Před tím, než jsem začal s triatlonem, jsem jeho jednotlivé disciplíny moc neprovozoval, takže jen díky němu jsem začal poznávat krásy a různorodost cyklistiky. Kolo je podle mě jedno z nejlepších vynálezů lidstva ever…je to krásné odvětví lidské činnosti, kde se potkává svět techniky, sportovní vědy a designu. Především ale dokáže udělat z člověka neskutečně efektivního krajinou pohybujícího se tvora. A díky tomu přináší svobodu, rozšiřuje obzory, pomáhá poznat nepoznané…
A tak se zrodila myšlenka gravel kola. Kolo dostatečně lehké a tuhé s „berany“ pro svižnou jízdu po asfaltu, dostatečně pohodlné pro dlouhé jízdy, dostatečně uzpůsobené pro široké pláště, které zvládnou různé nezpevněné povrchy, dostatečně zpřevodované pro jízdu do prudkých kopců, atd… Slovo „dostatečně“ jsem schválně použil tolikrát. Přesně to totiž vystihuje univerzálnost gravelu. Od všeho něco rovná se nic pořádně. Ale protože se do žádných extrémů gravel nepožene, budou jeho schopnosti prostě dostatečné pro výše uvedený použití. Zbytek bude o pilotovi stroje.
Takže tady ho mám(e), matně černý Pinnacle Arkose (specifikace 2 pro rok 2017). Hliníkový rám s geometrií odvozenou od cyklokrosky, ale s více podkopnutou karbonovou vidlí, delším rozvorem, níže položenou osou šlapání. Bezpečný prostor pro úžasných 45 mm pláště. Osazení pro specifikaci 2 je sada Tiagra 2×10 s převody 32/48 a kazetou 11–32, kotoučové hydraulické brzdy Shimano, bezdušová kola s obutými gravel plášti Kenda 35 mm. Vepředu pro zvýšení tuhosti pevná osa 12 mm, vzadu klasický rychloupínák. V téhle sestavě nějakých 10 kg hmotnosti.
A co je teda v plánu s Arkose? Pro mě osobně především návrat ke kořenům. Když jsme lítali po vesnici jako děcka…nepřemýšleli jsme moc nad tím, jestli silnička, horák nebo béemixko. Prostě jsme lítali všichni na všem a byla sranda. To bylo to hlavní. A rád se k tý myšlence vrátím, zkusím nový věci jako bikepacking nebo cyklokros. Nebo „jenom“ pozorovat východ slunce při ranní cestě do práce ze sedla…
Kolo prodáno na jaře 2018 – se všemi těmi kompromisy jsem se nakonec nesrovnal a začal jezdit více v terénu, než na co bylo toto kolo předurčeno. Na druhou stranu na jaře jsem na něm natočil 700km/7000m na silničním soustředění v Toskánsku na 30mm silničních pláštích (foukáno kolem 5.0 bar) a nebyl to problém, nicméně k pohodlí to mělo opravdu daleko (hliníkový rám moc neodpouštěl) a v kopcích tahat těch skoro 11 kg taky nebyl žádnej med.
(vloženo 16.10.17)
Značka | Pinnacle |
Model | Arkose 2 |
Modelový rok | 2017 |
Velikost | L |
Hmotnost | 10,5 (bez pedálů - neváženo) -> váženo s pedály 11 kg |
Rám | AL |
Vidlice | Karbon |
Kliky | FSA Omega Adventure, 48/32T |
Přesmykač | Shimano Tiagra 4700 |
Měnič | Shimano Tiagra 4700, long cage |
Řazení | Shimano Tiagra 4700 STI, 10s |
Převodník | 48/32T |
Kazeta | 11-32 |
Brzda přední | Shimano RS-405 hydraulic disc w/Shimano RT56, 6 bolt |
Brzda zadní | Shimano RS-405 hydraulic disc w/Shimano RT56, 6 bolt |
Ráfek přední | WTB STP i19, TCS - tubeless compatible, 32 hole |
Ráfek zadní | WTB STP i19, TCS - tubeless compatible, 32 hole |
Řídítka | Pinnacle 6061 alloy adventure road bar, short 130mm drop, 8 degrees flare. 440 mm |
Pláště | Kenda Flintridge 35 mm |
Díky! Proč se ptám – koukám na jejich silniční rámy a jediné co mne trochu odrazuje je to jak bude vypadat ohyb brzdového bovdenu k zadní brzdě, když jej potáhnu klasicky z pravé strany…
Ahoj, mám to anglicky, nicméně to jde objednat i „evropsky“. Nicméně mě to popletli (i přes objednávku) a nabídli kompenzaci, tj. proplacení servisního úkonu v CZ.
Strojovna pěkná, za plný počet.
Jen dotaz ohledně brzd – máš je na řídítkáck klasicky – tzn. zadní vpravo, přední vlevo nebo po „anglicku“ – tzn. opačně?
Supr, přesně k tomu co jsi napsal souhlasím gravel je prostě supr téměř všude.
16.10.17 17:57
Jojo vypada to pekne:-)a presne otom jsou gravel kola delat na nich vsechno a nikam se nebat vjet:-)
Těch 5 dávám hlavně za příběh, ale i tak poctivej profil a super fotky! Užívej plnými doušky :-)
Pěkný kolo za dobrý peníze, sundej si to cédéčko pod kazetou :)