Doma po první jízdě.
Krasavec..
Dneska trochu bahníčko. Vyměnil jsem pláště a hned jsem se rozmáznul :-)))
Po prvním servisu + nové gripy.
Jsem i v uniformě ;-) Teď už se jen naučit pořádně jezdit :-)))
Před upgradem
Nová sada Sram GX Eagle
Po upgradu.
Po upgradu.
Po upgradu.
Nová zkušenost.
Vypadá to jako rozpůlené kolo po hrozné bouračce, ale ve skutečnosti jsem šel jenom měnit píchlou duši...
Takže 4 roky ježdění na tomhle mazlíkovi… Jak to shrnout? Jedna držka ročně (tu „tučňák jedoucí po břichu na ledu“ styl na bahnité cestě (nebolelo), tu přeražený pařez ramenem (bolelo), tu hloupá vyjetá kolej na cestě a moje pravé koleno (bolelo), tu kamarád poprvé v SPDéčkách (bolelo břicho od smíchu). Dále cca 3 upgrady kola, které měly smysl a vyhozené prachy za nesmysly, které souvisí s tím, že chce člověk ušetřit a ve výsledku, kdyby si koupil hned osvědčenou věc… Grrrr.
Ale zpět ke kolu. Znáte to. Máte nové kolo. Jste nadšení. Je to ideál. Než vám někdo (díky deadmead) napíše, aby jste poladili přední bowden :-))) Ale vážně. Po nějakém čase začnete přemýšlet, co na kole vylepšit.
První věcí byly širší řídítka (ze 740mm na 790mm) a můžu říct, že to je fakt znát. Taková jako větší jistota, že když blbě spadnete a řidítko vám projede stehnem, tak že ho budou mít za co vytáhnout. Jo a taky trochu té jistoty při řízení přibylo. To je fakt znát. Jen pozor, aby vám při takovéto změně vystačila délka původních bowdenů. Koupil jsem REVERSE Base 790, které když jsem přeměřil měly 785mm :-O. Ale změna fakt směrem k jistotě jízdy.
Druhou věcí byla teleskopická sedlovka OneUp. To je fakt pecka a doporučuji, protože když jsem kvůli přenosu těžiště šel za sedlo, tak jsem se už nedostal zpět a musel jsem zastavit a vystoupit z kola. Prostě při sjezdech teleskopka musí být. A při mé váze 10% zdarma (v překladu 110kg) drží statečně a fakt funguje. OneUp palec nahoru.
Třetí věcí, kterou ale naberu jako upgrade kola je, že jsem si koupil pořádné světlo dopředu na kolo. A to Gaciron V9D-1800. Je to sice drahé, ale fakt mám s tímto světlem tu nejlepší zkušenost. Tedy kromě dálkového ovládání, které je zbytečné.
Mezitím se mi loni nabídla možnost koupit silničku, kterou jsem nikdy nechtěl, ale když vám někdo dává neježděné kolo v původní ceně 100k za 23k, tak do toho jdete už jenom pro tu zkoušku.
Jako, silnička má i svoje výhody. Silnice usychají dřív než cesty v lese, takže se v přechodném jaro/podzim období projedete na kole a nejste jako prasata a druhou výhodou je, že na rozdíl od MTB to JEDE. A třeba po rovince to ve srovnání s MTB jede a skoro nemusíte šlapat. Jen tak lehce plácáte nohama a ono to sviští jako blázen. Prostě jiný pocit.
Tak a teď k tomu hlavnímu. Letos jsem měl dilema. Prodat kolo a koupit nové? Hrozně se mi líbil Cannondale Scalpel Si 29" Carbon 4 2020, kde jsem našel i super slevu. Ale pak jsem si říkal, co bych vlastně získal? Menší zdvihy (100 vs. 120)? Stejnou váhu? Horší sadu (SRAM NX)? Lepší přední vidlici? Kolik mě to bude stát?
Nakonec jsem udělal rozhodnutí. Repase tlumičů (těsnění atd.) + upgrade mojí Škodovky (Supíka), který ji pošle do roku 2021.
Takže z 2×11 na 1×12. Ze Shimana na Sram (hodně inteligentní rozhodnutí). Takže jsem koupil sadu SRAM Sada GX Eagle a už to jelo. Musel jsem ještě koupit i nový zadní náboj, protože kazeta Sram na Shimano ořech samozřejmě nepasuje. Ale dílo je dokonáno a jako třešničku na dortu jsem si dovolil přidat karbonové řidítka. Dlouho jsem přemýšlel, vybíral a nakonec jsem zvolil Force Basic (výroba Taiwan) a musím říct, že pecka. Hezky udělaný, cena super a fakt moc pěkný a vzbuzující důvěru (tuhost oproti předchozím AL řidítkům mi přijde pocitově stejná).
A to je asi vše a teď už jenom jezdit. Takže se těším na letošní sezonu, protože mám vlastně nový kolo ;-)
Tak ať to jede a hlavně bez zranění.
M.
(vloženo 9.6.18)
Značka | ŠKODA |
Model | MTB 29 Full |
Modelový rok | 2017 |
Velikost | 19 |
Hmotnost | 12,5 |
Rám | Carbon + zadní stavba Alu 6061 Ultralite |
Vidlice | Rox Shox Reba RL Tapered, 15 mm, remote LO |
Tlumič | Rock Shox Monarch RT3 |
Hlavové složení | FSA Orbit 1.5ZS No. 57 |
Kliky | GX Eagle DUB 175 mm s DM X-Sync převodníkem 32 zubů |
Měnič | GX Eagle Lunar 12s |
Řazení | GX Eagle Lunar 12x |
Kazeta | XG-1275 10-52 zubů |
Řetěz | GX Eagle |
Náboj zadní | SRAM 746, 32d 12x148mm, XD ořech |
Brzda přední | Shimano XT BR-M8100 |
Brzda zadní | Shimano XT BR-M8100 |
Brzdové páky | Shimano XT BR-M8100 |
Ráfek přední | DT Swiss X392 32H |
Ráfek zadní | DT Swiss X392 32H |
Pedály | Shimano XT PD-M8100 SPD |
Řídítka | Renthal Fatbar Carbon V2 31,8 / 800mm |
Sedlovka | Teleskopická sedlovka - ONEUP Dropper post |
Sedlo | Fizik Nisene XS MG |
Pláště | Ritchey Trail WCS Bite 29x2,25 kevlar |
Jaký design. Jen místo SUP tam je škoda a má to zelenej flek na horní trubce. Ale kolo pekné :-)
Co ten bovden k přední brzdě? Trochu to polaď…
Škodovka si prostě umí udělat design :-)
No já ho platil a to mám taky Superba :-/ Oproti origo SUPu je mnohem hezčí ;-)
Super, stejného dostal šéf jako pozornost k Superbu L&K a na živo ten SUP nevypadá vůbec zle :)
Presne tak, je to SUP XF979. A vaha je docela verohodna. Mam toho SUPa a jsem na 12.6 kg s teleskopem a XL ramem.
Pěkné kolo 5*