Tak jsem sám sebe přesvědčil že také potřebuju gravel/cyclocros bike. Pokročilá sezóna, malý rozpočet. V podstatě byly možnosti Merida Silex 200 (hrozně se mi nelíbí), GT Grade Alloy Comp (také nic moc) a Kellys Soot 30. Po zjištění že vlastně nikde nic není, maximálně ve velikosti S, jsem náhodou našel Soota za pěknou cenu. Z diskusí jsem nabyl dojmu že Claris je odpad ale můj dojem je naprosto opačný, funguje to nad očekávání dobře. Asi jen vyměním kazetu za 12–32, 11ku nepoužívám a skok 15–18 není nic moc, po dvou zubech by byl v pohodě. Oproti sériovému stavu jen otočen představec, posunuty páky, vyměněna víčka řídítek a jiné sedlo. V plánu výměna plášťů za něco méně terénního.
Celkově jsem spokojen, z kola za jízdy nic neodpadává což je příjemné ;)
(vloženo 31.8.18)
Značka | Kellys |
Model | Soot 30 |
Modelový rok | 2018 |
Velikost | L |
Rám | Kellys Gravel Concept - Aluminium alloy Disc, flat mount, tapered HT, internal routing, 12x142mm thru axle |
Vidlice | KELLYS Carbon Disc (1.5 tapered steerer / 12x100mm thru axle) |
Hlavové složení | FSA 1.5 semi-integrated |
Kliky | SHIMANO Claris R2000 compact (50x34) 175mm |
Středové složení | SHIMANO BB-RS500 |
Přesmykač | SHIMANO Claris R2000 |
Měnič | SHIMANO Claris R2000 |
Řazení | SHIMANO Claris ST-R2000 Dual Control |
Převodník | 50-34 |
Kazeta | SHIMANO CS-HG50-8 (11-32) |
Řetěz | KMC Z7 |
Náboj přední | NOVATEC D791SB-15 |
Náboj zadní | NOVATEC D162SB-SL-X12 |
Brzda přední | TEKRO Spyre Mechanical Disc |
Brzda zadní | TEKRO Spyre Mechanical Disc |
Brzdové páky | SHIMANO Claris ST-R2000 Dual Contro |
Ráfek přední | KELLYS Grind Disc 622x17 |
Ráfek zadní | KELLYS Grind Disc 622x17 |
Dráty | stainless steel black |
Pedály | SHIMANO PD-M520 |
Řídítka | GravelBar - diam 31.8mm / width 440m |
Představec | KLS Active Road - diam 28.6mm / bar bore 31.8mm / 6° / length 110mm |
Sedlovka | KLS Active Road - diam 30.9mm / length 400mm |
Sedlo | Cannondale |
Pláště | SCHWALBE RapidRob 35-622 (700x35C) |
kuba.chaloupka > ultralevné schwalbe sammy slick. Jede to o poznání líp na asfaltu i uježděných polňačkách, a i na horší cestě celkem drží
Som blazon a potrebujem blaznivy bicykel. Neskutocne co vsetko vydrzi. Facebook skupina GRAVEL – CX – MTB
Jaké pláště jsi prosím zvolil?
Těžko můžu srovnávat. Je to moje první kolo tohoto typu a na jiném gravelu nebo silničce jsem nikdy nejel. Pokud to srovnám s mým mtb agang gansta tak je to raketa, když šlápnu do pedálů tak to letí. Vyměnil jsem akorát pláště, ty rapid roby moc nejeli. Na agangovi už v podstatě nejezdím, jen s dcerou v sedačce na hřiště.
čau pěkný fotky, taky uvažuji o koupi gravel biku, Kellys mi padl do oka. Na jednom foru jsem se dočetl, že má kellys měký rám a celkem se to kroutí. jaký máš z kellysu v tomhle ohledu pocity ty?
Protože pořád o Gravelu uvažuju, ale 11,5 kg nezkousnu (páč už nevidím důvod proč nezůstat u mého Neurona, který má 12,7kg). Jinak kolo pěkný.
Za ty prachy super kolo. Carbon vidlice, pevné osy. Slušné náboje. Trochu mě jen sere 8s řetěz. Krajní převody občas drhnou o přesmyk. Řetěz je jak užovka. Kamarádovi jsem nasadil sram 9s 951 a má klid.
Kellys u Soot 50 uvádí, že v M má 10,5. Zajímala by mě reálná váha. Protože jediný rozdíl je Tiagra vs Claris. Nezdá se mi že by tam téměř kilo rozdíl.
kdo nezkusil…nepochopí :-) …
…Kellys mi nijak blízkej není (spíš vůbec) …ale tohle je v naprostém pořádku …vypadá to …a letí to (záleží silně na pilotovi :-)) …
…takže pokud to shrnu …líbí se mi to … a užívej …
Kolo cajk, profil cajk, ale nechápu tu kombinaci kola s tím terénem. Navíc ta váha… kdejaké mtb má pod 11kg i s odpruženou vidlí. K čemu vlastně ten gravel vynalezli? Ja v tom vidím krosku na širších pláštích… to nic proti tvému bajku, dávám ti plný počet
Pěkný kolečko. Nejvíc mě překvapilo a mile, že i Claris už nemá opratě. Po nějaké době dej zhodnocení, jak to chodí. Jasně, projedeš na tom i korytem potoka, ale hlavně ve sjezdech ti MTB zmizí rychleji než pára nad hrncem. Na cyklokroskách jsem něco nalítal, takže výhody nebo nevýhody zpochybňovat ani vyzdvizovat nebudu – zkušenost mám. Tak ať tě to baví a pěkně to šlape.
Já v tom význam vidím, mnohde už se nedá na silničce vůbec jezdit, jak jsou ty cesty díratý a rozbitý, plus možnost střihnout to polníma cestama apod.
Proč??? Na ježdění na pivo dobrý, ale jinak v tomhle typu kola hlubší význam nevidím.
p@X> za sucha jsou tyto vzorky v pohodě i v terénu, za mokra se držím asfaltu…
Soot je fajn a poměr cena/výkon je u Kellys tradičně téměř bezkonkurenční.
Mně se to kolo líbí a máš poctivý profil.
31.8.18 10:10
Pěkné kolo, ale taky bych dal hladší pláště na bezduších, třeba Schwalbe G-One, Panaracer Gravelking SK…
To je jasné, já ale buď jezdím sám nebo s rodinou (sedačku ale dávám na Aganga), případně s lidma kteří se jedou projet a nechrtí. Navíc se mě líbí jak to jede po asfaltu a pěkných lesních/polních cestách a proto bych chtěl vyměnit pláště za nějaké asfaltovitější.
Hele „na to že je to Kellys“ líbí. Líbí moc. K tomu super profil. Chválím.
31.8.18 09:34
31.8.18 09:21
Záměrně jsem tam nejel, ale nemám tu cestu projetou tak jsem netušil jak vypadá. Na výkony nejezdím tak mě nevadí že jedu pomaleji, z kopce se dá sjet vše.