Moje první stavěné kolo. Cílem bylo postavit kolo, se kterým by se dalo pohodově jezdit s dětmi po cyklostezkách.
Při stavbě jsem využil šuplíkové zásoby dílů – brzdy, brzdové páčky, kliky…
Kolo splnilo očekávání, ale musel jsem se na něm učit jezdit – hlavně do kopce.
Sedlo bylo původně jako provizorní, ale čas ukázal, že plně vyhovuje.
Kolo je relativně lehké, ale někdy by se ještě nějaké kilo dolů hodilo.
Po doladění po prvních vyjížďkách a po nalezení optimální rozteče středu na kole nic nevrže, nehrčí.
Pláště jsem nezvolil dobře, jsou opravdu velmi těžké. Díky za každé doporučení na lehčí.
Vidlice funguje v terénu překvapivě dobře, na silnici a na rovné hlíně ji zamykám – jde to pohodlně i bez dálkového ovládání z řídítek. Tlak 140psi.
A protože kolo by se mělo i líbit především jezdci, využil jsem přednost samostavby a kolo jsem si „vybarvil“ podle svého.
Cena dílů se vlezla do 20.000,– Kč včetně šuplíkových zásob. Nejdražší byla vidlice, pak kola a rám. Jenom tyto tři základní komponenty stály cca 9.000,– Kč.
Nevýhody: Na terén (skalnaté pěšinky) to kolo není ideální. Má dost špatné manévrovací možnosti. Zadní stavba při použití klasických V-Brake se prohýbá při brždění (na montážním stojanu) . Nicméně vhledem k hladkým plášťům dojde k zablokování kola dřív, než se zadní stavba prohne.
(vloženo 1.8.18)
Značka | MAXBIKE |
Model | PKK CUSTOM |
Modelový rok | 2018 |
Velikost | 22 |
Hmotnost | 12,8 |
Rám | MAXBIKE C400 |
Vidlice | RST VIVAIR |
Hlavové složení | FORCE průmyslová ložiska |
Kliky | SUNTOUR |
Středové složení | SUNTOUR |
Měnič | XT |
Řazení | SLX |
Převodník | Čína |
Kazeta | XT |
Řetěz | XT |
Náboj přední | XT |
Náboj zadní | XT |
Brzda přední | XTR |
Brzda zadní | XTR |
Brzdové páky | XT |
Ráfek přední | REMERX GALACTIC |
Ráfek zadní | REMERX GALACTIC |
Dráty | NEREZ ČERNÉ |
Pedály | BaseCamp |
Řídítka | Carbon Čína |
Představec | Carbon Čína |
Sedlovka | Carbon/aL Čína |
Sedlo | Čína |
Pláště | Continental |
Rám je větší – ale mám to na několika kolech vyzkoušený, že mi to vyhovuje. Sedlo vytáhnu výš – je opravdu nízko – a trochu dozadu + kratší představec. Takto chodím furt ze sedla, což mi ale zase tak nevadí. Jsem zvyklý do táhlých několikakilometrových asfaltových stoupání jít ze sedla, dozadu si dám 11ti kolečko a pomalu „chodím“ na kole. Vedle děti šlapou jak o život .....
Jinak jak jsi se ptal na sedlo, tak i s obyč. Čínskými cyklokraťasy bez výplně (jen s lehkým prošitím a tenoučkým zesílením) je to úplně OK. taky jsem tomu nevěřil, ale v porovnání s tím jak bolí zbytek člověka, tak pozadí naprosto OK. Sedlo stojí 7USD – tak to můžeš risknout a zkusit.
Ty pláště vypadají velmi dobře. Váží ani ne půlku co ty pancéřový Continental a stojí prakticky nic. Bohužel nemají 700×45C – ty by byly ideální. Do rámu se vlezou i 2" . Díky za Tip.
XTR luxus! :-)
Chtělo by to fotku z boku. Pokud je sedlo správně, pak Ti musí být rám obrovskej.. Jinak koukám, že sedlo máš dost vpředu a sedlovku bez offsetu (pokud je to nastaveno dle polohy nohy na pedálu, pak ok)..plus delší představec. Zkusil bych kratší představec a posunout sedlo dozadu, to by mohlo pomoct v ovladatelnosti (alespoň u mě to dost pomohlo).
Z plášťů třeba Schwalbe Smart Sam (700×40, 700×42)..změř, jak širokej se vejde do stavby..širší pomůže v terénu, jsou teď za fajn cenu na kupkole..a odlehčíš tím dost.
A pověz prosím, jak jsi spokojený s tím sedlem..je to jen plastová náhražka tvrdá jak kámen, nebo se na něm dá popojet pár kilometrů i bez cyklovložky?
1.8.18 13:49
1.8.18 12:55
Zvažoval bych vlaštovky s vyšším zdvihem…
XTR jsem kdysi dávno koupil na Inzerát a časem jsem k nim sehnal (alespoň) ty XT páčky – prostě za ty peníze nekup to do vitrínky – jeté, ale jak nové. No a když jsem otevřel šuplík tak na mě vykoukly..... nu což – tak šly na rám…
Gumy jsem objednal původně lehčí, ale pak volali, že mají jeden poslední kus – a že posílají tyto… no když někam pojedu s dětma, tak se nemusím tolik bát, že píchnu…
PKK
Hele domácí stavby mám moc rád, člověk se u toho vyblbne a hromadu věcí naučí. Tohle je poměrně zajímavej koncept, ale proč ne, funkční to je, plní co má. Gumy jsou těžký evidentně pro to, že to je „endurance“ a „safe“ verze, nejspíš vydrří cestu do Holandska a zpátky (8×). S čínskýma komponentama nemám problém, ale pro sebe na mou váhu bych je nedal. Co teda je ale pro mě jak pěst na oko jsou XTR véčka… až se jich budeš jednou zbavovat, tak beru ;-)