Dlouho jsem přemýšlel nad novým rámem s větším zdvihem, jelikož jsem postupně ladil Canyona spíše do AM stylu. V hledáčku jsem měl právě Metu, Bandita 475, Mondrakera Foxy.
Volba padla nakonec na Metu, protože RB už jezdí spousta a Mondraker je značně dražší a nedostupný. Navíc se mi líbilo uložení tlumiče a recenze byly víc než dobré. V4 byla také dána, protože jsem chtěl použít všechno z Canyona a V4.2 má boost osy, vyšší zdvih, na moje ježdění méně vhodná.
Měřím 183 cm, a Canyona jsem vozil M, mám spíše kratší nohy. Metu jsem si byl zkusit v Olomouci u Kamila Tatarkoviče a po úvaze jsem přišel na to, že L bude prostě lepší na moje ježdění, ikdyž vzhledem ke krátkým nohám nemám příliš vytaženou sedlovku (no hate).
Zatím příliš neozkoušeno, tak jsem zvědavý jak si zvyknu, ale rozhodně jsem zatím nadšený a vypadá parádně! Barvičky možná nakonec nějak poladím ještě a přijde na řadu teleskop 125 mm se správným průměrem a bez offsetu. Už jen jezdit a jezdit. A naučit se skákat. :D
(vloženo 18.6.17)
Značka | Commencal |
Model | META AM V4 |
Modelový rok | 2016 |
Velikost | L |
Hmotnost | 14.2 |
Rám | Commencal META AM V4 650 Yellow |
Vidlice | Auron 160 mm TT |
Tlumič | Monarch RC3 Debon Air |
Hlavové složení | Ride Alpha tapered |
Kliky | RF Aeffect |
Středové složení | BB92 Shimano XT |
Měnič | Shimano XT M8000 11sp |
Řazení | Shimano XT M8000 11sp |
Převodník | RF 32z |
Kazeta | Sunrace MX8 11-46 |
Řetěz | Shimano XT |
Náboj přední | DT Swiss 350 15 mm |
Náboj zadní | DT Swiss 350 12 mm |
Brzda přední | Shimano Zee 180 mm + Ashima ARO08 |
Brzda zadní | Shimano Zee 180 mm + Ashima ARO08 |
Ráfek přední | WTB KOM i25 |
Ráfek zadní | WTB KOM i25 |
Dráty | Sapim Race |
Pedály | Superstars Nano |
Řídítka | Spank Oozy Trail 760 / 5 mm |
Představec | Spank Oozy Trail 65 mm |
Sedlovka | Giant Contact Switch 100 mm |
Sedlo | Superstars |
Pláště | Maxxis Ardent 27,5x2,4 EXO TR/ Maxxis Ardent Race 27,5x2,2 EXO TR |
Takže +5 % s tím, že kdyby něco, tak to řešíš s ním a ne s Francií. No poptám a uvidím. Mám teď tabulku geometrií a srovnávám. Zatím mi přijde, že má Meta ještě níž střed jak Spectral. Přičemž Bandit 675 ho má nejvyšší.
Tak já mám najeto 110 km :D Tak ložiska těžko soudit. Ale maximální spokojenost, lehce si zvykám na velikost M vs L. Já chtěl prostě koupit jen rám a neměnit nic více, proto jsem nad 4.2 nepřemýšlel. S Kamilem se více neznám, jen jsem za ním byl zkusit velikost. Nebyl problém mi nabídnou to co je k dispozici na ofiko Commencal stránkách. Cca +5 %, pro mě přijatelné.
Tak už mi přišla objednávka na nový rám. Takže budu prodávat a začíná nový příběh :) Jak je to prosím tebe s ložiskama na Metě? Chci něco snadno servisovatelného. Trochu mi taky vrtá hlavou boost. Jestli mám myslet trochu dopředu a nebo to zas tak moc nepřehánět.
Jinak píšeš, že si kupoval přes Kamila se s ním nějak víc znáš, nebo si to prostě kupoval jako standardní zákazník za tu cenu. Koukal jsem na ten shop, co mají skladem a momentálně mají jen V4.2.
Kdybych dneska znova vybíral, asi bych taky volil mezi Banditem a Metou 4.2 v černym kabátu :-)
Taky vozím kombo Ardent/Ardent Race na Metě V3, ale mám to pravda laděný trochu víc do trailova, jak by se dnes asi řeklo. 32z placka mi k 650b kolům přijde trochu malá, ale to už je na každym, kde a jak jezdí. Tak ať to válí a seš spokojenej aspoň tak jako já (tj. více než velmi)!
Oproti Canyonu to vypadá mnohem masivněji a poctivěji. Nebál bych se toho určitě. Já kupoval přes Kamila a FDF bike shop.
Ten rám rozhodně nevypadá jako z plechovek, je toto poctivý kus hlíny, krásně svareny, Metu můžu doporučit. Za tři dny doma z origo shopu
Kde si kupoval? Originál shop? Zřejmě budu řešit taky nový stroj, Mety se mi vždycky líbily. A pokud to nebude z plechovek od CocaColy a nebude to svařovat nějakej Čínskej Pepík, tak by to mohlo vydržet. Takže momentálně mám v hledáčku Bandita 675 nebo Metu.
Ardent má nějaký 58 mm. A poddimenzovane asi jo, ale tak prehodil jsem z Canyona. Uvidim jak se to vyvine.
Ardent 2.4" je dopředu supr volba na suchý povrch a rozhodně není širší než Magic Marry 2.35"…Maxxis má značení u modelů dost různé…2.25 je dost úzký plášť…Vozil jsem Ardent 2.4/2.25 na IQcku ale na Bandita nebo na Commencal mi to přijde trochu poddimenzovane…
Za me super! Neni ten Ardent vpredu uz moc velkej balon? Uvazuju prave taky o nem.. zmeril bys mi jeho sirku? Diky.
Mas to super! Mne sa ta farebna kombinacia paci, aj ked na farbu sa nejazdi :-) Jasnych 5*
Měl jsem z toho strach jak to bude vypadat, ale tak hlavní bylo aby to pasovalo bez dalších investic. A za mě musím říct, že se mi ta žlutá – modrá i líbí.
Meta super, moc se mě líbí, ale ta modrá k té žluté už ne, to chce poladit barevně jinak.
Pokud bych byl před rozhodnutím nového kola, jdu taky do komanče, máš to za 5*
18.6.17 20:34
Paráda, na mě teda moc modré v kokpitu (ale sto lidí, sto názorů). Jinak vítej mezi majitele Comm…
Já pořád nevím jestli měnit moje HT za Full…
Rám vyšel na 33 s tlumičem, hlávkem, objímkou. Já mám Aurona od Milana z TT a jsem naprosto spokojen. Takže podobné problémy jako ty nemám. A kratší představec možná půjde, musím prozkoušet.
Jo a predstavec rozhodně 50mm, taky jsem měl ten samý 65mm teď vozím 50mm a rozdíl to je, kor když sis koupil L místo Mka…
Zajímalo by mne kolik stojí rám?a jak Auron?já jsem z té vidle dost rozpačitý, funguje je to furt dost nepředvídatelně, jedna vyjížďka dobrý, nic necvaka, další vyjížďku se stim nemůžu domluvit, cvakání, pískání z patrony…už jsem ti jednou reklamoval, výměna patrony a po 14dnech stejné …;0) Nato, že toho vzhledem k RS nebo Foxu neprodaji tolik, je spolehlivost dost mizerná…u vidle za 10 500,– bych ti už nečekal…Pominul bych menší citlivost zdvihu, menší citlivost kompresí apod, ale to cvakání mě sere…
Měl jsem SM-RT99 a s nima byly stále jen problémy. Po výměně za tyhle na Canyonu naprosto bez problémů. Tak uvidím tuto. :)