Zprava . . .
. . . Arnoštek a equilink je prostě božííí . . .
. . . epicon na 150mm je supr, trochu víc tuhosti by neškodilo, ale žít se s tím dá . . .
. . . 3x9 rulezzz . . .
. . . .vzadu celkem málo místa . . .
. . . zleva.
Přední snad už neshoří . .
. . předimenzovanej zadek . .
. . páka celkem ujde.
Po cca 15 letech jsem začal znovu trochu jezdit a pořídil za dobré peníze starší „nový“ kousek od Feltu z roku 2013. Má sice 26" kola, na kterých prostě nejde jezdit a když už, tak jsou pro děcka, ale tak co už no.
Doplnil jsem teleskop za litr, vyhodil mučící nástoj nazývaný bůhvíproč sedlo „Felt MTB“, po prvních pár vyjížďkách vyměnil pravděpodobně věkem zvlněné Conti X-King za nové gumy, nahodil 20 let stará DX SPD a jezdím a užívám si pohodlí fula.
Epicona jsem zvednul na 150mm, zvýšil progresivitu chodu a pořádně namazal vazelínou. Funguje. Equilink vzadu chodí jak víno, SAG na 30% a na doraz při 100Kg živé váhy nechodím. Do kopce kolo krásně kopíruje terén a z kopce se snažím jet takovou pilu, že je mi to jedno co to tam dělá.
Co je špatně, jsou 17mm ráfky na 2,3 – 2,4" gumy, ale 3,5 vzadu baru to jistí, jo a zadní vidlice by mohla být širší . . .
S kolem jako celkem ale maximální spokojenost!
Ať vám to všem jezdí!
8.8.2017
Tak poté co jsem na Malino Brdu v Ružomberku odvařil zázrak jménem Tektro Draco jsem pořídil brzdy Shimano Saint BR-M820 s 203mm ICE TECH kotoučem dopředu, tak to snad bude o něco lepší.
Jo a sebral sem mladýmu pilu 44z :-D.
(vloženo 11.5.17)
Značka | Felt |
Model | Virtue 60 |
Modelový rok | 2013 |
Velikost | 19,5 |
Hmotnost | 13,5? 14? |
Rám | slitina hliníku 7000 něco |
Vidlice | Epicon 150mm, tappered, vazelína, zvýšená progrese |
Tlumič | Rock Shox Monarch |
Kliky | 175mm |
Středové složení | hollowtech I |
Přesmykač | je tam |
Měnič | Deore |
Řazení | Acera |
Převodník | 44-32-22 |
Kazeta | 9 speed, 11-34 |
Náboj přední | Felt, 15mm osa |
Náboj zadní | Shimano asi Deore |
Brzda přední | Shimano Saint BR-M820, 203mm ICE TECH |
Brzda zadní | Shimano Saint BR-M820, 180mm |
Brzdové páky | Shimano Saint BR-M820 |
Ráfek přední | WTB |
Ráfek zadní | WTB - zatím drží |
Dráty | černé |
Pedály | PD-M636 |
Řídítka | 720mm |
Představec | asi 80? mm a eště furt nahoru |
Sedlovka | Mighty |
Sedlo | Velo |
Pláště | Conti Trail king 2,4, Geax Gato 2,3 |
Dík moc za názor.
Ráfek půjde širší až tento odejde, Epicon zůstane na 150, olej si rozmyslím a molitanový kroužky přidám až budu příště mazat. Řazení stejně jak ráfek.
Jinak když dám místo vazelíny olej – nemusím taky vyměnit těsnění tlumící patrony za jiný typ a převložkovat pouzdra?
V první řadě tam hoď širší ráfky, to je otázka pár korun, pak budeš moct i trochu ufouknout tlak. To, že sereš na nový trendy a stojíš si za svým starým poctivým :) je sice fajn, na druhou stranu to se pak z tebe lehce stane bručoun typu, za nás to ještě bejvávalo, ty mladý to je děs :) Epicon na 150 jak píšeš díky tuhosti nemá přiliš smysl, obzvlášť na 100kg, nechal bych ho na 140, místo vazelíny dal alespoň 10w40 olej a pokud tam nejsou molitanový kroužky, pod guferama, tak bych je tam dal, chod se zlepší zásadně.3×9 proč ne, kliky včetně osy jsou těžký, ale když ti to nevadí, tak proč ne. Slabinu bych viděl v tom řazení, pokud budeš často jezdit, půjde brzo do háje, je to takovej plasťák pro víkendový tůristy :)
Jinak taky jsem nato kolo před pár lety koukal a líbilo semi. Vzhledově fajn!
26" není a nebude mrtvá :)
Bike pěkný, líbí
Díky, měl bych aktualizovat fotky. :) Mají letos nově i 27,5 ;) Bral jsem raději dlouhou XL, abych mohl vozit 35 představec.
Tož to víš, že nebudeme, mimochodem to tvoje Jeffsy se mi dost líbí, pro mě by asi bylo vhodnější v L a 27,5 jestli se dělá, ale Felt musí pár let vydržet :-).
Ten objem plášťů s takovým tlakem stejně postrádá smysl, můžeš klidně nahodit zpět 2,1 a bude to stejné, pak bys to třeba snížil a nic se ti žvýkat nebude. Nicméně proti gustu, hádat se nebudeme že jo :)
Zoidberg, Dejv0: díky.
Kliky FC-M522 jsou snad i duté, měnit je nebudu, R-F by asi byly lepší, ale tak . . .
K tlaku v pláštích asi tolik, že mě dnešní móda podhuštěných pneu nechává chladným. Na klidně 4 barech jsem jezdil na HT s pevnou šavlí i když jsem měl cca 70Kg a naprosto v klidu (jo, vozil jsem max. 2,1") – je to i dost o technice jízdy.
Navíc přifouknout je v mém případě jediné řešení, protože kombinace 100Kg, 2,3" plášť, 17mm ráfek a ostrá jízda na trailu v Jedovnicích znamená pod 3 bary vzadu „žvýkaní“ pláště v klopenkách – ujíždí to prostě pod prdelí. Každopádně dík za názor.
Kolo jako celek se mi libí, ale nemohu si odpustit poznámku k těm 3,5bar vzadu, to ti snad ani nevydrží ráfek ne :( Nehledě na to, že ti ten zadek musí střílet na každém kamínku..
12.5.17 00:04
Hele paráda… se mi to fakt líbí, i když je to „mrtvej rozměr“ ;-). Prostě poctivý kolo, poctivej profil, poctivý fotky. Dobrá práce! Ať dělá jen radost ;-)
11.5.17 21:42
To sem chtěl, ale takto se mi to seřadilo automaticky.
Zkusím to nějak vymyslet.
11.5.17 21:22
Lucase, dík za koment, už jsem se díval – pěkný bajky. Kola popř. do SZ, co je to zač. Díky M.
11.5.17 21:06