BMC Fourstroke FS 01

Přidat foto

Aktuální stav v 2023 - up

nově XTR kazeta

Zrace převodník

XTR kliky a Zrace převodník

nově xtr pedály

extralite gripy

aktuální váha 2023 na xtr/axs

Elektrika je na fullu taky, nakonec jsem přešel i u fullu a musím říct, že s kazetou XT funguje líp, než s kazetou SRAM 10–52z.


2022: Nově jsem nahodil moje oblíbené pláště Vittoria Barzo a Mezcal ve verzi TNT, jsou sice těžší, ale za mne TOP XC pláště. Společný lock (DT Swiss) byl sice parádní, ale prostě nevyužitý… Ta stavba funguje tak skvěle, že to prostě nepotřebuji. Vidlici taky nezamykám. Ačkoliv spolu točíme už 5 rok, tak prostě nemám potřebu rám měnit a myslím, že spolu budeme asi hodně dlouho. Co, by se mi jednou líbilo, tak by byla karbon kola od DT Swiss, ale finančně mi to už smysl nedává, obzvláště když tyhle 1501 jsou super a o nábojích 240 asi ani nemá smysl psát… ale mít tam karbon ráfky, jooo to by šlo :-D


2020:

Za tři roky provozu jsem z kola stále nadšený. Proběhlo několik drobných změn, jako změna pohonu na 1×12 XT (vyjma XTR řazení). Širší rodla (původně 720) na 740mm a kratší představec (z 70) na 60 mm. Dále jsem zkusil čína karbon sedlo a jsem velmi spokojený, takže na kole zůstane. A k mému překvapení jsem demontoval lock dtswiss (společný pro vidlu i tlumák). Nějak jsem to přestal používat, zadní stavba funguje velmi dobře a taky jsem dost změnil styl jízdy (hodně frekvenčně), takže to taky hodně přispělo k demontáži. Tohle je už asi finální a konečná verze a budu jen měnit spotřebák :-). V budoucnu jej nejspíš nahradí nový BMC Fourstroke, ale asi až další generace, tohle si nechám ještě minimálně 3–4 roky…

Původní message:

Nazdar bikerky a bikeři!!!

Rád bych Vás tímto seznámil s mým novým XC strojem, ale ještě předtím mi dovolte napsat pár řádků o té dlouhé cestě, která mě k tomuto biku a obecně bikování dovedla.

Zhruba před rokem jsem si řekl, že si ke třicátinám udělám radost v podobě koupě nového kola. Měl jsem jasně nastaveno, že chci karbonový rám, zaměření XC a 29 palcová kola! Cena a osazení včetně otázky, zda full či HT bylo stále otevřené.

Účastnil jsem se všech možných akcí v blízkém či vzdáleném okolí, testfesty, testovačky výrobců či konkrétních prodejců kol a několikrát jsem si individuálně vypůjčil konkrétní kolo.

Letos jsem vyzkoušel prakticky všechny mnou vybrané adepty, uvedu jen některé značky, tj.: Cannondale, Trek, BMC, Giant, Specialized, Kellys, Rock Machine a další, bohužel Canyon jsem jako jediný nevyzkoušel.

Postupnými testy jsem pravidelně selektoval a i otázka HT/full začala být jasnější.

Ve finální fázi mi zůstal Trek TopFuel 9.8 SL – skvělý full (Procaliber), BMC TE 01 (popř. 02) a čekalo mě ještě testování BMC Fourstroke, které jsem nikdy předtím nejezdil a to mělo rozhodnout o konečném vítězi a volbě HT/full.

Na testování jsem dostal základní karbonový model (s hliníkovou zadní stavbou) s ne-lehkými zapletenými koly a osazením Deore/XT. První nasednutí a absolvování mé oblíbené trasy (zhruba 45 km) jednoznačně rozhodlo a Fourstroke vyneslo na první příčku. BMC Teamelite (HT) mi asi taky nejvíce ze všech HT sedělo, jejich geometrie je prostě pro mne dělaná a u Fourstroke tomu bylo stejně. Nicméně musím konstatovat, že i Topfuel byl taky suprový stroj, ale BMC mě o pár procentíček chytilo více. Za mne to jsou dva nejlepší XC fully z mnou testovaných, ale to je čistě můj subjektivní názor a chápu, že ne každému budou tyto biky vyhovovat.

Perfektní, měl jsem jasno, že to bude Foustroke, ale…

Rázem jsem se ocitl před nelehkou otázkou, jakou variantu a jaké osazení vlastně zvolit? Vzít základní karbonový model (s hliníkovou zadní stavbou) s označením FS 02 a investovat do lehčích kol?

Začal jsem si to všechno kalkulovat a pomalu se přikláněl pro FS 02 s tím, že budu odlehčovat kola, pak karbon sedlovku a řídítka. Mno, ale něco mi v hlavě říkalo, woe, kupuješ si to (doufám) na x let, kup si celokarbon s lepším osazením, vidlicí a tlumičem! Když jsem si následně spočítal cenový rozdíl mezi FS 01 XT a FS 02 deore/XT včetně započítání nezbytných upgradů, ten cenový rozdíl mi za to stál a já se rozhodl pro mé současné BMC Fourstroke FS 01 XT :-)

Nemohu také pominout, že jsem získal slevu v rámci Racing programu, takže cena byla rázem úplně jinde…

Na BMC mě těší i fakt, že to není žádná masovka a prakticky jej nikde nevídám a nepotkávám. Teamelite se sice, díky týmu Symbio + BMC, dosti rozšiřuje a to zejména na závodech, ale jejich fully moc vidět nejsou. Chápu, že asi ne každému bude jejich geometrie vyhovovat a existují i hezčí biky (za mne třeba Cannondale Scalpel – pastva pro oči), ale za těch x let ježdění jsem pochopil, že nejdůležitější věcí na kole je, aby se Ti na něm jezdilo, co možná nejlépe a já si důkladným a dlouho-měsíčním testováním své kolo vybral, troufám si říct, správně.

(vloženo 22.5.17)

Lachtis Lachtis
Ohodnoť bajk: (4.5  / 126 hlasujících)
Značka BMC
Model Fourstroke FS 01
Modelový rok 2017
Velikost L
Hmotnost 11,34 kg (viz foto: s pedály, košíkem, teleskopem a držákem garminu)
Rám Karbon včetně zadní stavby
Vidlice Fox Float 32 SC, Performance Elite
Tlumič Fox Float DPS, Perfomance Elite, Evolution
Kliky Shimano XTR M9100
Středové složení BB92 Shimano press-fit
Měnič Sram GX Eagle AXS
Řazení Sram GX Eagle AXS
Převodník Zrace 32z
Kazeta Shimano XTR 10-51z
Řetěz Shimano XTR M9100
Náboj přední DT Swiss 240s, Boost 15x110
Náboj zadní DT Swiss 240s, 12x142
Brzda přední Shimano XT m8000
Brzda zadní Shimano XT m8000
Brzdové páky Shimano XT m8000
Ráfek přední DT Swiss XR 1501 Spline ONE 22,5
Ráfek zadní DT Swiss XR 1501 Spline ONE 22,5
Dráty DT Swiss
Pedály Shimano XT
Řídítka Darimo carbon 740 mm
Představec FSA 60 mm, -6°
Sedlovka RS Reverb AXS 150 mm, 31,6 mm
Sedlo Selle san marco shortfit
Pláště Vittoria Barzo/Mezcal TNT 29x2,25

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
enjoy79
enjoy79

13.10.23 11:32

Lachtis: až teď se dívám, máš to pěkně vyladěný, moc pěkný bike..!

Reagovat
juraj.9
juraj.9

6.8.20 20:31

Moc pekny kolo 5* akorat jezdit 3+4 roky na stejnem kole,to bych asi nedal… :-) At dlouho dela radost.

Reagovat
kotew CZE JIHLAVA
kotew CZE JIHLAVA

6.8.20 19:53

Peckovka, líbí a dost, 5*

Reagovat
Lachtis
Lachtis

6.8.20 19:16

plzakj: Dík, to mě mrzí, že Ti FS02 takhle křupla, ale zase Agonist je parádní mašinka a věřím, že to je skok, oproti FS02. Já BMC doslova miluju, jejich systém pružení mě uchvátil. S tím lockem je to jak píšeš, já už jej asi nevrátím, ono i čím dál míň jezdím silnice, jezdím frekvenčně a ikdyž se dostanu na silnici, tak s open to pruží tak málo, že už jsem ten lock prostě přestal používat a teď jej i definitivně odmontoval.

Reagovat
plzakj
plzakj

6.8.20 17:46

Hm, mas to pekny. Vaha paradni. Podle tvyho bajku jsem si porizoval FS02 a je to super kolo. Bohuzel prasknul. Ted mam Agonistu 02 a jsem nadsenej. 110mm, polozenehsi hlava. Vnitrni vedeni. Pridal jsem teleskopku a taky uvazuju o sundani locku :-)) Bmc ho fakt nepotrebuji.

Reagovat
H8me
H8me

8.6.17 13:15

Moc peknej bike, peknej popis a pekne fotky! Me se BMC libi a vzdy libily! :) Odeme za 5* a at slouzi!

Reagovat
Lachtis
Lachtis

2.6.17 20:41

kiza: Kdybych řešil design, koupil jsem si Scalpela, který je v mých očích nejhezčím kolem. Já chtěl pro mne to nejlepší, respektive, to, co mi bude nejvíce sedět a podle toho jsem zvolil. Je pravda, že je to v dnešní době nemoderní, ale jednoduchá výměna, jistota, že mi to v rámu nebude rachtat, jako s tím měly problémy třeba SUPy atd. Jak to bude vadit v praxi, nevím, ale jestli se nepletu, tak třeba Cannondale u F-Si to taky stále vede spodkem a co jsem z recenzí vyčetl (neboď pevňáka mám s vedením lanek u horní trubky), tak s tím v provozu problémy nejsou, ale osobní zkušenost nemám.

P.S. Za 150 tis. Kč bych si kolo nekoupil a ani tohle mě nestálo 150 :-)

Reagovat
kiza
kiza

1.6.17 19:25

Zdarec. Nádherný kolo, ovšem za tu nehoráznou cenu mohli aspoň schovat hadice a bovdeny do rámu. Ten pohled na fotku kola za 150000,–, kde koukají lanka s blechama na spodu rámu, kde bývá nejvíc zaflákanej od bahna je šílenej. Ta forma rámu musí být asi už dost stará, protože u TeamElite je vše vedeno vnitřkem a tady se jim asi nevyplatí předělat formu na rám. Kolo je fakt pecka, ale toto řešní je dost out v dnešní době.

Reagovat
Lachtis
Lachtis

25.5.17 10:06

straky: Díky!!! A jak píšeš, kolo nebylo pro mne laciné (musel jsem si na to našetřit) a tak jsem chtěl zvolit, co možná nejlépe, respektive, co mé osobě bude vyhovovat nejvíc. Každý máme jiné proporce, požadavky atd., takže zcela respektuji i opačné názory. Jsem rád, že dnešní doba umožňuje si hodně kol vyzkoušet, čehož jsem využil maximálně…

Mám cca 77 kg, v budoucnu bych šel klidně do karbonových ráfků. Nicméně tyto DT S 1501 mají něco lehce přes 1500 g, což je velmi slušná hodnota a s DT mám jen ty nejlepší zkušenosti.

Uvidím, co bude, ale jako nejbližší upgrade (za rok, možná dva) plánuji přechod na 1 × 12.

Reagovat
straky
straky

25.5.17 08:34

Líbí se mi tvůj přístup výběru kola. Nejdeš do prvního červeného krámu a nekoupíš si Super Extra Boost Ultra Dry Soft Care raketu, ale když už máš balík peněz, tak jdeš do toho s rozvahou.

Pokud nevážíš hodně, tak bych ještě pokukoval po lechčích výpletech.

Reagovat
Blahycz
Blahycz

24.5.17 08:22

Tak lehčí nevím ale určitě je lineárnější projev až krásně na doraz. Jen to ctd na tlumaku obcas dělá divný zvuky i po reasu. Ale to je o něj normal takze neřeším. A ty schwalbe jsou u me osvědčený.

Reagovat
Lachtis
Lachtis

24.5.17 07:29

Blahycz: Paráda, tu Kashimu Ti budu závidět, nikdy jsem jí nejezdil, tak nemohu posoudit, jaký je to rozdíl v projevu… Nicméně určitě by měla být o něco lehčí počítám. Zrovna včera při jednom techničtějším sjezdu jsem se až pomalu zarazil, jakou rychlostí a s klidem jsem to profrčel a spíš mě limitují pláště. Xking/Race king je dobrá kombinace do sucha, ale v blátě a v horším terénu je to o čumák. Až je dojedu asi nahodím osvědčenou klasiku RoR/RaR.

Instalace bezduší bylo první, co jsem udělal, duše nikdy :-)!

Reagovat
vpa007
vpa007

23.5.17 22:54

Supr stroj.. testoval jsem na letošním testfestu… a hlavně s obutím XKing/RaceKing je to svižný xcéčko. Tak ať dělá radost a furt baví… Taky chválím poctivě zmáknutej profil/kartu kola ;-)

Reagovat
scret
scret

23.5.17 22:05

Blahycz: opravdu jsi pocitil rozdil mezi kashimou a cernyma fox kluzakama? placebo?:)

Reagovat
Blahycz
Blahycz

23.5.17 21:40

A uz neni kam posunout. ☺

Reagovat
Blahycz
Blahycz

23.5.17 21:37

A ještě jsem tam teda pořídil vidli v Kashime. To je taky podstatně lepší.

Reagovat
Blahycz
Blahycz

23.5.17 21:34

No ja jsem se s tim kolem i dost posunul co se týká techniky. Přešel jsem z 26 120mm fulla na tohle a je to úplně nekde jinde. Dřív cítíš co se bude dít,co to kolo zvládne a kdy se to utrhne. Každopádně stacim klukům na vyšších zdvizich do ty doby nez dojde na metrový dropy. Ty Cmaxy jsem vyhodil. Na kolo už mi to nesmí. Nechal jsem zaplyst hope, archEx anejaky slušný dt dráty na mosaz niplech a nemám co vytknout. Dodělej bezduše a máš to top.

Reagovat
day by day
day by day

23.5.17 16:31

Paradni stroj, za 5!!! At slouzi.

Reagovat
Lachtis
Lachtis

23.5.17 09:23

gemini: díky :-), nakonec mi to přišlo, jako lepší volba. Nicméně HT se nevzdám, chci jej mít jako druhé kolo na rychlejší, převážně asfaltové cesty a taky jako takového zimáka do blátivého počasí. Ovšem je pravděpodobné, že se pokusím zbavit současného HT 26 a jakmile začnou posezonní slevy, budu možná pokukovat po nějakém ekonomickém HT na 29 palcových kolech.

Blahycz: Díky, to víš, že Tvého FS jsem několikrát okukoval a máš to boží!

Reagovat
Blahycz
Blahycz

23.5.17 09:01

Mas to slusny. Mám ho taky a je to dělo. At slouží.

Reagovat
gemini
gemini

23.5.17 08:55

Takže nakonec full – máš to parádní…:-)

Reagovat
fantozzi
fantozzi

23.5.17 08:18

Krasne kolo, at to jezdi!

Reagovat
depresy

23.5.17 07:59

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
Lachtis
Lachtis

23.5.17 07:44

Ahoj, díky všem za pozitivní ohlasy, ani jsem to nečekal.

matbiker: JJ, nakonec jsem se rozhodl pro fulla a myslím, že litovat nebudu… Ten FS z roku 2014, jak jsem Ti o něm psal jsem nakonec nevzal, neboť prodejce a jeho historie o tom kole se mi nezdála, tak jsem raději sáhl po tomhle.

JFtryall: Máš pravdu, že člověk nikdy neví, ale tohle si nechám minimálně do 35, na to bych si i vsadil :-). A když praskne, tak prodlouženou záruku na 5 let již mám… Ale upřímně, když mi neprasklo hliníkové HT, na 26 palcových kolech, které dostávalo taky slušný čoud, tak tohle, které má masivní rámové trubky, 29 palcová kola spíš nepraskne…

scret: díky, z barvy jsem měl obavy a chtěl jsem něco výstřednějšího, ale ta šedá je v reálu velmi zajímavá, fotky ještě trochu klamou.

RADY: Ano, ta gumička je proti vodě (resp. měla by být :-) ). Bohužel mám kolo velmi krátce a tu gumičku jsem u HT neměl, takže její reálný přínos zatím nemohu posoudit :-(

oldaka: mám 187 cm, nohy tuším 87cm od rozkroku (ale 100% jistý si nejsem).

Chili: díky, jj, registrace již proběhla. Teoreticky by to taky šlo, ale máš tam pořád pomalejší převod díky absenci 10z pastorku na kazetě. Určitě 1× v budoucnu proběhne, jednak to zjednoduší systém řazení, bude to „elegantnější“ a na váze to počítám udělá alespoň – 400g. Ovšem já si počkám na kombinaci 34z / 10–50 za rozumnější cenu, zatím mi 2×11 stačí.

Reagovat
Chili
Chili

23.5.17 06:51

Záruka na rám 5let. Pokud praskne dostane nový. Nezapomeň zaregistrovat. U mně vyměněn bez problémů.

Jinak super kolo a ani se nedivím, že jsi si ho vybral. Měl jsem podobnou cestu k novému kolu. Barva Super!

Jinak přestavba na 1×11 s kazetou 11–50 by to posunula dál a nemusíš čekat na levného eagla. Za 5*!

Reagovat
oldaka
oldaka

23.5.17 06:44

pěkné. prosím tě, jak jsi vysoký příp. délka nohou?

Dík

Reagovat
RADY
RADY

23.5.17 06:06

Máš to fakt pěkný, ta barevná kombinace se jim fakt povedla 5* Ta gumička fizik na sedlovce je asi proti vodě, osobně používám duši, ale tohle mi přijde elegantnější, funguje to? Díky

Reagovat
JFtryall
JFtryall

23.5.17 00:17

4 waters: Neboj on praskne. :-) kupovat bike s vyhledem nekolika let je nesmysl. Akorat prodelas. Natozpak XC lehka raketa, dostava to dost napit a vic nez dva roky zavodeni ten ram neda. Minimalne zadni stavba. Ja jsem mozna trosku zderformovanej, ale kolem sebe toho vidim fakt dost. HTcka jsou paradoxne odolnejsi.

Reagovat
Radovan84
Radovan84

22.5.17 23:44

Moc pěkný. 5*

Reagovat
waters
waters

22.5.17 23:39

jftryall: když se o něj bude majitel starat tak deset let musí jezdit. Přeci to neni jak s autem, za tři roky papa:)

Reagovat
scret
scret

22.5.17 23:06

paradni popis, pohadka kolem kola i kolo samotne.. Libi se mi netradicni barva ramu…

Reagovat
JFtryall
JFtryall

22.5.17 22:26

Na nekolik let to nebude, ale je to pekny funkcni kolo. :-)

Reagovat
Breakpain
Breakpain

22.5.17 22:23

Luxus

Reagovat
Edwin
Edwin

22.5.17 21:41

Paradicka, at slouzi!

Reagovat
Martin Hodan
Martin Hodan

22.5.17 21:23

Sakra kdyz tu vidim nejaky fakt bomba kola tak si rikam ze jsem udelal neco spatne …nechce nekdo to moje?? Na nahradni soucastky?? :D

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

22.5.17 21:19

popis 5* fotky 5* a vyplněný komponenty 5* bike 5* takže sakumprásk 20* !

Reagovat
Martin Hodan
Martin Hodan

22.5.17 21:15

Presne!!! Proste parada a kolo vubec taky super

Reagovat
Mireklbc
Mireklbc

22.5.17 21:14

Užívej!!

Reagovat
waters
waters

22.5.17 21:14

to je profil kola panečku:)

Reagovat
matbiker
matbiker

22.5.17 21:05

Tak jsi to rozsekl :-). Tak ať slouží!

Reagovat

Další galerie z kategorie

Kolobezkar 3
benobiker 26
Jančovička 12
JH185 12
Hamik 22
chosee1986 8