Je to bagatelizování. Viděl jsem test třech carbonových řidítek. Jedny byly čínské z ali (rádoby značka, ale nikoliv fake) a dvoje značkové. Neubudu žádnou značku jmenovat. První praskly značkové. Zátěž byla stejná. Jednalo se o zavěšení různých závaží. Neříkal bych tedy: aliexpress = šmejdy. Ale určitě bych nekupoval podezřele lehké a pokud bych jezdil nějaký prasárny, asi bych se přiklonil k variantě hliníkové. Po zhlédnutí těchto fotek bude pocit jistoty o mnoho větší.
21.3.17 07:18
3022: „Unava materialu“ to asi nebyla :-) Spis kombinace spatneho smeru vlaken ( je tam videt hodne zbytku pod uhlem ±45°, u levny ciny se to moc neresi), moc utazeneho predstavce ( zatizeni kolmo na stenu kompozit nema rad) a jestli tam byly bublinky od malo pritlacenych vrstev (viz moje pitva riditek: http://www.bike-forum.cz/…997-chybicka ) tak pak staci malo.....
No teda moc nevím, co se tady řeší. Praskají carbonová, hliníkova a dokonce i dříve ocelová řidítka.
Ze zkušeností bych také řekl, že více lidem zůstaly v ruce hliníková řidítka, než carbonová.
Zejména na únavu je carbon mnohem lepší než Al. Při únavovém lomu většinou alu řidítka uletí zničeho nic, bez předchozího upozornění, ale na carbonu je dost často dopředu cítít, že tuhost je horší a tedy indikace, že se něco děje. Ale při dobré ráně uletí ty rodla hned.
Další věc je, že na stejnou hmotnost jako carbon se s Al řidítkama nejde dostat (při rozummné tuhosti a životnosti).
Podobný řídítka jsem už někde viděl – https://www.aliexpress.com/…0346568.html?…
Uražený řidítka to jsem teda neviděl.
S-Worksy ale nemají žádné červené prvky, které tomá někde uprostřed, jak jsou uchycené v představci.
Jestli to nakonec nebyly origa, protože se to takhle občas dělá schválně, abys dodal pevnost v jednom směru a pružnost v druhým… Jestli to maj i S-Worksy to ale netuším.
McBlacky: jj, souhlas, cca 2 týdny zpět jsem viděl v servisu týpka, který na kolo za 200 chtěl namontovat fake sworks rodla.
Už jen když ses podíval do průřezu na konec profilu, tak byla vidět různá tloušťka stěn, vnitřní ovál místo kruhu…
A to měl ještě časovkářskou kozu a ht obojí hodně přes 100.
Jinak za mě pořád lepší ohnout, než zlomit. Tady bych zůstal u hliníku.
Nekdo tu psal o WCS, to jsou mimochodem taky pekny smejdy. Mam je na kole a vubec se mi neliby jak jsou zpracovany.
@3022: Na rodla si ale moc nevyberes, protoze hlinik je tenkej jak plechovka od coly, takze se o kluzu moc mluvit taky neda, pravda je ze kdyz ho blbe utahnes, tak se zmackne, ale karbon rovnou uleti.
Hm. Kartonovej oredstavec nebo rodla fakt ne. Uz jsem videl praskly oboji a i tak jedu sjezd na hliniku vzdycky se strachem, ze mi to jednou zustane v ruce :-)
20.3.17 19:05
To jsou ty „supermoderní“ materiály. Kdo se diví, neví o nich nic. On je tam totiž přinejmenším jeden základní problém – „mez kluzu je tam fakticky identická s mezí pevnosti“ řečeno jedním způsobem, nebo-li řečeno jinak: jakmile se překročí určitá mez, bez varování to „prdne“. A ve spojení s únavovými lomy člověk nemá absolutně žádnou kontrolu nad tím, v jakém stavu to aktuálně je a jaké namáhání to oproti teoretické únosnosti vydrží. Doporučuju prostudovat speciální předpisy, které byli zaváděné v letectví po zkušenostech s kompozitními materiály.
A k tomu idiotskému testu na YT Štěrba kola: přejetí dodávkou vydrží kde co, podobně se „marketingově“ zkoušely i například „pistolky“ z plastů (od těch vojenských, přes paintballové a airsoftové až k vodním, stříkacím :) – a ty narozdíl od toho karbonového rámu vydržely)… i kdyby ho ovšem v tom testu nerozlámaly, nic by to samo o sobě neznamenalo, protože smerodatné by bylo, jaké zatížení to pak unese. Malá trhlina nebo vrub vám tam může snížit únosnost třeba 10× – nejde totiž jen o zeslabení toho materiálu, ale jde o to, že se pak v ní koncentruje tlak.
Kdyby tu 13 otočil opačně jak patří, tak se to nestalo… Co jsem viděl fotky, tak se v tom bahně hodně padalo. A zlomit ultralight řidítka není zas takovej problém i kdyby to byly origa, stačí trocha smůly.
Nevím, ale dle fotek to vypadá spíš na výjezd, všichni koukají dolů, i jezdec je do lehkého stoupání a taky kouká za sebe dolů. A za mě další důvod věřit hliníku od Humpolce :)
to je jedině čínský karbon.. ten test co dělali ve štěrbě na YT s author rámem dost ukazuje na pevnost a odolnost karbonu..a nějaký kvalitnější rodla nemůžou jen tak z ničeho nic, nepoškozený řachnout po pádu ne ? :D
tulda: dobře Ty :) + milion
Originálně je tam všechno hliníkový – řidítka, představec i sedlovka.
Originální karbonová řídítka S-Works to rozhodně nejsou, to je jasné…
Na druhou stranu s tím lehl na zem a kdo ví, jak to vypadalo, asi to nebylo nic malého…
Zase hned zavrhovat carbon:-) …mám za to, že to neprasklo během jízdy, ale po pádu, pokud blbě lehneš, zlomíš/ohneš i hliník…je fakt, že karbon sám mám jen na „svátečním“, na kole na drsnější pojezd mám hliník, ale zase WCS taky nebude úplně nezlomitelné …a nebyl sám v neděli:-)
Jo pravda, vypadá to na čínu.
V detailu je vidět ten jejich typicki červeně podtrženej nápis
Sedlovku ( i tu jsem ale už zlomil), rám, ráfky v karbonu klidně ale kokpit ani za nic…
Spešl na Expert epic 2017 dává hliníky. Takže vzhledem k popularitě aliexpresu i mezi celkem serioznimi závodníky bych se nedivil, kdyby to byla nějaká fake napodobenina, na což bych tipoval i díky mega kusům vlákem v lomu.
I originál (easton, ritchey, …) jde upálit o strom ani nevíš. Hliník ohneš, carbon ulomíš = oboje vyhodíš
Teda já to neviděl byl jsem v tu dobu na trati ale slyšel jsem že spadnul a při pádu mu to prasklo.
Cryzyy myslím že ty co na to dává spešl
No tvl, tak z toho mi běhá mráz po zádech, stát se to při rychlém sjezdu…hnus. Dotyčný může být rád, že stojí na nohou!!!
já nevim, mě prostě přijde absurdní ušetřit 50 gramů na řidítkách a pak s sebou vozit 5 kilo bahna. Ale je to blbý, buď rád, že se ti nic nestalo.
20.3.17 13:58