Ahoj, abych nevkládal jen fotky, napíši i něco ke kolu, třeba to někoho bude zajímat…:
O víkendu jsem mohl konečně otestovat XC fulla od BMC, přičemž to byl poslední full ze široké nabídky, řekněme, těch „běžných“ výrobců, se kterým jsem zatím nepřišel do kontaktu.
Dostal se mi do rukou tento „základní“ karbonový model s hliníkovou zadní stavbou, osazený vesměs Deore, vidlicí FOX Float 32 Performance a tlumičem FOX Float DPS, Performance Elite. Asi největší „slabinou“ z mého pohledu byla zapletená kola. DT Swiss 483d jsou opravdu těžítka, sice jsem je nevážil, ale na netu jsem našel údaj, že by měly vážit cca 2,2 kg – a tomu bych i věřil, byly takové těžkopádné…
Bike ve velikosti L, měl bez pedálů cca 12,5 kg.
Jízdní dojmy: Geometrie BMC mi prostě sedí, jejich HT považuji za jedno z nejlepších a u tohoto fullu jsem měl stejné pocity. Pro moji výšku, tj. 187 cm je velikost L naprosto ideální a v kombinaci s delší horní rámovou trubkou jsem měl příjemně natažený sportovní posez a pouze jsem si nastavil správnou polohu sedla. K systému pružení jsem neměl výhrad a je zjevné, že virtuál mi prostě sedí, krásně v terénu zobe a přitom k nechtěnému pružení dochází minimálně. Pokud člověk chce, tak si páčkou na řídítkách vše zamkne a z kola je prakticky tuhý pevňák, který se na asfaltu taky neztratí. Pominu-li těžká zapletená kola, tak jsem nenašel žádné zásadní nedostatky, které by mi vyloženě vadily, pozitivní dojmy z projevu kola byly naprosto převažující.
Verdikt: Když budu hodnotit geometrii a systém odpružení, osazení je vždy otázkou dané specifikace – což platí pro všechny výrobce, tak dle mých zkušeností z testování a osobních pocitů, mi nejvíce seděl z XC fullů Fourstroke od BMC a nebo Topfuel od Treku za mne dva nejlepší fully na trhu, ale je to hodně subjektivní a chápu, že každý to může vidět jinak
(vloženo 5.5.17)