Jedna sourozenecká...:)
Hodinový strojek
Ke 30. narozeninám se mi rodina složila na nového bika – postavil jsem si LV301. To kolo mě posunulo hodně dopředu, co se týká techniky, rychlosti i osobních limitů. Bylo super ve výjezdech a solidní ve sjezdech, ale byla to taky hrozná plechovka. S tím, jak jsem se posouval v terénu, jsem čím dál víc dostával strach, že při nějakém pádu rám nepěkně pocuchám nebo zruším úplně. Nestalo se tak. Tou dobou (začátek léta 2016) TJK jezdil 601 mk1 a já dostal od RaceraX nabídku na koupi jeho rámu 601 mk3 XL. Nahodil jsem 301 na bazar a čekal. Nic se nedělo, tak jsem inzerát nechal vypršet. Po pár týdnech se ozval kubad, že má na moji 301 ženicha a poměrně pružně jsme se dohodli (kolo na mém bývalém rámu už je tady v galerii taky ). Zbývalo přihodit pár tisícovek rozdílu a zajet si pro 601. Osazení kola zůstalo vesměs stejné, pouze jsem vyměnil přední třmen brzdy za 4-píst Mono M4.
601 mě posunula zas o level dál. To kolo je tank. 190mm vzadu je bezedných a bez ztráty kytičky spolkne i hodně vysoké dropy s ne úplně strmými dopady. Přitom ale do kopce jede pořád velice solidně, což přičítám poměrně lehkému setupu. Na tomhle kole jsem začal tročku víc skákat a díky tomu i začal víc jezdit bikeparky (dříve to pro mě bylo zakázané ovoce).
Postupem času se na kole událo pár změn:
- komponenty pohonu MAX1, A2Z a Manobike nahrazeny Absolute Black a OneUp
- vidlice Marzocchi 350NCR 170mm nahrazena nejprve krátkodobě RS Pike RCT3 160mm a následně Formula 35 180mm – tahle vidlice je fakt pecka, co se týká citlivosti, nastavitelnosti a opory ve zdvihu.
- na kole je už 3. SLR – předchozí 2 praskla při pádech
- kokpit Thomson/Spank nahradil nejprve Azonic Baretta 35/Chromag BZA Carbon 800mm a nakonec Joystick Builder 35/Easton Havoc Carbon 800mm
- pedály Ritchey PRO Paradigm nahradily nejprve VP VX, pak platformy MAX1, následně DMR Vault, potom Hope F20, které jsem teď musel z donucení (5.10 na reklamaci) nahradit zase VP VX
- originální páčku teleskopu nahradila páčka Crankbrothers Kronolog
- teleskop KS LEV nahradil testovací TS180 a pak zas zpátky LEV
- dokopané ráfky Syntace W35 nahradily Easton ARC+ 35mm
- originální misky HS nahrazeny anglesetem Variospin –1,5° – tahle změna udělala z kola opravdové miniDH
Brzy se spolu rozloučíme, takže to je spíš taková vzpomínková galerie…
(vloženo 16.10.17)
Značka | Liteville |
Model | 601 |
Modelový rok | 2014 |
Velikost | XL |
Hmotnost | 14,36kg |
Rám | Liteville 601 mk.3 AL 190mm RAW |
Vidlice | Formula 35 180mm |
Tlumič | Rock Shox Vivid Air R2C 240x76 |
Hlavové složení | Syntace Superspin + Syntace Variospin -1,5° (HA=64°) + Syntace Megaspacer + Mortop cup/AL bolt |
Kliky | SRAM X0 spiderless custom paint by TJK |
Středové složení | SRAM GXP |
Přesmykač | MRP AMG Chain Guide + ISCG 05 adaptor |
Měnič | Shimano XTR 10s + OneUp RADr cage |
Řazení | Shimano XTR 10s |
Převodník | Absolute Black NW 30z direct mount |
Kazeta | Shimano XT 11-36z + OneUp 16+42z extender |
Řetěz | SRAM 1051 |
Náboj přední | Hope Pro 2 Evo 100x15 purple |
Náboj zadní | Hope Pro 2 Evo 142x12 purple |
Brzda přední | Hope Mono M4 black + Goodridge hose + Hope Floating Saw 203mm rotor purple |
Brzda zadní | Hope X2 silver + Goodridge hose + Hope Floating Saw 183mm rotor purple |
Brzdové páky | Hope Tech silver + Shimano matchmaker |
Ráfek přední | Easton ARC+ 35mm 650b |
Ráfek zadní | Easton ARC+ 35mm 650b |
Dráty | Sapim CX-Ray |
Pedály | Hope F20 black (platform) / VP VX Adventure (SPD) |
Řídítka | Easton Havoc 35 Carbon 800mm + Oury Lock-On grips + purple barends |
Představec | Joystick Builder 35 - 35mm |
Sedlovka | Kind Shock LEV dropper 150mm travel + Crankbrothers Kronolog remote lever + Hope seat clamp (bolt) purple |
Sedlo | Selle Italia SLR TT "no skin edition" |
Pláště | Onza Citius Skinwall 650b/2.4" 65a/55a+65a/55a / Maxxis High Roller II 650b/2.4" EXO 3C+DC + Mitas valves + purple valve caps + NT sealant |
@kali222: Ráfky jsou po funkční stránce super – tuhé a TLR fungují dobře. Opticky jsou imho super – už se mě pár lidí ptalo, jestli je to carbon :) Jen jsou díky šířce dost na ráně, takže už mají celkem dost šrámů. Nicméně mám ještě jedny náhradní – za ty prachy jsem musel vzít 2 páry…
jo a taky mu z nej vylezlo lozisko na druhy vyjizdce a musel tomu roztahovat vidli aby tam narval zadni kolo…nemecka kvalitka od asiatu, nechapu jak to muze nekdo smontovat a poslat zakaznikovi, co na to ceka pul roku. Vlastne to objednaval val na Eurobajku pred rokem
kudlanka: tvuj kamos je ten, co se snazil tu 601ku sam rovnat a prasknul ji?:)
kazda znacka ma procento spatnych ramu.. stat se to muze.. vsechno delaji jen lidi… pokud se k tomu firma postavi celem a rychle to vyresi bez okolku nedelal bych z toho vedu… pokud ne je to trosku na povazenou..
moc hezky kolo skoda, ze ty brzdy nefunguji tak dobre jak vypadaji. Po zkusenostech s krivosti Litevilla meho kamarada, bych uplne netvrdil ze „vi co delaji“, protoze takovy vyrobek by nemohl projit kontrolou kvality – urcite ne v evrope, ale asi je na tom lip nez ja, s neexistujicim pivotem. Uprimne me tyhle premiovy znacky serou…pristi kolo bude asi giant.
10let zaruka a 50 procent crash replacement je dost dobra ukazka duvery ve svuj produkt
jdp: nekdo naklada, nekdo min… Meritkem muze byt dlouha zaruka u LV, takze evidentne v LV vedi, co delaji a neboji se dat i dlouhou zaruku…
Tak tohle se mi moc líbí.
Jenom, fotka zkresluje nebo je ta zadní stavba opravdu tak dlouhá ?
alinceb: no právě na to narážím, že musí vydržet pekla, když má tak dlouho životnost, nebo jim moc nenakládáte :-)
Přemýšlím, co bude u tebe další.. nějaký cnc garážovka ? Nicolai ? :-)
V tom případě desítku chápu, ale prostě když vidí člověk tvůj setup, tak by čekla Eagle.
K tomu laku.. používá Liteville nějakou příměs do slitiny nebo ? Já měl jednou hlínu bez laku a hrozně to žloutlo.
16.10.17 17:09
16.10.17 17:02
@jdp: Jinak pohon je 10s, protože na tom mám doma všechny MTB a mám dost dílů. Kola jsou mezi sebou kompatibilní, což je celkem výhoda.
@jdp: Základním předpokladem tohoto obchodního modelu je, že to ten rám vydrží, což u LV není problém. Třeba s Patriotem by to tokhle samozřejmě dělat nešlo…:D
Btw. Kdyby měl někdo nutkavou potřebu nebo dokonce snad touhu vyzkoušet 601 za lepší cenu, tak ať se mi ozve. K mání je rám vč. příslušenství (tlumič, osa, objímka sedlovky, hlávko, angleset, redukce sedlovky).
tak to bych rekl ze je normalni.. dostane se tak i k lidem ktery by na novy financne nedosahly.. imo stejne je to s jakymkoli jinym kolem :-)
Máš tu super. Vychytané do detailů až na 10s sadu.
Pěkný je, jak se Liteville na BF recyklují, jeden rám poslouží tak třem až čtyřem lidi, co :-)
16.10.17 16:12
Hezky kolecko, co bude po tomhle teda kdyz to ma byt rozluckova galerie? :-)))
Ses nějak rozjezdil :-)
S černejma kolame je to hezčí.
kdyz jsem mel 301 v rawu, bez napisu, tak to nekdy byla sranda… Jak to lidi moc neznaj, ani z bikersky komunity ne tolik, tak se dost casto ptaj co to je:)) Pamatuju si, jak jsem rikal jedny particce na SpS, ze je to prototyp:)))))))))))))))
Tak to se k tobe na Blinduru prihlasim coece:) Ti to prijdu vokouknout:)
Jinak me se ta stribrna libi taky nejvic v tom raw. Mozna je to fakt jen svetlem.
@fotodokumentace – fotošop dneska umi zazraky:DDD
saintjv: Lv v Usti jsou aktualne tri a vsechny u me:)) Jinak kdybys prijel o vikendu, tak jsi mohl jet s nama Swiss:)
alinceb: ty tady kazíš LV mýtus… :-D Jinak ta RAW na víle je prostě nej. Ta černá tak dobře nevypadá. :-)
@saintjv: Tvle, ty seš kecka. V UL má vílu jen Skřítek a jeho žena. To není žádná „největší koncentrace“. Ony jsou víly tak nějak rovnoměrně rozprostřené po celé republice. O LBC by spíš dalo říct, že je jich tu zvýšená koncentrace, protože aktuálně vím o 4 (možná 5) kusech, z toho 2 mám doma já…:)
Ono LV ani jinak, než „obyčejně“ na pohled ani působit nemůže. Není to barevnej cirkus. Navíc jsem včera fotil v podvečer, takže ani ta fialová nijak výrazně nesvítí. Tady máš fotku s černýma kolama. Teď budu stejně přezouvat na HRII 3C/DC, protože tyhle gumy na mokru moc nedrží a nechci se na Blinduru zabít.
Jinak samozřejmě, že na tom kole nejezdím. Stojí doma, chodím kolem něj a leštím ho…;)
Jo a kdyby jste to chteli nejak vokecevat tak jsem se vas snazil dohonit ale prej se nikomu jezdit nechtelo:D
hele za me je to neskutecne funkcni. ALE co se tyce vzhledu me to teda nezaujalo ani trosku. Mozna to delaj ty dvoubarevny gumy. nevim pusobi to strasne obycejne coz si myslim ze u tohodle kola je zvalstni. Jinak LV jsem zatim nevidel nez jenom na BF na obrazku tak ti moc neverim ze na nem jezdis. Ted jsem by v usti a coece normalne na to ze tam je nejvetsi koncetrace tehle znacky tak coece nic. Ano vobraz ani zvuk:D
Krásná víla.
@Pedro404: Budu měnit jen rám, zbytek zůstane…
@MrtweyUbrus: TS je fajn – obzvlášť rychlost vysunutí a malá síla nutná pro zasunutí. Testovačku jsem musel vrátit, tak šel zpátky LEV. Teď mám jednu TS180 doma připravenou – půjde na novej bike.
@vpa007: Taky jsem si myslel, že mi vydrží déle. Kolo jako takové mi hodně sedí, ale zasáhla „vyšší moc“…:)
Pedro: tady mas detail… primarne ma 601 2 drzaky tlumice c ruznou delkou.. jeden pro 240/76 tlumic na zdvih 190 a druhej na 222/70 tlumic pro zdvih 165mm , oba zachovavaji stejnou geometrii.. posunem toho drzaku si pak resis vysku stredu a hlavovy uhel
Pedro: moje 301 ma cca 64,5.. tohle bud jeste kousek min.. ale jestli si vybvuju tak to ma Breta slozene i na drzaku tlumice… takze s tim jde hnout zase o cca +1 stupen zpet
Ty hejblátka na vidli jsou super, nebyl jsi spokojený s TS sedlovkou?
Zbavuješ se ho, jo? Kolik to mělo hlavovej úhel s tim –1,5 hlávkem?
Dělo, barevně moc pěkný, váha super (na to jakej je to tank a ještě XL).