Moje první celopéro, jezdím maratony a XC. Posed a geometrie je hodně závodní a rozhodně to není kolo, který by se nechalo přemlouvat ke změně směru jízdy. Jde tam kam chci, perfektně se točí, dalo by se říci, že je i mírně nestabilní, což mám rád. Těžiště je mírně nad řidítky, takže do kopce to jede jak střela a nemá tendenci se zvedat na zadek. Grip shift chodí hezky, během půl vteřiny s tím zařadím z nejlehčího na nejtěžší a naopak bez problémů.
Co se komponentů týče, tak vše jsem vybíral a sestavoval sám. Kola jsem zaplétal na náby na původní kolo. Vnitřní šířka ráfku je 23mm což není špatný, ale raději bych okolo 26mm. nicméně cresty jako takový jsou super. Už je jezdím cca rok a tak jak to mám zapleteno, tak jsou celkem lehký a tuhý (cca 1520g) Do budoucna mě lákají glady.
Převodník jsem původně chtěl oválný, ale nevešel se do rámu a škrtal o zadní stavbu. A AbsoluteBlack vzhledem k ceně, váze a designu mi přišel jako dobrá volba, řetěz se na zuby nelepí a zatím mi řetěz nespadl. ( AB jsem jezdil i dříve, ale jako 32z a ovál, za 3000km spadl jednou).
Kliky jsem původně chtěl X1, ale nebyly k mání za rozumnou cenu, tak jsem pořídil z bazaru X9, což je to samý s jiným nápisem.
Časem přidám teleskopku a jinou vidlu, protože reba jaksi nechodí s foxem na jeden lock. Nejpravděpodobnější bude SR suntour AXON verx, cena/výkon/váha/servis – vše OK.
Už nevím co by, kdyžtak se zaptejte :-)
(vloženo 24.5.17)
Značka | Merida |
Model | Ninety-Six |
Modelový rok | 2016 |
Velikost | 20 |
Hmotnost | 11,5 |
Rám | carbon/alu |
Vidlice | RS Reba |
Tlumič | Fox Float DPS Perf Elite |
Hlavové složení | FSA 55 |
Kliky | SRAM X9 |
Středové složení | pressfit GXP |
Přesmykač | -není třeba- |
Měnič | SRAM XO1 EAGLE |
Řazení | SRAM XO1 EAGLE grip shitf |
Převodník | ABSOLUTE BLACK 36z |
Kazeta | SRAM XG-1295, 10-50 |
Řetěz | SRAM EAGLE XX1, černý |
Náboj přední | SRAM |
Náboj zadní | SRAM XG |
Brzda přední | Shimano SLX BR-M7000 |
Brzda zadní | Shimano SLX BR-M7000 |
Brzdové páky | Shimano SLX BR-M7000 |
Ráfek přední | ZTR CREST MK3 |
Ráfek zadní | ZTR CREST MK3 |
Dráty | DT SWISS Revolution 2.0-1.5.-2.0 |
Pedály | SH - M520 (chystám XTR) |
Řídítka | Force Team Carbon |
Představec | Force Team light 17° |
Sedlovka | Merida Carbon |
Sedlo | Your Air |
Pláště | Ikon vzadu/Racing Ralph vpředu |
27.5.17 15:39
Jsem Sebrina, původně z Calais – Francie a teď jsem v Londýně ve Velké Británii. Kariéra středního věku, mladá a hezká v srdci; Pracuji s Al Rayanem zde v Londýně. Sms mne teď na: (sebrina.1@hotmail.com) věc, která vám řeknu.
E-mailem
I am Sebrina, originally from Calais – France and now stay in London, UK. A middle aged career lady, young and pretty at heart; I work with Al Rayan here in London. Sms me now at: (sebrina.1@hotmail.com) ecial thing to tell you.
Délka brzdovejch pák je trochu problém, u shimano to není dělaný na gripshift, tak páka je o cca 2cm kratší než u nových sramů. Mně to naštěstí nevadí, ale chvilinku jsem si zvykal a mám to nastavený akorát na poslední článek prstu a cajk, dřív jsem měl právě Guidy, ty byly o poznání delší (bez GS).
26.5.17 08:02
Já délku gripu řešil tak, že na levé straně mám ještě zamykání vidle, to jsem dal mezi grip a brzdu. změřil vzdálenost brzdy od konce řidítek a udělal stejně daleko i pravou brzdu, grip zařízl podle toho. Dřív jsem ho řezal podle sram gripů, ale neni to ono.
25.5.17 12:32
p@X: Délka gripu mi moc nevyšla, změřil jsem to akorát, ale neuvědomil jsem s tím že esiny se trochu zdrcnou :)
cosmo: ty kotouče tam taky chci dodat, a ta váha 12,7 je těmi sériovými koly, to jsou těžítka, když jsem je vážil samostatně, tak to vycházelo skoro na 2,1 kg. Ty kola byly i na mým původním kole, nechal jsem si jen náby a na zbytku jsem ušetřil cca 600g.
Meridy moc nemusim, ale pekna…v obchode se mi moc nelibila a kdyz mi ji hodili na vahu v 21vel. tak mela 12,7, takze prestavba odlehcenim nutna:-)…ten predstavec jsem taky diky vaze a cene zvazoval…mimochodem brzdy SLX mam v kombinaci s kotouci XT ice-tech a nemuzu si stezovat, za XT jen zbytecne vyhozeny prachy…
25.5.17 07:36
Zkrátka co je od FORCE, to je špatný, protože to je levný.
Já si to nemyslím (jinak bych si to tam asi nedal :)) Nebudu říkat, že všechno od Force je super echt gold, to ne, ale váhově, kvalitou zpracování a hlavně cenově je hodně vysoko. Řidítka jsou odzkoušený na kolegovi, který je jezdí cca rok a má při tom o 15 kil víc než já. Představec už mám dlouho, taky funuje. Nenašel jsem nic lehčího, se stejným úhlem (co mm to gram)
FSA K-FORCE, Ritchey SUPERLOGIC atd. to je všechno pěkný a určitě to funguje na 100%, ale za jakou cenu a když už za tu cenu, je to opravdu o tolik lepší, lehčí, tužší? BTW. jeden příklad. Rok stará sedlovka K-FORCE na silničce a utažená na momenťákem. Po jednom roce ježdění byla vymáčklá a roztřepená v místě cca 3 mm pod sedlovou objímkou v délce asi 12 mm po celém obvodu. Reklamace zamítnuta. Sedlovka za skoro 4k. To fakt nepotřebuju. Třeba to byl jeden kousek z deseti tisíc, ale i tak.
Samotnýho by mě zajímalo, proč je takovej hejt na Force. Pokud se to tu někde probíralo, dejte sem odkaz, rád si to přečtu. :)
No a SLX? Jo není to XT nebo XTR a ten cenovej rozdíl mezi XT a SLX taky není tak vysoký, že by mě to zbořilo, ale nenašel jsem na nich zas takový rozdíl, proč bych si je měl koupit, SLX jsou novější, dá říci bez dětských nemocí. Prozatím mě nikde nelimitovaly a když to bude do budoucna špatný, šoupnu je na druhý kolo a sem dám něco jako echt gold.
24.5.17 21:47
Nezlob se ale Eagle a Force na jednom kole? K tomu SLX? Vtipný je na tom akorát to kladivo…
super,ale stojan je nej ,)
24.5.17 18:24
24.5.17 17:52