Ty kliky jsou bozi!
Za me gravel.
Jinak, kdybychom se meli striktne drzet tradic, tak bychom se nikdy nikam nepohnuli a brzdili bychom vyvoj.
Ještě dám celou fotku, tady je vidět podstatně lépe, jak se to k sobě blíží, laik by našel jediný rozdíl a to řídítka :-)
Nějaké mantinely být musí, jinak by se ztratil vliv závodníků a soutěžily by konstruktéři, ale je fakt, že pravidla by na druhou stranu měla reflektovat technický pokrok, snadno by se mohlo stát, že by se ze závodů mohla stát přehlídka dávno překonané techniky, což by asi výrobcům moc v prodejích nepomohlo a bez jejich zájmu to by byl asi začátek konce…
Nikdo beh rusit nemusi, ale behalo by se mene po usecich, kde se sleza spis na jistotu a to te atraktivite spis skodi si myslim. Usek projedou 2–3 lidi a zbytek sleze. To stejny prekazky, sel bych tomu vic naproti podobne jak v Americe. Ty trate tam jsou atraktivnejsi. Jak se hrozne rvalo, kdyz mely byt kotouce na cx, ze tam patri jedine cantiky. No a dneska uz nikdo ani nemrkne. A taky to docela ovlivnilo tu scenu- dokonce i obcas muzes brzdit. :-))
Tak zrusme klidne tu podstatu cx, vzdyt to stejne sleduje jen par lidi v BE, NE, FR a CZ:)
20.11.17 07:41
Tak ono uz z toho stejne mini XC obcas je, zvlast kdyz vidis jakou techniku mladaci maji a co na kole dokazou, proc brzdit ten potencial? Spis jsem to myslel, ze by to tomu sportu prospelo a urcite by to tradici neublizilo. Mene defektu, znicenych rafku a vic rychlosti v technickych pasazich vidim spis jako zvyseni atraktivity tech zavodu a ne zasadni zmenu. Silnicka na 23mm obuti a 30mm obuti je taky stejna, ale na mokrych kostkach to je jina podivana. :-)
Ale to že něco existuje neznamená, že se to mermomocí musí dostat na závody. Proč by mělo?
Váhový limit mi zvláštní vůbec nepřijde. Váha kola je váha kola – pro každého stejná výhoda. Když budou mít úplně všichni lehčí kolo, úplně všichni budou mít o něco lepší čas. V čem přesně to obohacuje soutěž?
A k té šířce plášťů, cyklokros je specifická disciplína a pokud budeš zásadně měnit to, na čem se bude jezdit, už se z toho stává něco jiného. Jak píše Zoidberg dole, měl bys z toho už takové lehké XC.
wireless shower: Jasne tomu kazdy rozumi, ale i pravidla by se mely vyvijet. A v dobe, kdy se i seriova kola se vsemi atesty bez problemu dostanou na 5kg, tak vypada 6,8kg limit trosku zvlastne. A s tou sirkou obuti to je podobne. Taky by uplne nedavalo smysl davat na Paris Roubaix omezeni pro maximalni sirku obuti na treba 23mm i kdyz se to tak driv dlouhy roky jezdilo. To je podobne jako 33 u CX v dnesni dobe. No a ruku v ruce s tim by se daly posunout ty trate trosku dal a ja bych treba mnohem radsi videl MVDP v krasne technicke pasazi letat vzduchem nez behat po rozbredle louce s kolem na rameni.
Ale no tak. Já reaguji na názor, že by závodníci měli být schopni využívat všech možných výhod dostupných na trhu.
No tedy sprcho, ještě, že jsi nám to tady tak pěkně vysvětlil, vsadím se, že většina diskutujících do této chvíle ani neměla potuchy, proč vlastně závody a pravidla existují :-)
Ty kola existují hlavně kvůli těm závodům, ne obráceně. A závod jakožto soutěž musí mít určitá pravidla. Jasně že kdyby silničkáří mohli, tak závodí na třikilových kolech, absolutně všechno mají aero od rukavic až po tretry, a v sedlovce mají přídavný motor aby to rychleji valilo do kopce. Pravidla existují aby buďto vyhranila disciplínu (třeba nesmíš mít na silnici/CX rovná řidítka ale berany), nebo vyhranila nesoutěživé prvky. Viz třeba aero boty, které jsou pouze a jenom výhodou a pro soutěž tak nemají žádný přínos. Závodníci mají soutěžit jeden s druhým, ne trhat rekordy jakýmkoli možným způsobem.
Za mě Gravel s tlustým pláštěm…a jízda v blátě s úzkým pláštěm je kromě tradice CX výborná zábava :-) a třeba pro mě, když to mám na nejbližší bikovou trasu cca 12km po asfaltu je moje CX teď nejlepší možnost, jak se vyblbnout v terénu po okolí, kdy nechci obrušovat bikový pláště po asfaltu a jindy při silničním tlaku najet i kilometry čistě na silnici na vytrvalost nebo vejlet.
19.11.17 17:16
To je ale silnicni cyklistika taky a vidis tam kotouce, kosmicky casovkarsky specialy, bezduse, aero prvky vsude mozne atd. :-) a k tomu je limit 6,8kg a borci dovazuji olovem. To ma logiku. :-) no a s 33mm je to bohuzel dost podobne. Ten limit prestava stacit dnesnimu vyvoji a je potreba jit dal si myslim. Aby se nestavalo, ze je zavod tolik ovlivneny defekty atd. Navic by se ty trate daly stavet technictejsi a mene by se behalo, takze ja myslim, ze by to bylo obecne spis plus i pro atraktivitu tech zavodu.
19.11.17 16:13
To 33mm pravidlo osobne povazuju za zbytecnost. Kdyz by se pravidla uvolnily, tak se vsadim ze spousta lidi prejde ke 40mm. Ted je videt, jak to je hrozne na limitu. MVDP tomu kolu dava neuveritelne a jemu konkretne by objem navic jeste hodne pomohl. Je to skoda, protoze by se zacaly i vyrabet galusky pouzitelne pro gravel segment. Tak treba jednou. :-)
Strtom:proc by to mela byt hloupost?jel jsi nekdy na cyklokrosovem kole?Uvedom si ze tento sport ma mnohem vetsi historii nez mtbecko!
Fíha. Mám to ale staré informace, co? :D
19.11.17 10:56
A na čem bys tam jako chtěl jezdit? Specifické pláště na bahno bývají úzké, protože široké pláště se zkrz bláto neprotáhnou a plavou na něm.
Jinak podoba cyklokrosového kole je limitována pravidly UCI, které stanovují maximální šířku pláště na 35mm. Pokud ti to vadí, jednoduše pořídíš širší pláště – některé modely ty širší pláště unesou právě proto, že je blbost na 35mm omezovat i běžného jezdce nebo závodníka během tréninku.
Kadel x road – protože jezdit v bahně na tenkých pláštích je hloupost.
strtom-proc jsou cyklokrosova kola nepouzitelna???
Novas: Tech 42 jsem tipnul, ani jsem tu fotku nezvetsoval, cumim na to na mobilu.
Ty 47 Road+ odpovidaji cca 30mm plasti v klasickem 700c rozmeru neboli 28 palcu rafek. Jinak co se tyka zdvihu na vidli, tak 120mm je uplne normalne pouzitelne. Ja jsem to vozil skoro celou sezonu a neni to vubec od veci. Na XC naprosto bezproblemove i na ryzi chrti geometrii. Clovek ma lepsi rozsah tlaku a muze si dovolit vozit vyssi sag a ziskat jeste nejaky kus citlivosti pro hodne technicke trate a navic mirna vyhoda v prudkych sjezdech. To kolo na 120mm skutecne neni pomalejsi. :-) a ani ve vyjezdu se nejedna o nejaky zasadni problem. Co jsem koukal, tak nektere seriove Foxky mely take kolem 115mm i kdyz byl uvedeny zdvih 100mm. Ono je taky dulezite sledovat skutecnou delku vidlice.
Ta moznost 27,5" 42mm je jen bonus ne? Není to normalne na 28" 38mm?
Co by ne, když můžou existovat cyklokrosová kola která jsou úplně neúčelná, tak proč ne tohle.
18.11.17 21:19
jinak tahle kategorie se od pradávna zve monstercross-)
18.11.17 21:16
Thunderbolt je tu trochu omylem, vzhledem k tomu, co se tu řeší ne?
Novas: Ale XC nemusí být jenom závodní disciplína.
Já ale taky nikde nepsal opak. Jen jsem napsal, že se tyto zdvihy na XC kolech začínají objevovat.
Taky byly doby kdy ti každý řekl že 80mm na XC a bohatě stačí a že XC kolo jedině hardtail. Kdo o těch 80mm v dnešní době stojí? A hele kolik XC fullů je na trhu.
Na delší debatu by pak ovšem bylo to, jak je trh zahlcen přespříliš konzervativními a nezajímavými XC koly.
Sprcha by mohl být politik. :)
Když si zajedu XC závod na nějakym enduru, tak bude najednou 160mm taky xc zdvih?
Závodní XC je 110–115max.
To co máš na mysli už nejsou XC ale trailbiky.
Sprcho, Rocky mountain do toho netahej, ti si jdou svou cestou. Jinak, jak je napsáno níže, 99,99% xc kol má vepředu 100mm, to je holý fakt.
Tak i kdybych pominul fakt, že XC není jenom závodní disciplína (tzn. XC kola nemusí být zákonitě závodní rakety), tak v dnešní době se XC závody dělají i v AM terénu a postupně se zvětšuje zdvih těchto kol a teleskopy jsou stále častější. 120 je pro XC kolo docela běžné a 130 už je také k vidění.
Dle pravidel UCI nesmí horské kolo mít berany. Navíc v dnešní době kdy XC kola mívají zdvih i 130mm nebývá pevná vidlice k vidění.
Jednoznačný gravel.
Tyhle pneu jsou fajn protoze maji odolnost bikovych, ale podobny typ pneu v bezne xc produkci z pochopitelnych duvodu moc neni. Kdyz ma nekdo treba jen jedno kolo, tak tohle je velmi dobra volba pro univerzalni pouziti protoze po asfaltu to uhani a porad se v terenu nezabijes, protoze muzes foukat dost siroky rozsah pouzitelnych tlaku. Navic neni problem nahodit beznou pumpou a muzes vozit i dost siroke rafky. Ja tyhle veci docela vitam protoze mas na tom kole prijemny posed s berany a pritom to muzes v plne palbe projet pres polnacku, posypove kameny nebo i lehky teren s par koreny. Na beznem cxku s 33mm uz vetsinou zvonis rafkama.
18.11.17 19:06
18.11.17 18:49