Potahy v akci
Scicon Bike Defender MTB
Uchycení Scicon
Ochranný potah lycra FORCE
Uchycení Force - upraveno smyčkou
A je vidět, že cestou něco nasbírali
Jsem hračička a nebaví mě zkoumat šedou kůru mozkovou na gripech rozpláclých čmeláků. Tak jsem si udělal radost a koupil potah na kolo. Nejdřív profi řešení od Sciconu. Následně, kvůli ceně a taky pro přímé srovnání, i potah Force na kolo své nejdražší. A srovnání je následující:
Scicon – lepší matroš (řídší, pravděpodobně menší odpor vzduchu), lepší precizní střih, užší silueta, prestižní značka, vysoká cena
Force – horší matroš (jako na cykloelasťáky, hustý, větší odpor), normální značka, divně dlouhý oka na vidli (musel jsem zkrátit – udělat suk), širší silueta, jednoduchý střih, perfekní cena (třetinová!)
Zkušenosti:
- oba návleky drží na kole dobře a vydrží bez problému legální dálniční rychlosti
- po dojetí stačí lehce sundat a mrtvolky vytřepat, případně vyprat
- zkoušeno na mtb kolech 26" M a 27.5" XL, s řidítky širokými 60cm.
Dopad na spotřebu: Tak jasně, je tam. S potahy jsem teď o prázdninách absolvoval z Brna dvě cesty na dovču, jednu na Šumavu, druhou do Jeseníků. Takže jsem prubnul všechny typy silnic i rychlosti. Na okreskách do 90km není skoro co řešit. Na dálnici je to už znát. Vozím to na víceméně klasický český káře, na Okávce. Dlouhodobej průměr mám 7.8l (2.0FSI, 110kW), ostatní je orientační: dálnice 8.5, s kolama 9.0, každej návlek +0.5l.. takže obě cesty do hor byly tak za 9.5–10.5. ;-)
Shrnutí: Peněz investovaných do návleků a paliva nelituji. Scicon je drahej, ale k drahýmu kolu patří patřičné vybavení. Force je slušnej, takže dobrá volba pro skromného majitele či na kolo pro manželku/partnerku ;-). Potahy každopádně fungují, po sundání můžete kolo klidně postavit v obýváku vedle sedačky, aniž by se vám zvedal kufr ;-)
PS: Pozor na správnou instalaci :-)) Na cestách se to nevidí, já to potkal zatím jen jednou, na D1 v protisměru… ale vezl to asi nějakej umělec.. měl to na 2 kolech, z čehož jedno bylo OK, druhý ale natočený v protisměru jízdy. Si můžete tipnout, jak to vypadalo… jako plachetnice na Tuzemáku! A spotřeba musela být grandiózní :-D
(vloženo 28.7.17)
Taky se mi zdá taková ochrana praktická; na střeše jsem kola vezl jen jednou, a ty rozpláclé mrtvoly mě tedy nebavily.
Ale jezdíme už mnoho let jen ve dvou, takže můžeme kola vozit v autě v originálním držáku, což se mi z mnoha důvodů jeví nejvýhodněji.
31.7.17 18:03
Hele, ještě bys mohl jezdit jen za příznivého větru a využívat to jako skutečnou plachtu :-)
tak tak, když jedu sám tak naložím mojí devětadvácu do Mitsubishi Colt :-) ale vést rodinku na dovču + bagáž a nemít tažný tak to řeším uplně stejně :-)
Proč ne. Dřív jsem to vozil jen na střeše a ten hmyz mě štval taky. O tomhle jsem nevěděl. Po úraze jsem vozil dlouho jen jedno kolo a to jsem dal do auta. Najednou odpadly starosti co s kolama, když je nechceš nechat bez dozoru byť zamčené na autě. Jezdíme každý týden a vždy se snažím cestu spojit s něčím jiným než jen se závodem. A protože moje auto už potřebuje změnu majitele, tak pořídím něco většího. Ale jak se znám, zalíbí se mi něco normální velikosti a budu tam kde jsem byl :) ale to bych pořídil nosič na tažné.
@Crazym: tak jako kámoši se Šaranama, eSmaxama a Transportérama to tak obyčejně dělaj… ale já su tuctovej českej fotr s Oktávou v sedanu bez koule, se 2 mláďatama a hypotékou, takže jediný, kam narvu kola, je střecha… bo při cestě na dovču se do kufru, po 1.5h 3Dtetrisu nevejede ani tatranka… natožtak kolo… a vůbec né 4… takže vymejšlím kktiny na střechu, jako tyhle plachty ;-)
Jinak v pátek cesta BR-HK s plným autem, 3ma kolama, jedno z nich s plachtou za 8.0l… dneska zpět jen pilot a 6.5l… takže matematika funguje (plný auto +0.5, kola +0.5, plachta +0.5… neo tak nějak ;-)).
30.7.17 10:30
@Strakááč: nesmíš být hned ze všeho vybátej :-D… ale jako odpor to nějakej určo má, takže to chce něco, co má nějaký hřebce pod kapotou… kdysi jsem měl Olcita (44kW), a ten by se s tímhle asi ani nerozjel ;-)
WTF.. :D neřeknu ochrannej štít na hlavu proti hmyzu.. ale tohle ? :D s tím bych chtěl jezdit ve větru.. protivítr do kopce.. by jednou fouknul a už bych lovil nůž v báglu.. :D
@T.lama1: a sakra… s dvěma lehce netypickýma kolama skončila moje anonymní jízda po krásách naší republiky :-D. Ale seš dobrej, žes to z náznaků na obrázku dal ;-). Jo, byli jsme v sobotu s rodninkou na Rychlebech projet Trail Lesů ČR.. a líbíl se moc všem .. já byl večer předtím obrousit Superflowk, což byla velká paráda :-)
Jinak vím, že návleky nejsou nic novýho (aspoň Scicon, Force mi přijde novej)… jen to pro mě byla doteď kktina za hroznej peníz, až teď jsem tomu našel účel ;-). Kouli jen kvůli vožení kol montovat nebudu, navíc fakt nemám nikde místo na nosič kol na kouli, příčníky a střešní nosiče mám napíchaný v zimákách ;-). Ale o WingBaru fakt uvažuju, letos sem konečně vezl 4 kola a byl to porod dostat to na úzkej příčník od Škodovky… nakonec jsem musel na děckejch kolech otočit řídítka, aby to o sebe nemlátilo. Širší tyč by to pořešila.. no asi narok ;-)
@MichalBr, Barak|: Mno, kdyby mě štvali mrtví hmyzové jen na gripech, tak neřeknu, ale freška neřeší na vidli, řídítkách, brzdovejch pákách (…atd) rozplizlý mouchy.. a omotat fólií celý kolo, to bych si připadal jak ruskej turista na letišti s ofóliovaným kufrem ;-)
Á, tak už vím kdo to byl o víkendu v Rychlebkách s tím zeleným a modrým RB. ;)
Jinak ty potahy se používají již řadu let. Ještě bys mohl zkusit nosice, kde přední kolo upneš přímo k nosiči a kolo hodíš do kufru. Chytá to míň nepořádku a má to menší odpor. Plus mám dobrá zkušenosti s Thule WingBar, na hlučnost to opravdu hodně pomáhá. Osobně jsem skončil u nosiče na kouli, ta řeší jak hlučnost, tak spotřebu a lépe se mi tam ta kola montují.
28.7.17 16:24
A přitom taková blbost nahraditelná smrťovací fólií, která nebude dělat takovou plachtu :-)
Když už bych řešil mouchy na gripech, asi raději jen smršťovací folií než tuhle plachetnici na střeše.:-) Ale proti gustu…
Čau, dík za reakce. Pokusím se odpovědět na vše, co na mobilu zvládnu (-:
Každému co jeho jest, já mám kola za autem, kombi – takže hmyz se nechytá, neříkám však, že nikdy ne, 820Km na Šumavu a zpět, spotřeba 4,8l/100Km, dva dospělí, dvě děti, samozřejmě klidná jízda, žádná divočina.
Pokud ti nevadí spotřeba, tak OK, je to tvoje věc. Jo a při jízdě to nevydává pazvuky?
28.7.17 11:22
jsem myslel že je to nějak právě vychytaný kvůli aerodynamice. A ono je to teda vlastně k prdu, jen to dobře vypadá
Kamilac: taky vozim vzadu, ale ve mestech trnu hruzou, aby do me zezadu nekdo nebouch…vse ma sve pro a proti :-)
Návleky na kolo mi přijdou trošku zbytečnost ale chválím 2.0 fsi, aspoň někdo si vybírá normální motory místo ropáka.
cyklistika obecně neni moc sport pro vegany, na každym švihu „snim“ tak 4 – 6 kusů nejrůznějších hmyzáků :-)
28.7.17 08:30
Jsem na to stejne jak ty. Zvedá se mi kuft z tech brouku velikosti XXXL…kdyz vidim co se mi rozmázne po čelním skle tak je mi pak jasny co budu mít na kole. Na ty návleky už jsme vícekrát koukal v katalogu že bych to aji zkusil ale když tu vidim že ti to zvedá spotřebu o dalšího pul litru tak přes to už je na me moc. Mě by to zvedlo možná i o litr navic (OII 1,9TDI 77kw) normálne mám s 2 kolama na strese kolem 7,5 (kdyz spechám a točím 3000 ot/min, 140–145 kmh tak jsem na nejakejch 8L).
Takze ted jsi me dostal na stranu že to shánet nebudu a zustanu u omotávani smrštovaci folii :-D
dobra kktina
paráda, ikdyž žádná novinka :) Jestli to je elastické, určitě by to šlo něčím stáhnout kolem představce, k vůli tomu odporu . . Ale asi by to pak tolik nelapalo ten polétavý bordel na zbytek kola :)
Na mušky super, ale obávám se, že kdybych to natahl na svoje 800mm řidítka, tak se vznesu jak raketoplán. Každopádně já kola vozím za autem, i pocitově mě to příjde lepší, nemusím myslet na výšku větví od země atd.