Na kole se dá jezdit velmi rychle i v náročném terénu a to díky úhlu vidlice, předsazení přední osy před vidlici a krátké zadní stavbě kola. Kolo je velmi dobře ovladatelné i při průjezdu ostrých zatáček. Osobně jsem z kola nadšený!
Přestavba:
- výměna brzdových kotoučů Shimano za SRAM Centerline Rounded 6-bolt 2-piece Disc Brake Rotor
- výměna sedlovky Cannondale C3 za teleskopickou sedlovku Crankbrothers Highline 125mm
- výměna sedla Prologo K3 za Fabric Scoop Shallow Elite
- výměna brzd Shimano Deore BR-M615 (třmen) a BL-M615 (páka) za SRAM Level TL
- výměna kazety SRAM PG-1130 11–42T za SRAM XG-1275 10–50T
- výměna měniče SRAM GX za SRAM GX EAGLE
- výměna řazení SRAM S Series 2×11 za SRAM GX EAGLE 12 rychlostí
- výměna řetězu SRAM PC-1130, 11-speed za SRAM GX EAGLE 126LI W/ PWR 12 rychlostí
- výměna převodníků FSA 36/26 za WOLF TOOTH CAMO 34T a unašeč WOLF TOOTH CAMO PRO CANNONDALE –4mm OFFSET
- výměna zadního náboje Formula DHT-142 za DT SWISS 350 Classic SRAM XD 142/12mm
- výměna gripů Cannondale D2 KRATON za ESI Chunky
- demontáž přesmykače Shimano Deore XT, 11-speed
- montáž wattmetr Stages Power L
- montáž platforem REVERSE Escape / Shimano Deore XT M8000
- montáž vodítka řetězu Leonardi Factory Rosco S3
- montáž sady na vzdálené uzamykání vidlice od RockShox
- přechod na bezdušový systém plášťů
- vybavení kola sadou na opravu defektů Sahmurai S.W.O.R.D. s uložením do řídítek
Redukce váhy: 810 g
Váha po přestavbě: 13 kg
(vloženo 4.10.17)
Značka | Cannondale |
Model | Scalpel SI 5 |
Modelový rok | 2018 |
Velikost | L |
Hmotnost | 13 kg (váženo s SPD pedály) |
Rám | Scalpel-Si, 100mm, SmarFormed Alloy, Zero Pivot seatstay, PF30, 1.5 Sihead tube, Ai Offset |
Vidlice | Lefty 2.0, 100mm, PBR Isolated Damper Technology, 55mm offset, remote Lockout |
Tlumič | RockShox Monarch RL, 100mm |
Hlavové složení | Cannondale HeadShok Si |
Kliky | Cannondale Si 175 mm (pravá) / HG SI s wattmetrem Stages Power L (levá) |
Středové složení | Cannondale Alloy PressFit30 |
Přesmykač | Vodítko řetězu Leonardi Factory Rosco S3 |
Měnič | SRAM GX EAGLE |
Řazení | SRAM GX EAGLE |
Převodník | WOLF TOOTH CAMO 34T a unašeč WOLF TOOTH CAMO PRO CANNONDALE -4mm OFFSET |
Kazeta | SRAM XG-1275 10-50T |
Řetěz | SRAM GX EAGLE |
Náboj přední | Lefty 60 front (32 holes) |
Náboj zadní | DT SWISS 350 Classic SRAM XD 142/12 mm |
Brzda přední | SRAM Level TL, 180 mm kotouč Centerline Rounded 6-bolt |
Brzda zadní | SRAM Level TL, 160 mm kotouč Centerline Rounded 6-bolt |
Brzdové páky | SRAM Level TL |
Ráfek přední | Stan's ZTR Rapid 29, 32 hole, tubeless ready |
Ráfek zadní | Stan's ZTR Rapid 29, 32 hole, tubeless ready |
Dráty | DT-Swiss Champion |
Pedály | REVERSE Escape nebo Shimano Deore XT M8000 |
Řídítka | Cannondale C2 flat, Butted AL2014 Alloy, 760mm |
Představec | Cannondale C3, 6061 Alloy, 1.5", 31.8, -12 deg. |
Sedlovka | Crankbrothers Highline 125mm/31,6mm |
Sedlo | Fabric Scoop Shallow Elite |
Pláště | Schwalbe Racing Ralph Performance, 29x2.25", folding, tubeless ready |
Super. Je vidět, že se kolo postupem času vyvíjí a to se mi líbí. Palec hore ;-)
Zdravím, chystám se na montáž teleskopu na svého scalpela. Chci se zeptat jak to šlo? Je tam vnitřní vedení, navede mě to nějak? Nebo jak si poradit, aby bovden prošel až do podsedlové trubky? Díky.
První „tunning“ byla výměna sedlovky (teleskopická Crankbrothers Highline 125mm/31,6mm) a sedla (Fabric Scoop Shallow Elite). V hlavě dále mám 1 (34T) x 12 (10–50T) postaveném na SRAM GX Eagle a o výměně brzd za SRAM Level TLM a brzdových kotoučů za SRAM Centerline X 180mm.
Tak to je slušný těžítko na to, že se to tváří jako chrtí full. To sem s mým 160/150, kde neni nic lehkého (bez teleskopu – s ním jsem ještě nevážil),ne o moc navrch. Cenu za to osazení asi fakt nemá u Cannondllu cenu komentovat (total fail).
Vaha je opravdu takova, jaka je v popisku.
V hliniku je to holt tezka vaha a s teleskopem a platformamy bude mit lehce pod 14 kg
Strasny chromajzl
Dávám 5*
5.10.17 14:12
Cannony sice rád nemám, ale dávám ti za pravdu, že kolo není jen o nápisu na přehazovačce :) hlavně musí dělat radost (pokud to není čistě závodní stroj, ten musí hlavně podávat výkon). U těch gum zkus trochu ubrat tlak a doporučuju se zbavit Racing Ralphu na předním kole, můžeš zkusit Rocket Ron, podle mě super plášť na přední kolo a ideální do kombinace s Ralphem.
Jo souhlasim, ze komponenty jsou “prumerny mix””.postupne nejake ty komponenty vymenim at je to alespon stejna trida.
Proc jsem do neho dal tolik penez i pres prumernou vybavu? Kvuli jeho skvele geometrii pocinaje jeho kratkou zadni stavbou s asynchronim uchycenim kola a konce lefty … a taky proto, ze byl vzdy muj sen mit cannondale a na karbon jsem jednoduse nemel (dalsich 50 tis). Uz na vysoke skole coz je 20 let zpatky, kdy ho mel muj kamarad jsem ho chtel a ja mu ho zaváděl :)
Až na tu slavnou lefty průměrná výbava, co je na tom tak drahého? BTW bajk jsem ohodnotil kladně
Na tvou váhu foukáš klasicky moc. Sice to není až tak, jako se občas vidí, kdy lidi foukají ke 3 barům. Ale dalo by se jistě ubrat.
Do budoucna o 1×12 premyslim, ale musim zlepsit fyzicku abych to uslapnul. A nejsem si jisty, zda by mi nechybel nejaky ten tezky prevod na rovinky a/nebo silnici. Zatim proto zustanu u 2×11 a uvidim, jak to dopadne :)
Scalpel-SI pecka kolo i v hlíně, lefty super v tomto zdvihu, jen bych tam prdl sram GX a brzdy level/guide od sramu, at to trochu vypada, takovy kolo si zaslouzi 1×12…
Foukam 2 bar vepredu a 2,2 bar na zadek pri 80kg vahy. To s tou prilnavosti jsem myslel pri rychle jizde v terenu. Jinak drzi super. Chtel jsem tim spis poukazat na vybornou geometrii kola, kde limitem je pouze muj strach, skill a prilnavost plastu a ne ovladatelnost kola
Ta vaha je dohledana na netu + jsem pricetl vahu pedalu. Cannondale bohuzel vahu ve sve oficialni technicke specifikaci neuvadi a to i pres to, ze je v teto konfiguraci koli prodavano po celem svete. Strategii, proc neuvadeji vahu prilis nerozumim. Kolo dnes vecer zvazim a vahu upravim dle skutecnosti.
5.10.17 09:48
Máš problém s prilnavosti, jaký foukáš tlak? Obvykle za to může hlavně moc velký tlak.
A co nechápeš na tom, že tu všechny zajímají reálné fotky a zkušenosti? Katalogových fotek a marketingových keců si můžeme dohledat kolik chceme.
chybí ti půlka vidlice, proto problém z bunnym :D. Né vážně kolo je pěkný u mě za 5*
Doplnil jsem do karty kola prvni pocity z jizdy. Jde opravdu o prvni zkusenosti a jednim slova jsou to pocity nadseni – s kolem se da jezdit opravdu velmi svizne i v narocnem terenu. Limitem je na prvnim miste muj strach a skill a na druhem pak prilnavost plastu. S cim bojoji je bunny hop, ten se mi zatim nedari
Dodany MOJE fotky MEHO kola tak snad uz prestane mistni komunita resit formalni plneni pravidel a zacne treba debatovat za ucelem, za kterym bylo toto forum zrizeni – o kolech a zazitcich z jizdy na kole
TechDiver: jo kamaráde pravidla jsou tady nekompromisní a soudci neúprosní. Na to si budeš muset zvyknout…
Je jasný, že si natěšenej udělat profilovku svému kolu, ale proč to neudělat, až když se s kolem hezky sžiješ, uděláš pár fotek v přírodě nebo před televizí, gaučem..:)
Všichni se vším hrozně spěchají a v tvém případě najdeš fotky na netu, aby to bylo jako kompletní…
Tak asi sme si to už vyříkali, teď je to už cajk, slušný kolo, slušný fotky, poctivě vyplněné profil. Teď už jen do karty kola napsat jak se ti na něm jezdí a proč jsi třeba vybral konkrétně tohle ;-)
problém máme s tím, že ignoruješ jasně daná pravidla:
Do kategorie Naše biky prosím vkládej pouze tvoje a tebou vyfocená kola. Nevkládej obrázky stažené z katalogu výrobců nebo z e-shopů.
Ano borec nahodil fotky z netu protoze sve vlastni fotky jeste nemam (kolo ma par dni a zde na foru jsem registrovan par hodin). Psal jsem to nize… moc nechapu s cim porad mate problem … napsal jsem ze fotky dodam
Podle první fotky, pokud je to teda vůbec tvoje kolo, je to velikost M.
4.10.17 23:18
Komponenty doplneny. Foto dodam. Nestresujte, jsem asi 20 minut registrovany ;)
Asi to bylo hodně drahé kolo, když ti nezbylo na foťák a všechen čas trávíš v práci, takže nemáš ani čas vypsat seznam :)
4.10.17 22:29