Po tom, co se mi podařilo vyreklamovat můj starý spectral 7.0EX na hlíně, jsem přemýšlel co pořídit jako adekvátní náhradu. Karbon mě lákal ze zvědavosti a k eaglu jsem spíš vzhlížel, jelikož do té doby jsem měl spokojeně 1×11, což nějaké ty mouchy mělo, ale upgrade na eagle za ranec nepřipadal v úvahu.
Když připočtu tu barvu, která mě dostala už na Eurobiku 2016 a nemohl jsem od ní odtrhnout oči, nebylo co řešit, zakousl jsem se a pustil chlup do CF 9.0 EX.
Vezmu to tedy spíš stylem takového srovnání s mým původním kolem. První, co předčilo očekávání, byla lehkost s jakou bike zrychluje a jde za pedálem, což připisuji zejména lehkým a širším výpletům, ale trochu i vzorku minion SS a nižší váhy kola jako celku. Dohromady je to ale raketa a znatelný rozdíl v akceleraci.
Další věc byla vidlice. Pike RC byla super, ale RCT3 chodí jak máslíčko, prakticky žádný odtrh, což je na drobných nerovnostech znát (čekal jsem to spíš obráceně vzhledem ke složitějším vnitřnostem).
Guidy R na starém kole taky pecka, RSC to jen umocňují možnostmi nastavení páky k dokonalosti. Brzda se krásně dávkuje, výkonová rezerva neskutečná, tichoučké.
Kokpit samozřejmě vzhledem super, ale výkonově (čti tuhostně) nedokážu hodnotit rozdíl, asi nejsem až tak citlivý jedinec :).
Karbon, ten je super samozřejmě hlavně kvůli váze, ale taky se mi líbí designová stránka, jelikož technologicky má úplně jiné limity než hliník. Celkově je bike takový živější oproti předchozí hlíně.
Závěrem asi pár slov k tomu propíranému eaglu. Nehodlám to nikomu cpát jako dogma jak je to supr, přesmyk je dead a kdesi cosi. 2×10 pro mě byl ideál na všechno. Sem tam mi bohužel spadl řetěz na kořenech (HT), pak se mi tam jednou dostal kamínek a asi jsem přesmyk malinko přihnul a od té doby sem měl pocit že to nechodí na 100%. Díky této zkušenosti jsem chtěl zkusit 1×11 (7.0EX). Jako celek spokojenost; ten chybějící převod byl kompromis, na back pedalling tomu padal řetěz a nemohl jsem to vyladit a celý systém byl poměrně hlučný (no big deal, spíš takové mušky). Hodně ale udělal zvyk a když jsem vybíral nový bike, kola s přesmykem jsem tak nějak automaticky přeskakoval-tou cestou už jsem prostě jít nechtěl.
O eaglu jsem dost načetl jestli to za to stojí a jsem rád, že jsem se tak rozhodl. Systém je znatelně tišší, řetěz chodí tak nějak víc hladce na té kazetě, převod navíc je znát a stačí mi to jak do rychla tak do pomala (stejně jako na 2×10), padání řetězu při back pedallingu se nekoná. Je znát, že pánové to od 1×11 slušně vyladili. životnost je ?, ale strach z toho nemám – prognózy vypadají optimisticky a GX kazeta to jistí :-). Navíc nesázím na sílu, ale na kadenci, takže určitě nebudu měnit řetěz na 1000 nebo 1500 km (zkušenost z předchozích kol cca 3k km).
Takže asi tak.
(vloženo 19.9.17)
Značka | CANYON |
Model | SPECTRAL CF 9.0 EX |
Modelový rok | 2017 |
Hmotnost | 12,7 |
Vidlice | ROCKSHOX PIKE RCT3 |
Tlumič | ROCKSHOX MONARCH RT3 |
Hlavové složení | CANE CREEK 40 |
Kliky | SRAM X01 EAGLE CARBON |
Středové složení | SRAM GXP PRESSFIT |
Přesmykač | :-) |
Řazení | SRAM X01 EAGLE |
Převodník | 34z |
Kazeta | SRAM XG-1295 |
Řetěz | SRAM XO1 EAGLE |
Brzda přední | SRAM GUIDE RSC |
Brzda zadní | SRAM GUIDE RSC |
Ráfek přední | DT SWISS XM 1501 SPLINE ONE 30MM |
Ráfek zadní | DT SWISS XM 1501 SPLINE ONE 30MM |
Řídítka | RENTHAL FAT BAR LITE |
Představec | RENTHAL APEX 35 |
Sedlovka | ROCKSHOX REVERB STEALTH 125MM |
Sedlo | SDG CIRCUIT MTN |
Pláště | MAXXIS HIGH ROLLER II 2.3 / MAXXIS MINION SEMI SLICK 2.3 |
Retez na eaglu zatim puvodni 4k a 132.4–5 anebo na merce nepropadne jeste na prvnim zubu…jak kdo chcete merit…
jo, to byl taky jeden z argumentů, proč zkusit karbon. Zase mám hnusnej lak na zadním čepu :D
Krásnej bike v krásný barvě, navíc ti to (snad) nerupne na rozdíl od AL které praskají jak na běžícím pásu.
Máš recht, taky že mě to sralo, ale teď už to tak čistý není tak to nebolí :-). Ale je to divné a taky mě to dost překvapilo když jsem to vybalil z krabice. Je to prasárna a nečekal bych to.
Co se týká výdrže retězu – kde to beru fakt nevím. S batohem tak 70kg a na hlíně 1×11 po cca 3500km řetěz v cajku (nějakých 132,4 nebo 5 tuším). Borec v servisu mi taky nevěřil a šel si pro vlastní měrku. o 20 vteřin později ji zase odnášel a nevěřícně kroutil hlavou.
Cca. každých 100 km řetěz, kazetu, rolničky a převodník properu do čista, vysuším a namažu – ale to pomáhá spíš kazetě a převodníku na obrušování než řetězu proti vytahání. Víc k tomu neřeknu.
Taky mě zarazil ten lak u zadního čepu, je to jak kdyby to šroubovali do měkkého laku, u kola za tolik peněz by mě to chvilku asi s*alo :-) jinak kolo fajn :-)
ta barva je asi nejlepší z celé nabídky Canyonu, a bajk bez kompromisu … není co řešit 5*
pekna barvicka, pekna vaha, vybaveni paradni. Jen Bych si odpustil brzdy od avidu/sramu… U me jinak dobry, dvam za 5…:)
barva je super…
Pěkné tento se mně taky líbí,( jinak řetěz mně na 3×10 i 1×11 vydrží stejně a to kolem 1500 km).
20.9.17 08:25
v jiný barvě bych dal za 5, takhle 4
SRAM PC 1110 mi vydrží tak 1400–1600 km a to jezdím spíše silově :-)
S věcma mám kolem 80 kg ale jezdím hlavně kolem Brna.
kolo moc pěkný, kde sakra berete tu výdrž řetězu, taky jezdím kadenčně a na GX 1×11 mě nikdy nevzdržel víc jak 1000km.