Mám rád autonomní pojetí a preciznost spolu se špičkovým materiálem. V lyžování je prostoru pro toto dostatek. Ovšem v rámci našeho mírného podnebí mi scházela obdobná tvůrčí kratochvíle také pro časy mimosezóní a kolo tak bylo jasnou volbou číslo jedna. Silnice v letech posledních mi hraje prim, tudíž ani v této rovině nebylo dlouhé diskuze.
Proč Addict? Proč, takto? A vlastně na co?
Zkrátka tento celek vyplynul ze spousty myšlenkových pochodů, osobních pohnutek, chutí a mnoha hodin práce nejenom mé, ale také pár excelentních lidí, jejichž stopy si velmi cením a rád bych jim i tímto způsobem poděkoval za přispění k dílu.
- Composite Works – realizace a poradenství v drtivé většině mých počinů a výmyslů z řad kompozitů
- Z Components – vnitřně odfrézovaná podložka představce (12mm) a kolíbka sedlovky
- JP ložiska – ložiska a titanový materiál
- Falco kovoobrábění – pedály, kliky a patka rámu
- A v neposlední řadě radou a díly přispěly i lidé velmi znalí, zde z fóra. (Trepi, David, nooski, Tina, raf007)
Dále pak slovy použitých dílů a brandů pod čarou asi nějak takto:
- řadící a brzdový set Jagwire Road Elite Link Kit
- rychloupínáky WR compositi C16
- košíky Lightweight Edelhelfer
- omotávka BIKERIBBON Eolo Tecno
- nástavce galuskového ventilku Lightweight 28mm
Sečteno, podtrženo v tomto složení je cifra na závěsné váze rovna číslu 4,86 kg
(vloženo 26.11.17)
Značka | Scott |
Model | Addict R2 |
Velikost | M/54 |
Hmotnost | 4,9 |
Rám | "custom RAW" Scott Addict R2 HMX NET IMP Carbon |
Vidlice | "custom RAW" Scott Addict R2 HMX NET Carbon |
Hlavové složení | Tune BuBu + Tune GumGum + TUNE Ahead Cap |
Kliky | "custom RAW" SRAM Red 22 Exogram GXP, 172,5mm |
Středové složení | OMNI Racer Ti-ceramic bearing, press fit BB86-41 GXP |
Přesmykač | Shimano Dura-Ace FD-9000-F + Ti bolts |
Měnič | Shimano Dura-Ace RD-9000 SS, Carbon-Ti bolts |
Řazení | Shimano Dura-Ace ST-9001, 2x11 |
Převodník | TA specialites Syrius 50T + B.O.R 34T, Carbon-Ti bolts |
Kazeta | Recon Full Aluminum CNC, 11-23T |
Řetěz | YBN SLA110Ti-N, black |
Náboj přední | Carbon-Ti X-Hubs (20 spokes) + Ti-ceramic bearing |
Náboj zadní | Carbon-Ti X-Hubs (24 spokes) + Ti-ceramic bearing |
Brzda přední | FEATHER BRAKES CNC Light, Shimano R55C4 |
Brzda zadní | FEATHER BRAKES CNC Light, Shimano R55C4 |
Brzdové páky | Shimano Dura-Ace ST-9001 |
Ráfek přední | Enve 45 tubular, 45x22mm |
Ráfek zadní | Enve 45 tubular, 45x22mm |
Dráty | DT Swiss AeroLite, DT Swiss Pro Lock |
Pedály | "custom" Speedplay Zero Titanium - CNC Ti spindles, CNC Ti plates, Ti bolts, Ti-ceramic bearing |
Řídítka | WR Compositi RM08 ALPHA, 420mm |
Představec | Extralite Hyperstem 90mm/12° |
Sedlovka | Tune Cappy + Ti bolts, carbon cradle |
Sedlo | Dream Bikes DB-R Saddle |
Pláště | galusky VITTORIA Corsa Speed full black G+ |
Taky velká paráda!!!, myslím, že dělat lehký kolo na starším rámu a vidlici je pěkná výzva. A pokud do toho člověk nerve šílené částky a staví na věcech s bazaru a ty předělává, může být výsledek funkční a ucházející. Já to tak aspoň dělal na svém kole. Ono těch lehkých rámů a seriovek je všude kolem hromady a dělaných kol doma po večerech podstatně méně. Každopádně to chce odvahu, čas, peníze a šikovný ruce.
Radovan84: Nemám teď u sebe soubor s váhami jednotlivých dílů, ale vzpomínám-li si dobře… tak váha s nov´mi ložisky je 1005g +/-5g (zrovna kola jsou však váženy na rychlo před lepením galusek. Takže pouze kuchyňské váze a né na analytické)
28.11.17 10:48
Kubas: no já jak jsem shodil ten, byť minimalistický lak, tak jsem se jednak dostal na stejnou váhu, ale především na hodně zajímavý design, právě takový jako má Ax, přiznaný karbon, ale ne pletenina, ale UD ručně plátovaná do formy, takže to vypadá hodně dobře a dost jsem tím zalepil původní choutky na Ax
Trepi: Nemám s tím problém… Diskuze se týka kol a od toho přeci B-F je…
Jinak AXový rám by mne, co do vlastností velmi zajímal… Zvaž to ještě. :D :D
2Kubas…Jen tak ze zajímavosti. Kolik váží ta kola? (samozřejmě bez obutí)
28.11.17 09:36
super, akceptuji samozřejmě i provizi pro tebe, mohou být, pořadí dle preference:
(kubasovi se omlouvám za spam, ale třeba se mé poptávky někdo chytí, protože do téhle galerie polezou fajnšmekři :-))
28.11.17 09:22
28.11.17 07:32
lksds: ještě jsem to definitivně neuzavřel, stejně jsem chtěl jedno kolo s elektronikou, ale M by bylo na mých 190 cm málo, mě teď nejvíc akutně pálí ta kola Corima Winium +MMC pro dceru, ta bych potřeboval sehnat, kdybys věděl
28.11.17 07:04
28.11.17 06:20
cio: rám i vidlice jsou teď nově zbroušený do přírodního karbonu a vzhledem k tomu, že jsem se tím dostal na váhu rámů Ax (rám se semiintegrovanou sedlovkou + vidlice cca 950 gramů) a povedlo se mi vyřešit i instalaci klik Ax do rámu na 24 mm osu, tak do Ax rámu asi nepůjdu
rám čeká na nový karbonový HW od Zdeňka Čermáka a pak ho ještě lehce natřu houbičkou matným bezbarvým lakem a rozleštím, výsledná váha by měla být někde kolem 4,3 kg, ale jsem teď na sněhu a věčně někde pryč, tak to je zatím na vedlejší koleji
27.11.17 17:17
27.11.17 17:12
alinceb: Modrá masa „adaptéru“ sedlovky je opravdu v určitém nepoměru vzhledem k ostatním modrým prvkům. Za „běžné“ pozorovací vzdálenosti a při pohledu okem lidským však dle mého soudu celek vypadá dosti jinak. Především onen modrý záchvěv je mnohem více viditelný a sjednocený.
Stavěl jsem to s jakýmsi důrazem na drobné a jemné detaily, které na těchto fotkách v podstatě zcela zanikly. Budu si tedy znovu sypat popel na hlavu a už se i tak trochu proklínat za tuto fotografickou blamáž… :(
Bebe: Myslím, že vzhledem k hrůzostrašnosti fotek jako takových… Je nějaká ta nuance v poloze klik a ventilků ještě malou kaňkou na celém výsledku… :D
Pajaa76: S Wahoo jsem se setkal poprvé až nedávno při objednávce držáku. Vypadá sympaticky, nicméně produkty od Garminu využívám v různých modifikacích již notnou řádku let a taký starý pardál jako já už moc povolný k novým kouskům není… :D :D
Mas to pekny:-)kazdy mame nejakou uchylku:-)
27.11.17 13:52
Příště před focením srovnat ventilky a kliky, jinak pěkný a ani ta modrá mi tam výrazně nevadí.
Kolo v TOPu. Hračičkování zcela rozumím, ale tohle už je nad rámec běžné gramařské úchylky. Jediné, co mi tam trochu vadí (už jsem to někde, tusím, psal), je ta mohutná „hmota“ modré barvy ma zámku sedlovky. Všude máš jen malé modré detaily a tady je té modré prostě tak nějak moc. Oblouky by se mi líbíly compactní, ale pokud tyhle vyhovujou…
PS: Asi budu „chcát proti větru“, ale tohle se mi opticky líbí víc vež Trepiho pohřebák. Jednak to nejsou takový štafle a pak taky moderní „mohutné“ rámy mě tak nějak neberou.
Místo Garmina bych dal Wahoo Bolt. Hele to prohození kol – no i když pominu že tam máš Speedplay tak to je něco co bych u takového stavitele nečekal :) Já svého miláčka půjčil ženě až po pár letech a pak jen jednou jsme si s kámošem prohodily kola a já byl dost uvnitř nevrlej – asi si buduju moc velkej vztah ke kolům :D
Nj ten mobil je zlo, ale snažim se to eliminovat a zmenškané hovory mě nestrestují, pokud tam nějaký 5× po sobě :-)
…jo a galda není prasklá. :) Jde jen o „dramatickou scénu“ překryvu té spodní tkaniny. Z jiného úhlu to má člověk problém najít i na vzdálenost 30ti cm. :D
Je-li zájem, tak nevidím problém potkat se na švihu a prohodit stroje… Pohybuji se jednak v Mladé Boleslavy, Krkonoších a také Orlických Horách. Vždy s poloměrem působnosti cca do 60ti km.
Začínám jezdit z pravidla po konci lyžařské sezóny. To jest většinou od dubna, či dle počasí.
mr.antik: Garmin Edge 1000 je opravdu již dosti velká „potvora“, to bez debat…
Pro mé fungování na kole je to však klíčová záležitost. :) Vyhovuje mi velikost-přehlednost displeje, sedli mi funkce a stěžejním prvkem jsou především notifikace z telefonu.
Mobil mám „bezpečně“ uložený na zádech a vytahuji ho pouze při neodkladných telefonátech, které pohodlně rozliším dle infa z displeje garmina. Nemusím tak zastavovat na každém pátém kilometru, vymotávat telefon z pouzdra pro řešení, mnohdy nepodstatných, zmeškaných hovorů. :)
Luxus maximální, tohle bude vždy nad vším co se dá koupit seskládaný v krámě (byť za kosmické ceny)
K tomu minimalismu mi vůbec nesedí ten obrovskej Garmin fakt se nedělá něco kompaktnějšího? Vlastně klidně bych tam nedával žádnej computer a ještě bys byl s váhou o kus níž
Paráda, plný počet, trochu mi tam trčí ty linie košíků, ale to je detail. Taky přemýšlím, co by taková váha udělala se mnou a mojí celkem nízkou váhou v kopcích, počítám, že oproti mému 7kilovému oři bych (možná i trochu díky mírnému placebo efektu z pocitu, že sedím na takové raketě) jezdil převody o pastorek níž :-)
Jednou bych chtěl zkusit jak se jezdí na kole co má pod 5kg – jestli je to taková bomba nebo si člověk během pár minut na to zvykne a pak to vyjde na stejno jestli má pod sebou 5 nebo 7 kilo.
Mě se tento stroj líbí. I přes nízkou váhu mám pocit bytelnosti a na rozdíl od jiných projektů bych se na tom nebál jezdit. Moc pěkný.
Naprosta nadhera s „silenou“ vahou. Vubec si nedokazu predstavit, jak to kolo musi jet. Klobouk dolu, pane. 5*
Na 8 fotce vypada galuska poskozene (kratky rez/prasklina). To je klam od nalepeni galusky, ci co? Jaky je vahovy limit jezdce?
Najde-li se někdo s chutí vzít do ruk aparát a zapracovat na lepších obrázcích, než té hrůze výše. Budu jen rád.
Běžně se pohybuji na trojúhelníku Praha – Hradec Králové – Liberec.
Díky a čau
…sloh pokrácen. :D
A taktéž tvrdím, že je veliká škoda nevidět zde Trepiho Treka…
Krásně by tu vyzněl rozdíl obou kol. Trepi staví nekompromisní Hi-tec záležitosti s použitím nejlepšího, na trhu dostupného.
V konkrétním podání jeho treku je vše navíc podtrženo čistým a minimalistickým sjednocením celku i po stránce designové.
S Addictem bylo uvažováno asi přeci jenom odlišně…
…popis myšlenkových pochodů by opět zabral více, než je třeba a tak to necháme „koňovi“. :D
Trepi snad „vyměkne“ přidá stroj, jenž je bezesporu enormně zajímavý a pro mě též velmi koukavý.
26.11.17 23:46
26.11.17 23:45
26.11.17 23:29
26.11.17 23:02
Nerad bych mystifikoval, ale myslím, že Trepiho rám také nebyl žádnou novinkou…
Osobně se mi tenhle Scott líbí moc. Třeba SL6, která je tu k vidění je ultramoderna… a to není všechno.
Suprový až neuvěřitelný,za 5*
Ciste ucelova dokonalost :) s timhle musi byt jizda do kopce neuveritelna parada
Ja bych ale asi tech par desitek gramu obetoval a nechal to nalakovat :)
upřímně trepiho bohužel už smazaný bubák se mi líbí daleko více. Jak už padlo, prostě tvar rámu už něco pamatuje a nějak tomu chybí elegance nebo jak to pojmenovat. I tvar sedla/sedlovky mě ruší s tím modrým kusem. Váha neskutečná, rád bych to někdy potěžkal. Paráda!
je fakt ze hezky fotky by to posadily uplne nekam jinam… ale je to krasne, ciste, uhlazene zda se i funkcni a lehoucke… za me jednoznacne za plnou!
26.11.17 20:11
.Kubas.2 …zas na druhou stranu pokud se podívám např. na SL6 od velkého S tak je ta tvoje rámovka překrásná:-)
cragsman: Design rámovky má už svá léta… V tom souhlas. Průšvih jsou však i fotky. Naprosto neumím fotit a výsledek je děsný… :(
Váha parádní, jednoduché, čisté…prostě přesně podle mého gusta, ale přece jenom mě to úplně na zadek neposadilo…asi za to může rám a vidlice :-( roky tomu neodpářeš:-) i tak za 5..