1.4.18 19:09
JFtryall- Hele jakou velikost máš tu helmu?
Jasne ja tomu rozumim a chapu, ze kdyz nekdo na to ma a chce spicku, tak sahne po kultovnich firmach. Jen nerozumim tvrzeni, ze je neco lepsi nebo rychlejsi, kdyz jsem projel jednoduchy trail a na tom kole byl 10 minut, osobni dojmy se nedaji brat jako stoprocentni voditko, chce to aspon nejaka data. Takhle ty testy v realu vypadaji a i v magazinech jsou testy casto kratkodobe a nemaji vzdy vypovedni hodnotu. Viz testy na dusich, spatne nastavene odpruzeni pred repasem atd atd…
A ja to zde opravdu nemam jako vydelecnou cinnost, kola jezdim, zavodim a produkuju nejaky material, radim dalsim uzivatelum a sleduju trendy a vyvoj, doufam ze i castecne inspiruju dalsi bikery. Neprodavam ani nenabizim.
JFtryall :no víš co je na tom všem nejlepší ? Já to komentuju jen tak,že mě to baví, nemám z toho nic -vlastně svým způsobem když to přeženu jen ztráta času, a vlastně tomu dávám jen takovou maličkost – upřimnost, pravdu. Bez postranních umyslů. Na rozdíl od některých lidí včetně tebe, co zde to mají jako výdělečnou činnost.
A vůbec to není o nápisu na rámu, to bych mohl jmenovat jiné BMC, Cannondale, Scott, Rotwild, Storck, Ellswort,atd. Jen nevím co ted zpochybnuješ -obecná fakta, která znáš i Ty ? Je celkem jedno jestli se budeme bavit o lídrech v technologiích o testech v časopisech, závodech SP nebo prostě že si na ty kola sedneš a vyzkoušíš je . Pořád je nějaká špička, lepší průměr, horší průměr a slabé kola zjednodušeně. Myslím, že není potřeba jet stejnou trat co jezdí jezdci na světovém poháru. Koneckonců pro uživatele nebo kupující je stejně důležitý stejný nebo podobný profil trati co jezdí nebo preferují. A nebo mi snad chceš tvrdit že třeba na českém testování v Jedovnici nebo u Prahy lidi vyzkouší různé značky včetně top, co tam zrovna je a pak řeknou ten Rock Machine byl nejlepší ? Já myslím, že není ani v té kategorii lepší průměr. Beru a doufám že průměr. Koneckonců něco naznačuje i velký zájem nebo fronta lidí.
Erider: Doufam, ze si provadel mereni na trailech a zkousel ty kola na tratich, kde se pripravuji jezdci na svetak, abys to tak neprustrelne vedel. :-)
Ale uznavam, napis na ramu je hodne dulezitej. Zvlast pro nekoho, kdo si na tom zaklada.
Jsem rád, že tyhle věci nemusím řešit. :-) Dokud se nepodaří vyřešit kapacitu baterie (a tam se za posledních XY let nic převratného nestalo), tak jsou pro mě ebiky (min. na pár dalších let) nezajímavá záležitost.
jojo, dávat do souvislostí , přesně tak. Tak já mám hodně kol vyzkoušených včetně tvé značky, takže mě nemusí nikdo o ničem přesvědčovat. Myslím, že je to zřejmé. Ale pokud lidi aspon zde na bike-foru umíš přesvědčit že Rock Machine Blizzard je stejně dobrý enduro jak třeba Santa Cruz Nomad, Trek Slash, Ibis HD, Giant Reign nebo i YT Capra a i další tak seš v každým případě dobrej. Vysvětlit teoreticky to umíš hezky … To se musí nechat. Stejně jako ebike Rock machine asi je trošku mimo srovnávat s ebike Rocky Mountain ,Specialized nebo Pivot .
Ta limitka neni v bezne produkci. Byl to omezeny pocet a je vyprodana, takze asi to nejaky smysl melo. :-) navic se lakuje rucne tady v cr. Rypat se da, ale je potreba to taky davat do souvislosti.
Nevyhody smerem dolu jsou prave dost male, pro pokrocilejsiho jezdce je to svezeni hodne podobny. Hur se delaji bunnyhopy, nesklapi se to tak snadno do prudkych zatacek, kdyz ale umis prave vyuzivat motor, tak si mnohem vic uzijes hluchy mista v trailu a paradoxne toho takhle i vic natrenujes, protoze nemusis odpocivat z nastupu. Je to zajimave. Bavi me sledovat ten vyvoj.
tak já jsem nepsal že to není plus .Já psal že u eco to plus je velmi malé. Když připočteš ty nevýhody směrem dolů oproti klasickýmu enduru. Ale souhlasím,že se shuttlem je to občas problematické. A to zejména proti lanovce .Tam máš jasně dané zda jede ,kdy jede a navíc jede většinou permanentně, takže nemusíš na nic čekat,nejsi na nic vázaný. Toto samozřejmě ebike taky splnuje.
Jiný kola. No možná-o). Když už jsi to zmínil musím si rýpnout …Rock Machine si věří nebo jen se spíš chtěli zviditelnit levnou reklamou… Přeci jen klasické hlinikové kolo za cenovku 259 000 kč v sezoně 2017 – hmm, k tak vysoké ceně u alu se nedopracovali ani nejlepší světoví hráči .. Takže vlastně možná světová jednička u alu modelů i když jen cenou. Učel to asi splnilo, dostali se díky tomu do časopisů,atd. Ale je to zrůdné myšlení. Ted se dívám že letos slevnili -o) na 199, a ebike taky sleva z 299… Tam vlastně je to taky Top -o).
Neni to plus oproti beznymu kolu? To asi pouzivame jiny kola. :-) na DH gumach je nerealny jet v zakladni vytrvalosti do 7% stoupani, to stojis. Eco mod+ kompenzacni watty na enduru s DH obutim mi plus minus sedi jako rychly 29er v tempovych az prahovych wattech- prudke casti kolem 10% zdaleka ne, ebike je rychlejsi- pouzivam to i s pritelkyni na tahani tempa. Jde taky o to jet na ebiku spis vyssi kadence- motor funguje optimalne mezi 85–95. Vlastniho vykonu potrebujes ale nesrovnatelne mene, nez na normalnim enduru a to opravdu radove. A ja na tom fyzicky nejsem zase tak zle.
Tak na eco asi jěště jo. Začínal jsem na eco taky v obavě o výdrž baterky po zkušenostech s testovaček a postupně se „osměloval“ na trail a pak i boost . Jenže je to pak strašně navykový jako droga. Přesně to vnímám jak to popsal testér na Dolekopu. Si ten kopec pak na boost vychutnáváš i nahoru perfektně . Ale 2 hodiny někdy i min dle situace a konec . Na trail režim 2,5 – 3 hodiny,někdy možná i 4 při dobré konstelaci (mírná stoupání apod ) . Na eco sice víc, ale už tam není při relativně malé podpoře motoru a přitom rozdílné váze a odporu ekola moc plus oproti lehkýmu enduro kolu .Prostě obecně u ekola endura výdrž na necelý půlden s opatrností.
Jasne, vaha je zatim vys a kapacita ma taky rezervy, ale je to spravna cesta. Tady na trailech potkas elektriku kazdy den. O meste vubec nemluve. Potkal jsem i dvojici ebike+ DH a jeden borec pomahal druhemu. To mi prijde prave o dost lepsi nez resit auta, navic je to genialni na vicefazove treninky. A casy v trailu jsou hodne podobne klasice. 2K vyskovych se s novou baterii da bez problemu, ale ja jezdim vyhradne eco, abych byl aspon v kompenzaci/zdv a melo to nejaky efekt i pri ceste nahoru, velkou roli hraje i vaha. Doufam, ze brzy bude tech 630Wh jako standart.
Lazza : hmm, tak to nevím zda máš pravdu . U mě asi lenost kritizovat při mých aktivitách by asi těžko někdo mohl /ale je pravda že to z 1–2 příspěvků vyčíst nešlo možná/ , ale navíc většinou jsou zde až hysterické komentáře k ekolům. A to až tak extremně hysterické, jako by ti dotyční měli až strach, že přijde nařízení, že bude muset každý mít povinně e bike..-o). A vůbec nechcou si připustit myšlenku, že si sjezd mnohem víc užiješ když se nenadřeš do kopce nebo si toho pak sjedeš víc .Případně si relativně užiješ i výjezd v nejsilnějším režimu. Na druhou stranu to až přehnané chválení výhod e kol (přeci jen sjezd na klasickém enduro kole bude vždy lepší a ten motor a baterie tam vždy holt budou cítít, jen se to bude možná jen ještě trošku snižovat ten rozdíl ) zavání výrazně marketingem.
Tak obvykle se tu nekritizujou e-kola, ale e-jezdci pro svou lenost. A zrovna tu si nikdo vyčítat JF nedovolí :-)
No super. Navíc E kolo bez kritiky zde, to tu snad ještě nebylo. Na druhou stranu ale 5 hodin na kole a dát výškově 2 K na ebiku je zas spíš scifi …pro baterii. Tedy pokud jsi neměl náhradní.
wilda: Jasne jedes v regeneraci nahoru. Milionkrat lepsi, nez resit shuttle. To nemam rad. Clovek vychladne jak na lanu a pak se soustredit je mnohem horsi. A jezdit na klasickem enduru se sice da, kdyz ale musis makat i na jinych kolech, tak je tohle nejlepsi cesta, jak z toho vytezit maximum. Ono neni jednoduche po tezkym dnu v horach jit na 5h na enduro a dat 2K vyskove a jet dolu kudlu. Tyhle traily jsou narocnosti na urovni SP DH, takze v unave neni sance cokoliv natrenovat.
Za mě počítá. Právě kdyby tam nebylo lano, tak mi ebike dává smysl o to větší – sjedes víckrát, ušetřís síly. Když ale máš možnost lanovky, tak nevidím důvod. Proto jsem se ptal, proč bral Jirka ebike.
wilda81: Počítá se jízda s dopomocí motoru jako „po vlastní ose“, nebo ne?
Jaká vůbec byla motivace pro tenhle počin? Testovali jste co zvládne ebike, dělali fotky pro marketingové oddělení…? Předpokládám, že nahoru jsi nejezdil po vlastní ose…
Vaha je vyssi, ale je to hlavne o adaptaci. Ja jsem prisel z motorek, takze porad to beru jako celkem agilni zalezitost. Navic kdyz je dobrej podvozek, tak neni duvod nejezdit podobne veci jako na normalnim kole.
Většinou když se dostanu do této pozice, tak na další fotce už nejsem na kole:-). Klobouk dolů!
jojo Sama Pilgrima sleduju a dává si to na tom jak na klasickým bajku… :) když to umíš, tak to musí bejt docela zábava… :D
On na tom pěkně vyvádí i Sam Pilgrim, prej teď na kole stráví mnohem víc času.
Posouvas ebike na uplne jiny level, neveril bych, ze tohle bude jednou s elektrikou mozny.
Tuhle skalku si moc dobře pomatuju, stál jsem nahoře a nějak jsem nechápal kudy do toho .)
Mam jen par sranda rawu na telefon. Nic extra zajimaveho. Tohle jsem jel dvakrat na foto a opravdu mi to moc nechutnalo. :-)
Jeste jsem na jednom miste vymyslel chicken line, kterou nikdo nejezdi. Zkousim elektriku, jak se chova i v tomhle rocknrollu a pruzina je moc fajn vec.
mr. Antik: Je to rovne dolu. Mimo zaber je jeste koryto, kam to trefujes a konci to prudkou vpravo. No chutovka, viz screen. :-)
23.3.18 07:46
To se tamtud musíš odloupnout do tý stopy v pravo? Nebo to sjedeš směrem k foťáku?
Dr. Jackyll: Na AM/EN urcite Finale. Tady je to fakt ortodox ciste na DH obuti atd.
Tahle skala na konci Scogli Rossi trailu je takovej posledni hrebik do rakve. Kazdopadne mi prijde o dost horsi jet ten trail celej v tempu, nez pak v klidu dat tohle. Kdyz prijdes odspodu, tak to vypada hrozne, hlavne koryto mimo foto. Ale pak se to celkem da.
Nejhorší je, že na tý fotce je eště křivej horizont, ale do směru, kterym to vypadá míň strmý:)
Kdysi na sjezďáku jo (ne takhle!), teď už ani náhodou – minule už jsem na to jen blbě čuměl:) Přes tohle se teda ještě dostanu, ale vlevo mimo záběr hned následuje další prudká na silnici, není teda žádnej únikovej prostor – v reálu MNOHEM horší, než jak to na týhle fotce vypadá. https://www.dropbox.com/…817703_n.jpg?dl=0
ja kdyz vidim tu fotku tak to musi bejt peklo!!! proste skill na levelu vesmir 99999999 !
ma koule :-)))
Jelikož tu skálu znám, tak si dovolím tvrdit, že to z b-f skoro nikdo ani nesejde;) Hodně dobrý!
Měl bych dva dotazy: Je na AM/EN lepší San Remo nebo Finale? Je květen na tuhle lokalitu už moc pozdě (moc lidí, moc horko)?
Jako stoppie z kopecka taky dělám.. tady bych se možná neodvážil.. spíš určitě ne.. a taky bych se bál, že to přední třeba driftne a deš :) zvlášť u těžkého ebiku :) tohle ale vypadá, že to nemá proč driftnout… :) hezkýýý…
Doufám že je to všem jasné že to jedeš popředním kole do kopce s E-pohonem v předním kole :-D Hrozný pekla na instáči zas :-D