Pražák Mk.III

Přidat foto

Blatníky SKS s reflexním proužkem - bohužel proužky teda nejsou až tak reflexní, jak bych si představoval...

Brzdy Favorit Special se špalky BBB brzdí až překvapivě slušně.

Pohon. Kazeta je odstupňovaná zbytečně jemně, ale rozsah celkem stačí.

Kokpit ještě s tachometrem. Ten už teď nevozím.

Předchozí verze na plášťových kolech - hodně bytelné, ale taky těžké.

Pracovně-dojížděcí stroj do špatného počasí, který se postupným vylepšováním dostal ze stavu obyč Favorita do stavu, kdy už jen netrpělivě čekám, až někde na bazaru narazím na vhodný rám, na který bych to osazení přehodil, protože ten starý Favorití je prostě bláto… No a bláto na tom taky nechávám jako součást ochrany před odcizením :-)

V poslední evoluci se na kolo dostaly záplety určené na cyklokrosku, která se ale zatím nerealizovala. Taky jsem oživil brzdy Favorit Speciál, dal na ně kloudné špalky a hele, ono to najednou i brzdí…

(vloženo 31.7.17)

HonzaP9 HonzaP9
Ohodnoť bajk: (2.7  / 25 hlasujících)
Značka Favorit
Velikost 56cm
Hmotnost hoooodně
Rám Favorit F12
Vidlice CrMo
Hlavové složení Favorit
Kliky Shimano Sora
Přesmykač Shimano Tiagra
Měnič Shimano Tiagra
Řazení Shimano Sora 2x9 - na rovná řidítka
Převodník malý 34z Shimano, velký 48z Gebhart
Kazeta Shimano HG-50 14-25
Řetěz KMC z Decathlonu
Náboj přední Remerx
Náboj zadní Remerx
Brzda přední Favorit Special, špalky BBB Techstop
Brzda zadní Favorit Special, špalky BBB Techstop
Brzdové páky Shimano Sora - na rovná řidítka
Ráfek přední Remerx RTX
Ráfek zadní Remerx RTX
Dráty Nerez
Pedály Shimano 520
Představec ITM závitový 110mm
Sedlovka Shaman
Sedlo Selle San Marco
Pláště Galusky Tufo Dry plus

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
HonzaP9
HonzaP9

2.8.17 17:13

Jj, já s tím v podstatě souhlasím a asi to tak nějak v budoucku dopadne. Ona ta Tiagra a Sora se tam taky nevyskytla najednou, je to postupná pomalá evoluce podle toho co mi zrovna zbývalo, případně co bylo zrovna na bazaru :-)

Reagovat
Prazak0
Prazak0

1.8.17 18:22

Trošku si pamatuju změnu, když jsem přešel z rámu Favorit na Bareše. Geometrii měl velmi podobnou, např. žádný sloping, taky delší zadní stavba, akorát to mělo návařky na brzdy cantilever. Favorita jsem měl tehdy vylepšenýho, napři kliky Walter. Po přendání na Bareše (krom sedlovky a brzd jsem tam dal snad vše z Favorita, který měl některé komponenty lepší) byl v jízdě výrazný rozdí. Můj závěr je, že na rámu hodně záleží. Favorit pro veřejnost byl kolo na úrovni supermarketových kol, něco lepší, ale podobná tendence šetřit na čem se dá, nekvalitní komponenty. Teď když tam jsou komponenty Tiagra, Sora a další v podobné kvalitě a ceně, tak ten rám za nima výrazně zaostává. Přitom starší silniční kolo Bareš se občas prodává za 2–3 tisíce. Já bych asi si koupil takového staršího Bareše, použil jeho sedlovku a zbytek přendal z tohoto sériového rámu Favorit. Ten Bareš v nejlevnější verzi jsou trubky CrMo z Chomutova, což by odpovídalo zhruba rámu Favorit F1.

Reagovat
3022

31.7.17 21:19

Dal bych tam alespoň tyto brzdy:

http://www.bike-eshop.cz/…xcentr-40320#…

S tím co už je tam nacpané by si to zasloužilo, zvlášť když to máte do špatného počasí.

Reagovat

Další galerie z kategorie

Lišák 2
Kolobezkar 65
benobiker 28
Jančovička 16
Hamik 30
chosee1986 8