Účel stavby by měl být jasný na první pohled – kolo na dojíždění do práce po rovině za každých podmínek při minimální až žadné :) údržbě.
Rám byl objednaný z Anglie. Je to původem dráhový rám s trojúhelníkovým průřezem spodní trubky.
Bubnová brzda brzdí ještě trochu hůř než jsem čekal. Torpédo je OK ale v kombinaci s nášlapy to chce i trochu skillu při zastavování.
Automatický zadní náboj funguje taky jak má, jen přeřazuje moc brzo zvlášť s tím převodem co tam mám, ale prý se to dá rozložit a rychlost při přeřazování upravit.
Světla na dynamo jsou jednoduše paráda, svítí dostatečně a odpadá otravné nabijení baterií.
Jinak kolo se proti klasické silničce chová trochu jako tank, není tak agilní, ale je jisté v zatáčkách a dá se krásně klopit, jo a taky je pohodlnější, ale to bude pláštěma.
Světlo přední – Busch + Müller Lumotec IQ Cyo N Plus LED
Světlo zadní – Busch + Müller Seculite LED
(vloženo 13.12.17)
Značka | Dolan |
Model | FXE |
Velikost | 60 cm |
Hmotnost | 11,9 |
Rám | 7005 aluminium double butted |
Vidlice | Dolan carbon 1 1/8 Int |
Hlavové složení | Alpina 1 1/8th Integral |
Kliky | MAX1 Kliky Single 42z (175mm) |
Středové složení | SHIMANO BB-UN26B BSA |
Převodník | 42 |
Kazeta | 19 |
Řetěz | CN-NX10 1/2x1/8 |
Náboj přední | Sturmey-Archer X-FDD30T bubnová brzda 70mm + dynamo 6V/3W |
Náboj zadní | Sram Automatix 2 rychlostní (100%;136%) zadní náboj 36 děr - torpedo |
Brzda přední | bubnová |
Brzda zadní | torpédo |
Brzdové páky | FORCE AERO |
Ráfek přední | REMERX RAPID 622x15 36děr |
Ráfek zadní | REMERX RAPID 622x15 36děr |
Dráty | černé nerez |
Pedály | Shimano SPD PD-A530 |
Řídítka | Race Lite silniční řídítka černá - 400 mm |
Představec | X-mission 130mm |
Sedlovka | Alpina 27,2 Aluminium |
Sedlo | DDK retro |
Pláště | Continental Grand Prix 4-season 28mm přední 32mm zadní |
Rám dráhový je i není :) je totiž totožný s rámem Dolan Pre-Cursa, který je čistokrevná dráhovka, jen doplněný jak píšeš o úchyty na blatníky očka atd.
Vzhledově se mi to líbí, ale jak už je psáno níže, i mně by chyběla levá páka, už jen kvůli variabilitě držení, a krom toho si dovolím zapochybovat o dráhovém původu rámu (očka na lanko pod horní rámovkou, závity na košíky.....).
Leva paka by mi taky hodne chybela. Kdysi jsem jezdil hodne na festce a dneska uz bych si na riditka dal paky i kdyby nebyly nikam zapojene.