Tlusťoch tuned

Přidat foto

původní setup a desig

V lednu jsem koupil Big Jona za luxusní cenu. Za tu cenu i s plánem, že mu dám nový design. Trochu se to zvrtlo a malinko jsem ho vytunil.

V lednu jsem si neskutečně užíval ježdění ve sněhu a seděl na tom furt a plánoval použití i na léto na traily. Koupi jseml RS Bluto a naplánoval letní a zimní verzi. Teď jsem využil chvíli stonání a dal ho do lakovny na facelift a udělal přestavbu.

Původní brzdy BR M396 sice brzdily ok, byly ovšem neskutečně neergonomické, stejně tak řazení Deore. Smyk Deore jedna velká tragédie, ale možná to bylo rozdílem placek 22–36. Desítkové řazení Deore + přehazovačka SLX fungovalo dobře, takže přijde ženě na kolo, alespoň bude mít větší rozsah.

Teď jsem kolo přeskládal komplet na XT a velká spokojenost především s řazením vepředu (možná za to může opěvovaný SideSwing, možná menší rozdíl převodníků). Jak jsem psal, bude letní a zimní verze. Letní s odpruženou vidlicí, kazetou 11–40, převodníky 26–36. Zimní pak s pevnou vidlicí, kazetou 11–42 se stejnými převodníky. Původní rozsah převodů zůstal zachován, 22×36 je v podstatě podobné jako 26×42.

Ještě mám v plánu koupit nějaký pěkný kola od DT Swiss na léto. Kazeta i XT kotouče jsou na ně už připravený. Na letní kola bych pak dal i pláště 4.0 tubeless a na zimních, těch současných, nechal 4.8. Bohužel původní ráfky nejsou vhodné pro tubeless konverzi, takže původní kola nejde odlehčit o duše.

Design je hodně individuální, ale to původní se mi moc nelíbil. Mám radši na fat bikách jednoduché výrazné barvy jako dělá třeba spešl. Tak proto ta celá žlutá. Úmyslně jsem i ze sedlovky, řídítek a představce odstranil loga (díky pane Acetone). Teď je to takový víc old school. A původní řídítka jsem dal na svého starého Geniuse. Najednou mi těch 68 cm tam přišlo hrozně málo.

Dneska první vyjížďka s novým setupem. Ještě musím poladit vidlici a kokpit. Ale jako všechny předchozí vyjížďky velká radost.

PS: Hlavně mi nenadávejte za tuzingové odrazky ve výpletu, ale při nočním ježdění to bylo čistě funkční řešení.

(vloženo 26.2.17)

ihik ihik
Ohodnoť bajk: (4.3  / 49 hlasujících)
Značka Scott
Model Big Jon
Modelový rok 2016
Velikost L
Hmotnost 14.3 zimní / 13.6 letní verze (i s pedály)
Rám Big Ed Alloy 6061
Vidlice Rigid Alloy 15x150mm QR axle / Rock Shox Bluto RL OneLoc Right Solo Air 26"
Hlavové složení Syncros OE / Tapered 1.5" - 1 1/8"
Kliky Race Face RXC double 36-26 )
Středové složení Race Face BSA 100mm
Přesmykač Shimano XT FD-M8020 Direct Mount Side Swing 2x11
Měnič Shimano XT RD-M8000 GS
Řazení Shimano XT SL-M8000-I I-spec II 2x11
Převodník 26 od Aerozine, 36 origo Race Face
Kazeta Shimano XT CS-M8000 11-42 / 11-40
Řetěz Shimano Ultegra/XT CN-HG701
Náboj přední Syncros/Formula CT150, 150 x 15 mm
Náboj zadní Syncros/Formula CT197, 197 x 12 mm
Brzda přední Shimano XT BR-M8000
Brzda zadní Shimano XT BR-M8000
Ráfek přední Syncros 80mm, 32 děr
Ráfek zadní Syncros 80mm, 32 děr
Dráty Stainless Black 15G / 1.8mm
Pedály Crankbrothers Candy 1 černé
Řídítka Aerozine XBR 5, 31,8/750x5 mm
Představec Syncros  6061 Alloy / oversize 31.8mm   1 1/8" / 6° angle
Sedlovka Aerozine XP1.0
Sedlo Selle Italia SLR XP
Pláště Schwalbe Jumbo Jim EVO / 4.8x26   127EPI Kevlar Bead   Lite Skin / PaceStar compound

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Mocik
Mocik

12.6.18 10:04

Super kolo hezká práce, mám ho taky , dal jsem si tam ale teleskopickou sedlovku je to na traily paráda, a brzdy SLX to co tam bylo bylo hrozny, vidlice by se taky hodila hlavně ve většim terénu větší kořeny atd ale je to už dost peněz. Hodně lidí co to nezkusilo říká že to je kolo k ničemu ale mě to na něm strašně baví, hlavně projíždění zatáček jak to drží a hezky tlumí.

Reagovat
delfyn
delfyn

31.3.17 12:49

v jednoduchosti je krása, žlutá kolu hodně pomohla jen tak dál

Reagovat
ihik
ihik

27.2.17 20:06

Big Jon vs Big Ed jsem taky řešil. Nabídka byla za 27 Jon 2016 a za 42k Ed 2015 (MOC jsou 42 vs. 70). Co jsem studoval specifikace, bylo to dost podobný, Ed navíc vidle a vše na Sramu X7. Nedokážu porovnat, kterej Sram odpovídá kterýmu Shimanu, ale všechna kola kromě silničky a CX jsou doma na Shimanu, tak z důvodu nějakých posunů tíhnu k Shimanu. Bluto jsem sehnal v pěkném výprodeji za 10k a bylo jasno. Navíc jako výhodu vidím, že má furt tu pevnou vidli na zimní ježdění. Jo a mám pocit, že Big Ed 2015 nemá vzadu pevnou osu.

Reagovat
Marek K1
Marek K1

27.2.17 17:36

Mňa by ešte zaujímalo či by kvôli tým dodatočným úpravám nebolo výhodnejšie kúpiť rovno Scott Big Ed, ktorý už má odpruženú vidlicu.

Reagovat
vapmartin
vapmartin

27.2.17 16:49

Pěknej tuning! Mám tlusťocha dva roky, jezdím i v létě. Větší jistota ve sjezdech, po kamenech dá víc zábavy. To jen k doplnění ankety zima x léto,zima ;-)

Reagovat
Jonáš1
Jonáš1

27.2.17 13:54

Je to pěkný docela by mně lákalo se na tom i svézt, ale toď vše, nee mně tyhle kola nic neříkají nelíbí se mi to, není to pro mně praktický.

Reagovat
vpa007
vpa007

27.2.17 11:01

mno.. sice to není moje krevní skupina, na mě je to moc tuč-plnoštíhlý, ale jako tunning velmi povedenej! Žlutá o moc víc lepší (a viditelnější) než původní černo-zelená. Taky kvituju, že sis dal tu práci a poctivě vyplnil profil a nahodil i nějaký (velký) postřehy.. tak ať to baví i nadále :-)

Reagovat
vlasto
vlasto

27.2.17 08:26

Dalsi, co se toho neboji ani v lete. Odpruzenej fatbike je plnokrevne enduro. Pekny tuning.

Reagovat
tomfree
tomfree

27.2.17 08:23

Na fatu jezdím třetí rok a jestli bych teda dal do něčeho kačky,tak by to byl teleskop,zatím to řeším manuálně,gumy s hroty,protože když je ve spodních pasážích led,je to o hubu a ač nejsem příznivcem 1×11,tak tady bych to bral,protože těžší převody jsou stejně na prd,jo a ježdění jindy než v zimě mi připadá blbost.

Reagovat
madcat
madcat

26.2.17 23:30

Žlutá rozhodně lepší, palec nahoru! Pěknej tlusťoch.

Reagovat
DragON
DragON

26.2.17 22:00

Zluta rozhodne hezci nez origos barva.

Reagovat
ihik
ihik

26.2.17 21:09

Dík za pochvaly. A to jsem to fotil mobilem :)

Ad konverze na tubeless: Prostě to nešlo. Pátral jsem i na fórech, ale nepovedlo se to nikomu. Patky nechtěly zaskočit ani při foukání kompresorem a to jsem zkoušel i fintu s přelepením páskou zvenku, aby vzduch tolik neutíkal. Ono nafouknout plášť tak, aby neházel, je docela cvičení. Uvidíme na jiných kolech.

Ad vidlice: Taky bych si to myslel. Na sněhu není důvod vozit odpruženou vidlici, všechno je tak nějak příjemně vyžehlené. Ale dneska viz. foto už odpružená byla znát. Ale ne kvůli jízdě do kopce nebo po rovině, tam je trakce dostatečná a bike nekope. Jde jen o výrazné posílení sjezdových schopností. Hodně mě překvapilo, že je fat bike hodně silnej i ve sjezdu ve srovnání s fullem. Zadek trochu kope, ale zas ve srovnání s normálním bikem není potřeba tak důsledně řešit stopu nebo jestli kola na něčem ustřelí. Prostě není problém to přes kameny poslat na komoru.

Reagovat
TJK
TJK

26.2.17 21:01

bike super.. barva asi taky lepsi.. puvodni design mi nevadil ale tahle zluta ma taky neco do sebe… jinak Bluto bude funkcni urcite ale prijde mi na tehle typ biku s tim jaky mas objem plastu a jake tlaky se jezdi, uplne zbytecne vyhazovani penez.

Reagovat
Marek K1
Marek K1

26.2.17 20:35

Pekný bike. Prečo tie ráfy nie sú vhodné na konverziu? Máš porovnanie s tým ako to jazdí na suchu?

Reagovat
plysovykozisek
plysovykozisek

26.2.17 19:52

Pěkné kolo a pěkně nafocené.

Reagovat
SAINT-Robin007

26.2.17 19:44

gratulujem perfektno nafotene kolko mas rokov za robies takova diela

Reagovat

Další galerie z kategorie

mirekk 14
mirekk 3
trpaslik72 17
zdenalfofin 18
TJK 41
sevava 8