První dojem byl, že to kolo je nízké jako... no jako silnička. Není potřeba extra místo pro zdvih odpružení ani pro případné objemné obutí.
Rám není žádná Čína, pánové. Smyk má klasickou objímku 34,9 a středové složení stejně klasický BSA závit.
Průchodky bovdenů: brzdové bovdeny jdou v kuse od pák až k třmenům. Zpětné zrcátko Zéfal Spin moc krásy nepobralo, a sneslo by větší zakřivení.
105 s ramínkem proklatě nízko. Těsně nad patkou je závit pro blatník. Zadní náboj drží na 135mm rychloupínáku.
Vyústění bovdenu přední brzdy. Postmount adaptér má sice popis 180 mm, ale kotouč je 160? Přední rychloupínák je opět obyčejný 100 mm, nějaké pevné osy a boost standardy každého jenom otravujou.
Mám nakřivo páky, nebo řidítka?
ACHTUNG! Tuto nálepku prosím neoddělávejte! Raději si všimněte závitu pro blatník, který přesahuje přes hlavu šroubu brzdy. Zajímavý způsob, jak se vyhnout brzdovému třmenu.
Zámek sedlovky má dva šrouby - přední šroub s točítkem nahoře, zadní klasicky na inbus zdola.
Představec je stavitelný. Zatím jsem nepotřeboval zjišťovat jak, ale asi to nějak funguje.
Na boku představce je okýnko pro ty, kteří potřebují okamžitě vědět jeho sklon. Zvonek standardního zvuku byl v ceně, tachometr Cateye Strada Cadence nikoli. Po opruzu s vyměňováním baterek v bezdrátech jsem rád za dráťák.
Ještě jednou dozadu, kazeta 11-32 má tři největší pastorky na duralovém unašeči. Že to víte? Já to nevěděl.
Většina cest, po kterých jezdím, jsou silnice 1-3 třídy, cyklostezky a lesní/polní asfaltky jako tahle. Gravel bych opravdu neuživil.
Loni koncem prázdnin jsem se probudil a začal vymýšlet, že by to chtělo něco lepšího než prasopsa s berany na MTB rámu. Uhranul mě karbonový Felt Z6 Disc na Tiagře v krásné šedooranžové kombinaci, ale než jsem se rozhýbal ke koupi, nebylo co kupovat. Navíc pressfit střed a omezení na 28mm pláště se mi moc nezamlouvalo. Author Ronin už byl tou dobou taky vyprodaný, což bylo štěstí, protože jsem si ani za půl roku pořádně nerozmyslel, jestli chci silničku nebo štěrkolet – prostě kdo dlouho vybírá, přebere.
Když jsem se na jaře málem vypravil pro nového Ronina, ještě jednou jsem se o tom zmínil na fóru. Děkuju Krabovi, že mě upozornil na chyby a zarazil před koupí nevhodné velikosti, a děkuju Jecnakovi za možnost zkusit i tu nevhodnou velikost a poznat, o kolik jsem byl mimo. Hlavně ale Jecnakovi děkuju za otázku/postrčení, jestli Ronin není na moje použití příliš terénní. Celou dobu mi v tom všem vymýšlení unikalo, že abych mohl třeba z Pradědu přejet (nebo klidně i přenést kolo) na Červenohorské sedlo, tak se napřed musím na Praděd dostat. Najednou bylo rozhodnuto. Stejný obchod, kde jsem se sháněl po Feltu Z6, měl ve výprodeji Felt Z75, sice s duralovým rámem, ale na jedenáctirychlostní 105.
No a dojmy z kola po prvních sto kilometrech? Jsem neobjektivně nadšený. Je to moje první plnokrevná silnička, jede a zrychluje, až najednou zjistím, že točím motor do červených. Líbí se mi jistota v zatáčkách, pohodlí mimo hladký asfalt sice chybí, ale tomu se dá přizpůsobit, tepy a průměry nehoním, nakonec i ty 25mm pláště v základu budou na většinu cest stačit. 105 pracuje jako švýcarské hodinky, jsem zvědavý jak budou fungovat kola, kde bych radši uvítal náboje na průmyslových ložiskách. Štelovátko na řadicím bovdenu a stavitelný představec jsou milé vychytávky, i když bych se bez nich obešel. Víc oceňuju konzervativní mix komponent, který má potenciál přežít příliv nových standardů.
(vloženo 3.5.17)
Značka | Felt |
Model | Z75 Disc |
Modelový rok | 2016 |
Velikost | 54cm |
Hmotnost | 9,7kg dle katalogu + pedály + košíky + avionika = 10,3kg tak jak je vyfoceno |
Rám | Felt FLite 6061 Al, hydroform |
Vidlice | Felt Road Disc UHC Advanced Carbon, Al krk |
Tlumič | zapoměli |
Hlavové složení | FSA No.38/42B |
Kliky | Shimano RS500, 172,5mm |
Středové složení | Shimano BB-RS500 HT II |
Přesmykač | Shimano 105 5800 |
Měnič | Shimano 105 5800, long cage |
Řazení | Shimano 105 5800 2x11 |
Převodník | Shimano RS500 50/34T |
Kazeta | Shimano 105 11-32T |
Řetěz | Shimano CN-HG600 |
Náboj přední | Felt R3 Disc 24H, RU 5x100mm |
Náboj zadní | Felt R3 Disc 28H, 11s, RU 5x135mm |
Brzda přední | TRP Spyre C, 160mm |
Brzda zadní | TRP Spyre C, 140mm |
Brzdové páky | Shimano 105 |
Ráfek přední | Felt Road RSL3 Disc by Alexrims, Tubeless Ready, 24H, 22mm š, 24mm v |
Ráfek zadní | Felt Road RSL3 Disc by Alexrims, Tubeless Ready, 28H, 22mm š, 24mm v |
Dráty | 2 mm stainless |
Pedály | Wellgo WPD-95B |
Řídítka | Felt SuperLite Road 420mm, 65 mm reach, 125 mm drop |
Představec | Felt VariAngle 90mm, +/- 8°/12°/16° |
Sedlovka | Felt UHC Performance Carbon, 27,2x330 mm |
Sedlo | Prologo Kappa 2 |
Pláště | Schwalbe Durano HS 464, 25x700C |
Hezky Staťo! Zase jsem si vzpomněl, jak jsi na gymplu dorazil s favoritkou (doufám, že to byl Favorit) s berany na dvě části vysící přes brzdy na bowdemech:) Sakra, to už je dávno…
23.10.17 00:59
třeba v tom, že máš šanci je vyměnit! U klasiky vyměníš konus a kuličky..ale jak vyměníš ložiskovou vložku v nábě?
5.5.17 15:19
single: tak jsem to nemyslel, spíš tak, že bezdušáky řešej lidi, když staví čistokrevná sportovní kola a nedaj galusky, tohle mi koresponduje spíš s cykloturistikou
Trepifajxl: Bezdušáky jsou takový B-F mýtus. Správný béefák už není s dušemi pomalu schopen dojet ani do hospody :-). Vúbec nechápu, jak některé konzervy dokáží s dušemi nalítat 25 litrů za rok… :-)).
5.5.17 14:31
proč se vlastně na kolo se zvoncem a zpětným zrcátkem řeší bezdušáky?
5.5.17 12:28
Kromě těch Contiku mrkni taky na https://www.kupkolo.cz/…ila_z101262/?…, plus zelené latex Michelinky, teda jestli nepůjdeš do těch bezduší… dá se to sehnat okolo 1k, na kupkole je ta cena mimo.. (ale nebrat tu levnější verzi 120 TPI)… na takové to ježdění všude fajn, velmi pohodlný a na asfaltu rychlý a dobře držící, mám jej teď vzadu, vepředu dojíždím Strada Open, tenhle je ještě bytelnější s extra ochranou, na tohle kolo by se myslím hodil.
Bezdusi se neboj. Mas tlr rafky, takze jen vylepis za par korun pasku, ventilek a koupis drahe bezdusove plaste a jezdis. Kdybys to chtel udelat, rekni si, neni problem to spachat, az budu zas na Morave.
5.5.17 10:18
Náboje na konusech jsou obvykle poměrně lehké i s ocelovým ořechem. Ložiskové výrobci často šidí alu ořechem nebo miniaturními ložisky, co nic nevydrží (to dělá poslední dobou Mavic), aby se dostali na nízkou hmotnost. Takže nakonec jsem hlavně kvůli ocelovému ořechu taky skončil na konusech u všech 6 svých kol :-).
Drobeczech: Třeba v tom, že se nemusej seřizovat, což 99% majitelů kónusů neumí :)
5.5.17 08:40
Minimálně zadní kolo by mělo být na průmyslech:
Rims Felt Road RSL3 (tubeless ready), 22mm width, 24mm depth
Front Hub Felt R3, sealed bearing, 28H
Rear Hub Felt R3, sealed cartridge bearing, 32H, 11-speed
Spokes 2.0mm stainless steel
t29: I spousta ložiskových nábojů má plošky pro konusové klíče (třeba Mavic Aksium, Crossride, Ksyrium Equipe, některé Novatecy a jejich klony a mnoho dalších…), takže raději nejdříve mrkni dovnitř, ať zbytečně nenakupuješ už koupené.
Díky za komenty. Asi jsem měl za to „žádná Čína, pánové“ přidat smajlíka. Nejlíp to vystihli mr.antik a klobrch, je to kolo na turistiku :)
p@x > Jo, je to trochu připosražené, na nic delšího se neposkládám. Představec je dlouhý tak akorát, mně zas chování představce přes 100mm přijde jako kormidlování plachetnice.
Jecnak, Tromboonen, Treatt > Zatím jsem přemýšlel o GP4000S jako etalonu, kolem bezduší jenom opatrně našlapuju.
Vilém > Z fotek to není vidět, ale náboje mají plošky na konusové klíče. Taky jsem věřil/doufal, že by tam mohly být průmysly.
Je to spíše takový kousek na kochání se krajinou při jízdě, takže pro mě nic co by stálo za zmínku, proto neznámkuji. Ovšem oceňuji perfektní a vyčerpávající popis stroje od majitele kola.
Nejsem si jistý, jestli se přední vidle nebude při intenzivním brždění kroutit. Raději bych tam viděl pevnou osu. Jinak to, co je opravdu podstatné je to, abys byl spokojený.
Pedály, zvonek, zrcátko a ten omotanej drát to dost degradují.
Pěknej Filcák, komín nebudu kritizovat, mám jej taky, trochu škoda té bílé „co to je“ na horní troubě, třetí foto vypadalo v náhledu jako prasklý rám, ale jinak dobrý, ty pláště bych měnil hned a tyhle nechal na trenal/zimu nebo poslal dál dokud jsou nové, nemá cenu se natřásat když to jde jinak, ono to pak i znatelně líp jede, a to i na asfaltu.
Hele pohodlí strašně ovlivní pláště, Durána jsou tvrdý šlupky, jak říká Tomáš, když nasadíš solidní TLR 28ky, pojede to mnohem líp a budeš si říkat, že to je snad jiný kolo, jak to najednou bude pohodlný – zkus, uvidíš, že to za to stojí ;)
Ale jo, libi se mi. Jen jsem nepochopil tu zminku, ze bys uvital naboje na prumyslech, od pohledu bych netipnul, ze stavajici jsou na konusech.
Ty pedály jsou teda dost..... jinak to vypadá jako takový funkční dříč, když jde estetika stranou
4.5.17 10:07
Čína nebo Kambodža – pěšky jako za vozem, pánové
hrozné pedály, megaodrazka, zvonec, světlo, komín a představec nahoru, to zpětné zrcátko je již jen logickým následkem předchozího
mě se to kolo nelíbí
Koukam, ze jsem presvedcil dalsiho bikera na silnici :-D. Casem budes asi prezouvat na sirsi ale sportovnejsi plaste tlr a uvidis, ze to pofrci lip. Stejne tak te tipuju na postupnou likvidaci kominku pod predstavcem. At to slape!
4.5.17 07:34
4.5.17 07:25
4.5.17 07:17
Jo, po tomhle Feltu jsem taky pokukoval. líbí se mi moc a jinak parádní profil!