kdybys šel přes, tak ta fotka tady neni, takže nešel. :-) kesu dobre za Elvíru, ikdyby nahodou rukopis je jasnej. :-)
11.10.17 10:42
10.10.17 11:57
JFtryall@ ba naopak, mám Tě moc rád
Elwing (:o)) @ těch 20 let vývoje v baterkách tam skok byl, ale za poslední třeba 3 roky se to zase tak moc nepohnulo, u 18650 bych řekl, že hlavní navýšení kapacity je u některých článků díky posunutí horní a dolní hranice nabíjení/vybíjení. Pořád se reálně motáme někde kolem 3000 mAh, u těch lepších. U notebooku pořád vydrží baterka 2–3 roky, podle toho jak jí člověk používá, výrobci aut na toto téma raději statečně mlčí.
Kome: Aby ses nedivil, ledacos jsem už pochytila ;-D My večer debatujeme o budoucnosti elektrokol, nových autech a životnosti baterek :-)
Večer, když jsem přečetl první větu, jsem si říkal kde jsi to o těch bateriích nastudovala :-D. U druhý věty už mi bylo jasný kdo to psal. Jaký správní manželé sdílíte vše, včetně toho nejvzácnějšího, profilu na bike-forum.cz.
vili: Ano, to psal manžel, krade mi počítač, já nelítám s letadýlkama :-)
Mikros:
No tvrzení, že ve vývoji baterií za 20 let se nic nestalo, je teda dost závádějící. Reálně baterie 18650 jsou na trhu málo přes 20 let a jejich kapacita už je dneska v poměru k objemu možná o 30% vyšší. Každopádně ale viz třeba porovnání modelářských článků. Oproti těm z doby před 10 lety ty dnešní snesou mnohem větší proudy s úplně jinou bezpečností a mají taky podstatně vyšší životnost.
No a cenu jasně ukazují elektromobily. Egolf začal s 24kWh baterou a dneska je za stejnou cenou s 36. Leaf stojí téměř stejně a začal s 24, pak měl 36kWh a nový od příštího roku dostane 40kWh.
Mimochodem rozdíl mezi baterkou v tom 24kWh a 36 z Golfu je reálně pár kilo, naprosto zanedbatelný s ohledem k navýšení výkonu.
Já teda terenní ebajk ještě nepotkal, jestli je tohle v Liberci tak to je jedinej… tolik k čr
Ok, no to je tak, když jako jediný zdroj informací o bike scéně v čr mám tady bf :-).
to ze to tu ctes kazdou chvili neznamena ze jsou vsichni nasrany … nasrany jsou nejaky dusevni chudaci , ktere maji v Kalifornii taky, krom toho tam maji velky sucho, takze nasranejch kalifornanu bude pribejvat
Janouch: já zase nechápu, že se někdo kdo není na bf poprvé, diví, že by někdo v čr měl být ******** na e-bike. Já to tady čtu každou chvíli – jak je někdo kvůli tomu ********. A jinak ano, v kalifornii jsou všichni docela happy. Ale kdo by nebyl, když je to jedno z nejhezčích míst na světě.
a proc by mel bejt nekdo v CR nasranej, jen proto ze ho predjede nekdo na elektrokole ??? jako ze v Kalifornii jsou vsichni happy a tady nasrany?? co je to za hloupou uvahu
ebike nebude nikdy „cyklistika“. ovsem jako zpusob prepravy, proc ne.
Alpy: tyhle hory podle mě nejsou úplně ideální na klasické mtb. Přece jen příliš velké převýšení – aspoň pokud chce člověk občas dát údolí-hřeben. Ovšem pro e-bike asi ideální.
Nedávno jsem viděl jaxi nějaká ženská ve středních letech dávala na e-fatbiku s úsměvem borce na silničkách. Nikdo z nich se netvaril nijak nasrane. Ale to bylo v kalifornii a mě v čr :-)
cert vem e.kolo ale co ta prilba napis zkusenosti, pocity, postrehy :)
Na e-biku jsem se svezl na Kyčerce. Do kopce dobré (jelo to stejně rychle jako lano), z kopce – hlavně na skocích – mě váha navíc neuvěřitelně štvala. Zatím nic pro mě a dokud budou k sehnání slušná kola bez motoru, tak neřeším.
No a proto je zapotřebí pořádně rozkopat zem a těžit a těžit Lithium! :)
Mě tohle míjí a doufám, že hodně dlouho bude. A to že potkávám elektrol víc a víc mě nabíjí do budoucna pozitivní myšlenkou, že klasický MTB se zase stane trochu undeground jen pro určitou skupinu potrhlých lidí. Na tu dobu se těším!
Problém je, že se na tom pak rodinky v riflích a keckách ženou do hor. Neumí na kole nic a toto jim dává pocit, že na trejl mohou. Vysypou se samo pak na prvním prudším výjezdu. Bohužel osobní zkušenost z beskyd… pár z nich snad ani nemělo helmu, škoda mluvit.
Je to tak no… brzy na nás bude e-bike vykukovat jako „must have“ ze všech článků
9.10.17 15:10
satch: Bohuzel nemam. Zesileny retez by teoreticky mel vydrzet podobne jako na klasickem kole, ale fakt to bude hodne podle pouziti. Spis bych pocital, tak o 20 procent horsi obecne pri pouziti v horach a na trailech. Na dojizdeni myslim srovnatelny jako normalni kolo.
waters: Nevim no zavody mi neprijdou jako dobry reseni. Resit kdo ma jakej chip atd. to je trochu divne. Ale co by bylo hodne zajimave, tak zavody ve vyjezdech a treba udelat i kategorii ebiku v ramci trialovych zavodu. Zavodit na stejnych vecech jako bezni cykliste mi nedava uplny smysl…je to nova kategorie a kdyz uz zavodit, tak v necem novem.
JF: a teda zkušenosti z okolí s životností pohonu (řetězy, kazety atd.) nemáš?
midlander: Sorry smlouvu nemam… to je riziko dnesni doby, at uz napise kdokoliv cokoliv, tak to je promo, propagace a reklama. :-D
Jinak ted ctu, ze Absalon bude ebike vyuzivat na trenink. Taky uz mu asi padaj watty starim. :-)))
Cryzzy: +1
midlander: +1
JFtryall: jestli si chtěl inspirovat, tak se ti to asi povedlo, protože určitý okruh bajkerů, kteří neumí na kole jezdit (jako ty) si budou myslet, že to na elektro kole dají a stejně se rozbijou nebo něco dají a budou z toho nafouknutí jak balón. Jako bonus utratí nějakou tu pětku za nové kolo;)
Pokud se masově chystají závody, tak se těším na to startovní pole… Už vidím tu E filosofii. Možná si mohl dopsat, že ty bys to dal i na tříkolce…
btw.. Asi před pěti lety jsem jel v Mo. extrém bike. 10min před námi startovali jezdci (asi 30) na íčkách, za necelou hodinku byli všichni dojeti. Dnes už by to asi taková sranda nebyla vzhledem k vývoji tohoto „zázraku“. Nicméně závody na těchto „kolech“ naši společnost asi neminou…
Proti e-bikům a elektrokolům nemám ani popel, jen se trochu bojím stále vzrůstajícího množství „cyklistů“ jak na silnicích a cyklostezkách tak v terénu, což při české mentalitě vede ke stále větší nenávisti mezi jednotlivými skupinami.
9.10.17 14:40
ad) fuji2 – a jak to ti lidi v Alpach dělali, když e-biky nebyly ? :-D
ad) hctr – když přijdu v 18:00 z práce, jdu si zaběhat tam mi 1 hod. stačí, na kopec třeba o víkendu :-D
@fuji2: Kdyz pouzijes klasickou krosku (motorku), tak toho za den stihnes jeste vice. Verim, ze se u toho take zapotis.
Neni to nejdulezitejsi info, myslim, ze to moc lidi nezajima na cem jezdis, ale jak jezdis a jestli muzes inspirovat k tomu se zlepsit. Ja jsem rad, ze v Cr najdes znacky, ktery vyviji a nekam smeruji a myslim, ze je dobry kdyz domaci brand dokaze postavit dobrej produkt, ktery konkuruje tem nejvetsim firmam. V sobotu jsem byl v Rickach a v trailu se svezes fakt paradne a pak nemusis cekat na lano, ale jedes a drzis si krasnou vytrvalost i kdyz stoupas do sjezdovky. To je podle meho urcite posun dopredu a mas z toho mnohem lepsi pocit a svezes se, nez kdyz tuhnes na lanovce a pak jedes hned palbu v trailu. Tohle se ale bez osobniho testu neda hodnotit a fakt to na normalnim kole zazit nemuzes, protoze ten kopec zvladnes jednou dvakrat a i kdyz mas spickovou fyzicku, tak prudky kopce proste nevyjedes a nebo si davas takovym zpusobem, ze uz v trailu to kolo skoro neudrzis. Tohle dokaze maximalne zefektivnit trenink podobnych veci a zbytek je fakt o lidech samotnych. Cryzyy me asi moc rad nema, tak se mu omlouvam…:-) jde o to, jestli firmy vubec v budoucnu budou ochotny vyvijet spickovy endura za 250 bez motoru. Ja se obavam, ze to kupce uz mit moc nebude…
Myslím, že na e-bike plivou jen lidé, kteří na tom neseděli, nebo neznají využití. Tady na ježdění kolem komínů je to asi zatím zbytečná investice (vzhledem k pořizovacím nákladům), ale v takových Alpách, kde už e-biky začínají převládat to má opodstatnění, jelikož než se tam člověk dostane přes serpentíny nějak pod kopec, je vyřízený a může to akorát otočit. Na e-biku přijedu pod kopec rychleji a ještě se slušnou kondičkou, můžu se vydat na vrchol a před setměním být doma, což na biku nehrozí, pokud se člověk nesveze pod kopec autem. Spotit a unavit se na tom dá stejně a výhody jsou jasné…víc najedu a do kopce nemusím tlačit. Nevýhoda je váha kola, ale s vývojem se to brzy posune a taky nevím, jak bych aktuálně takové kolo vozil na střeše auta, ale nepodílel jsem se po tom, třeba už jsou nějaké bazmeky od Thule.
ebike je super a at si každý tvrdi co chce :D když vypadnes v 6 z prace a chces ještě vyjet na kopec tak je to nejlepší reseni a zpotit se da na tom stejne jak na normalnim kole.
Le Corbusier@ na první pohled to tak může vypadat, ale já bych nespekuloval a počkal na PR článek na MTBS. Už se těším na "jiná filosofie, ..na běžným kole nezažiješ, musíš jinak přemýšlet“ napasované na závodní pojetí, ideálně v nějakém seriálu závodů, startovné aspoň za 800,– protože v ceně bude kabel do zásuvky, v paketu + za 1500,– s připravenou náhradní baterkou :-)
Tak nedůležitější info z tohoto příspěvku je ta, že JF přechází od Authora k Rock Machine.
9.10.17 12:18
tak ono bez toho chipu je to nezajímavý, pokud bych nejezdil pouze v kopcích, ape povolení aspoň přes těch 30 už by bylo lepší. Pořád mi ale připadá, že ta životnost pohonu musí být mizerná, a spíš bych měl strach z ročních nákladů na provoz…
Dazz: Není pravda, dnes už lidi v krámě nekupují skoro nic jiného.
Adrenalin v 25km/hod:)
@Elle: Imho nevytlačí. Pořád bude majorita lidí, kteří berou kolo jako sport a oddych a kteří to prostě mají spojené s tím, že si dají do těla.
Oproti svému dřívějšímu přesvědčení už i já jezdím občas na laně (letos dokupy tak 2–3 dny), což jsem dřív hejtoval, ale i tak si mnohem víc užiju ježdění na trailech s výšlapem „za svoje“. A předpokládám, že takhle to budu mít, dokud to nohy a hercna utáhnou.
Máme v bandě 2 trochu starší kluky, který maj slušnej skill dolekopcom a nahoru jim to moc nejede a i ti preferují výjezdy „za svoje“.
Tak to já doufám, že se tak nestane. Snad tomu pomůže cena, která bude vždy o dost větší. E-bike (nemyslím obyč E-kolo) je spíš o adrenalinu než o výkonu a já mám takový pocit, že tohle většina lidí nezvládne.
Dazz: Osobně si myslím, že to vytlačí takové to normální bikování (i když pod tím si každý taky představí něco jiného) a bez motoru bude jen pár závodních modelů. Alo to je jen můj odhad :-)
Můžete debatovat, řvát a nadávat. To je tak jediné co s tím zmúžete :)
Když mně přijde odpověď musíš šlapat, takže je to kolo, taková trošku politická. Nebudu tvrdit, že v terénu se s tím nenadřeš, ale co jsem zkoušel ebike, tak jsem šlapal tak, že bych jel v reálu asi 5 km/h a kolo valilo jak blázen, takže za mě to má blíž Babettě než kolu.
dobrej skill, i když je tady jedno že máš Ebike protože to musíš umět i na normálním.
osobně mě serou lidi co jedou no respect / no control na ebiku na full gas (mezi lidma na cyklostezce třeba) a těch potkávám drtivou většinu. S navýšením počtu se tohle bude přesouvat i na TZ a traily, s tím se nedá nic dělat, v Alpách už dnes realita. Tak se to rozmělní, protože to je obrovský území protkaný milionem cest.
Trénovat výjezdy na ebiku jak píšeš je mi přijde ujetý, když na to nemám, tak se do technický stojky neseru. Kde je pak nějaká satisfakce? Přeci nechceme, aby to vypadalo jak na červený na Brdech, rozjebaný od motorek co taky musej dávat plnej knedlík do technických uphillů (který na normál kole nedáš a na ebiku bys snad i dal). Já teda těch pár metrů klidně potlačím, nemusím být až takovej pán tvorstva, abych si bral na pomoc techniku, když jsem sám chcípák.
ad) mr.anbtik – tak to jóóó :-D, už jsem se lekl, že Elwing myslí takové to normální bikování, až budu větší tak to taky zkusím, ale to má ještě spoustu let čas … doufám ;-)
DaD: Bblej čínskej bafang umí odstavit motor při řazení. Je tam snímač na lanku. Jakmile se lanko pohne, motor okamžitě vypne. Ale ono dost často neumí lidi řadit ani na normálním kole, což mohou být velice často právě lidi, kteří si pořídí eBike, bouchnou tam maximální výkon a jedou jako páni. Bude složitější vymyslet tohle ne Di, ale určitě to půjde. Jen tam bude víc elektroniky, víc kurvítek. Ve finále to bude nějaký kompromis coby životnost vs. spolehlivost vs. výkon. Největší slabina je a ještě dlouho bude baterka. Protože na poli baterií se prakticky nic 20 let nestalo. Nic zásadního. Pořád jsou to články 18650 se všemi jejich slabinami.
e-biky jsou budoucnost e-bikování :-)
Na to abych šel přes řidítka mi stačí klasika…
ad) kOmE – kdyby jsi nekecal … Jo a nejsem vlastníkem E-biku a ani jsem na žádném nikdy nejel. … kdyby jsi nekecal, garáži máš EX Scott Voltage FR už podle názvu :-D
Ten hejt E-biku nějak nechápu, znamená to, že nejsem pravověrný bajker? Jo a nejsem vlastníkem E-biku a ani jsem na žádném nikdy nejel.
ad) DaD … a to je dobře, ať se lidi vyštípou s kolem za 100 papírků :-D
Jen doufám, že díky ceně se e-bike v lese nestane nějakou super masovkou.
To jsi sjel po předním bych tak řekl. Spíš mě zajímá kde jste chytli takovéhle počasí – tady v podstatě 14 dní prší :)
Ve sjezdu se dá dojezd ještě akceptovat, ale v prudké stojce přestat šlapat a čekat na doběh motoru před řazením není ideální stav věci.
Zákazníci dělají typicky to, že vyndají to kolo na ulici, dají nejsilnější mód a jedem. A to třeba do kopečka a malou vzadu. Motor to utáhne, tak co. Potíž je, že v tom nevidí žádný problém a navíc jim to nikdo pořádně při prodeji nevysvětlí. Oddělat kazetu (byť SunRace) už za 500km je bohužel realita.
Nějaký systém prý už umí při řazení okamžitě odstavit motor, ale v reálu jsem to ještě neviděl.
DaD: Problem je taky v tom, ze casto se to tam pere na max potencial motoru a tam ten pohon dostava dost na frak. Radit v kopci na Boost mod a k tomu jeste di2 prehazka, ktera to tam nasoli je enormni zatez. Ale prijde mi, ze se to deje jen na ten nejsilnejsi mod- alespon u Shimana. Ten Boost ma takovy dotah i po zastaveni slapani, je potreba si na to chvili zvyknout a neradit v tom. Jinak je to v pohode a kdyz clovek neni fakt necitlivej, tak to je ok. V tomhle ma Shimano asi docela vyhodu, ze to dobre ten vykon davkuje a kdyz clovek umi radit na normalnim kole, tak nema problem. U toho Brose motoru si na to par lidi stezovalo a vim, ze to rado trha retez, ale vlastni zkusenost bohuzel nemam. Ani s Boschem.
8.10.17 23:56
Chápu že to někoho může zaujmout a je z toho nadšený, ale třeba pro mě je důležitá i ta fyzická stránka věci a musím si fest dávat abych měl z jízdy dobrý pocit.
E- biků jsem projel v rámci mé práce dost a domů bych to určitě nechtěl. Třeba řazení u Spešlu Levo je doslova hrozné. Ty rány od kazety při řazení jsou strašidelné. Ten motor to tak rve, že zadní stavba se při změně kvaltu normálně zaklepe jak ratlík. Nepomůže okamžité uvolnění síly na pedál, jako při řazení na klasickém kole, protože motor nereaguje ihned a pere to tam pod tlakem. Na tesťácích roztrhané řetězy, orvané nejmenší pastorky na kazetách a jednou urvaný šaltr.
Ten zpožděná reakce motoru mě málem stála pěknou držku v Jedovnicích, kdy jsem šlapal až do klopenky a přestal až na poslední chvíli těsně před brzdou, bohužel motor měl opět dojezd a málem mě ten jeho tah, i přes brzdy, vyhodil za trať. Od té doby tomu nemohu přijít na jméno. Váha a mizerný dojezd je pro mě také velké mínus.
Až nebudu moct na nohy, doufám že to bude až za spoustu let, tak to možná pořídím. Vývoj jde u E-biků rychle dopředu a tak to bude určitě zase o pořádný kus dál. Souhlasím, že je to budoucnost ale za mě říkám velké „bohužel“
Crazym: http://www.qishop.cyklomax.cz/…2_10639.aspx
Jestli dostanu BANana za reklamu, tak si me neprejte. :-)))
8.10.17 23:31
Jsem původně myslel, že tyhle elektrokola jsou pro důchodce co si chtěj na dovolený na horách vyšlápnout na kopec a nahoře se projet přes vyhlídky…
No zakaz na cyklostezkach to je unreal. :-) za rok to je vsude. Musi se to nastavit spravedlive, navic na ebiku musis slapat, abys aktivoval pomoc. To je nejdulezitejsi odlisnost od klasickych motokol nebo elektrickych hybridu. Tohle je proste normalni kolo, ktere docela dobre pouzijes i bez motoru. Nekdo to ani nepozna. Zvyhodneni kol nevim jaka myslis, ja se necitim na kole uplne zvyhodneny. Ani v provozu a v lese uz vubec.
@JFtryall: Klidne na 50km/h, ale zakaz e-kol na cyklostezky a les a omezit to jen na soukrome pozemky nebo verejne komunikace pro auta. To, ze e-kola automaticky spadaji pod kola, vcetne jejich zvyhodneni, je podle me zvrhlost. Muj nazor, nechci se tu prit o spravnosti, zatim je to tak jak to je a clovek se s tim musi smirit.
Crazym: Mrkni na Cyklomax, tam maji uz na eshopu 2018 modely. Tohle konkretne je za 129 s di2 XTckem a na Rock Shox odpruzeni, Race Face kokpit.
Orm: Souhlasim, ja osobne bych byl pro navyseni limitu na americkych 30 km/h, ale povinnost noseni ochrannych prvku a asi i par restrikci v tech nejproblematictejsich mistech, kde hrozi nehody ve vyjezdech nebo tak. Konflikty v trailcentrech asi bohuzel budou, ale je to hodne o konkretnich lidech, elektrika by mela mit jine trasy pro vyjezd atd., napr technicke traily po rovine. EBiky jsou super pracanti, ale v rukach cloveka co nema soudnost a zkusenosti, neni moc vhodnym sportovnim prostredkem. :-)
@JFtryall: Proti kolu jako takovemu nic nemam, ale doufam, ze pro elektrokola drive nebo pozdeji udelaji vlastni kategorii a bude nejaka diskuse o jejich „pravech“. Ze automaticky dostaly prava normalnich kol mne vadi.
8.10.17 22:56
Je to testovacka a ano pristi rok to urcite budu pouzivat. A kupovat si to budu. :-) Jasne chapu, ze to beres jako promo, ale chce to to hlavne zkusit a zkusit to jinak nez na vecech, co se jezdi na beznych kolech, protoze lidi to casto odsuzuji, aniz by si to vyzkouseli nebo to zkusi nekde chvili po asfaltu a reknou, ze to je pro lenochy. Ja to beru jako novou kategorii a moznost dostat to kolo i tam, kde jinak vubec nemuzes…navic se konecne daji trenovat vyjezdy.
JFtryall: není to testovačka? Takže sis koupil tohle kolo, které se ještě ofiko neprodává nebo je od sponzora. Protože to krapet zavání jako promo.. „jiná filosofie, ..na běžným kole nezažiješ, musíš jinak přemýšlet“:)
Fotka je to pěkná…
EBike jen na test urcite ne. Je to fakt ultimatni zbran. Chapu, ze tam je spousta veci, kteri kovani bikeri nevidi radi. Ale az se na tom clovek sveze, tak pochopi hodne rychle. Je to uplne jiny styl jizdy, jina filosofie. Ale neni to jak motorka, nuti to cloveka cist jinak teren a dokope ho to jezdit technicky veci ve stoupanich a rovinach. Proste neco co nikdy na beznym kole nezazijes a nezazijes to ani na motorce, protoze neni tak ovladatelna…dost se tomu priblizuje trialka, ale kola maji odpruzeni zmaknute o nekolik levelu lepe. Pripomina mi to obdobi, kdy jsem jezdil bez brzd. Clovek musi uplne jinak premyslet o tom jak jede v terenu.
pokud jsi blázen a držel jsi brzdu dál zahaltovanou, tak jsi šel :D tohle zrovna vypadá na pěknou pozici :)
Tipuju frontflip :)
8.10.17 19:55
Zatim jen kratke. Urcite ale obrovska tuhost a jistota v DH pasazich, to me dost prekvapilo.
8.10.17 19:36