2018 - narychlo poskládaný na 1. vyjížďce.
2019
2019 - po vytrvalém bránění se jsem vpustil teleskop, tak s ním snad nebude moc problémů
2020 - vpředu jsem přidal na počtu pístků, ale žádný katapult přes řídítka se nekoná
Předchozí bike (Patriot) mi seděl, ale už koncem 1. sezóny jsem začal pokukovat po něčem zajímavějším (terénějším nebo alespoň lehčím). Nikde jsem neviděl natolik zajímavou nabídku, aby mě donutila pořizovat tak brzy nové kolo (rám). V zimě 17/18 se mi hodně zalíbil Cannondale Jekyll, ale v ČR byly dost drahé, pokud někde modely 2017 ještě byly, tak jsem se zkusil podívat na německé shopy. Při té příležitosti jsem narazil na tohoto Bergamonta a zalíbila se mi jeho dlouhá, nízká a položená geo. Co se mi nelíbilo byly komponenty. Spočítal jsem si, za kolik by se asi daly prodat a výsledná cena rámu byla rázem nezajímavá. Ten rám se mi ale dostal do hlavy, pár týdnů jsem ještě sledoval německé shopy, jestli někde neklesla cena a pak mě napadlo kouknout na Ebay. Trefa, v UK byl jeden rám přesně v mé velikosti.
Bike jsem se snažil poskládat co nejekonomičtěji a použít co nejvíce dílů z Patriota.
EDIT: z dilů z Patriota už zbývá jen přehazovačka, řazení, brzdové páky a zadní třmen.
Chvíli jsem si na něj zvykal (hlavně v zatáčkách), ale v prudkých pasážích je znát větší jistota a rám je i pocitově lehčí než Patriot.
Zadní stavba je krásně citlivá a dobře hospodaří se zdvihem, ale houpačka to je, když se šlape s otevřeným tlumičem.
To je znatelný posun v chování zadní stavby oproti Patriotu, ale může to být umocněné jiným tlumičem (na Patriotu jsem měl Fox RP23).
(vloženo 20.7.18)
Značka | EX Bergamont |
Model | EnCore |
Velikost | M |
Rám | Slitina AL-6013, karbonové vahadlo a řetězová vzpěra, flip chip, zdvih 165 mm |
Vidlice | Fox 36 Factory HSC/LSC FiT 170 mm MY2017 |
Tlumič | RS Monarch+ RC3 |
Kliky | SLX FC-M7000 |
Přesmykač | Vodítko Manobike |
Měnič | Deore RD-M6000 |
Řazení | Deore SL-M610 |
Převodník | SLX 30z |
Kazeta | Deore CS-HG500 11-42 |
Náboj přední | DT Swiss 350 |
Náboj zadní | DT Swiss 350 |
Brzda přední | ZEE BR-M640 |
Brzda zadní | SLX BR-M675 |
Brzdové páky | SLX BL-M675 |
Ráfek přední | DT Swiss M 502 (30 mm) |
Ráfek zadní | DT Swiss E 512 (25 mm) |
Pedály | Superstar Nano Evo |
Řídítka | Funn Black Ace carbon 785x31,8x30 mm |
Představec | Funn Funnduro 45x31,8 mm |
Sedlovka | Fox Transfer Performance 150 mm MY2019 |
Sedlo | WTB Volt |
Pláště | Maxxis Assegai 27.5x2.50 EXO 3C MaxxTerra / Maxxis Minion DHF 27.5x2.30 EXO Dual |
Kombinace tlumících jednotek? Foxku jsem přendal z Patriota a tlumič byl za pěknou cenu na https://best-bike-parts.de. Lákaly mě DHX2 nebo Float X2, ale v tomto rozměru jsem je za pro mě přijatelnou cenu neviděl a dle linkage je to na pružinu asi moc lineární, tak jsem alespoň ušetřil peníze i gramy.
Páťu jsem nechával vařit před sezónou u hlavního čepu a drží to. Zadní stavba také pořád drží, ale na tento rám byla zajímavá nabídka a má to super geo. Stejně jsem už dlouho pokukoval po něčem zajímavějším. Ta zadní stavba má proti Patriotu mnohem lepší projev, ale částečně to může být i tlumičem, na Páťovi jsem měl jen obyč. RP23. Navíc to má o 2,5 cm vyšší zdvih a můžu po sezóně nechat zvednout i vidli na 170.