Během ježdění na HT jsem se postupně posouval do trailova. Prostě víc v pohodě, taky se mi chtělo víc skákat a výsledkem všech těch tužeb která se zhmotnily za těch 6 let na HT je Bandita.
Jednoduše vysněné kolo na novou sezónu. Vyhrálo RB, hlavně díky možnosti kompletní specifikace a taky z části proto že sem patriot a fandím jim.
Barvu sem neřešil v brutalfinishi bude Bandita nádherný i po letech, a u RB je to legenda.
Myšlenkový pochod při volbě komponentů byl zhruba takový:
- základem fullu je tlumič, proto nejvyšší možný z nabídky (2018) a samozřejmě nejlepší vidla co byla v nabídce
- žádný komponent by neměl být výrazně horší než ostatní, sem trochu nácek na stejnorodost řad komponentů takže all in Deore které výborně sloužilo i na předchozím bajku, když rozmrdáte XT bolí vás to víc
- je to trailbike takže teleskop taky přijde k ruce.
Na konci sezóny '18 měl Bandita nalítáno cca 2,8k. Nic neměněno, jen spotřební vybavení.
Během sezóny ˇ'19 měněno jen spotřební vybavení, najeto 3k
Na sezónu '20 dostal Bandita bezdušové papuče + fešný eloxový ventilky. Širší řídítka, přechod z 680mm na 770 je mazec. Doplněno kratším představcem, teď je tam 50mm, to vše v 35mm průměru, nové víčko představce. Ještě přibyla neviditelná krycí fólie od Zefalu
Sepsal sem lehkou recenzi kterou kluci z BnR uveřejnily na svém webu. Ještě jednou díky jim !
(vloženo 25.2.18)
Značka | RB |
Model | Bandit 290 |
Modelový rok | 2018 |
Velikost | 21 |
Hmotnost | 14,5 kg |
Rám | RB Bandit 290, hliník |
Vidlice | RS Reba RL-R, 29, 120mm, Diffusion Black |
Tlumič | Rock Shox Monarch RT3, 184x44 |
Hlavové složení | VP, 1 1/8-1 1/2, Tapered |
Kliky | Kliky Shimano Deore 2x10, 36/26z, FC-M6000 |
Středové složení | SM-BB52 Mountain |
Přesmykač | Shimano Deore, Side Swing, DM, 2x10, FD-M6020 |
Měnič | Shimano Deore, 10sp, GS, RD-M6000 |
Řazení | Deore, 2/3x10, SL-M6000 |
Převodník | 36/26 zubů |
Kazeta | Deore, 11-42z , 10sp |
Řetěz | Deore, 10sp |
Náboj přední | NOVATEC D791SB-15, 100x15mm |
Náboj zadní | NOVATEC D792SB-X12, 142x12mm |
Brzda přední | Shimano Deore, BR/BL-M6000 |
Brzda zadní | Shimano Deore, BR/BL-M6000 |
Brzdové páky | Shimano Deore, BR/BL-M6000 |
Ráfek přední | REMERX WER 523, 29 |
Ráfek zadní | REMERX WER 523, 29 |
Dráty | REMERX |
Pedály | Shimano M520 |
Řídítka | RF RIDE Flat |
Představec | RF RIDE, 80mm |
Sedlovka | Pro Koryak, Up-down páčka, 30.9x415 - 120mm |
Sedlo | WTB Volt Sport |
Pláště | WTB Ranger 29x2.25, Race |
Lepší vyžranej a 2m než 1,5m a vyžranej.
A někdy neznamená těžší =horší ( u auta). Beru těžší=větší. U kola tužší.
Ale to jsem cílel na 300gr. Ne na 3 kg.
pikacu: jestli to nebude tim, ze ne kazdej je vyzranej jako ty :)) A neznam moc lidi, kteri dobrovolne jezdej v horsim aute nebo na tezsim kole:))
MrtweyUbrus: pokud vezmu přibližně stejnou cenovku a účel kola, tak nikdy nebude rozdíl 3 kg! Tady se bavíme maximálně o 1 kg…
Jenže ne každej má 108kg a i ten co má zcela určitě pozná rozdíl 12kg a 15kg kolem.
Jako amatér začátečník mám ten názor: vtipný jak řešíte váhu kola ( 300 gr. A podobně) u někoho kdo není závodník a nemá pod 7% tuku na těle.
Minulý rok jsem měl 108 kg a schodil na 95–97 kg. Tolik o váze
Jinak krásné kolo.
bohuzel nelibi a mam stejny nazor jako vetsina… Vaha je pekelna! Geo neni vlastne ani XC a ani trail… Pokud byl umysl stavet trail 29 bike, proc je tak debilni uhel hlavy? dnes spis retro… Pokud XC bike, pak ani samotny ram neni nejlehci a hlavne zas taky zdvihove uz moc… Tomuhle kolu proste nejak nerozumim…:(
Jak pise deekay, treba se to mysleni za par let zas posune trochu nekam dal… 675ka i 475ka jsou ale dle myho povedeny kola… Tohle mi pripada, ze udelali z nouze cnost…
KAPLIS: Chapu, skoda :) Ale dik.
Tak budu cekat az se mysleni zase posune trochu kupredu a nekdo to udela seriove. Zatim tomu tak bylo :D
Deekay: individuální geometrie je teoreticky možná. Prakticky spíš nereálná. Není prostor…
KAPLIS: Dokaze RB tohle udelat v custom geo? Nebo uz to nedelaji?
Protoze fakt mi prijde ze ma RB vsechny kola az nezdrave malo polozene vzhledem k jejich zarazeni :D Ale aspon uz to zacli delat delsi nez driv, tak treba dospejou i k uhlum.
290tku bych klidne bral jako trailbike – jak me IQ rada prisla k nicemu, bandit mi prijde super.
Ale chtelo by to delku sedlovky jako Mko, a reach a hlavovej uhel jako L Bandit 675 (s tim ze bych tam dal hlavko od works components aby se s tim dalo jeste hybat) :) Zdvihy bych prave nechal na 120. Preferuju mensi zdvihy a tim stabilnejsi geometrii kola, ale zase polozenejsi a agresivnejsi, at se k tomu clovek nemusi chovat v rukavickach a nejsou to splaseny riditka.
Moje 675 v Lku mela necelych 14,5kg… kdyby to stavel jako XC kolo s obdobnym tozpoctem bude to 29er na 11kg… s tim osazenim co na tom je a k pouziti ke kteremu je to zamyslene je to imho naprosto vpohode… je potreba uvedomit ze kdejaky XC kolo za par korun vazi skoro to same… bez funkcnich zdvihu a komfortu teleskopky… zase bych tu vahu nedramatizoval.. mnohem dulezitejsi na to jak pojede ma beztak obuti a ne vaha celyho kola.. a jestli to ma 13,5 nebo 14,5 je uplne fuk…
alo: 66 pro XC / trail? Není to málo Antone Pavloviči?
26.2.18 20:44
ale zase kdyby to mělo hlavovej 66 stupňů, tak by nikdo nemohl říct ani popel při současném vývoji geometrií
Tak se koukám že se tu rozjela pěkná diskuze, díky za ni :) Ohledně kola, na XC to vážně nesměřuju, k tomu bylo určené kolo předchozí. Tohle je pohodovej univerzální trailbike na celodenní toulání po lesích a hraní si. Jedním z krytérií byla i funkčnost a udržovatelnost v servisu a proto je celé na Deore 2018 . K hmotnosti zhruba tak: je vyšší to zapřít nelze, část na tom má i větší 21'' rám. Ale je mi 20, nohy silné tak mě to netrápí. Navíc se to dá vyřešit lepšími záplety, které bohužel byly v době objednání u RB vyprodané. Pohon v nejbližší době neplánuje měnit, uvidím jak se pohne trend s 1×12. A k tolikrát zmíněnému úhlu hlavy (69°) ? Stačí kouknut co je jinde : Rock Machine Blizzard 70 29 – 69°, GhostSL AMR 5 AL – 68°, Cube Stereo 120 HPA Race 29 – 68,5°,Canyon Neuron AL 6.9 – 69,3°…ano najdou se vyjímky ale většina sem motá okolo 68°-69° úhlu. Až bude mít najeto nějakou reálnou hodnotu, tak sepíšu dojmy do zvláštního vlákna, ale předpokládám že to té doby vyjde už i nějaká officiální recenze.
Ps. bovdeny už krotím :)
KAPLIS: máš recht, tohle nebude nikdy XC stroj… byť by Bandit na velkejch kolech mohl něco takovýho evokovat. Kdybych si stavěl XC „raketu“ na RB rámu, tak se budu někde pídit po IQ290, kterej byl ve stejné velikosti o kilo lehčí. Každopádně tady na XL rámu díky 29" kolách to kolo vypadá, jako normální bajk (a né štafle). Díky osazení je to takovej pohodovej univerzál. Celek se poved, černá se stříbrnou funguje, snad bych jen serval ty polepy z ráfků, pokud je majitel nebude hned měnit ;-)
Pro ty co řeší váhu. Podívejte se na tu výbavu. Kola, deore, teleskop. Kdyby stavěl xc „raketu“ tak by to vypadalo trošku jinak. A když si někdo koupí kolo z xc geometrií řešit přidání zdvihu jiné úhly atd je taky blbost. Tj jak někomu kdo si koupí AM říct to je na nic! Položit hlavu, přidat zdvih a máš krásné endurko.
Jsem fanda a zákazník RB ale tu geometrii tady fakt nezvládli. Stačí se podívat jakou geo řeší u kol na 29" a zdvihu 120/100 mm třeba Kona, Norco nebo Transition… Úhel hlavy min 67–68°, položená geo…Na takovémto kole bych maraton nejel a na Rychlebkach to taky nebude ono…Ale třeba se pletu…
to mirrorek2: Hezky shrnuto.. Kolo pěkný, nejsem žádný gramohonič ale těch 14,5kg už je na tenhle typ kola (maraton full) doopravdy dost
Xc geo, trail zdvihy a váha enduro drtiče. To už zbývá jen: jede to jako silnička…
Za mne moc pěkné a Brutal finish je v reálu nádherná. Osobně jsem u RB okukoval Bandita 675 v této brutal finish a vážně je to v reálu pecka, fotky to příliš neukážou… Osobně se mi i líbí ta žlutá, kterou jsem testoval – viz foto.
Jinak chválím volbu osazení a pokud to máš jako takový univerzál, tak i dobře s tím dvoupřevodníkem. Sám jsem jezdil testovačku s jednopřevodníkem 34/11–46 a převody prostě chybí. Jediné, co bych do budoucna zvážil jsou ty kola, u nich bys rozdíl poznal, zbytek bych řešil až něco odejde.
Jinak dávám 5*
Tenhle rám se mi jeví jako nejméně povedený z řady banditů, má to xc úhel hlavy a dlouhou zadní stavbu ale na maraton to s 15kg moc nebude, kdyby to postavili hravěji a rovnou třeba na 140mm vidlici váha by tak nevadila.
Hezké.Možná stálo za to,připlatit si za lehčí (lepší) kola.
Pokud je váha dle výrobce,tak jim celkem přesně sedí.
Pěkný, potenciál to ještě má, ale i tak moc pěkný. Ať dělá jen radost ;-)
MIrosPikos: imho naopak, tu váhu bych viděl ještě o malinko vyšší :-), ale jak jsem se sám přesvědčil, nepříjemný je to jen při nakládání kola do nebo na auto :-)
Určitě to časem ještě vyladíš. Ta váha se mi nezdá ani tak, tipoval bych míň. Ale ono je to vlastně jedno. Jak mi někdo nedávno napsal: „napiš si tam čemu chceš věřit, jako to mnozí dělají“ :) Váze by určitě pomohlo 1×10. Jen zahodíš převodník, přesmyk, páky a nahodíš 32 nebo 30z NW převodník. Na výpletech by se dalo shodit v klidu 300 g (DT XM421) a přitom netratit na odolnosti. Bezduše. Ale i tak pěkné. Ten hlavovej úhel trochu bije do očí, ale nejel jsem na tom, nemohu soudit. Trochu si pohlídej ty bowdeny, ať si víc užiješ tichost pružení. Ať dobře jezdí a dělá ti radost!
Jo, tohle je pekny :) jen by stalo, usmernit bovdeny, takhle je to hroznej maglajz a v terenu to bude pekne rachotit.
Pekny, at to jezdi. Dvouprevodnik proc ne. Ja dal 1×11 kvuli jednoduchosti, holt nekdy slezu v kopci o deset metru driv, prevody do tezka me vubec nechybi :).
Brutal finish byla u RB jasná volba, uvidím ja kse bude chovat v terénu sám sem na to zvědavý.
Připouštím, mohla :) ale jelikož je tam rozdíl půl kila oproti předchozímu HT tak to ani nevadí. Navíc je tam místo na uprage zápletů.
Brutal finish pecka, moje srdeční záležitost…Na 290tce mě vadí strmý úhel hlavy, to je čistě XC ne trail, dál jednoznačně 1×11…