vychytávka automat na placení trailů
...ještě ,že neumím cizí řeči..-))
doufám ,že to nepřijde k nám tento nápad… i když samozřejmě chápu ,ale..
p.s :…jsem si říkal , když jste někteří říkali ,že je to na polooficiálních trailech normální a vlastně správné (??) schválnosti a různé bariery proti bikerům ,tak že vyrazím na absolutně oficiální a tady ted zas tohle..-))
(vloženo 25.4.17)
Jecnak: ani bych nerekl, ze vyhrocena. Za oficialni cyklostezku nebo trail bere vlastnik pozemku penize od statu, tudiz odpovida za stav. Pokud se na nich neco stane, tak je muzes zalovat a obvykle to i nemci udelaji. Na vsech ostatnich sotkach, pesinach je obecny zakaz pohybu na kole. Ten zakaz je ale z drevnich dob, tudiz ho nikdo z mistnich bajkeru nerespektuje a vlastnici, az na par malych vyjimek, pohyb na vlastni riziko toleruji. Postalm je klasicka horska silnice, kde auta myto plati stejne jako na loser nebo glockner. Na kole zdarma.
Jecnak: No skoro jsi uhodl..-)) tesne vedle… Pry jsou prvni a tedy nejstarsi v zemi..
Tipl bych Rakousko. Tam je ta situace vyslovene vyhrocena, protoze kvuli nejaky vyhlasce je majitel lesa odpovedny za les se vsemi dusledky, tedy i kdyz se ti tam na kole neco stane. Proto totmu majitele sli naproti a vetsina je tam zakazana. Soukromych lesu je v Rakousku vetsina. Stejne tak se tam plati myto na par soukromych silnicich – silnicich vedoucich pres soukrome pozemky – treba prusmyk Postalm kousek od Stroblu u Wolfgangsee.
Prostě další nešťastná formulace slov. Mně osobně zase dojímá naše metro a jejich:
‚Provoz metra bude přerušen až do ukončení provozu (toho a toho data)‘
To je sloh! Přitom by stačilo napsat ‚obnovení provozu (a posunout datum na následující den)‘
Jo jinak pro info ty cedule -zákaz -jen na některých usecích jsou proto ,že začátky tras nebo spojnice tras jsou na veřejných lesních cestách a za Ty by firma nemohla vybírat peníze …proto až komicky minimálně snad sto cedulí se zákazem … přiznám se ,že první mě zmátla (malé písmo jsem neviděl) -jen velké zákaz…,navíc bylo možné jet rovně nebo odbočit na trail – že je ten usek zavřený ,že je tam sníh nebo moc mokro (je to dost vysoko položné jinak průměr zde cca 700 m.n.m.) ,akorát mě bylo divný že cedule je pevně přišroubovaná (..ale říkal jsem si německá preciznost.......-))
midlander : no přesně ,taky jsem to nechápal (mini písmo atd..) a vzhledem k tomu že 1 trail (cca 26 km černý) je rozfázovaný do cca 10 menších trailů (resp. pasáží) a u každé je tato cedule ,tak až na 4. pasáži (trailu) jsem si všiml toho malého nápisu a pochopil význam , plus pod ním hlavně jsem zjistil -že je název té pasáže také relativně dost malý a ještě dost dole …přitom bych čekal ,že jako nejdůležitější sdělení pro cyklisty bude název toho trailu nahoře a velkým písmem.
Ale jinak mají němci zas perfektní značení ,dost časté cedulky po krátkých usecích (řekl bych lepší než u nás) opravdu na každé odbočce cedule ,ani jednou jsem nebloudil ani nemusel váhat kam jet dál . Jen na začátku celkem zmatek (možná zaměrný – s ohledem na placení – kde to začíná a kterým směrem člověk jede. Protože jinak to mají perfektně udělaný start (parkoviště ,zázemí -mimochodem mega areál..) skoro málem uprostřed trailů ,takže v průběhu okruhu se může člověk občerstvit -což pro mě odpůrce čehokoliv navíc (batoh ,atd) super a ideální řešení .
Nevidím na tom nic divného. Někdo vybuduje a udržuje traily a určí podmínky jejich použití; zde je cesta uzavřena jen pro ty, co nemají pas. Slušný člověk koupí lístek a jede.
25.4.17 12:47
25.4.17 12:45
kdyz to vezmu kolem a kolem, tak chapajici slusnej biker kdyz prijede na rychleby nebo do trutnova tak si ten dobrovolnej prispevkovej pasek za 50Kc vzdycky koupi. tazke je to pro em ve vysledku v podstate to same az na to ze je to v nemecku proste drazsi.