Nejsem si jistý, zda to bude z fotky dobře patrné, ale v reálu jsem si všiml, že můj silniční plášť se ojíždí více na pravé straně. A je to vidět jak na zadním, tak na předním kole. Jelikož jsem tento fakt na horském kole nezaznamenal (možná by to bylo i lépe vidět), domnívám se, že to bude spíše tvarem pláště (Maxxis Detonator 25 fold). Nijak to zatím neřeším, jen by mě zajímalo, zda měl někdo podobnou zkušenost.
(vloženo 25.4.17)
Kolo je nové a není nijak hnuté. Navíc je to ojetí pozorovatelné i na předním kole.
Možná by to mohlo být malinko kratší levou nohou. Za prvé jsem měl v cca 14 letech zlomeninu obou kostí v bérci a za druhé jsem vypozoroval, že pravé koleno má tendenci se pohybovat blíže k horní rámové trubce než levé koleno. Na druhou stranu jsem nezaznamenal žádný jiný signál, že by jedna noha měla být kratší (jinak sešlapané boty apod.)
Pokud by to ale tak bylo, může to vyřešit vložka do boty té kratší nohy?
Podle mě je hned první nápad správně. Pravidelná trasa a k tomu ten sklon asfaltu. To je nejpravděpodobnější
Jestli něco, tak to převládající zatáčení na jednu stranu, nebo něco jinak v geometrii kola… jezdím taky po cestách, co z nich stejká voda (ergo jsou nakloněný) a sjetý to mám přesně vprostřed a pak do stran zhruba stejně, a to mám extra jemný rybina vystupující vzorek, na kterým je to vidět.
Jo, je to vlastně levá strana. To bude fakt asi ta nakloněná rovina asfaltu.
Ale to by to pak měli mít takhle všichni, ne?
A nesjíždí se spíš levá strana? Asfalt na silnici se provádí s příčným sklonem tzn. jezdíš na nakloněné rovině proto se sjíždí nerovnoměrně ;).
Za komančů meli kone ve slusovicich pravy nohy delsi, aby lip davali zatacky pri dostihu
Treba to mas podobne :)
to bude tím, že jezdíš trasu do kruhu, kde je víc zatáček na jednu stranu v tomhle případě v pravo.. :)) moc to řešíš…
25.4.17 17:44
A proc je ti tezko napravo, kdyz zaludek je vic nalevo aha?
máš těžší jednu půlku těla než druhou, klasika…když si dám na snídani něco těžkého, tak když to mám v žaludku, je mi těžko napravo.
ten špatnej posed může dělat třeba i jedna noha trochu kratší, malinko pak vyhneš pánev aby to tělo korigovalo a máš to…
To mě prvně taky napadlo – jestli nemám nějak špatný posed. Nevím ale jak jinak to ověřit. Snad, že by mě někdo skouknul při jízdě :-)
To je vlivem Coriolisovy síly, kdy na tebe působí rotace země a stejně jako tekoucí řeky a proudící vzduch se tě snaží zatlačit ve směru (nebo proti, pokud jedeš opačným směrem) rotace.
Delo se mi to na jednom silnicni plasti a kole. Dospel jsem k zaveru, byl trochu krivy ram a nebo predni ci zadni kolo nebylo docentrovane na stred. Nic jsem s tim samozrejme nedelal, kolo se chovalo za jizdy uplne normalne.
Nemas problemy se zadama? Kdyz me to kdysi vzalo, mel jsem mirne vybocenou panev, sedel nakrivo a kolo jezdilo nakloneny. Za jizdy jsem videl spinavej prouzek na pneu takle hozenej do strany.