Spolu s o 5 let mladším bratrem
ještě jednou s bráchou
(vloženo 22.9.17)
Značka | Favorit |
Model | Favorit F11 |
Modelový rok | 1956 |
Velikost | 58 |
Hmotnost | cca 11,5 kg |
Rám | ocel |
Vidlice | ocel |
Tlumič | - |
Hlavové složení | Favorit |
Kliky | Favorit |
Středové složení | Eska |
Přesmykač | pákový Favorit |
Měnič | Union |
Řazení | Union |
Převodník | Favorit |
Kazeta | Velo 56 |
Řetěz | Favorit |
Náboj přední | Eska |
Náboj zadní | Velo |
Brzda přední | Favorit |
Brzda zadní | Favorit |
Brzdové páky | asi Favorit |
Ráfek přední | Favorit galuskový |
Ráfek zadní | Favorit galuskový |
Dráty | Pozink zadek 2 mm, přední 1,8 mm |
Pedály | ČZ Lodičky klipsny Juro |
Řídítka | favorit |
Představec | Favorit ocel pájený |
Sedlovka | favorit |
Sedlo | Favorit 52 |
Pláště | galusky- co dům dal |
S konzervací pomocí bezbarvého laku toť velké dilema. On ten rezavý lišej je jako dřevomorka. Jeden si myslí, že poté, co ho pracně zahnal, stačí jen sucho a teplo a ono houby, Frantík by mohl vyprávět. Co ale určitě zaslouží uznání, je velmi citlivé zrestaurování všech ostatních komponent tak, že vypadají uvěřitelně a nemetají prasátka na všechny kosmické strany.
Za pjet !
Pak má člověk něco sehnat. Všechno je to u Mejly, Learity a jim podobným :). Kolo samozřejmě parádní.
24.9.17 10:37
23.9.17 21:21
Mě se popravdě ten bezbarvý lak taky moc nezdá. Kolo má roky, má patinu a tak by to mělo zůstat. Navíc se u něj už s každodenním nasazením nepočítá. Nějaké vyjížďky v dešti kde by mohl opět chytat rez také nehrozí.
Já to řeším pouze přeleštěním laku původního (zašlého). I když poslední dobou se přikláním k názoru – kolo v původním laku a stavu pouze přemístit od původního majitele ke mě a dál nic:-)
23.9.17 19:32
Nádhera, když jsem byl dítě, tak takovýhle kolo viselo u nás v kočárkárně, nikdo na něm nejezdil a já ho chodil očumovat…, hlavně to řazení :-)
Někde jsem to viděl na internetu. Starý kolo borec umyl, alobalem očistil z trubek rez (fakt to funguje) a stříknul to bezbarvým lakem, možná by mohl být mat , ale lesk mi přijde lepší.
Košík jsem kdysi na řidítka musel vyrobit (držák je z brzdy speciál a objímky na řidítka jsou z brzdových pák), tak jsem ho tam šoupnul.
Tak myslím, že jsem ho viděl v Brně? Čím to, že se ten lak po těch letech tak leskne?
Za zmínku stojí obtisk namísto štítku. V roce 56 zřejmě přechod mezi dvěma kovovými štítky.
Jinak krásný stav kam se podívám. Co se týká komponentů, myslím že ustrojeno je kolo naprosto bezchybně.
Až na ten novější košík:-)
Líbí, dávám za 5.
Diky všem za reakce.
Cioran,
Už končím. Není materiál
Tecnic,
Kolo je snad tak jak bylo vyrobeno v 56 roce. Bowdeny jsou původní na přehazovačce, k zadní brzdě a u středového složení na vedeni lanka k přehazovačce. Na beranech jsou nové. Byly tam totiž bílý a černý.
Libor,
Pokud jsi jezdil f11, tak jsi to musel stihnout někdy do 62roku. Pak už f12 , jestli se nemýlím
Jo jezdil jsem F11, sice pozdeji, ale jezdil a byla to katastrofa, vysvobodil me pak az Peugeot.
23.9.17 07:34
Kolo nádherné. Měl jsem podobné. Každý hoch toužil takové kolo vlastnit.
Pane Libore, vy jste na Favoritech z padesátých let jezdil, že víte, že byly za trest. Jestli se nemýlím, tak v těch letech i špičkoví závodníci neměli k dispozici o mnoho lepší kola.
Pane Mejlo, ty bowdeny jsou původní?