První zkušenosti s Nextie Asymmetric NXT29AS30

Přidat foto

Pořídil jsem si ráfky NEXTIE, nechal zaplést s plochými dráty Pillar aero x-tra 1420 s hliníkovými niply na nábojích DT Swiss 350 Centerlock Straightpull. Před tím jsem jezdil Cresty, vepředu na ztenčených 1.8 drátech a vzadu na 2.0 s mosazný­mi niply.

Doufal jsem v lepší tuhost výpletu, lepší akceleraci a stabilitu při náklonech. Mám na nich najeto cca 200 Km a nepřipadá mi, že by byly tak výjimečné, jak se o nich mluví. Ploché dráty snížili boční tuhost, příště radši šáhnu po kulatých a ne moc ztenčovaných. Hliníkové niple na zadním kole po čase vyměním za mosaz, pořád se trochu povolují.

Jediná akcelerace je opravdu lepší, ale že by to bylo o tolik znatelné, to se říci nedá.

Navíc pořád v ně nemám důvěru. Bojím se, že je někde křápnu, přeci jenom je to ráfek za 5000 Kč (včetně CLA a DPH).

Váha ráfku 390g

Váha setu bez os 1450g

Foceno pozdě večer…mohlo to být lepší.

(vloženo 14.9.17)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
straky
straky

20.9.17 10:50

Vzadu mam hlinik 14mm, ktery budu mozna menit za mosaz, ale zatim drzi velmi dobre. No a ve predu jsem uz prehodil na 16mm sapim hlinik, kde je zavit vyfrezovany v hlavicce. To zatim necham.

Reagovat
Ondrejst
Ondrejst

16.9.17 17:19

Aké to boli tie hliníkové niple?

Dík.

Reagovat
Rice
Rice

15.9.17 20:21

straky: K tomu Unior tenzometru doporučuju sehnat závěsnou váhu do 300kg, sešroubovat rám nebo to dohromady s drátem upnout k ponku a udělat si vlastní převodní tabulku pro danej drát, pak budeš mít jistotu, že máš napnuto správně.

https://www.youtube.com/watch?…

Reagovat
Mr_Mertic
Mr_Mertic

15.9.17 15:53

Já teda jezdím Nextie na silnici a nikdy jsem nepociťoval, že by se ráfek nějak kroutil. Očividně to máš nějak podivně zapletené – asi bych se poohlídl po lepším servisu. Po dobré zkušenosti jsem je chtěl pořídit i na bajka, ale objevila se možnost koupit karbonové Shimano XTR za super cenu, takže nebylo co řešit. Dávám jim teda neskutečnou čočku a kola drží neskutečně. Karbonu se opravdu bát nemusíš.

Reagovat
straky
straky

15.9.17 14:33

Taky jsem uvazoval o podlozkach. No v zime nahodim starsi vyplety a po vecerech prepletu ty karbonove.

Reagovat
jecnak
jecnak

15.9.17 13:59

Jeste k tomu povolovani – zaklad je mit rovnomerne napnuti dratu. Idealne nekam pod 5%, protoze jizdou, tedy dynamickym namahanim se takova kola postupne rozcentrovavaji a niple povoluji. Pokud se nekomu krouti draty u hlavicek u naby, je mozne, ze to tam chce pridat setinkove podlozky k hlavicce, aby se drat za kolinkem opiral o prirubu naby.

Kdyz tak nejak srovnam karbon kola co mam doma a normalni, tak mi prijde rozdil hlavne v odolnosti a vaze ve prospech karbonu a taky mensi potrebe centrovat. Na druhou stranu hlavne na silnici je znat, ze rafek nijak nepruzi a kola jsou mnohem mene pohodlna.

Reagovat
TJK
TJK

15.9.17 13:32

Moje 35 Nextie v DH variante teda tuhost zvedly oproti Flow o vesmir… taky o vsmir jsou ty kola nepohodlnejsi a tvrdy jako hovado… utazeny bez rozcentrovani paradoxne drzely celou sezonu.. pocitove se mi zdaly meky ale nebylo tomu tak… mam ale zapleteno na Mosazi a s ocelovymi podlozkamy… na hlinikovy niplne nemam moral po tom ce se mi po 2 sezonach pri povolovani pulka rozpadla uz v centklici

Reagovat
McBlacky
McBlacky

15.9.17 13:24

DaD – podle mě je lepší vzít rovnou ráfek z řady premium. Sice dražší a těžší, ale výrazně lepší úprava děr pro niple a díky tomu výplet jde jednak dobře rovnoměrně napnout a druhak drží.

Nakládat se ale dá i těm normálním. Hofi a Šárka na nich jedou druhou sezonu bez problémů. Já mám ty premium od jara a úplně jsem zapomněl co to je výplet :) na to, že to je 29" je to tužší než 27,5" DT401, zapletený stejnejma drátama na DT nábách stejným člověkem

Straky – ještě mě napadlo, jestli ti to zaplétal někdo, kdo je zvyklý na cresty a nemá moc praxe s carbonem, tak to určitě napnul málo. Crest umře na vytržení nýtku při napnutí, který je pro nextie ráfky tak základ.

Reagovat
straky
straky

15.9.17 13:21

Jeste k napnuti dratu. Chtel jsem to natahnout na cca 115 az 120 kgf a dle tabulky Unior tenzometru to bylo nejakych 23 az 25 na stupnici do 90. Kulate 1.8 maji mit cca 35. Po utazeni mi to prislo malo a kdyz jsem to dal do servisu tak jsem doma nameril 37. Dle tabulky pretazene na 200 kgf ale pocitove to bylo spis mirne pretazene. Ted mam obe kola cca kolem 30. Napnuti dratu je stejne, rafky uprostred bez osmy.

Rafrek ma papirove max 130kgf.

Nektere draty nejdou otocit do roviny. Jsou porad mirne stocene a nic s tim neudelam. Drzak dratu mam (ten na houby).

Reagovat
DaD
DaD

15.9.17 12:55

Neměl jsem problém v místě zploštění drátu ale v přechodu do kulatého průřezu. Tam se to kroutilo a nešlo to nijak podržet. Tedy nakonec šlo. Musel jsem použít plochý centrklíč a kleštěmi na držení drátů chytnout každý drát dole hned u niple v kulatém průřezu. Byl to opruz, ale fungovalo to bezchybně. Před centrováním je tedy lepší to takhle rozhýbat, než ty dráty trápit a doufat že povolí.

Reagovat
alinceb
alinceb

15.9.17 12:21

@DaD: Nevím, co máš za držák plochých drátů, ale například něco jako tohle je úplně na houby. Jediný držák, který pořádně funguje, je tenhle typ .

Jinak co se týká napnutí, tak jsem si ověřoval fakta a ono to je imho trošku jinak. Třeba Sapim udává hodnotu pevnosti v N/mm2. Když jsem to pak přepočetl na plochu průřezu, tak mi vyšlo, že CXray je o něco horší než plnoprůřezový 2mm Leader (ačkoliv CXray má hodnotu vyšší, ale zas menší průřez) a hned kousek pod ním je Race 2–1.8–2. Ta problematika bude složitější, ale selské počtyhovoří takhle.

Docela bych si o tom přečetl nějaké odbornější povídání.

Reagovat
DaD
DaD

15.9.17 11:32

Jinak tyto ráfky za tu cenu vypadají opravdu dobře a i ta váha je výborná.

Reagovat
DaD
DaD

15.9.17 11:30

Kubad: Tak to ano, máš pravdu a určitě umožní. Ale já jsem celkem lehký jezdec a tak jsem se k maximálnímu napnutí nikdy nedostal. Těžší váhy tuto možnost určitě ocení a pak s tebou souhlasím.

Na Scalpelu jsem měl ploché dráty v kolech Enve a když jsem protáčel niple aby nezarostli, tak jsem myslel, že mě s těch plochých drátů jebne. I když jsem měl přípravek na držení plochých drátů, tak se to za zploštěním děsivě překrucovalo a proto už bych to na kolo nechtěl. Kulaté byli zatím vždy v pohodě.

Reagovat
kubad
kubad

15.9.17 11:08

@DaD

Ploché umožní vyšší napnutí, kulaté tak vysoko nedostaneš

Reagovat
jecnak
jecnak

15.9.17 10:37

Jinak abych jen neplácal. Pokud se ti povolují niple, tak je to celé nevhodně zapletené. Buď je nerovnoměrně utažený výplet, málo dotažený výplet nebo kombinace obojího. Trochu pomůžou niple s lepidlem. Primární je ale mít co nejrovnoměrněji napnutý výplet. U bajka není třeba bádat nad napnutím – prostě na max co umožní ráfek.

Reagovat
DaD
DaD

15.9.17 10:34

Jak píší kluci níže. Karbonové ráfky toho vydrží řádově o dost více než hliníkové. Už je jezdím několik sezón od různých výrobců a nikdy s nimi nebyl nejmenší problém. Dostali i rány kdy by šel hliník do háje a vydrželi to v pohodě. Dokonce jsem je nemusel nikdy ani centrovat.

K Kubadem se jen neshoduji na tom, že ploché dráty zvýší boční tuhost. Určitě bych volil kulaté 2mm, nezeslabované a klidně s hliníkovými niply. Tuhle kombinaci mám ověřenu a drží to v pohodě i při XC závodech.

Reagovat
McBlacky
McBlacky

15.9.17 10:28

bud to je blbě zapletený nebo jsi dřevo – nic ve zlým.

Reagovat
Trepifajxl

15.9.17 10:13

ad foto: naopak, tato světelná situace tomu dala šmrnc, za ostrého světla bys patrně bojoval s odlesky etc., jen pozadí mohlo být dotaženější, třeba na č. 9 škoda těch vrat a dětí

Reagovat
straky
straky

15.9.17 09:37

Jedu na tyden do Apeninskych narodnich parku, tak je poradne provetram.

Jeste vytvorim dotaz ve foru na tenzi plochych dratu, protoze se mi nezda doporucene napeti dle tabulky tenzometru.

Reagovat
waters
waters

15.9.17 09:12

straky: pro někoho kola snů, tak se toho neboj a pořádně jim nalož;)

Reagovat
JFtryall
JFtryall

14.9.17 23:48

Mel si tam dat minimalne mosaz hned. Ale tuhost by mela byt fakt trosku jinde. Zkus nekde v klopkach atd. :-)

Reagovat
kubad
kubad

14.9.17 22:41

jak píše jecnak – problém bude jinde, ploché dráty naopak tuhost i tu boční zvyšují a u carbonu hlavně.

nepoznat rozdíl mezi crestem a carbonem je už fakt silná káva

Reagovat
krabica
krabica

14.9.17 22:21

Koupit si drahá kola a pak se bát na tom jezdit, to se fakt vyplatí… :-D Karbon vydrží hodně, tak se neboj.

Reagovat
Rubi
Rubi

14.9.17 21:59

No ja nevim ,me uz karbonove kola na epicu prezily tolik ran, kdy patky na rafku typu crest jdou do sr*cek… navic jsem na nich jeste nemel osmici (nepocitam ted kdyz jsem si ohnul draty pri drzce na zavodech).

Reagovat
jecnak
jecnak

14.9.17 21:55

Spis to je blbe zapletene.

Reagovat

Další galerie z kategorie

FreeBoy 13
Lister 4
gersa 9
easyrider 2
Kubánec 42
MilesWheeler 19