Nahodou se mi tohle objevilo na FB. Neda se nic delat, musime vsichni na e-biky.
(vloženo 17.8.17)
Garry byl vždy o mnoho let nepřed před mainstreamem, takže se s tím všichni smiřte, pokud to vezme Garry do ruky, bude to za pár let naprostá samozřejmost :-)
Kubiczech: resit se to v alpach bude a to dost brzo. Pac to prestava byt unosne. Kdyz ti zacnou jezdit trailama na vrsek, tak bude tesno a o maler vystarano. Uz i ted staci to, ze jich spousty jezdi dolu, bez respektu k turistum. Zacinaji byt problemy, ktere tady nikdy nebyly. I po ceste do rachoty musi byt clovek na pozoru, pac duchodce ritici se 22km/h s 20 kg bajkem po sotoline do zatacky, to muze zvladnout pouze tak, ze ti vjede do protismeru.
Přemýšlím jestli by se fakt stejně bralo, kdyby třeba na závodech nastoupil Nino Schurter s elektrickým řazením a vedle něj Kulhavý s elektrokolem a říkal „no co čumíte, on má elektromotorek, já mam taky elektromotorek“…
podobne je to aj Moabe v Utahu, kde su trasy na ktore maju ebajky zakaz vstupu.
@Singlespeed – je velky rozdiel medzi motorcekom v saltri a motorom ako pohon
maajkee: Tohle se řešilo v Bikeparku Wales, ne? Násobě víckrát ve výsledku znamenalo dvě až tři jízdy navíc, neboť po kleknutí baterie už se nahoru nikdo nežene. Navíc běžní cyklisté si mohli a pořád mohou zaplatit shuttle, čímž se ten poměr jízd zcela obrací. Tohle ale naprosto beru, je to věc každého centra, koho si na traily pustí a koho ne. Je jen dobře, že se nenechají zlákat penězi, které ebikeři přinášejí, a stojí si za svými názory. Třeba v Rychlebkách se na tohle zcela rezignovalo a na Základně se oproti původnímu stanovisku vesele dobíjí… (:
Mně se líbí, jak elektrokola pojali v Alpách a třeb va Dolomitech. Všichni si zvykli, nikdo nic a nikoh neřeší a turistický ruch jen kvete.
Tvl tady spouste lidem praskaj zilky! Silacky recicky a vulgarita, nastesti to je tak vse, co s nastupem elektrokol hosi nadelate :DDD Jinak maajkee: +1
Kubiczech: Po přečtení tvého komentu jsem si hned vzpomněl na tuhle hitovku :D
Kubiczech: Děláš si srandu, ale po světě přibejvaj trail centra a bikeparky kde je zákaz elektrokol, nebo platěj peníze navíc. Ty kola jsou prostě těžší, rychlejší a člověk s nima jeden trail zvládne násobně vícekrát a lidí co si kupujou elektrokolo aby s ním blbi v terénu je čím dál víc, i když jsou mladý a mohli by šlapat.
iron.hide: Právě sportovci byli první, kdo začal používat na kolech elektromotory k pohonu přehazovaček a přesmykačů…
To bude karma. Na silnicích tu každého co sto metrů oprasí pirát silnic v drahém voze německé provenience. Blbeček si na tu audinu stejně musel nakrást, jinak to není možné. V terénu je neustálý tok zmrdů na elektrokolech. Posmívají se, ničí traily a na vrcholcích kopců przní manželky ufuněných pumpičkářů. Tohle tady ty vole Franto nechcem… (:
Fran7 – nj, takých elektro-retardov mam najradsej, keby nemali motor, tak by sa niekde dole placali jak kapor na suchu a nikdy by nevyslapali tak vysoko do lesa a uz vobec by sa ti nesmiali.
Ja takych posielam rovno do hlbokych pic.
singlespeed – „…a za pár let už bude bez motoru šlapat a řadit jen pár retro pošuků “
no iste, snivaj dalej. Sportovci tu budu vzdy, a oni ziaden motor chciet nikdy nebudu. A bude ich ovela viac nez iba „par“.
fran7 – sorry fran, sme na tej istej strane, zle som precital tvoj prvy príspevok.
Tvl. Gary, co jsi mi to provedl?? Večer letí náš společný obrázek s tvým podpisem do koše...... :)))))
maajkee: tak SS jen troli, to je jasny… Ale chapu jeho nazor se na to podivat z obou hledisek…
Ja sam proti e-kolum nic nemam, pokud se pouzivaj jako dopravni prostredek na dojizdeni do prace (porad lepsi nez auto nebo motorka) nebo jako pomahadlo u starych lidi apod. Jako sportovni nacini je mi to silne proti srsti. Casto se totiz ukazuje, ze si to porizuji i idioti s malym perem, aby mohli machrovat. Ikdyz mi teda unika ten inteligentni vyznam toho machrovani.
Ten chlap mi nandal dobrou hodinu na trophy, ten tohle urcite nepotrebuje. Ale zase to pohodlicko.....a clovek muze jezdit i po vopici:-)
Já teď na cyklostezce cestou z práce občas předjíždím týpka, asi v mém věku (tedy celkem mladého), zjevně ani nijak fyzicky postiženého, na elektrokole (ten typ pro babičky do obchodu), a ten za celou dobu ani jednou nešlápne (jsou tam dlouhé rovinky, tak ho vidím celkem dlouho) a ještě na tom hulí :-).
iron.hide: děkuji, ale to co jsi napsal sedí spíš k tobě, neb jak mi tedy vysvětlíš proč musí e-bikeři urážet ty co jedou na vlastní sílu.
maajkee: souhlas, e-bike spíš evolucí Babety než kola.
Aby bylo jasno, já proti e-biku nic nemám, jen nechápu proč mě musí někteří urážet a proč si to kupují zdravý lenoši.
@Edwin: U motoru v zadnim naboji lidska sila neni potreba a u motoru ve stredu staci tocit nohama.
@maajkee: no a teď je to ještě kouzelnější :)
Já tvůj pohled samozřejmě chápu, ale myslím, že se na to prostě musí nahlížet z celkového historického hlediska. A co se týká pohonu, tak (a doufám, že se nepletu) pořád je potřeba k pohybu lidské síly a motor jen dopomáhá. Pokud by to bylo poháněno jen motorem, tak ano, pak je to motocykl a s jízdním kolem to nemá nic společného.
Kluci to je stejné jako když z auta co jede kolem mě na mě někdo zařve makej, prostě ho pošlu do prciny, tak nevím co vás trápí.
Edwin: Jenže kouzlo a podstata jízdního kola i jako dopravního prostředku je právě v tom, že neuvěřitelně efektivně měníš svoji vlastní sílu v pohyb bez nutnosti dodávat bicyklu jakoukoliv jinou energii než tu svou. Což s elektromotorem je prostě už v rozporu. Pak tu máme přeci motocykly, tam už se nemusí šlapat ale spoléhá se právě na jiný zdroj energie, do kterého zkrátka už musíme dodávat palivo. V tom je elektrokolo prváě daleko blíže k motocyklu než k jízdnímu kolu.
Nezapomínejte, že jízdní kolo je především dopravní prostředek, který prochází nějakým vývojem, stejně jako jakákoliv jiná technická vymoženost. To, že ho v současnosti považujeme především za sportovní náčiní je věc druhá. Z tohoto pohledu se může zdát přidání elektromotoru jako zrada a podpora lenosti, avšak je to jen a pouze technologický vývoj, jak zefektivnit dopravní prostředek (dojede dál, s menší vynaloženou silou atd.). Každý dopravní prostředek (a nejen DP) byl vymyšlen proto, aby se člověk nadřel co nejméně – tedy, aby podporoval jeho lenost.
Samozřejmě souhlasím, že je to fajn byznys, ale ten je za každým technologickým pokrokem. A pokud to vyžene lidi od všech těch internetů a fejsbuků do přírody, tak jen houšť.
tyvole, ze "…a baví je se smát klasice v kopci " – sorry, ale toto napise len uplny vypatlany degen
Některé anti ebike názory jsou zvláštní.. je každého věc,na čem si jezdí. Osobně bych si elektrokolo nepořídil,což ale souvisí s mou schopností pořád jezdit, jelikož mi to tělo dovolí. Nevím jak mi bude,až budu starý,ale myslím si že to potom taky přijde a budu li chtít jezdit, koupím si prostě elektrokolo (kdoví co za ty roky bude). Další věc je,že i na elektokole se dá slušně namakat a jeho výhoda taky je prostě najezdit za ten den více km, hlavně kopce.
Co myslím tou urážkou. Před měsícem v Jeseníkách, 2× v rozmezí tří dnů, stoupání, cestou od Jeseníků na Superflow, najednou kolem mě, e-bike, boreček na mě jukne s vysmátým ksichtem prohodí „makej makej“ ani víc nešlápnul (asi přidal el.) a byl v čudu, no mě to akorát nasralo. O dva dny později, skoro to samé místo, jiný borec, prozměnu „přidej, moc ti to nejede“ a ujel.
Singlspeed: no nevím, elektro řazení není o pomoci prstům/rukám, ale o přesnosti zařazení při jakémkoliv záběru, stačí klik a elektronika se už o to postará a ano je to legální, protože to nijak výkon jezdce nezvýší, kdežto e-bike tě na kole i nahradí, stačí mít ruce na řízení a ani šlapat nemusíš.
Kolo je pro mě droga, potím se , bolít o, odrovnám se, ale pořád mám z toho dobrý pocit, kdo je starý, má zdravotní problém nebo je línej ať si e-bike klidně koupí, ale ať mě ti líní neuráží když jedu na „kole“.
Singlespeed: Buď plácáš jen aby byla sranda a flame a nebo musím přehodnotit můj dojem z Tebe jako rozumného to chlapce :)
midlander: spíše se snažím o konzistentní pohled. Elektromotor jak elektromotor. Nelze jeden elektromotor považovat za dobrý, přijatelný a jiný za špatný a nepřijatelný.
18.8.17 09:04
Scret: A elektromotor je o efektivnosti zrychlit např. v náročných podmínkách…
Nepřijde mi, že je to kvůli lenosti lidí. Vždyť i profi závodníci, kteří určitě nejsou žádní lenoši, vozí na kole legálně elektromotory, které pomáhají rukám řadit. I taková banalita jako je působení prstu nevelkou silou na lanko je nahrazena činností elektromotoru. Proto mi nepřijde divné, že elektromotor pomáhá nohám šlapat, když pomáhá rukám řadit. Je to prostě evoluce ať si říkáme, co chceme a za pár let už bude bez motoru šlapat a řadit jen pár retro pošuků :-).
SS: cimz se zmeni podstata kola, jak uz tu nekdo napsal… Kolo bylo vzdy, je a mozna mozna bude o tom, ho roztacet vlastni silou… Takze to prirovnani opravdu nesedi… Kotoucovky nejsou jen o pomoci rukam, ale o efektuivnosti vubec nejak zpomalit, napr. v narocnych podminkach…
Elektrokola beru, je to odvětví které má neuvěřitelný rozmach a to právě proto, že lidi jsou čím dál línější a línější. Neodsuzuju to, ať si na tom jezdí kdo chce, ale neberu to jako evoluci jízdního kolo (kam spadají vymožensoti jako kotoučovky a jiné průměry kol) ale beru to jako jako zcela nové odvětví na pomezí cyklistiky a motocyklů.
Pro staré nebo nemocné lidi to vidím jako velký přínos.
Každopádně je to obrovský kšeft a všem je jasné, že se na tom dá vydělat daleko víc než na obyčejných kolech.Proto ta snaha výrobců nacpat do kol co nejvíc elektroniky, čím víc elektroniky, tím víc peněz :)
Dokud to půjde budu šlapat za svoje a řadit svejma protože mi to přínáší velké uspokojení :)
scret: Kotoučovky jsou o zlepšení brzdného výkonu, tedy kolo efektivně zastavují. Elektromotor naopak kolo efektivně rozjíždí a udržuje v pohybu. Takže kotoučovky pěkně doplňuje a jIrIho přirovnání sedí :-). Kotoučovky pomáhají rukám, elektromotor nohám.
Náhodou dobrý borec a od našeho posledního setkání vypadá stejně. Trh si ebiky žádá, moc to řešíte.
jiri: to je ale hovadina. Ostatne u tebe ne neobvykla. Kotoucovky nejsou o lenosti, ale o zlepseni brzdneho vykonu a o posunuti dal atd. E-bike v tomto srovnani by byl OK u starych lidi, kteri potrebuji dopomoc. Ne u mladych!
18.8.17 08:07
jiri: jo, jenže motorkem měníš trochu podstatu toho kola… kšeft to určitě je, za cenu top ebiku se dají koupit i zajímavější věci .-)
Je to kšeft a současně budoucnost. Baví mě ty místní zpátečnické názory, něco podobného panovalo v době nástupu hydraulických kotoučovek a 29".
Fran7: ve zmiňovaném případě to samozřejmě chápu ale mam poslední dobou pocit, že si to lidi kupujou spíš z lenosti :-)
a nevidim na tom nic špatnýho prostě peníze jdou od líných lidí (ve spoustě případů) k těm chytrejm :-)
Řekl bych že ročníkem narození už má nárok si pomoct elektrikou, tohle je OK i u Geryho :-)!
Ja si myslim, ze prave Gary nema pravo jezdit na e-biku snad nikdy :-). Ale zase jako prakticky stvoritel MTB to pravo urcovat kam pujde vyvoj ma :-)
Tak zrovna Gary si už e-bike zaslouží, stejně jako jeden můj kolega co ho ebike vrátil na kolo, dvojtá operace kyčle mu klasiku navždy zakázala. Nechápu u borců do 40let, kteří nemají žádný zdravotní problém a jen je uchvátila technika a baví je se smát klasice v kopci a ještě něco prohodí.