Tak už jsem definitivně myslel, že loupe vidlice. Tak jsem nahodil vidli z Focuse, že budu reklamovat a loupe stále. Takže znovu… pořád mám ale pocit že to jde odpředu. Je možný, že to dělaj misky hlávka v rámu? (ložiska v miskách jsem během výměny vidle vyčistil a namazal) Je možný je vyrazit a dát trochu vazelíny? Nebo to musí bejt v karbonu na sucho?
Ještě zkusim namazat čepy tlumiče i tam kde se mazat nemají (jen kvůli lokalizaci).
To lupnutí je jako když se klepne nehtem do karbonu… nejdřív to udělalo jen občas, ale na druhý půlce Krále už to bylo skoro na každý nerovnosti a teď v sobotu pod Smrkem mi to už taky dost kazilo náladu.
(vloženo 14.6.18)
Zkontroluj jestli není na sucho patka (u meridy dost často, příp namazat) a pak bych zkusil sundat kazetu a namazat ořech (to byl můj případ)
Ať ti to vydrží- ale ti sedlovku bych určitě domazal.
Taky jsem na novém rámu udělal zkušenost že jak jsou tahle pouzdra nová tak to hodně drhne. V karbnovem rámu se to pak dost přenáší.
Horní jsem namazal stejně jako ty a do spodního jsem dal ložisko, protože tam mám ten rotační pohyb mnohem větší. U tvého rámu bych o tom u toho spodního oka taky uvažoval – záleží jak moc se to opravdu točí.
Jedno vyjde na cca 4 stovky takže investice to není moc velká. Doporučuju kdyžtak koupit dvě a jedno nechat do zálohy – dohromady s tím vytaženým pouzdrem ze spodního oka budeš mít celou sadu na výměnu – ale v tom horním oku bude to pouzdro skoro nesmrtelné, tam se to skoro netočí.
Hmm, taky jsem řešil a byl to čep tlumiče, málo dotažený. Až to chytne vakl, půjde tam ložisko, tohle podporovat nebudu ;-)
Mě teď něco podobnýho zlobilo a nakonec to bylo vnitřní vedení lanek… U spešlu jsou bowdeny protažený takovejma pěnovejma hadicema, ty ale sjely a bowdeny o sebe v ramu klepaly, delalo to jen nekdy a tezko se to reprodukovalo.
Stačilo je natáhnout zpět a klid.
Lister: bylo to ono. Dal jsem do tý světlý vložky sram vazelinu na vidle a už to fachá.
Ježiši to ticho, halleluá :-)
Ale tohle nebude tvůj případ protože tohle je pak cítit při každém propruzení a Lipně to po každé když se zadní stavba trochu zhoupne.
Jinak ty černé podložky tam jsou přesně takové jaké tam mají být. Na to nesahat.
Že s tím rukou neprotočil je úplně v pořádku. Když je to nové tak je to fakt na fest.
Kukaj či to dělalo mně, zvuk to bude asi potřebovat vytočit nahoru…
Po namazání už to nelupe a odpor je tak poloviční.
Ten rozpernej váleček je v ty světlý vložce úplně napevno. Neprotoci se… po vyndani zadního čepu jsem vytočil tlumak dolů a lupho…
Jo, držím pěsti, chce to pevný nervy… já na RB IQ slyšel lupání od středu, to v sedle i ze sedla (takže sedlo a sedlovka vyloučena), takže vyndaný kliky, výměna středu (plánovaná), vše namazaný a furt lupalo… takže podezření na hliníkový převodníky (ty ale zakáplý loktajtem)… no a pak když sem to kolo čistil a měl vyhozený zadní kolo, tak jsem silikonovým olejem jen tak pro pořádek šplíchl všechny čepy zadní stavby, jen tak z venku… a světe div se, lupání je fuč!
Teď už jenom pořešit vrzající pedály, ale na to sbírám sílu ;-)
Lister: k tomu tlumáku, já když utáhnu šroub tak se to celý stáhne a nehne, což jsem si logicky myslel, že je špatně, pak mi ale u Švece nahlodal s tim, že je to tak ok a má pracovat jen ta „slonovinová“ vložka… ale začínám si myslet, že jsme se po telefonu asi blbě pochopili . Logicky bych tedy měl dát slabší vymezovací podložky, na obrázku ty černý . Jdu postupně zkoušet a dám vědět
Ono to právě nedělá úplně pořád a v garáži vůbec ;-) Ideální je taková uskákaná pěšina vyšlapaná někde na louce… Jdu se na chvilku zavřít do garáže :-)
Ještě k té sedlovce – to by mohl být ten problem. Než budeš zkoušet cokoliv jiného tak si někde sežeň nějakou montážní pastu na spoj karbon-hlinik a namaž to.
Já teď dával Tacx pastu a je výborná – už při minimálním stažení to drží fest. Ale i tak je potřeba dotáhnout momenťákem dle doporučení.
Plastová vložka se netoci. Točí se ta kovová odkazy v té vložce. A ta musí být v rámu pevně dotažena jinak to bude rachotit.
Oficiálně se tam nic mazat nemá, ale já jsem ten čep měl tak natěsno že jsem osku vylisoval, vnitřek těch vložek namazal řídkou vazelínou na stíráky vidlice. Ta plastová vložka je samozřejmě dvojdílná a uprostřed jen úzká mezera kam se trochu maziva vleze a mělo by tak chvíli vydržet.
Jestli lupe mezi od uchycení tlumiče poznáš nejlépe když si na kolo sednes doma v garáži a s nohama na zemi to pořádně propruzis.
Předpokládám že máš rovná obrázku.
Lister: nasucho, předchozí karbonka mi máznutá zajížděla, ale Aerozina má drobný vroubkování od obrábění, tak to taky máznu ;-)
Ještě takovej dotaz k tlumiči. Co je ta plastová světlá vložka v oku tlumiče, tam má bejt natěsno že se netočí? Volal jsem ke Švecovy a jestli jsem to dobře pochopil, tak je to tak správně a těch pár stupňů ve kterých se tlumič pohybuje by se mělo odehrávat jen na základě elasticity tý vložky. Což mě právě napadá jestli při větším propružení nedojde k tomu že se ty vložky vůči okům rámu rámu lehce pootočí, což na sucho udělá to lupnutí…mazat se to nemá, ale zkusim to máznout a nedotahovat tolik šroub, aby se vložky mohli pootočit a uvidim. (zase jen na zkoušku kvůli lokalizaci)
A sedlovku máš v rámu na sucho?
Jinak sorry za předchozí dvojitý post.
Radys: dával jsem novou sedlovku a dělá to stejně. Ale ještě zkusim pro jistotu dát sedlovku z RB i se sedlem co vim že neloupe.
S tou lokalizací kór na karbonu je to jak píšeš, děsně to klame. Kombinace pressfit + karbon tam je, ale zatim to loupe i při sjezdech… hlavně ale při průjezdu dolíků s větší kompresí. Doteď jsem se pressfitu bránil, takže tu na to ani nemam vercajk… Přehodim zpátky vidli a při tý příležitosti vyrazim misky hlavka a zkusim dát vazelínu, pak budu pokračovat kolem tlumáku a pressfita vezmu asi na krám ať to zkusí přelisovat s vazelínou. Je na tom najeto tak 600km takže je to skoro nový…
Taky mi přejezdech nerovností karbonový Canyon lupal a nakonec pomohlo vyčištění uchycení sedla v lyžinách. Přitom to lupání znělo od řidítek :-)
Jde to opravdu od hlávka? Lokalizace lupani bývá často problém. Jestli je to zepředu tak zkus tahat za rodla jako bys je chtěl páčit, když to bude dělat je to asi zepředu.
Je to nějak závislé na šlapání? Střed je klasický nebo pressfit? Jestli pressfit v karbonovém rámu tak to je pověstná kombinace na lupani.
Jestli to dělá hlavko nebo ten střed tak prelisovat stávajících asi nepomůže. Bude to chtít vyměnit.
Jinak janlisovalnglavu dockarbec rámu přes vazelinu. Záleží na výrobci rámu. Můj rám to měl doporučené.
Jde to opravdu od hlávka? Lokalizace lupani bývá často problém. Jestli je to zepředu tak zkus tahat za rodla jako bys je chtěl páčit, když to bude dělat je to asi zepředu.
Je to nějak závislé na šlapání? Střed je klasický nebo pressfit? Jestli pressfit v karbonovém rámu tak to je pověstná kombinace na lupani.
Jestli to dělá hlavko nebo ten střed tak prelisovat stávajících asi nepomůže. Bude to chtít vyměnit.
Jinak janlisovalnglavu dockarbec rámu přes vazelinu. Záleží na výrobci rámu. Můj rám to měl doporučené.