Blatníky SKS s reflexním proužkem - bohužel proužky teda nejsou až tak reflexní, jak bych si představoval...
Brzdy Favorit Special se špalky BBB brzdí až překvapivě slušně.
Pohon. Kazeta je odstupňovaná zbytečně jemně, ale rozsah celkem stačí.
Kokpit ještě s tachometrem. Ten už teď nevozím.
Předchozí verze na plášťových kolech - hodně bytelné, ale taky těžké.
Pracovně-dojížděcí stroj do špatného počasí, který se postupným vylepšováním dostal ze stavu obyč Favorita do stavu, kdy už jen netrpělivě čekám, až někde na bazaru narazím na vhodný rám, na který bych to osazení přehodil, protože ten starý Favorití je prostě bláto… No a bláto na tom taky nechávám jako součást ochrany před odcizením :-)
V poslední evoluci se na kolo dostaly záplety určené na cyklokrosku, která se ale zatím nerealizovala. Taky jsem oživil brzdy Favorit Speciál, dal na ně kloudné špalky a hele, ono to najednou i brzdí…
(vloženo 31.7.17)
Značka | Favorit |
Velikost | 56cm |
Hmotnost | hoooodně |
Rám | Favorit F12 |
Vidlice | CrMo |
Hlavové složení | Favorit |
Kliky | Shimano Sora |
Přesmykač | Shimano Tiagra |
Měnič | Shimano Tiagra |
Řazení | Shimano Sora 2x9 - na rovná řidítka |
Převodník | malý 34z Shimano, velký 48z Gebhart |
Kazeta | Shimano HG-50 14-25 |
Řetěz | KMC z Decathlonu |
Náboj přední | Remerx |
Náboj zadní | Remerx |
Brzda přední | Favorit Special, špalky BBB Techstop |
Brzda zadní | Favorit Special, špalky BBB Techstop |
Brzdové páky | Shimano Sora - na rovná řidítka |
Ráfek přední | Remerx RTX |
Ráfek zadní | Remerx RTX |
Dráty | Nerez |
Pedály | Shimano 520 |
Představec | ITM závitový 110mm |
Sedlovka | Shaman |
Sedlo | Selle San Marco |
Pláště | Galusky Tufo Dry plus |
Jj, já s tím v podstatě souhlasím a asi to tak nějak v budoucku dopadne. Ona ta Tiagra a Sora se tam taky nevyskytla najednou, je to postupná pomalá evoluce podle toho co mi zrovna zbývalo, případně co bylo zrovna na bazaru :-)
Trošku si pamatuju změnu, když jsem přešel z rámu Favorit na Bareše. Geometrii měl velmi podobnou, např. žádný sloping, taky delší zadní stavba, akorát to mělo návařky na brzdy cantilever. Favorita jsem měl tehdy vylepšenýho, napři kliky Walter. Po přendání na Bareše (krom sedlovky a brzd jsem tam dal snad vše z Favorita, který měl některé komponenty lepší) byl v jízdě výrazný rozdí. Můj závěr je, že na rámu hodně záleží. Favorit pro veřejnost byl kolo na úrovni supermarketových kol, něco lepší, ale podobná tendence šetřit na čem se dá, nekvalitní komponenty. Teď když tam jsou komponenty Tiagra, Sora a další v podobné kvalitě a ceně, tak ten rám za nima výrazně zaostává. Přitom starší silniční kolo Bareš se občas prodává za 2–3 tisíce. Já bych asi si koupil takového staršího Bareše, použil jeho sedlovku a zbytek přendal z tohoto sériového rámu Favorit. Ten Bareš v nejlevnější verzi jsou trubky CrMo z Chomutova, což by odpovídalo zhruba rámu Favorit F1.
31.7.17 21:19
Dal bych tam alespoň tyto brzdy:
http://www.bike-eshop.cz/…xcentr-40320#…
S tím co už je tam nacpané by si to zasloužilo, zvlášť když to máte do špatného počasí.