Moje vůbec první silniční kolo. Pořízeno jako prostředek pro získání lepší kondice na MTB.
Při výběru kola v mém případě rozhodla cena. V rozdílech geometrie u silničních kol se nevyznám a ani jsem pořádně nevěděl, co od toho čekat, ale celkově jsem s posedem tak nějak spokojený – pár hodin na tom vydržím.
CTM jako značka má s výrobou silničních kol minimální zkušenosti, ročník 2016 byl vůbec prvním, kdy zařadili silničky do své nabídky. Od pohledu ale kola vypadají moc hezky a pro rekreační použití jsou i základní modely naprosto dostačující.
Osazení kola pochází z nejnižších silničních řad od Shimana. Z větší části Sora 2×9 plus brzdy Claris. Řazení je funkční, spolehlivé. Brzdy moc nebrzdí, ale s tím se dá žít. Výhodou pro začátečníka jsou převodníky 50/34z a kazeta se třiceti zuby. Výšlapy aspoň tolik nebolí.
Váhově není kolo žádná hitparáda, váha se včetně dvou flašek a podsedlové brašny s duší a základním vercajkem blíží k 10 kg – tady je do budoucna spousta možností k vylepšení. Uvidím, jak moc silniční cyklistice propadnu…
(vloženo 26.3.17)
Značka | CTM |
Model | Blade 1.0 |
Modelový rok | 2016 |
Velikost | 54 cm |
Hmotnost | 9,6 |
Rám | Al |
Vidlice | LFC Carbon |
Hlavové složení | FSA |
Kliky | Shimano Sora 50/34T |
Přesmykač | Shimano Sora |
Měnič | Shimano Sora 9s |
Řazení | Shimano Sora |
Kazeta | Shimano 11/30 |
Náboj přední | Shimano RS300 |
Náboj zadní | Shimano RS300 |
Brzda přední | Shimano Claris |
Brzda zadní | Shimano Claris |
Ráfek přední | CTM RX 28H |
Ráfek zadní | CTM RX 28H |
Pedály | Shimano SL PD-R540 |
Sedlovka | Future carbon - čína |
Sedlo | Ergon EVO |
Pláště | Hutchinson NITRO 2 700x25 |
JJ , já měl brzdy Sora a taky to moc nebrzdilo :-) Na ty levnější řady dávají špalky z nic moc materiálu asi aby pak lidi řekli joo 105ka brzdí super. Stačí přehodit jiné a bude to OK.
26.3.17 13:04
brzdy moc nebrzdí, ale s tím se dá žít…
…ano, žít se s tím dí přesně do té doby, než budeš nutně potřebovat aby brzdily