Celej život vozím Shimano, ale musím říct, že Sram prostě chodí líp. Poslední XT se tomu blíží, ale prostě u Sramu se pocit na páce lepší, zase mi ale vadí, že se nedá odřazovat ukazováčkem, jako u XT. Odřazení jenom o jednu polohu je taky divný, ale snad si zvyknu. Ten rozsah za to stojí.
goofy: nemyslel jsem mechanicky, ale spíš pocitově mi ani XTRko nesedlo oproti mýmu Sramu GX nehledě na to, že od horní části kazety v XTR nepříjemě chrčelo :-)
@bimjeam: Pokud bude chtit Shimano stejny rozsah kazety jako sram, tak uz bude muset udelat mensi pastorek, coz znamena zrusit kompatibilitu. Pridat vetsi pastorek nahoru, vetsi nez 50, to uz by pridalo dost hmotnosti na vic.
Podľa 4 ročných intervalov by malo byť na rok 2018 nové Zee, ale mám pocit, že Saint tiež už rok presluhuje. Čo však bude celkom určite je nové XTR, kde som aj ja osobne veľmi zvedavý s čím sa shimano vytiahne. Dúfam v spiderless kľuky a väčší rozsah prevodov.
Teda tohle mě nadchlo. Jsem zvědavý, co vytáhne na 2018 Shimano. Pokud kazeta jakožto spotřební materiál bude stát 4000+, tak v tom pořád nevidím smysl a přikláním se k názoru pro lidi „méně bohaté“.
Možná, že Shimano nic převratného nechystá, jen se prostě Eagle neprodává tak jak se předpokládalo.
Osobne si myslím, že toto bude reakcia na Shimano. Sram ani v minulosti nezvykol zaraďovať do ponuky lacnejšie verzie svojich top sád pokiaľ bol v segmente jediný. Nejakom rozhovore to dokonca otvorene povedali. Je možné, že Shimano niečo pripravuje a súdruhovia v Sram majú dobrú špionáž :)
Jakože Eagle pro míň bohatý.
Jinak hazka má určitě 290 gr, protože 240 nemá ani XX1 Eagle.
Má ta hazka 240 nebo 290gr?
Jinak jsem pro zajímavost hodil do krabice bývalý 2×10 pohon složený s XT řazení smyku kazety 11–36, XTR hazky a přihodil převodníky 36, 24 a rokac a hodilo mi to 1100gr.
Tohle včetně 34z RF převodníku bude cca 900 gr takže u mě dobrý a jdu do toho.
@mpIII: Pokud kazeta bude za rozumnou cenu, tak asi hodne lidi :-). Jsem zvedavej na reakci Shimana.
2.6.17 20:19
2.6.17 20:18
Vrazdit: Treba proto ze 2× vepredu nefunguje? :-) pro jezdeni na asfaltu asi dobry.
ja porad nechapu, proc vozit tolik prevodniku vzadu a ne dva vepredu… je to hnusne jak prdel, amen
Paráda, takže na podzim zase konečně celý kolo na sramu :) Loni jsem koupil XT a postupně z toho se sklamáním ubíram věci.
Tak tu kazetu jsem necekal, ale znamena to, ze to bude oznacenim neco jako 1275 a nebo 1250. A cenove neco kole 5tisic, mozna 4, kdyz budou hodny…
Kazeta XG-1150 (10–42 ocelová nýtovaná) má 394 g, takže jeden pastorek navíc by mohl dát těch 50 g… Když to celý bude do 10 t, tak to bude pecka.
Už len dúfať v cenu podobnú jedenástkovému GX.
Nezmienili sa niekde na pinkbiku, kedy to pôjde do predaja?
To vypada dobre. Tohle bude OEM bestseller. :-) a asi i aftermarket docela pofrci. Vaha je celkem ok, i kdyz vaha kazety mohla byt trosku niz, uvidime jak cena. Ale vypada to na konec dvouplacek ve stredni tride uz definitivne. :-)
Jinak teda vrazit k té kazetě 32z převodník a případně si udělat radost X01 řazením a hazkou a dokážu si představit že bych na Sramu zase jezdil. Převody by byly prakticky identické s 2×10, které mi maximálně vyhovovaly.
No tak to si dokážu představit na kole. Hlavně ta kazeta je pro mne vzhledově mnohem snesitelnější než vyšší sady. Váha dobrá a teď jen jestli cena bude taky zajímavá.
Mně zajímají ceny, X01 Eagle bez klik stojí 15–16t Kč, tak toto by mohlo být tak do 10t Kč, nebo méně?
440g na GX 10–50 to je jen 175g navic oproti 10–42 XX1 kazete.. to je celkem gut myslim..