Ztr crest mk3
Dt swiss revolution 292mm/294mm
Dt swiss cierne ALU niple
Novatec d772sb/ d771sb
(vloženo 25.4.17)
Taky to zaplitam viz posledni debata, ale je otazkou, jestli to mav dobe kotoucu opodstatneni. Prijde mi, ze brzda udela vetsi tahy nez tah retezu.
Není to rozhodně fatální a rozhodně to není kvůli tomu, že ti řetěz ustřihne špicu. Je to kvůli tomu, že ta vnitřní špica je míň ohlá a že je výplet jakože tvrdší do záběru.
taklhe to Tina myslela, čerstvě doděláno :D
ale jak už tu padlo není to fatální, spousta výrobců včetně DT Swiss to plete tak jak to máš.
Díky za vysvětlení, videonávod z thebiketube je tedy ok a tam kousek od Zlína, kde mi pletli DT Swiss byl asi jen někdo na záskok…
miso: Tina píše jen o tažných drátech. Tedy o těch, které máš na straně kazety zvenku, ale dávají se dovnit. Prostě jsi to zapletl naopak. Na funkci to naštěstí žádný fatální vliv nemá, takže nemusíš panikařit :-).
Tina: akože všetky špice na strane kazety by mali byť hlavičkami ku kazete? :o ešte som tak nevidel vypletené ani jedny kolesá…
Je to jak píše Tina. Další samozřejmostí je například ventilek miřící přesně na nápis na náboji (pokud je umístěn příčně). U „továrních“ klasických zápletů pletených u nás (třeba v Maxbiku, 4-everu apod) jsou vždy všechna tradiční pravidla zaplétání dodržena. Pokud je něco jinak, je zkušenému oku hned jasné, že kola pletl nějaký domácí kutil a ne profík.
Nepísané pravidlo niektorých vypletačov údajne hovorí, že ťažné dráty, t.j. tie ktoré sú v krute namáhané do ťahu by mali byť schované za drátami, ktoré ich križujú. T.j. hlavičky drátov by mali ísť s príruby náby von, smerom do kazety a drát by mal byť schovaný z vnútra. Ak ti teda zapadne reťaz medzi kazetu a výplet tak pri plnom zábere zvyčajne reťaz poškodí veľa drátov a je problém v teréne to spraviť a dôjsť na kole domov. Reťaz ti môže zapadnúť za kazetu aj keď je doraz prehazky dobre nastavený. Môže sa však stať, že pri výjazde dôjde k drobnej nehode, alebo len bajk padne na stranu prehazky a hák sa môže mierne ohnúť a je to.
Nie je to z mojej hlavy, ale mám to od ľudí, ktorí vyplietajú veľa a hlavne sú známi svojou kvalitou práce.
Tina: Jak je to prosim s těma drátama u kazety? Koukal jsem na jedny kola pletený v Botticu a pak na kola pletený podle thebiketube a každý je jinak.
singlespeed: ja niesom poplašený z toho že niesú nejaké extra pozitívne tie komentáre.. ja len neznášam keď ludia čo to jazdiť nebudú píše že to je totálne napiču človeku ktorý sám tie isté kolesá jazdí :)
preto má môj bajk aj tatkov bajk správne nastavené dorazy ;) a najlahší prevod aj tak skoro vôbec nejazdim :)
Michal, zaujímavé, že ti ešte nikto nenapísal, že ťažné dráty na strane kazety majú byť hlavičkou von. T.j. aby boli schované v prípade, že ti padne reťaz za kazetu a ty v zábere poškodíš niekoľko s tých zoslabovaných drátov.
miso: Nebuď poplašený z nedostatečně obdivných komentářů. Taky tadynemusíš nic obsáhle vysvětlovat. Předpokládám, že je drtivé většině bikefóráků v konečném důsledku úplně jedno, jaká kola jsi upletl svému otci a co jezdí kluci na prodejně ;-).
brundibar: osobne som jazdil dt swiss 240s a boli to najlepšie náboje aké som kedy mal…ale to bolo pri 26" kolách
toto je top verzia novatec nábojov a kvalitné sú viac ako dosť…nehovoriac o tom že kedže pracujem v cyklopredajni za cenu DTswiss nábojov mám 6 novatec nábojov :D
vojta2004, Bebe: som rád že sa našiel aj niekto kto len nekecá ale aj reálne danú kombináciu jazdil a teda vie že to je v pohode :)
rybička: ***** a odkial berieš že to nieje v pohode? tie kolesá sa nijako nekrútia, ten výplet drží a jazdí sa na tom perfektne
kubad: toto niesú kolesá pre zákazníka ale pre môjho otca a ešte raz opakujem už dlhšiu dobu ich jazdíme na predajni viacerí a nieje s tým problém… ;) poniektorý tu majú tuším privelké predsudky :)
sindy: opakujem ja ich jazdím hlavne v lese…a to pritom rád skáčem atď… tatko (pre ktorého je tento konkrétny pár kolies) jazdí prevažne po ceste… tj. ak vydržia moje nakladanie v lese tak tatkovu rekreačnú jazdu a občasný maratón zvládnu úplne v pohode :)
Byly by to pekny kola, ale tema nabojema si to poslal k certu. Mel jsi dat DT SWISS 350 a byly by to nesmrtleny zaplety.
nevim co řešíte. V hadrech s výbavou tam mám metráček, dráty revolution 20/24 p/z na trailech jim dávám do těla a drží neskutečně. Spíš to asi bude o kombinaci ráfku s drátama ;)
Roky jsem jezdil (kromě jedné 24hod žádné závody, ale rozhodně jsem je nijak nešetřil po cyklostezkách) 26" ZTR Olympic + DT Revolution + alu niple + Tune naboje, komplet 1370g. Jedinej problém byl alu ořech na tune náboji. V té době jsem měl 87 – 90kg… přední kolo stále slouží a to je z roku 2009 a kdybych nejebnul zadní ráfek tak věřím že by sloužilo i to zadní :-)
Když všichni přetékáte, možná by bylo lepší pořídit nějaká odolnější kola, co si s tou váhou poradí :-).
pokud kola vyhovují tvoje volba – osobně bych to zákazníkovy ani na 75kg nezapletl a klidně přišel o zakázku, za ty problémy a starosti to nestojí
Ten tvůj příběh si s tím ostatním, co jsi napsal docela odporuje. Kdybysme jezdili po asfaltu a sirokejch cestach, tak bysme ty dráty nezničili. Ale jelikož pro tebe jsou v pohode, tak asi jezdíš jen po cyklostezce… :D Tohle dava aspoň logiku
mne je absolútne jedno čo ste skúsili vy :)
Revolution výplet jazdíme na 29 kolách všetci na predajni 4 jazdci všetci pretekáme a nieje s tým žiadny problém :)
ale tak o čechoch je známe že aj na svätojurskom maratóne tu u nás pri bratislave ktorý ide len po zvážnicách sa sťažovali že tam nebola cedulka „pozor těžký sjezd“ :D :D :D
takže prepáčte ale nie nebudem vás brať moc vážne :) a opakujem.. toto niesú prvé kolá s tým výpletom ktoré som robil / jazdil takže nejdem do niečoho pre mňa neznámeho ale do overenej veci :)
Revolutiony na 26" jsem natáh snad všechny. Tenkrát celkem „drahá“ zkušenost, vydržel jsem tak měsíc trápení. Tehdy vzadu Véčka, vepředu mechanika…to se děly věci :o)
Tak pro rekreanta je hrozně důležité mít co nejslabší špice, menší odpor a tak…
Revolutiony jsem jezdil na 26" veckovejch kolech a tam to nejak drzelo, na disky bych to nedal, na 29" s diskama uz vubec ne.
to miso: Myslis, ze ti prvni komerntujici to nezkusili? :))
Jednou v ramci pokusu jsem si zapletl na 29" predni kole, pravou stranu dratama WCS 2–1,7–2 a i ty se protahly pri dotahovani o cca 2mm a to tam muze byt nejakych 80–90kg napeti. Co by to delalo s revolutionama nehodlam zkouset, kdyz se ty WCS natahovaly jak sle.
Jonti: xt kotuce su poziadavka mojho otca ;)
Ja mam o kusok lahsi set(lahsi par cRest rafikov, a o lahsie novstec naboje) aj s lahkymi kotucmi :)
Ludia revolution vyplet sa nekruti ani pod 85 kg kolegom a nema problem na tom vyhravat maratony ;)
A este raz opakujem na tatkovu v zjazde extremne opatrnu jazdu je to viac ako OK 70% casu aj tak pouziva bajk na presun do / z prace (40km/den). Po asfalte
Sa mi pacia tieto nazory ludi co to vo velkej vacsine asi ani samy neskusali :)
Pani jazdime ich na predajni styria vsetci na 29" a ja so svojimi 75kg som najlahsi ;)
Tatkovy na jeho rekreacnu jazdi to bude bezproblemove :)
Pri nizke vaze jezdce Revolution proc ne, kdyz nechce priplacet za CxRay. Je to az takovy rozdil?
Superlehke naboje, draty, rafky a tezke XT kotouce je ale divna kombinace.
@Devj94: za podobne penize nic lehciho nevymyslis.
@Singlespeed: co je spatne na Alu niplech? na lehka kola se jiny nepouzivaji. Kdyz nejezdis celou zimu ve srackach, neni to problem.
@ Singlespeed – ale sou děsně lehký :o)
(bohužel, to je tak všechno)…ale třeba budou jezdit nízkou rychlostí po asfaltové cyklostezce…
Novatec, revolution, alu niple… hůř už to nešlo ;-).