Eda před renovací, když ještě nebyl Edou
před renovací
rám po nastříkání
spojky rámové a sedlové trubky
spojky vepředu
kompletace brzd
výrobní číslo 65 f 08544
říjen 2012, takhle jsem Edu koupil. Ty pedály stojí za povšimnutí, mám je dodnes.......kdyby někdo chtěl, rád mu je dám
byl jsem ho poprvé projet
s polepy
na zadní vidlici navářka s odrazkou Stadion
vyjížďka na Zbraslav
štítek
před cílem TdZ 2015
Kokořínská klasika 2015
dojezd TdZ 2016
takhle Eda vypadá v červenci 2018
dvojtác Favorit 52/46
Kolo jsem koupil v říjnu 2012 po renovaci (viz první fotky) s myšlenkou dostavit dobovou silničku Favorit a zúčastňovat se pohodových závodů historických kol, což se mi splnilo.Postupem času, jak jsem získával jednotlivé díly, jsem Edu dovybavil dobovými díly. Vše na něm ještě není „košér“, ale zvolil jsem kompromis, že se dají kopce ještě vyjet…jeho ostaršování však stále probíhá,aktuální stav na posledních fotkách.
(vloženo 20.7.18)
Značka | Favorit |
Model | F12 |
Modelový rok | 1965 |
Velikost | 580 |
Hmotnost | 12 |
Rám | Favorit ocel |
Vidlice | Favorit ocel |
Hlavové složení | Favorit |
Kliky | Favorit 170mm |
Středové složení | osa s klínky |
Přesmykač | Favorit pákový |
Měnič | Favorit model PWB |
Řazení | páčkou na rámu Favorit |
Převodník | 52/46 |
Kazeta | 5-kolo 13-26 |
Řetěz | ČZ |
Náboj přední | Renak rychloupínací |
Náboj zadní | Renak rychloupínací |
Brzda přední | Favorit |
Brzda zadní | Favorit |
Brzdové páky | Favorit |
Ráfek přední | Favorit 18-630 |
Ráfek zadní | Favorit 18-630 |
Pedály | ČZ lodičky s klipsnami SUPERSPECIÁL |
Řídítka | duralové 42cm |
Představec | Favorit hliníkový se zapuštěným imbusem |
Sedlovka | Favorit |
Sedlo | kožené Sprint 05 |
Pláště | Barum Racing 32-630 |
Paráda… tak tohle se svým fávem taky jednou udělám, že jej vrátím zpět na původní komponenty ;-)
Takže palec hore!
ještě jsem zapoměl na pedály s klipsnami a kož. řemínky. Ty červené plastové vážně nezapomenu.
Já jsem Edu koupil již s červeným lakem v říjnu 2012, viz text pod jednotlivými obrázky. Fotky modrého rámu jsou od původního majitele, těsně před nastříkáním červenou barvou a jeho první repasí. Já jsem následně vyměnil sedlo, přední/zadní kolo vč.plášťů a 5-kolečka, hlavové složení, oblouky s přestavcem, omotávku,nalepil dobové polepy, košík a naposled vyměnil dvojtác.
24.7.18 21:39
Ano, 5-kolo 13–26 funguje spolehlivě a to díky přehazce Favorit, která je mnohem mladší, odhaduji 80-léta, to jsem udělal kompromis. Od července ´18 jezdím dvojtác 52/46, každý zub méně se hodí…
22.7.18 00:04
52/49 mělo asi akorát vyrovnávat skoky na pětikolečku, opravdu to tak funguje s 13–26?
Jinak dobré retro včetně jezdce.
Unikátní je ta odrazka, ta je kultovní a ty „lodičky“ , že se dodnes dochovaly.
kolo pekny taky sem mel cervenyho favorita asi od 12let a najezdil sem na nem kvanta kilometru ,jediny co me stve ze nevim do dneska co to bylo za model ,protoze tenkrat me to nezajimalo a tedka uz ho nemam :) jediny co vim ze byl tak z roku 56 a mel uz primo navarenej drzak na packu razeni a jednotac a to nikdo jinej nemel ,tak sem si teda myslel ze mam nakej zavodni :)
Mě zase ten článek přijde celkem zaujatý a amatérský. Eda je toho důkazem a to si frajer ještě vydupe Zeleňák. Za pět!
To s Babickym a spol je sice pravda, ale tady se o zadny special nejedna, takze na tyto stroje mi proste ten clanecek presne sedne. Vzpominky na tyto stroje mam stejne jako ten pan autor.
20.7.18 19:26
přesně taqk, speciál od Babického & byl na Campa Recordu, akorát s ek němu běžný smrtelník neměl šanci dostat, bylo zhruba za 8000 pro závodníky na průkaz od ČSTV a i na to se dlouho čekalo
20.7.18 19:12
20.7.18 19:01
to je pravda, kromě F1 speciálů, které dělal Babický a pár lidí kolem něj to vesměs bylo zmrvené
ale přesto se mi Eda líbí
Pekne to nedavno sepsal nejaky pan Bohumil Spacek.
20.7.18 18:28
mě je Eda sympatickej, takže dávám 5*
ideální kolo na Cobramův pohár