2020: koupě xd ořechu a kazety Sram 10–42z. Chtěl jsem to víc do rychla a rozsah 10–42z s 32z převodníkem je teď úplně ideální.
2019:
Tak jsem pohon překopal na 1×11. Naskytla se mi příležitost pořídit defacto novou kazetu a hazku za velmi nízkou cenu a jelikož mi desítkové řazení přeci jen oproti jedenáctkovému XT příliš nesedělo, tak jsem se rozhodl pro tento krok.
Dokoupil jsem XT páčku a převodník Absolute Black s 32z. Kolo není určené na dlouhé závody, ale je to takový zimák, druhý bike, když nechci tahat fulla a rozsah převodů ujde, ale je to kompromis. Nicméně na údržbu v zimě a zjednodušením mi to vyhovuje, navíc XT M8000 mi prostě sedí.
Jediné s čím jsem bojoval je řetězová linka, původní kliky nejsou určeny na 1 převodník a tak jsem musel mezi převodník použít podložky, abych převodník posunul více ke středu. Vše se podařilo na 6. rychlost je taktřka ideální řetězová linka a na největším pastorku při protočení klik dozadu řetěz nepadá. To je asi poslední změna na tomto biku, ale kdoví :-)
Aktualizace 10/2017:
Po dvouměsíčním používání musím konstatovat, že jsem s koupí kola rozhodně neprohloupil. Ani jsem původně nečekal, že s ním budu až tak spokojený. A protože jsem jej začal více a více používat, pomalu se mi bortí původní úmysl se zimním bikem :-), tak jsem se i rozhodl pro nějaké upgrady.
První šlo na řadu sedlo. Mně vyhovují Fizik, takže jsem na bazaru koupil za slušný peníz téměř nové Nisene a to je panečku změna :-).
Následoval kratší představec. Původní 90 mm byl moc dlouhý, tak jsem pořídil ekonomický Force se 70 mm a vyhovuje mi perfektně.
Dlouho jsem zvažoval, že původní zapletená kola pošlu k šípku, jsou to jednak neskutečný těžítka a druhak používám bezduše a s těmi originálními to sice fungovalo, ale ucházelo to více, než bych chtěl. Rozhodl jsem se, že si nechám zaplést PanchoWheels XC29 u Radka z Bikepart. Asi poslední a rozhodně nejlepší upgrade, jaký jsem mohl udělat. Tuhost a váha těch kol je suprová (naváženo cca 1550g)! Jízdní vlastnosti se díky lehčím a tužším kolům (cca – 700g) opravdu výrazně projevily a teď s ním mohu klidně i na nějaký ten lehčí maratonek, kde je zbytečné tahat XC fulla.
Jo a s upgradem kol jsem i pořídil pláště a vrátil se zpět na Schwalbe Rocket ron a Racing Ralph s novou směsí Addix speed. Zatím je mám krátce, ale letí pěkně a v bahně celkem podrží (nutné brát s rezervou).
Původní message:
Kolečko jsem pořídil víceméně náhodou. Po přechodu na chrtí full na 29 mi již jízda na mem starším ht 26 vadila a já začal uvažovat o koupi HT s 29 palcovymi koly. Jelikož mi kolo bude sloužit jako druhé, zejména v zimním období, tak jsem nechtěl příliš utrácet. Přesto jsem měl požadavky, které nové kolo muselo splňovat, jako pevné obě osy, funkční vzduchová vidlice, osazeni alespoň Shimano Deore. Tyto požadavky spolu s cenovým stropem kolem 25 tis. Kč mi koupi nového kola téměř vylučovaly a já začal přemýšlet i o nějaké ojetině. Čirou náhodou jsem v Bikeranch našel poslední kus Gate 50 v mé velikosti a ve slevě za 26 tis. Kč. Kolo splňovalo mé požadavky, osazení taky fajn, geometrie by mi taky měla sedět… Neváhal jsem a jel se na kolo podívat.
Kolo jsem prohlédl live, projel a koupil, přičemž jsem to ukecal na cca 25 tis.
Jezdí se mi na něm velmi dobře, ale zatím mám najeto jen pár kilomtrů, takže ještě ladím posed a na nějaké dlouhodobé hodnocení je příliš brzy, ale kolečko v poměru cena/výkon je na tom velmi dobře a mně sedí, což je hlavní :-)
Proběhla výměna gripů za ESI, nahozeny nové pláště s Notubes mlíkem a ještě uvidím, zda mi bude vyhovovat sedlo. Více upgradů neplánuji, jako zimní bike je to už takto velmi solidně osazené a to mi musí stačit :-)
Přihazuji pár fotek z mobilu
(vloženo 22.8.17)
Značka | Kellys |
Model | Gate 50 |
Modelový rok | 2017 |
Velikost | L |
Hmotnost | 11,9 kg jak je na foto (bez pedálů m520 a košíku cca 11,5 kg) |
Rám | Hlinik |
Vidlice | Rock Shox Recon Gold 100 mm + lock z řidítek |
Tlumič | prdel a tlak v plášti :-) |
Hlavové složení | FSA |
Kliky | Shimano SLX, M677 Holowtech II |
Středové složení | BSA |
Měnič | Shimano XT M8000 SGS |
Řazení | Shimano XT M8000 |
Převodník | 32 Absolut black |
Kazeta | Sram xg 1150 10-42z |
Řetěz | sram |
Náboj přední | PanchoWheels 15x100 mm |
Náboj zadní | PanchoWheels12x142 mm |
Brzda přední | SHIMANO M447, 180 mm kotouč |
Brzda zadní | SHIMANO M447, 160 mm kotouč |
Brzdové páky | Shimano M506 |
Ráfek přední | PanchoWheels XC29 |
Ráfek zadní | PanchoWheels XC29 |
Dráty | CN Aerospoke |
Pedály | Shimano m520 |
Řídítka | Kellys 720 mm |
Představec | Force 70 mm |
Sedlovka | Kellys 30,9 400 mm |
Sedlo | Fizik Nisene |
Pláště | Schwalbe Rocket Ron/Maxxis Ikon, 29x2,2Tmel no Tubes |
Myslím, že dobrý výběr, u mě má na moje ježdění pozici No. 1 a velká spokojenost :)
hovado_cz: jo sorry, já odpověď prohodil a místo uživatele vpa007 jsem uvedl Tebe a reakci Tobě jsem napsal jemu :-)
Lachtis: já neříkam, že si neškudlil ani nepatřím mezi závistivý soudruhy :-). Pouze jsem podotkl, že za 25 je to super kauf :-)
23.8.17 12:11
Peknej horak. Hlavne ten „oldschool“ ram, kde das bez problemu 2 bidony a kde si muzes i prdel oprit o horni ramovou trubku.. :)
23.8.17 08:24
dobrá koupě, chválím, za čtyři
Mám od letoška karbonového chrta stejné značky a jsem překvapený z toho jak jde ukázkově za pedálem. Maximální spokojenost.
hovado_cz: taky jsem na obě kola škudlil pěkně dlouho, takže to nebylo bez práce a odříkání. Navíc prodejem 26 HT jsem na toto doplácel o to míň, takže to nebylo „za plnou“…
vpa007: Jo, taky mi ho je pomalu škoda, ani jsem nečekal, že seženu něco takového seženu :-). Určitě existují lepší kola, respektive věhlasnější značky, ale pár kamarádů Kellyse mají a nikdo z nich s ním nemá problémy a ani zde na foru jsem nějaké negativní recenze nenašel, tak i proto jsem do něj šel. A především Kellys má opravdu dobré ceny, kort teď ve slevách a rám vypadá kvalitně, navíc je na něj prodloužená záruka 5 let. Jinak posed je i příjemně sportovní, což mi taktéž vyhovuje. Věřím, že to byl dobrý kup.
Tohle jako zimák? To si někdo teda žije ;-)
Každopádně Kellys šel do sebe a produkuje fakt fajn kola!