Socialistická závodnička – osazeno tím, co se dalo za komára sehnat. Unikátní brzdy a kliky vyrobené asi nějakým cyklonadšencem.
(vloženo 7.2.17)
Značka | Favorit |
Model | Special F1 |
Modelový rok | 1980 |
Hmotnost | 11,5 |
Rám | Favorit F1 |
Vidlice | Favorit, krk Reynolds butted |
Hlavové složení | Favorit special |
Kliky | kopie Campagnolo Super Record, ?Viavelo? |
Středové složení | Campagnolo Nuovo Record |
Přesmykač | Campagnolo Nuovo Record |
Měnič | Favorit Special, 3 otvory |
Řazení | Campagnolo Nuovo Record |
Převodník | kopie Campagnolo Super Record, ?Viavelo? |
Kazeta | Suntour, 5s |
Řetěz | Sedis |
Náboj přední | Favorit Eska |
Náboj zadní | Favorit Eska |
Brzda přední | kopie Campagnolo Record |
Brzda zadní | kopie Campagnolo Record |
Brzdové páky | Favorit |
Ráfek přední | Bayer |
Ráfek zadní | Bayer |
Pedály | kopie Lyotard, klipsny Favorit Special Brno |
Řídítka | Favorit Special |
Představec | Favorit Special |
Sedlovka | Favorit Special de luxe, 26,2 |
Sedlo | Favorit PWB |
Pláště | Kenda |
Kolo je super a líbí se mi, že je tam vidět ten kutilský duch. Kliky jsou na pohled věrnou kopií Campy a bidon je téměř nesehnatelný kousek ze 60. a 70. let.
cioran-m: našel jsem podobné rámy ze stejné doby, společné znamení je taky ta zepředu upravená hlavová mufna, to měly jen ty „lepší“ rámy:
22.2.17 10:49
Ahoj,
hodně krásné práce, pěkný lak A tady bych mohl svůj komentář ukončit, ale jestli mám rejpat, tak bych trochu mohl.
Je ten rám opravdu Favorit?
Taky krásná vzpomínka.
Představec s imbusem se dělal až na sklonku výroby, to jim to trvalo, než je napadl imbus
Hazka- první modely byly tyto, pak si asi prosadili logo
Sedlo, kopie Brooks, nepovedené, taky se mu říkalo Český Kameňác
Brzdy- mozna nějaký výkovek pro více italských firem
Stred- o nějaké malovyrobe u G.jsem slyšel, ale neviděl nikdy
7.2.17 22:27
edoard: ano, mělo to plno nedostatků, ale jak je vše relativní, tenkrát to bylo pro mě nejlepší kolo na světě
Krása,první fotka jako z kalendáře,za 5.f
7.2.17 19:59
tadial som sa potacol od hostaka na dalsu stac vraj dobry parcik kamarat
Hezkej je,to jo.Tohle sedlo vidím poprvé a je parádní.Představec bych dal ten stím zapuštěným šroubem a bylo by to dokonalé.
Na ten rám jsem postupně sehnal kompletní Nuovo Record, ale nakonec jsem vše pověsil na italského hřebce:)…
Během chystání sady mi totiž došlo, že prezentovat tohle krásný sedlo, představec, sedlovku či hazku jako závodní náčiní z 80. let, je socialistická realita stejně jako doma dělané díly a přesmykač, co objel dvakrát zeměkouli.
Brzdy jsem taky dlouho marně hledal na velobase i jinde v domnění, že to musí být nějaký výrobek, bohužel bez výsledku, proto se přikláním k homemade. Kliky jsou soustružené podomácku tutově, letí to místy o milimetry, pouze jsem při koupi něco zaslechl o Viavelu z Gottwaldova…
7.2.17 13:43
akorát vlastně sedlo na tom byla taková ta černá štika, prdel poznala středověk, ale dnes díky tomu můžu sedět prakticky na čemkoli
7.2.17 13:41
líbí, Eddy, líbí
ta nostalgie, když si vzpomenu na ten pocit nevýslovného štěstí, když jsem co 13ti letý dostal od oddílu poukaz a jelo se pro tohle do Romcikan
byla pak ještě verze plně osazená Campagnolem, ale ta byla v našich představách dál než za hranicí vesmíru, i tohle byla neskutečná výhra
tohle už dnes nikdo nezažije, neprožije, nepochopí
Super rám, pěkný lak. Je to nejspíš nový lak? To osazení bych určitě doladil. Vždyť na to můžeš dát Centriky a ty snadno seženeš. Zadní odlehčená prehazka se dávala na základní F1, tady bych viděl Campu. Kliky taky:-)
Jakobo: Jo ta hazka je nejaka casna ne moc bezna verze.
No za komunismu bylo asi mozne vsechno. To je jak dnes, kdyz si nekdo v Cine vyrobi Lamorgini. Otazka je, jake byly vlastnosti. Ty Dia Compe jsou kovane a dofrezovane, mel jsem Gran Compe 400. Jestli to take koval nebo jen vzal kus duraloveho bloku a z nej brzdy vyrezal lupenkovou pilou, je to mozne. Pak ale mohly mit min jak polovicni tuhost a pri ostrem zabrzdeni brzda praskla. Spis se divim te hazce, to je nejaky domaci tuning nebo se fakt takove vyrabely?
Jakobo: Pochybovat nemusíš, na vlastní oči jsem v 80tých letech viděl práci p. Bryndy z Kladna, který vyrobil dokonalou kopii brzd Campa Delta… Tohle ale vypadá na přeleštěný Dia Compe, kliky možná Walter. Jinak celý kolo krásná práce!