Zdravím.
Dovolil bych si představit jedno eRBaso. Je to moje první stavba, pro bratra. Barevný výběr byl na něm, komponenty jsem vybíral já. Budu stavět jedno i pro sebe a byl jsem si v Praze vyzkoušet velikost rámů, přičemž bratr dělal řidiče. Na prodejně se mu zalíbila zelená Kawa Green, tak si objednal také rám. Kola jsem nechal vyplést v Bikez. Hmotnost jsem zatím vážil jen orientačně na normální váze, cca 12,3 kg. Doufám, že se bude líbit a bratr bude spokojen.
(vloženo 10.2.18)
Značka | RB |
Model | CRR290 |
Modelový rok | 2018 |
Velikost | 21" |
Hmotnost | 12,3 |
Rám | RB |
Vidlice | SR Suntour Axon, 120 mm |
Tlumič | - |
Hlavové složení | Cane Creek Forty |
Kliky | Shimano SLX FC-M7000, 175 mm |
Středové složení | Shimano SM-BB93 |
Přesmykač | Shimano SLX, FD-M7020-E |
Měnič | Shimano XT RD-M8000 Shadow RD+, GS |
Řazení | Shimano XT SL-M8000, 2x11 sp, I-Spec II |
Převodník | Shimano 38/28 sp |
Kazeta | Shimano SLX CS-M7000, 11 – 42 sp |
Řetěz | Shimano CN-HG701 |
Náboj přední | Bitex MTF, 15x100 mm |
Náboj zadní | Bitex MTR, 12x142 mm |
Brzda přední | Shimano SLX BR-M7000 |
Brzda zadní | Shimano SLX BR-M7000 |
Brzdové páky | Shimano SLX BL-M7000 |
Ráfek přední | DT Swiss X412, 29“ |
Ráfek zadní | DT Swiss X412, 29“ |
Dráty | Sapim Leader, 2 mm |
Pedály | Force jednostranné |
Řídítka | Force Basic H4.2, 680 mm |
Představec | Force Basic S4.6, 70 mm |
Sedlovka | Force Basic P4.2, 40 mm |
Sedlo | Selle Italia SPORT Gel Flow |
Pláště | Maxxis Crossmark II, 29x2.25, bezduše |
Prostě bych tam dal podložku podle toho, jak ti bude vycházet řetězová linka. Já mám jeden převodník 30z bez podložky druhý s podložkou. Tedy pokud chci jiný převodník, dávám jinak podložku po misku středového. Je to prasárna, ale mám pak v klidu řetězovou linku. Uvidím, jak mi to bude vycházet, až tam hodím GX Eagle.
Mám od RB IQ 275, KID 260 a KID 240 a na všem je rozhodně v pravo jen jedna, vlevo žádná. Bude to stejný, páč minimálně všechy mtb rámy vaří se stejnou filozofií ;-)
Měl bych ještě dotaz ohledně řetězové linky. Kdo máte rám CRR290 s řazením 2×11, kolik podložek máte u misky středového složení (na straně převodníků)? V RB řekli jednu, ale ptám se pro jistotu.
kolo moc pěkný. Tahle barva vynikne pořádně až na živo.
BTW: S těma ventilkama, nápisama jste fakt pacienti :-)
@petrun: dík že na to poostižení nejsem sám, kolego paciente ;-).. nezaložíme klub anonymních srovnávačů nápisů na kolech a pláštích? :D
Z ráfků je serveš ale horší je to na pneu. Na zadku RB IQ 29 mám Ralpha který má nápisy po stranách rozhozené a není to srovnat s ráfkem. Peklo!
@hovado_cz: To ani nehledej. Ale popravdě mě docela štvou ráfky, který mají popisky na 3 místech (třeba CrossMaxy) nebo úhlově posunutý o 90° (např. WTB Kom).. největší peklo byly DT XM-401, který to maj z každý strany jinak (!). To je pak lepší polepy úplně servat. A nebo sr@t na to a jezdit :-). No jo, být perfekcionistou je těžký :D
Ale přesně jak hovado napsal, koment s popiskama byl pod čarou a jen drobnej detail k jinak super kolu, kterýmu jsem dal 5 rád nejen kvůli tomu, že pár eRBéček doma mám ;-)
Tož to sú rád, že nejsu jediný s úchylkou na nápisy :-D
Jinak samozřejmě za 5. U erbéčka nelze jinak ;-)
Hehe a to já si tu práci dal, když jsem zaplejtal teď nový kola :D
Tak třeba u ženy bajku sem se posnažil i o zarovnání napisů na pláštích ale zas sem “posral” zaplejtani kola takže ventilek neni naproti nápisu na nábě :-) Ale potom co v létě měla defekt, tak sem se na to vys… a jebnul sem tam plášť jak mi to přišlo pod ruku :-) .
Vpa, viděl sem regulérní katalogový fota (bohužel si nevzpomenu kde a na telefonu se mi to hledat nechce) kde to měli taky jak když to udělali na schvál
Jinak zas tu poznamku od něj neberte tak tragicky, z toho komentu to vyzni jako poznámka pod čarou :-) ne že by to nějak hrotil.
Nápisy jsou důležité, jen pokud chceš v ráfku chovat mravence, oni se podle toho orientujou při cestě ven a dovnitř když vyrážejí pro zdroje, ale pro běžné ježdění stačí nesrovnané nápisy. Kolo hezké.
Pravda nápisy na pláštích jsou o cca 650% těžší než ventilek :) takže proto to musíš srovnat :) nebo neřešit blbosti a jezdit. !!!
Zarovnávání nápisů k ventilku má své pro i proti. Jasné, když to máš zarovnané, celé kolo je více aero a bude výkonnější. Avšak když to nebudeš mít zarovnané, můžeš během jízdy přijímat živiny v podobě vzteku a nenávisti všech kolemjdoucích, které jsi tím nasral, takže se zvýší celková výdrž. Je to o preferencích.
Kawa Green je dobra. At slouzi, RB HT vypadaj i v realu dobre. Tak at je bracha spokojenej.
To je třeba vyzkoušet, kterej nápis funguje nejlíp :)
@fero: myslím, že obvykle se k ventilku dává výrobce, model proti… ale je to prostě taková blbost, prostě ve stylu výrobců kol a jejich katalogů ;-)
@juraj: tak když mrkneš do diskuze pořádně, tak přijdeš na to, že jsem nebyl první… bohužel? ;-). Ale jo, jsem pacient, perfekcionista, mám rád dotažený věci, třeba když pod fotkama je v profilu i komentář majitele :-)
Zeptám se, jak konkrétně mají být ty pláště zarovnané s ventilky – který nápis z pláště u nich má být?
Pěkný kolo, vpa007:ty máš na to zarovnání nápisu k ventilkům nějakou úchylku :-) Co příspěvek to upozornění.
Redukce fotek super, zbytek máš jako body k zamyšlení, až budeš kolo skládat “příště”… taky sem až na B-F zjistil, že když srovnáš nápisy na pláštích s ventilkama, tak odemkneš tajnech 10% extra výkonu ;-) :-D
Nápisy neřeš na to to nejezdí :-) to už je taková designová vyfikundace :-)
Fotky jsem zredukoval. Že nápisy na pláštích musí sedět, jsem nevěděl, teď už to předělávat nebudu, až při případné výměně pláště. Co se týče vedení brzdové hadičky vně rámový trubky, tak jsem to zkoušel i vnitřkem, ale hadička byla daleko víc zkroucená a třmen se na kotouč nasazoval hodně špatně. Můžu ještě zkusit povolit šroubek na třmenu a hadičkou pootočit nahoru a provléct ji vnitřkem.
Hezká stavba, jen promaž “duplicitní” fotky :-) – sice je v pravidlech, ze v profilu ma byt dostatek fotek ale 3 fotky jedný strany s 10cm rozdílem zas netřeba :-)
Hele super, každopádně jak říkají kucí níže, méně ke více (fotky), nezarovnaný nápisy jsou jen okometrická věc, navíc když to máš na bezduších (chválím), tak to srovnávat nebudeš. Spíš bych odmontoval zadní třmen brzdy a protáhnout to vnitřkem, máš to trochu na raně. Jinak super ověsěný (SLX, XT, DT,…), navíc domácí stavba, poctivej profil i s komentářem takže 5 ;-)
Hezky jedovatý. Matný barvy jsou suprový. 5*
Zkus trošku zredukovat fotky, je tam plno stejných a uživatelům používající data by se to nemuselo líbit. :D
No proč ne… pěknej vodník :-)