Primárně kolo na cestování, sekundárně doplněk k fullu, „zimák“.
Cesta k Roninovi byla trochu klikatá. Na poslední cestě natěžko jsem prodal HT a začal hledat náhradu. Normálně jezdím na fullu a nové kolo jsem chtěl hodně odlišné, aby se ta kola doplňovala (to předchozí HT úplně nesplňoval). Chtěl jsem ocel kvůli aspoň teoretické opravitelnosti na cestách (a mírně většímu pohodlí), chtěl jsem znovu mít ve stáji „silničku“, na které jsem před 30 lety začínal a která mi na jaře a na podzim chybí (to se držím asfaltu nebo pěkných suchých cest) a chtěl jsem návarky na blatníky a nosiče, protože tak jako tak, hlavní účel byl nahradit prodané kolo na cestování. A v neposlední řadě to mělo být levné, protože s každým šrámem hrozně trpím a neumím si představit, že bych nějakou karbonovou parádu s klidem hodil na střechu autobusu mezi ostatní harampádí a nechat to tam mlátit 1/2 dne na rozbité cestě (ne že by mi to u Ronina nevadilo, ale skousne se to lépe a vydrží asi více).
Ronin se mi vlastně z počátku zalíbil zaměřením, ale moc mi nesedly ty tenké trubky. Začínal jsem na Favoritu a i když vzpomínky na prožité cesty jsou super, to kolo byl hrozný krám, rám se kroutil, všechna ložiska (věnečky) jsem měnil 3× ročně, klínky, nebrzdilo… Od té doby mám vůči tenkým trubkám trochu blok, připomínají mi tu nekvalitu. Ale nějak jsem si logicky vysvětlil, že doba je jinde, kolo nemá s F nic společného a ten design ve mně uzrál. Bohužel jsem už nesehnal starší verzi (hlavně kvůli barvě), ale nakonec se ukázalo, že ta nová není vůbec tak ošklivě do fialova jako na webu, ale je to pěkná červená. Vlastně se mi naživo hodně líbí.
Kolo bude většinu času ověšené brašnami a vodou, takže mi ani nevadí trochu vyšší hmotnost, vyvažují to jiné užitné vlastnosti. Ono ani nebylo na výběr, ocelový gravel s návarkama a místem pro 40c pláště jsem v této ceně jinde nenašel.
(vloženo 3.9.18)
Značka | Author |
Model | Ronin |
Modelový rok | 2018 |
Velikost | 56 |
Rám | triple butted chromoly |
Vidlice | chromoly 700C |
Tlumič | - |
Hlavové složení | PRESTINE 1-1/8' |
Kliky | SHIMANO Tiagra 175 mm |
Středové složení | SHIMANO BB-RS500 BB unit |
Přesmykač | SHIMANO Tiagra (28.6) |
Měnič | SHIMANO Tiagra |
Řazení | SHIMANO Tiagra (20) |
Převodník | SHIMANO Tiagra Compact 50-34 |
Kazeta | SHIMANO HG500-10 11-34 (10) |
Řetěz | KMC X10 |
Náboj přední | QUANDO Road Disc 32 děr |
Náboj zadní | QUANDO Road Disc 32 děr |
Brzda přední | REVER MCX2 kotoučové mechanické (160 mm kotouč) |
Brzda zadní | REVER MCX2 kotoučové mechanické (160 mm kotouč) |
Brzdové páky | SHIMANO Tiagra |
Ráfek přední | JALCO CR25D 32 děr |
Ráfek zadní | JALCO CR25D 32 děr |
Dráty | nerez ocel 1.8 mm černé |
Pedály | SHIMANO PD-M520 |
Řídítka | AUTHOR 440 mm |
Představec | AUTHOR |
Sedlovka | AUTHOR (27.2) |
Sedlo | AUTHOR Patriot |
Pláště | RITCHEY SpeedMax kevlar 700 x 40c |
Pěkné kolo. Na putování perfektní volba.
Níže napsané berte prosím s rezervou:
Super. Vis na co to chces a proc to chces. Na to je presne ronin delanej. Ja zatim na delsi cestovani s brasnama a tohle kolo nejak nemam. Ac by me To bavilo jako kompenzace k endurku.
Barvy ma ronin pekny a tahle je fakt zajimava. Fotky i profil vyborny. Pak dej foto v plny polni. ;)
Fajne bike. Ronin se mi líbí. A ta barva je fakt radost pohledet!! Ať slouží
3.9.18 19:54
No zatím ten úchop vypadá dost divoce, to je fakt… pak dej fotku výsledku…
Díky za komenty, mile mě překvapilo, jak je kolo pohodlné, letí krásně i na hrubší štěrkové cestě a žádné nepříjemné vibrace, žádné zvuky, že by něco někde klepalo, mlátil řetěz atd. Až se bojím, že bude full trochu zahálet.
moskyttt: ty 3 šrouby byla skoro moje podmínka, bude tam Salsa Anything Cage nebo obdoba, takže je neuvidíš. To je právě to, že to mám na cestování, jen na lítání po okolí by výběr mohl dopadnout jinak. Různé pokusy s objímkami, zip pásky, oboustrannými lepítky atd mám za sebou, na 3 dny dobrý, ale když to má vydržet spolehlivě delší dobu na konické vidlici, je to naprd.
kamaro: Ano, všechny 3 trubky rámového trojúhelníku jsou stejné.
Trepifajxl: foceno na první vyjížďce, posed se bude ještě ladit, ale docela mi to takto sedlo. Hodně se držím za páky nebo ve spodním oblouku a sklon jsem dal tak, abych měl v místě držení dole příjemný úhel na ruce a zároveň dosáhl pohodlně na brzdy. Změny budou jak budu nabírat zkušenosti hlavně po nějakých delších vyjížďkách.
Lachtis: to víš že odřeniny štvát budou i tak ;)
Alojs01: je to foceno 200m od domu, takže máš skoro pravdu, moc se ušpinit nemohlo :)
ta barva na fotkách je bohovská! Když se člověk podívá do ofiko fotek na netu, tak by o to kolo ani nezavadil. Takto paráda..
3.9.18 15:34
Kolo krásný, ale jak tu psal Trepifajxl, tomu vzhledu trochu škodí představec nahoru a dolu páky, ale jestli ti to tak vyhovuje proč ne…
Jinak to vypadá, žes to kolo do toho lesa donesl a ne na něm přijel, všechno nablejskaný gumy čistý :-).
Sice těmhle kolům moc nefandím, ale… rám a ta barevná kombinace je naprosto parádní, moc povedené fotky, poctivý profil, prostě 5*. Jen teda, tohle je tak pěkné kolo, že ty případné odřeniny, si tipuji, že Tě štvát budou :-)
3.9.18 13:08
pablo: pěkné kolo, asi víš co děláš, ale tu geometrii máš vyzkoušenou a skutečně ti sedí?
já jen že to ženeš nahoru podložkami a sklonem představce a pak to máš zase položené dolu IMHO nevhodnou pozicí brzdových pák
3.9.18 13:06
Vilém. a ty seš na tom, co se o/oo týká, jak?
Výrobce by na svých stránkách měl odkazovat na tuto fotogalerii :-)
Všechny trubky jsou průměr 28.6mm?
Ronin je pěknej. Akorát ta vidlice se mi hrozně nelíbí, především ty tři šrouby.
Ten cinskej svarec musel mit asi pekne navato, kdyz tento kousek soplil dohromady.
V nprvni rade chvalim fotky a celkove profil a jakozto majitel stejneho stroje rocniku 2017 (take cestovatel a doplnek k Trancovi) davam 5*. Nyni jsem na nem byl na Labske boude a na stridacku s Trancem na Singltreku pod Smrkem, ale zvlada i teren, cehoz na zminenem moc nebylo. :o)
At Ti slouzi dle predstav.
3.9.18 12:16
3.9.18 12:08
Konečně zas jednou, jak praví VPA, „poctivej profil“ a dobře nafocené kolo! Za 5.