Moje první silniční kolo na karbonovém rámu. Oproti předchozímu hliníkovému kostitřasu je jízdní komfort o několik levelů jinde. Osazení z větší části na Shimanu 105, velkorysých 2×11 převodů, část komponentů od vlastní tovární značky Concept EX. Na rám jsem v testech četl spoustu chvály, a tak když se přidala ještě nesmírně zajímavá cenovka, nešlo dlouho odolávat.
Oproti sériovému stavu přezuto na pláště Tufo Calibra, protože gramy. Ze stejného důvodu je na kole i čínská karbonová sedlovka Future a v poslední řadě byly kvůli obavám o bezpečnost vyměněny také originální brzdové špalky Tektro za osvědčené Kool Stopy. Váha bez pedálů se těsně vlezla do rozumných osmi kilo.
Aktuální stav 2018: vyměněny kliky za Shimano 105 – hlavně kvůli designu. Víceméně náhodou taky došlo na výměnu originálních kol Fulcrum za set s náboji DT Swiss a ráfky Remerx Alcyon – váhová úspora cca 200g.
(vloženo 2.8.17)
Značka | Focus |
Model | Cayo 105 Mix |
Modelový rok | 2016 |
Velikost | 54 |
Hmotnost | 8,0 vč. pedálů |
Rám | Cayo P2T Carbon |
Vidlice | Focus CRF 01 Carbon T4 |
Kliky | Shimano 105 |
Přesmykač | Shimano 105 |
Měnič | Shimano 105 |
Řazení | Shimano 105 |
Kazeta | Shimano 105 11-28 |
Náboj přední | DT Swiss 350 |
Náboj zadní | DT Swiss 370 |
Brzda přední | Concept R540 |
Brzda zadní | Concept R540 |
Brzdové páky | Shimano 105 |
Ráfek přední | RMX Alcyon |
Ráfek zadní | RMX Alcyon |
Pedály | Exustar PR100 carbon |
Sedlovka | Future carbon |
Sedlo | Ergon |
Pláště | Tufo Calibra 25 |
Konečně rám který má inteligentně řešeny vstupy lanek do rámu na hlavovce.
barvy jsou věcí názoru..je pravda, že to není úplně nejhezčí odstín modré, ale víceméně jsem se vzhledem spokojený – mám radši výrazná kola..minimálně je to zajímavá a netradiční kombinace..myslím, že povedenější než ta na letošním modelu, kde chybí červené prvky…
Člověk a jeho svět> k omotávce na husto…je, sedí mně to..
Kubajzik> já bral první silničku na hliníku s karb. vidlicí a low-end osazením, abych vůbec zjistil, jestli mě to chytne…a docela chytlo, tak jsem šel do karbonu, abych se už neměl na co vymlouvat :-D ..
Jaarque> potenciál na odlehčení je tam velký, ale uvidím, jak se mně bude chtít investovat..i současná podoba Focusa je na moje ježdění možná až příliš velký luxus :-D …brašnu nechám, mám tam prakticky všechno vybavení pro případ běžných mechanických problémů – nechce se mně toho moc tahat po kapsách…
lunochod> to je doraz na bowdeny pro vnitřní vedení a logo výrobce k tomu…
Pěkný, trochu ubrat na barvičkách a bude to ještě lepší…
Barvicky a napisy docela divocina, ale jinak moc pekny. Verim, ze funkcne bude super. Vaha luxusni a to tam jeste je potencial pro dalsi snizovani… Podsedlovou brasnu by si takove kolo zaslouzilo nejakou mensi…
Super to máš. Já jsem bral hliníkové Culebro v podstatě se stejnou výbavou, no ale vyčítám si, že jsem se trochu víc neplácl přes kapsu a nešel rovnou do karbonu. Navíc se mi moc líbí ta modrá barva, i když pro někoho už moc buznovská :-)
Ta omotávka u představce je dost nahusto :)
Na můj vkus moc barevný, ale jinak OK.