jet do první desítky.

Reagovat
TJK
TJK

28.1.17 20:40

no je to tu.. ram najel celou sezonu.. u nekoho kdo ma sponzory na material a musi se soustredit na vysledek tezko cekat ze bude jezdit tak aby nahodou nekde neco neodrel.. takze to proste dostalo plnou zavodni naloz… kolikrat a kde a jak na tom za sezonu updla taky asi nikdo nevi co… imho neni potreba nic vic psat…

Reagovat
Johnnyxjr
Johnnyxjr

28.1.17 20:39

Tady ta reklama se opravdu povedla

Reagovat
milan.v
milan.v

28.1.17 20:37

DaD: Myslel jsem to tak, že důsledkem bylo, že nedokončila závod díky prasklému rámu, což není standardní konečná na závodech tohoto typu.

Reagovat
DaD
DaD

28.1.17 20:37

Teď koukám, že Pavla vozí Spyre? To jsou věci…

Reagovat
Jarda H
Jarda H

28.1.17 20:35

Jestli vám to pomůže tak rám jsem pro Pavlu Havlíkovou stavěl já a má ho od léta a odjela na něm celou sezonu včetně všech světových pohárů a poháru České republiky a Švýcarska a stala se s ním mistryně republiky a v posledním závodě sezony praskl, neomluvitelné, ale stalo se. Na druhou stranu to byl totální prototyp a praskl proto že se něco stalo a dnes nevím stoprocentně proč, ale tuším a nemíním se vymlouvat, ale je to poznatek o něčem co se musí posílit a pro příští rám je to přínos, je to cynické ale když nic nepraskne tak se nic nedovíme. Mělo to prasknout v tréningu a výsledek by byl stejný, ale teď jste to všichni viděli v přímém přenosu a teď mě můžete upálit.

Jarda Hrubý

Reagovat

Další galerie z kategorie

FreeBoy 14
Lister 8
gersa 9
easyrider 2
Kubánec 42
MilesWheeler 19