květen 2019
květen 2019
květen 2019
květen 201
květen 2019
Jaro 2019
jaro 2019
jaro 2019
jaro 2019
jaro 2019
2018
2018
2018
2018
2018
2018
2018
2017
2017
2017
2017
2017
2017
2017
Rok 2020 jsem už zahájil na celoodpruženém enduru stejné značky. Měl jsem se představu, že budu obě kola střídat, ale se nakonec nestalo.
Kolo je vychytané, po servisu skoro nic neujelo, je to univerzálka, mazel a leštěnka, proto mi to trhá srdce, když ho teď zkouším prodat na bazaru.
Rok 2019 jsem zahájil výměnou sedlovky za teleskopický model Crankborthers Highline se zdvihem 125mm. Následoval kratší představec, pedály Exustar a pláště Maxxis. Tím se kolo opět více přiblížilo xc/trail univerzálnosti. Rozhodně nelituji vynaložených peněz, z funkčnosti nových dílů jsem opravdu nadšen. Především pláště udělali znatelný rozdíl v jistotě vedení stopy a komfrortu jízdy. Teleskopická sedlovka přinesla pohodlí okamžité změny výšky sedla a většího prostoru pro práci s těžištěm ve sjezdu. Pedály Exustar jsem vybral na základě recenzí jako náhradu za dosluhující pedály Force a také budou vhodně doplňovat nové boty Shimano. Nikdy by mě nenapadlo, že pedály udělají takový rozdíl, ale kolo je s nimi mnohem více ovladatelné, živé a ochotně jde do vzduchu. Limitem zůstává spíše kratší reach a strmější úhel hlavy. V březnu jsem vyměnil brzdové desky a řetěz.
Váha 11,65 kg vč. pedálů
Pro rok 2018 jsem osadil odpruženou vidlici, protože se ukázalo, že pevná vidlice byla sice dobrý krok, ale špatným směrem a do své jízdy jsem chtěl dostat více zábavy.
Bazarový Revelation tenhle faktor zábavy obstaral. Nakonec častěji jezdím se zdvihem 140mm a 120mm přepínám jenom do kopců. Dává mi to smysl.
Další změnou byl kratší představec, tím se kolo začíná přibližovat něčemu na pomezí xc / trail.
V pohonu nastala změna na kazetě. Asi by to chtělo delší ramínko přehazovačky, na středním to chodí trochu ztuha, ale ten rozsah je prostě neuvěřitelnej a všechno vynahradí.
S kolem jsem pořád maximálně spokojený, ale zároveň jedním okem pokukuju po delších rámech s více položenou hlavou. Tohle M se mi zdá už poněkud krátké.
Po návštěve testovacích dnů jsem se utvrdil, že chci zůstat u 29" kol a zároveň znejistěl a nevím už tak jistě, že chci celoodpužené kolo.
Tak snad se RB vytasí s tím pevným Banditem pro 29. abych mohl zůstat věrný značce.
Váha 11,22 kg vč. pedálů
Kolo složené podle představ v roce 2017 a splněný sen v podobě RB rámu. Maximální jednoduchost jako fatbike ale váha jako silnička.
Nejtišší kolo, na jakém jsem v životě jel.
Taky malý experiment, jestli mi bude vyhovovat pevná vidlice a převod 1×11. Zatím jsem spokojený maximálně, více ukáže až jaro.
Váha 9,93 kg bez pedálů.
(vloženo 18.2.17)
Značka | Race Bike |
Model | CRR 290 |
Modelový rok | 2017 |
Velikost | M |
Hmotnost | 11,65 |
Rám | AL 7020 T6 |
Vidlice | RS Revelation RCT3 120-140mm (původně MRX UD CARBON) |
Hlavové složení | Token tappered |
Kliky | Shimano SLX M7000 1x11 32z |
Středové složení | Shimano BB |
Měnič | Shimano SLX M7000 SGS Shadow |
Řazení | Shimano XT M8000 I-spec II 1x11sp |
Kazeta | e13 TRS+ 9-46 11sp (původně SunRace MX-8 11-46z, 11sp) |
Řetěz | Sram PC1170 (původně Řetěz Shimano CN-HG600-11) |
Náboj přední | DT Swiss 350 SP Centerlock |
Náboj zadní | DT Swiss 350 SP Centerlock |
Brzda přední | Shimano XT M8000 |
Brzda zadní | Shimano XT M8000 |
Brzdové páky | Shimano XT M8000 |
Ráfek přední | DT Swiss XR331 |
Ráfek zadní | DT Swiss XR331 |
Dráty | DT Swiss Champion |
Pedály | Exustar PM825 (Původně Force) |
Řídítka | Force TEAM karbon 780mm |
Představec | Force TEAM light 50mm,6° (původně 90mm a 70mm) |
Sedlovka | Crankbrothers Highline 30,9x125mm zdvih (původně Force TEAM karbon 27,2/400 mm + redukce Shaman) |
Sedlo | Selle Italia X1 (původně Force RIK HOLE+) |
Pláště | Maxxis Forekaster 29x2,35 / Aspen 29x2,25 (původně Mitas Scylla Top Design 29x2,25) |
Tyjo, super progres, kupa okulahodících fotek, hmmm! Docela ale čučím, že jsi to takovou dobu vydržel na Scyllách ;-). Teď k tomu teleskopu Maxxisy určitě skvělá volba, ale kdybys chtěl zůstat u červeno-bílého barevného konceptu, tak doporučuju gumy Onza, buď 2× Canis, nebo kombo Casis + Svelt ;-). Kažodpádně super, palec hore, ať dělá i nadále radost!
Supr raketa s luxusní váhou… ale.. normálně si z každýho RB chrochtám blahem a chci jej mít taky doma (taky že 3kusy doma mám ;-)), tady mám pár osobních „ale“… první co mi „va“ je málo fotek. Navíc fotka jediná, která tu je, je udělaná z podhledu a to kolo jaksi deformuje. Chtělo by to teda pár lepších fotek, nicméně lokace u zdi/vrat je super ;-).
Druhý ale, co mám je, že mi nesedí okometricky pevná vidle ke zbytku kola… ale chápu, že to vltně je v módu „trekingové kolo“, takže volbu vidle chápu… jen by se mi víc líbila lesklá ;-)
Toť ale vše, protože třeba zmiňovaná červená se mi právě na kole líbí a to celkem moc, včetně bovdenu k šaltru, černočerná kazeta MX8 je super (taky jsem si ji teď koupil, navíc má červenej unašeč!!! ;-)), kliky SLX jsou úplná pecka, ty se Shimanu fakt povedly, s červenýma pedálama jsi měl stejnej nápad, jako i já, červený nápisy na ráfcích i gumách ladí, takže super.
Tak ať baví a dělá jen radost!
Ahoj, moc pekne kolo. Kde si bral zaplety pokud se muzu zeptat. Mam v umyslu poridit ty same diky.
poměr rámu a vidle je asi jako dvoumetrová 40kilová ženská s nohama 80kilové, ale jinak supr !
Radovan84: někomu se třeba nechce příplacet 4000kc za brutal, tu čtverku bych radši vrazil do neakeho lepšího komponentu.
Cekal bych vahu mensi, kdyz vemu v potaz, ze je to Mko a ma to pevnou karbonku. Kolo jako celkem pekny. Barevna kombinace mi sedi, cervena je tam pekna. Tak snad jen at to lita a uzij si jezdeni :)
Kdyby to bylo v brutalu a bez červené tak by to byla pecka.I tak je to ale moc pěkný a chválím záplety.
Jinak ohledně té hmotnosti trošku opatrněji :-) Ono deset kilo s pevnou karbonkou není přece žádný terno…že.
Za mě moc pěkný a 4* tak ať dělá radost.
Díky všem, abych to shrnul: Mě se červená líbí, kdyby to bylo šedo-černý, tak se tady zas bude psát, jak je to nebarevný a nevýrazný. Kombinace šedá/černá/červená mi přijde víc než fajn a kdyby mě to snad někdy přestalo bavit, tak změnit to je otázka pár (sta) korun. Matná vidlice skvěle ladí k matnému rámu, na moje obvyklé trasy a na to co chci jezdit by měla bohatě stačit. Zatím jsem nadšený jak dobře v kombinaci s 29" koly a karbon řidítky zvládá pobrat nerovnosti. Velikost převodníku jsem zvolil s ohledem na profil tras, které mám v okolí rád, kdyby mi snad chyběla rychlost, tak není problém koupit 34z. Zatím však převládá spokojenost, i s rozsahem kazety. Nepotřebuju být nejrychlejší na cyklostezce. Sedlo je asi největší neznámá, to jsem vybral naslepo, takže pokud budu něco měnit, tak sedlo půjde nejdříve. Řidítka jsou takhle, jak jsem zvyklý, kdybych někdy zjistil, že mi to nevyhovuje, tak opět není problém přeskládat podložky a obrátit představec. Sedlo je asi největší neznámá, to jsem vybral naslepo, takže pokud budu něco měnit, tak sedlo pujde nejdříve. Naštěstí nejsem závislý na počtu hvězdiček nebo „lajcích“, takže nepotřebuju aby se to kolo líbilo na fotkách, to samozřejmě potěší a zahřeje u srdíčka, ale je důležitý jak se mi na to jezdí a jak se to líbí mě. Rám RB je pro mě krásný ve své strohosti a čistotě tvarů. Je to konfekční velikost M, barva Titan Fox matná.
Kliky SLX se vážne povedly jak tvarem, tak hlavně povrchovou úpravou, která je „polomatná“. Kola jsem dlouho zvažoval, ale nakonec kolo dělají kola a tak jsem zvolil tu lepší variantu. Set váží 1610g, což je hodně znát, hlavně u předního kola.
Tahle konfigurace celopevňáka není nijak neobvyklá, kol podobného ražení jsem našel na netu spoustu, pro mě je to však zatím cesta do neznáma. Vydal jsem se na ni po dvou letech na HT Cube, co mám v profilu, takže jsem měl dost času na to, zjistit, co chci (maximální jednoduchost, nízkou váhu a obratnost) a co nechci (přesmykač a odpružení).
Jestli je tohle správný směr, který mi bude vyhovovat se ukáže, až rozpustí led v lese. Určitě pak přidám další fotky a podělím se o zkušenosti a dojmy.
18.2.17 20:36
Má to nějak strašně vysoko řídítka. Obrátit představec do negativu a posunulo by se to designově ještě o úroveň výš.
18.2.17 16:28
hezke, cervena hadice uz je teda tuzing, :) ale na to prijdes casem, za 5 :)
Začínám na to RB být alergický. Ty rámy nejsou vůbec hezké, ale tak snad jsou aspoň kvalitní a levné. Každopádně je to tady oblíbené, asi stejně jako Spešl neoblíbený :D
Jinak komponenty ok, fungovat to bude fajn.
Mě se líbí moc i s červenou, ja fajn že se nešetřil na kolech, na nové SLX kliky se nemůžu vynadívat.
Mě se líbí moc i s červenou, ja fajn že se nešetřil na kolech, na nové SLX kliky se nemůžu vynadívat.
Supr to máš! Chtěl jsem se ubrat stejným směrem, ale nakonec zvítězila méně ekonomická varianta a budu k němu stavět ještě RX :D
Ta červená je super, a věřím, že v reálu bude ještě hezčí, krásný árbíčko
Bez červené a s jinou vidlí by to bylo super, tato karbonka se mi k tomuto rámu moc nelíbí.
Líbí se mi moc, akorát v kombinaci s pevnou vidlí se mi zdá nejtěžší převod 32×11 dost málo!
Dokonalé. Tobě se to líbí takhle, za pětikilo navíc se to bude líbit všem. Výhra-výhra. (:
Červená uplně bije do očí. Ale jinak celkem zajímavé. Ty kliky s tím rámem krásně ladí, na to že jsou jen SLX, tak jsou moc povedené. Jinak fotka je taková divná, chtělo by to vyfotit lépe.
Červená mi tam též moc nesedí. Minimálně bowden bych vyměnil za černý. Jinak pěkně osazené a věřím, že udělá hodně radosti.
Plys: proc ne, taky k fullu s balonama planuju HT s pevnou vidli na mestsky popojizdeni
18.2.17 13:05
Plys: ze by to tak treba majitel chtel?
Jako by se ptali tebe, proc mas tak obri silnici a proc zrovna fulla, chtel si to tak, tak sis to poridil…
plysovykozisek: Je to vlastně krosové kolo a tam se pevná vidlice snese. A pak ta váha!!!
Proč je tam ta pevná vidlice?
Hezký, ale stejnak tam časem poku budeš jezdit i v terénu hodíš odpruženou vidlici. Pevná je jen pro masochisty :)
18.2.17 12:09