3 sezóny a šlape.
Působí spíš jak dirt bike, ale zdání klame.
Láska z mládi a pyl.
Lesklá černá, kdysi se mi nelíbila, dnes kupodivu ano
Tak letošní hlavní stroj není žádná novinka ani leštěnka.
Seskládal jsem Metu, která mi celý loňský rok odpočívala v rohu obýváku. Proč tam ležela? Protože sem na ní jezdil cca měsíc na podzim 2016 a kolo mě uchvátilo, hravé jak hrom, skvěle naladěné odpružení, které naprosto koresponduje s PIKEM a po určité době zvykání můžu říci, že se mi i líbí :-D A proto sem ho podvědomě nechtěl prodat.
A vzhledem k tomu, že kolo není nijak vyjímečné, pojmu to spíše jako recenzi.
Rám – přepákovaný jednočep – tuhnutí pod brzdou nějak nepozoruji, v bordelu to skáče, ale to skákalo všechno co sem jezdil, je potřeba buď zrychlit nebo upustit gumy. Co se týče projevu pružení, je to po AG Patriot 2014 druhé kolo, kde mám pocit, že se opravdu hodí tlumič s DebonAir komorou. Nevýhoda je šířka zadní stavby, ale dá se na zvyknout.
Vidlice – Pike – je předělaný pro zajimavost na DualAir. Samotná úprava nic navíc nepřinesla, SoloAir sloužil stejně. Rozdil je v tom, že touto úpravou se výrazně zvětšíl objem neg. komory a vidlice je výrazně měkčí v počátku – takže ekvivalent nových DebonAir vidlic.
Sedlovka – Reverb – snížen ze 150 na 140, mám prostě krátké nohy a kvůli čepu ten 1 chybějící centimetr proste nejde zasunout.
Sada – Kompletní sadu vozím už třetí sezónu a to už předtím byla chvilku jetá.Má najeto něco k 10tkm enduro stylem,což znamená 5tkm do kopce na leké převody a zbytek bez šlapání z kopce.Vše funguje, byť jsou šaltr i kazeta na pohled již dost sešlé. Sram šaltr je celkem bytelný, pouze bylo potřeba zvýšit přítlak třecí spojky, která už moc netřela. Vzhledem k používání celého rozsahu kazety je její životnost s 1× převodníkem milým překvapením. Byť kazety stojí kotel, nevyjíždí se prostřední pastorky rychleji než ostatní, jako tomu bylo u 2/3× převodníků.
Kliky – Sram X01 karbon – jsou odřené, ale drží již čtvrtou sezónu a člověk o nich protě neví. Někdo řeší, že jsou gumové. To sem taky nepostřehl.. Ale zvykl jsem si na DM převodníky, to řešení se mi líbí, jen by je mohli začít dělat pěkné ocelové, protože vrnění, které nastavá než si nový řetěz sedne mě moc nebaví.
Schwalbe PROCORE v zadním kole – letos sem si pořídil tento systém jako prevenci průrazů, zničených ráfků a možnost snížit tlaky. Zatím to funguje, na HT bylo cítit jak jdou kořeny tvrdě do procore a prostě jedeš dál. Za akční cenu jsem to koupi s kamarádem na půl, tekze to nevýjde ani extra draho a možná se to za sezónu vyplatí na ušetřených ráfcích.
Brzdy – HOPE – letos první pořádná zkušenost s HOPE. Maximální výkon není moc zázračný, ale s 200mm kotoučema mi stačí, co je ale jejich hlavní devizou, kromě vzhledu, je úžasná stálost na páce. Žádné pumpování, propadání, nic, paka je tam kde j člověk čeká. A to mi strojí za meněí výkon a větší váhu.
Představec – Thomson – láska z mládí, sice je težký, ale dělá mi radost.
Řidítka – Spank – jen protože jsou lesklé a ladí ke zbytku kokpitu. Šířka je na naše úzké traily ideální.
Tak a to je asi vše co sem Vám chtěl sdělit, takže nebojte se Piku, Hope, jednočepů, ani 1× systémů, jen si najděte tu ideální kombinci ;-)
(vloženo 3.5.18)
Značka | Commencal |
Model | Meta AM v4 |
Modelový rok | 2016 |
Velikost | 17 |
Hmotnost | 14,7 |
Rám | Alu jednočep |
Vidlice | RS Pike RCT3, předělán na DUAL AIR |
Tlumič | RS Monarch Plus RC3 |
Hlavové složení | Mortop |
Kliky | Sram X01 |
Středové složení | PF92 |
Měnič | Sram X1 |
Řazení | Sram X01 |
Převodník | Max1 |
Kazeta | Sram X1 |
Řetěz | Sram PC1130 |
Náboj přední | NS Rotary |
Náboj zadní | NS Rotary |
Brzda přední | HOPE M4 |
Brzda zadní | HOPE M4 |
Brzdové páky | HOPE TECH 3 |
Ráfek přední | NS |
Ráfek zadní | NS |
Pedály | TIME Z, HT |
Řídítka | Spank Spoon 762 |
Představec | Thomson ELITE X4, 40mm |
Sedlovka | RS Reverb Stealth, 140mm |
Sedlo | SDG Circuit |
Pláště | Schwalbe Magic Mary, Nobby Nic, 650bx2,35 |
krásný,za5*
velmi elegantní, váhu bych čekal nižší, rám asi není žádná papírová žvýkačka
SUper.. jedno z mála kol, kterýmu služí i ten žlutej bordel, co teď všude poletuje ve vzduchu :D. Jinak pecka a poctivej profil + parádní fotky. Fajv!
Chválím kolo, hezký popis i parádní fotky…