První silnička. Cílem bylo koupit kolo s nejlepším poměrem cena/výkon za co nejmíň, protože jsem jednak nevěděl, jestli u silnice vydržím, druhak protože si myslím, že i levnější silnička jezdí velmi dobře a že rozdíl mezi silničkama za 15k a 100k není jako u horských kol za 15k a 100k – a protože jezdím oboje, peníze radši dám do horského kola (drahou silničku bych ze začátku nejspíš ani nedocenil a nevyužil její potenciál). A za třetí jsem si rozhodně chtěl koupit watt metr, který stojí RANEC, a proto jsem nechtěl vykrvácet už i na kole. Radši než dražší silnička bez waťáku levnější s waťákem. Fakt. Nemluvě o schopnosti efektivně trénovat, i běžná vyjížďka je pro mě s waťákem větší radost, protože můžu pokaždý zvolit vhodný tempo a neodpálit se tak hned na začátku prvního kopce (klasická situace: předjede mě někdo mnohem rychlejší a což je pro mě jak červená pro býka, začnu jet na doraz a uvědomím si to až po 5ti minutách, kdy už se nestíhám nadechnout – waťák mi dává okamžitou zpětnou vazbu a to pomůže nenechat se pokaždé unést, což je ale občas samozřejmě sranda :) ).
Kolo jezdí a řadí dobře, brzdí podle mě mizerně. Nemám srovnání s jinou silničkou (který bych si detailně pamatoval), takže vychuázím pouze ze zkušenosti s hydraulickýma „Srama R“ na horským kole, oproti kterým silnička snad brzdy ani nemá! :) Příští silničku určitě s hydraulikou a kotouči. Kolo je těžké, ale přesto velmi obratné a při sjezdech velmi jisté – po každé zatáčce si říkám, že by kolo sneslo ještě víc a víc. Sjezdy jsou vyloženě zábava. Řazení jsem se bál, ale je podle mě skvělé a za ty peníze vynikající. Nevýhoda je akorát malý počet kvaltů – pouze 8. Jízda do kopce je taky zábava, akorát to nebude žádný kvapík kvůli váze. Vzhled je podle mě špičkový za cenu 14 900 Kč. Ze vzdálenosti pár metrů na první pohled vypadá jako mnohem větší střely a v černé vypadá správně přísně.
Watt metr je od power2max: NGeco. Uložený mezi klikou a převodníky – měří tedy celkový výkon. Je fakt suprovej, protože vždy funguje a ani o něm nevím. NGeco má asi nejlepší poměr cena/výkon na trhu oboustraných waťáků – velmi přesný a konzistentní (viz třeba DCRainMaker), lehký, dlouhá výdrž na baterii, zabudovaný měřič kadence, bluetooth, .. Prostě má všechno kromě měření každé nohy zlášť a stojí míň než konkurence a je z Německa :) Doporučuji!
(vloženo 5.4.18)
Značka | Secialized |
Model | Allez E5 |
Modelový rok | 2017 |
Velikost | 56 cm |
Hmotnost | +10 (včetně pedálů) |
Rám | Specialized, Allez, hliník |
Vidlice | FACT karbonová |
Hlavové složení | Specialized |
Kliky | FSA Gossamer |
Středové složení | FSA |
Přesmykač | Shimano Claris |
Řazení | Shimano Claris |
Převodník | Shimano 105, 50-34, 8-speed |
Kazeta | Sunrace, 11-32 |
Řetěz | KMC z7 8-speed |
Brzda přední | Tektro, dual pivot |
Brzda zadní | Tektro, dual pivot |
Brzdové páky | Shimano Claris |
Ráfek přední | Axis Sport |
Ráfek zadní | Axis Sport |
Pedály | Garmin Vector 3S NEBO SHIMANO PD-M530 SPD |
Řídítka | Specialized Shallow Drop, alloy, 125mm drop, 70mm short-reach |
Představec | Specialized, 7-stupňů |
Sedlovka | Hliník, bez brandu |
Sedlo | Body Geometry Toupé Sport |
Pláště | Espoir Sport, 700x25mm (předek i zadek) |
Prazak0: Moje typicka trasa na silnicku je prave jet po cyklostezce podel Vltavy a pak z ni odbocit hned na nejake stoupani (Revnicak, Tocna – jine jsem nezkousel, nejake tipy?). Uvazoval jsem nad vetsimy pastorky. Rozhodl jsem se, ze pokud me to bude omezovat i za 2–3 mesice, kdy bych mel pokrocit s fyzickou (na silnici jezdim 2 mesice), pohraju si s tim, ale do te doby do toho nechci investovat cas. Tip je to ale dobry ;) Jinak male pastorky teda vyuzivam, zrovna vcera pri sjezdu z Revnicaku pres Ritku bych ocenil mensi pastorek/vetsi prevodnik. Strava mi namerila cca 67 km/h a uz jsem v podstate nemohl aplikovat silu do pedalu, kadence 120 rpm coz je pro me hodne.
Wattmetr jsem koupil primo od vyrobce a konkretne tento: https://www.power2max.com/…h-crank-set/. Skvely support a jednani, rychle dodani. Doporucuji. Nevidim duvod kupovat od nekoho tady, pokud by tady nebyl i servis. Jinak by to i ten dealer v pripade problemu posilal do Nemecka. Chtel jsem prave mereni obou nohou :)
Major: co je na tom drahý, 290 za pár, asi by se dalo i levnějc… https://www.kolokram.cz/…-triple.html
Tak pokud jedeš podél Vltavy a pak chce vystoupal nahoru, tak tam jsou docela slušné kopce. Myslím, že běžná přehazovačka vezme 34 zubů bez problémů, takže by to pobrala ta Claris, co tam máš. Ani krátké ramínko by nemělo vadit. Při seštelování mi jakž takž pobrala i 36 zubů přehazovačka s dloumým ramínkem, stará silniční RSX nebo Alivio na druhém kole. Pak jsem koupil Deore pro 36 zubů, takže to zvládne bez problémů. Pro mě nemají moc smysl malé pastorky jako 11 nebo 12 zubů, i 13 zubů mi přijde téměř zbytečné. Dělají juniorské kazety, co začíná od 14 zubů, akorát je silniční, končí 25, takže to chce pár menšíh pastorků vyházet a přidat větší do kopce. Takže na velkých pastorcích tam lze mít 25–30–36 nebo 26–30–36 ap. V zásadě pak stačí 8 pastorků. Jinak to kolo vypadá hezky, mně se líbí.
Ten wattmetr jsi kupoval z Německa, nebo to někdo prodává u nás? Pak je otázka, jestli se to nevyplatí si dovézt nebo nechat poslat, jelikož čeští prodejci ty ceny mívají dosti vyšší, než když to člověk koupí venku. Konkrétně se mi u toho líbí, že to měří z obou nohou, i když to neukazuje každou nohu odděleně, takže dosti podobné, jak kdyby člověk měřil watty v náboji.
tomboonen: To rád slyším. Ptal jsem se, protože když jsem viděl cenu za jeden špalek, přestaly se mi líbit, ale přesvědčil si mě :) Ohledeně hydra brzd souhlas. Díky za tip na upgrade.
Prazak0: Shimano 105 prevodnik je tam proto, puvodni prevodnik neni kompatibilni s tim watt metrem. Musel jsem tedy koupit prevodnik novy, vzal jsem rovnou 105, protoze pokud budu prevodovku nekdy upgradovat, tak asi na 105. Wattmetr presne jak rikas lze prendat dale – je to v podstate jenom takovy „nastavec“ na prevodniky a kliky. I 32 zubů vzadu a kompaktní převodníky vepředu mi občas přijdou moc těžký, když chci jet v nižších zónách. V rámci Prahy je skoro všechno dost strmé.
Libi se mi barevnej design. Berany s pakama uz moc ne. Co se mi libi je idea nakupu. Smrdi to premyslenim, ktere je dnes malicko out. Palec hore!
5*
Jak píšu, rozdíl ve špalcích je. S noname nebo i Shimano špalky to brzdí jak píšeš, s těma coolstopama to prostě brzdí, teda když uděláš i ty další kroky – nebude to jako hydra kotouče, musíš si zvyknout s tím pracovat jinak, ono na tenkých šlupkách bys plný výkon hydra kotoučů stejně neužil, tam je spíš výhoda modulace a výkon v mokru, plus nebroušení ráfků, ale na hlíně jsou s dobrými špalky ráfkové brzdy naprosto dostačující, není problém je bloknout. Claris by mi taky nevoněl, osobně jsem vždycky razil heslo minimálně 105 5600 (10 sp s tykadlama), dneska bych to naopak přehodnotil na minimálně, resp. na jediném kole, kde není potřeba kompatibilita, Tiagra 4700… ta nestojí moc, potřeboval bys jenom kazetu, házku, smyk a duály a kolo by bylo o třídu výš esteticky, ergonomicky, i uživatelsky, to ale můžeš kdykoli podniknout, celá 4700 sada je tuším za 12k, dneska možná míň?, tyhle 4 kousky za polovic nebo někde z bazaru? Prostě až Tě to začne omezovat, tak to přestrojíš.
Už jsem pochopil ty kliky, že jsou součástí toho wattmetru. Ten mi přijde zajímavý.
Trochu nerozumím, že tam je převodní 105, když jinak tam je Claris. Já bych asi pořídil kolo se Sorou. Váhově by to mohlo být bez pedálů nějakých 9,5kg s plášti 28 mm. Rozdíl v ceně nebývá velký, u osmičkového řazení budeš mít ale levný řetěz, KMC by měl vydržet aspoň 3 tisíce km. Jinak ten wattmetr chápu, umožní optimalizaci jízdy, asi jízda s ním je i zábavnější. Nakonec wattmetr není vázaný na kolo, kdyby sis pořídil lepší, tak wattmetr jde přendat. Řazení 2×8 by mohlo poskytnout dostatek převodů, pokud má člověk vhodně zvolenou kazetu v kombinaci s převodníky. Tedy, nemít třeba spouštu těžkých převodů, co člověk jede někdy z kopce a jinak nevyužije. A do kopců a stoupání toho naopak mít málo.
jirl___: souhlas :D Ale tahle silnička nová za 14 900 Kč mi přijde super. Vybral bys za tuhle cenu něco jiného?
tromboonen: taky se mi líbí starší design. Kolo jsem koupil nové bez waťáku a ten koupil samostatně přímo od power2max. Díky za tipy. Udělají coolstopy velký rozdíl? Jsou docela drahý.. Kolo je 2–3 měsíce starý, takže všechno chodí hladce. Souhlas: hustím spíš míň než víc a jedu pohodlněji a rychleji :)
„Cílem bylo koupit kolo s nejlepším poměrem cena/výkon.“
To je ve spojení se Specialized solidní oxymóron :)
Kolo je fajn, esteticky není co vytknout, možná páky by mohly jít o kousek dolů any horní část byla vodorovně, líbí se mi, že je to ještě ten starší tvar rámu, jako celek určitě vyhovuje, detaily časem dořešíš. Cena wattmetru převyšuje cenu kola (koupil jsi to teda s waťákem, nebo bez?), ale máš svý důvody, proč ne. Re brzdy: vyměň špalky za tříbarevné coolstopy, vyčisti acetonem ráfky a poŕádně to seřiď, pokud by v bowdenech byl jakýkoli odpor vyměň lanka a bowdeny, taky není naškodu vyčistit a namazat vnitřky dualů když je to starší kousek… rozdíl bude markantní (měl jsem stejný čelisti). Kdybys to pak potřeboval posunout ještě dál, kup na bazaru Shinamo čelisti 105 5700 a vejš, ale s pořádnýma špalkama a správně udělaný to bude na hlíně cajk. Pláště jsou 25, super, nehusti to na 100 psíků ale tak, aby se při obvyklém posedu přední i zadní promáčk cca o 15%, jede to tak líp, ostatně máš wattmetr a můžeš si to změřit.