A jde se na to...
Za pár minut..
kochám se..
a zase...
zase...
Už před výjezdem jsem měl takové tušení a podivné nutkání, vzít si s sebou všechny potřebné věci pro výměnu duše. A ejhle…staniž se. Kameny + nedostatečně nafoukané přední kolo a bum. Ale výměnu jsem si náramně užil. Uprostřed přírody, kdy mi nad hlavou skákaly veverky a létaly ptáci. Veverky mě samozřejmě bombardovaly šiškama. Klid a krásný pohled a zábavná práce. Fajn cesta do práce.
(vloženo 21.8.17)
Maajkee – Já se ti dívám na tu stravu, tak ti vůbec nezávidím ten kopec nahoru z Pusté Rybné, pokud je to ten co myslím. :D
Minulý měsíc jsem se tam někde po lese proháněl také, když jsem jel s rodinou na chatu. Hodně se mi tam líbilo.
700 hodin u silničářů to už odpovídá 20–25 tisícům kilometrů ročně, máš v podstatě nájezd jako profík.
majkee – kazdy den ne, ale 3–4 dni v tyzdni stiham vyjazd v pohode. A cez vikend celodenky, alebo aspon 2krat 8 hodin urcite. A mam rad aj nocne jazdy, preto mi nerobi ziadny problem ist na bajk aj po praci na jesen a v zime.
iron: Pokud nejezdíš ani 20 průměry, tak to znamená určo 700 hodin na bajku ročně, tak je každý den 365 dní v roce 2 hodiny, jestli tohle zvládáš, tak jsi fakt hustej.
majkee – ano, ja jazdim aj v zime, málokedy je u nas v lese fakt vela snehu.
Hodiny ti bohuzial nepoviem, lebo ich neviem.
„běžné turistické a neturistické pěšiny, kopce, kořeny, kameny“ – ano, to sedi. My tu nemame take siroke vyzametane single ake mate u vas.
25 priemer rozhodne nemam, to by som mal len keby som jazdil po rovnom asfalte.
nemam priemer ani 20.
Vyjížďka v terénu pro mě znamená třeba toto:
Lago di Garda: běžné turistické a neturistické pěšiny, kopce, kořeny, kameny.
Pokud je průměrka nad 15–18 tak už to prostě není terén. A když si vydělím těch 12000km na hodiny, tak bych musel bejt na kole furt celej rok včetně zimy :)
Pokud jezdí na bajku průměry třeba 25km/h tak se rozhodně nejedná o terén a bezduše opravdu nejsou nezbytné.
22.8.17 11:59
Průměr 12km/h??? O jakém typu terénu se tu bavíme?
Jasan, že se to dá, ale ne v terénu, kde má člověk průměr kolem 12km/h.
maajkee: Proč by se nedalo? Když jsem byl mladší, tak sem jezdil 10tis ročně, takže věřím že se dá i 12.
ked som mal minule roky v praci lahsi projekt, tak som zajel aj 15000
majkee – ano 12000, drtiva vacsina teren na mtb. Ziletku mam tiez, ale tento rok som na nej bol iba jeden krat.
Ten teren je vratane prirodnych zjazdovych singlov, ktore v poslednej dobe jazdim coraz viac.
Letos na jaře jsem přešel na bezduše. Za pár dní se zaběhly tak, že jsem musel dofukovat cca 1× za měsíc, což si myslím, že je přijatelné. Dvakrát jsem zaznamenal zapíchnutý trn (průměr cca 2mm), po vytrhnutí jsme pokračoval dál v jízdě a hned se to zacelilo, takže jsem nemusel ani dofukovat. Je možné, že jsem píchnul i vícekrát, ale nemusel jsem si toho ani všimnout. Naposledy jsem ale natrhl plášť tak, že mi na to už tmel nestačil, tak jsem nasadil duši, kterou pro tento případ vozím pořád.
@ironhide „hlavne ze ako zalohu stale vozite aj dusu, vsak? pokrytci“ :)))))) to je blábolek.....
uplne zacinam chapat tu militantni nasranost nekterejch jednoplackaru :) Z modernich fičur jsem skocil jen na mlíko a nemuzu si to vynachvalit. A ty anti komentare me tak pijou krev, kurwa :))))
iron.hide: Za 5 let co vozím bezduše jsem asi dvakrát díky svý chybě svlékl plášť. Poprvé jsem tam musel dát duši. Teď už s sebou vozím CO2 bombičky a minule jsme vyzul, bombičkou nahodil a jelo se dál.
Vlastnosti bezduší jsou prostě bez diskuze lepší. 12000 ročně najzedíš na MTB?
„, ale pokud někdo jezdí častěji, tak je to pro MTB opravdu blbost.“
ne neni. najazdim 12 000 km rocne, vacsinou v terene
ad „To ještě někdo vozí duše?! :-D“
predstav si ze hej, je nas kopa. Co si myslis ze kazdy musi mat mozog vymydleny 29", jednoplackami, ebajkami a bezdusami? A pritom nie som ziadna konzerva, oba bajky mam karbonove, a hydry vozim dlhsi cas, nez ste mnohi na svete.
Chcete se špičkovat :-), no dobře. Já mám UST pláště 900g a v nich duše :-). Netěsnila nejdřív jedna páska, pak druhá a teď už na to MRDÁM :-)!!!!!
Souhlasím s Vámi, že chyba jezdce je proražení, ale trny, ostré větvičky apod. to už člověk těžko ovlivní – pokud teda nejezdí jen asfalt… Já když měl duše, tak jsem cvaknul snad jen 2× nebo třikrát, což byla moje chyba, ale těch defektů v podobě trnů, ostrých větviček, klacíků i párkrát nějaký ten hřebík jsem měl nespočet.
Pokud s tímto nemáte problémy, tak chápu, že Vás to nenutí předělat na bezduše. Ale pořád bezduše představují výhody. U HT můžete fučet nižší tlaky = větší pohodlí, já to u HT ocenil celkem dost. V terénu to lépe drží, což je taky sakra důležité a v neposlední řadě se dá i něco ušetřit na rotující váze…
Pořád nevím na co míříte. Trny si pokaždé v plášti najdu, neprorážím o ráfek, růže před domem nemáme..
asi mám jen špatnou sezonu.
Já jsem se taky do bezduší zatim nedokopal, najezdím cca 8tis. ročně, střídám 2 kola, v zimě jezdím na zimáku, takže ty dvě kola stojí, doma mám nachystaný TL ventilky, mlíko, v ráfkách nalepenou pásku, nazutý TL pláště, ale pořád to nejsem schopen předělat. Prostě dinosaurus :)
Na tom co rika Singlespeed neco bude ;-)
Ja osobne zatim nejak nemam potrebu prechazet na bezduse a letos sem pichnul jenom jednou.
Terenu se rozhodne nevyhybam a sjezdy mam rad :-)
A za svatecniho jezdce se taky moc nepovazuju (cca 6000km rocne)
99% defektů je chyba jezdce, to je stará známá věc. Takže stačí trochu zapracovat na sobě, bych řekl ;-).
Je jedno kudy jezdím. Mám RoR, které jsou jsou proti píchnutí efektivní jako ponožka proti početí ;)
Byla to hyperbola, ale minimálně 4 duše jsem vystřídal. Na jedné bylo už 7 fleků, další jsem ulomil ventilek, protože moje pumpička protestovala a zbytek mělo víc děr na sobě, takže to už nemělo cenu. Fleků jsem koupil asi 30 z alíka, ale železná zásoba to není, jak jsem si myslel.
Do roka bych na ráfky měl určitě. :D
no a dalších 15 kusů na pláště + dalších 10 ks za mlíko a ventiliky + dalších XY za přepletení takže sakumrpást seš na nějakejch 40 duších :-D
Tak duše stojí 120kč v krámě, za 10ks máš 2 ráfky od Black Jack i s poštou
Kdybych si spočítal, kolik jsem už letos utratil za duše, tak bych si místo toho mohl pořídit rovnou TLR ráfky.
Duši používám pouze pokud je v plášti velká díra, jinak už bych je nevozil ani náhodou:) No pokud nikdo nepozná rozdíl mezi NT a duší, tak může v klidu jezdit na trakaři:)
21.8.17 20:06
Nižší tlaky, díky tomu i větší pohodlí – ocení zejména HTčkaři, dobrá ochrana proti defektům, třeba blbej trn tě nezastaví, lepší přilnavost v terénu, něco i ušetříš na váze…
Bezduše se dnes tak trochu přeceňují. Partnerka jezdívala na biku kolem dvaceti závodů ročně a žádný „systémový“ přínos bezduší nezaznamenala, tak už je nějaký ten rok zpátky na duších a nestěžuje si.
@zoidberg – z moji zkusenosti mliko bez problemu drzi (pokud je uz reseni zajety) bez problemu mesice. Letos jezdim vic, ale loni jsem na to casto nesed nekolik tydnu a nijak zvlast mi mlikovy gumy neuchazely, rozhodne o nic vic nez kdysi dušáky
Výhody:
Nevýhody:
Když máš bezduše tak prý můžeš píchat, ale pořád jedeš :) :) Můžeš jezdit v terénu nižší tlaky a tím pádem jsi rychlejší a lépe to drží stopu. Ale jestli nejezdíš hlavně terén a nějaký zvěrstva tak bych to neřešil.
Veverky tě chtěli udržet ve stresu :) asi je štvalo, že jsi píchnul a bral to z nadhledem.
Zoidberg: Jo, to máš pravdu, v tomto případě mi duše ještě dává smysl…, ale pokud někdo jezdí častěji, tak je to pro MTB opravdu blbost.
Jj ještě vozím. Vypadá to, že rozhodně doporučujete přejít na bezdušový systém :D já jsem hobby rider. Tohle moc neřeším :)
21.8.17 19:12
Ne, ale na požádání ho třeba tak můžou dodat. Nebo to je první věc co po koupi novýho kola musí člověk udělat :)
mimochodem – nemam prehled – ale to se s mlikem treba prodavaj i kola na prodejne?
Pár retromilů pořád ještě duše vozí, jinak pro to není žádnej důvod, především tedy v sekci MTB :)
tudy bych chtel jezdit do prce, ňamka. Porid mliko, kochani nebude.....