v
Váženo i s pedály a brašničkou, která byla u kola. Jinak by byla váha 14 Kg
Dozrál čas na výměnu kola a tak jsem se začal poohlížel po něčem novém. Dosud jsem jezdil Canyon Nerve Al+ 9.0 z roku 2013 a chtěl jsem něco na větších zdvizích a s koly 27,5". Nakonec se mi do nejužšího výběru dostal Canyon Spectral CF 9.0 SL a YT Jeffsy CF PRO RACE. Založil jsem kvůli tomu i vlákno s dotazem, které kolo by bylo lepší. Nakonec vše ale dopadlo úplně jinak a já skončil u Orbee na velkých kolech. Kolo se mi líbilo a jako bonus jsem bral možnost si vybrat barevnou kombinaci dlel vlastního výběru. Kolo jsem začal poptávat u nás a nakonec se mi i podařilo na něm projet, ale komunikace s různými obchody a zastoupením v ČR byla opravdu tristní a kolo jsem nakonec objednal u sousedů v německu. Komunikace na skvělé úrovni a během třech dnů bylo vše vyřešeno a obejdnáno. Nebyl problém i s menšími úpravami ve výbavě kola (tlumič a brzdy). Kolo bylo slíbeno na začátek srpna, což samozřejmě úplně neklaplo a došlo začátekem září, ale čekání stálo za to. Zatím jsem se byl projet jen jednou a dojmy jsou takové, že do kopce jede kolo vážně dobře a z kopce ještě líp. Musím si ale zvyknout na jiný posed a šířku řidítek. Lepší fotky zatím nemám, tak snad neurazí
Edit: Dnes jsem to byl projet a prostě paráda. Sice mě pekelně bolej stehna, prototože jiná geo, ale hore to jede dobře a dolů to byla slušná palba. Je to nehoráznej tank. Po kořenovým trailu s dropama to letělo jak o život a vše krásně požehlilo a přejelo. A s klopkama a celkově se zatáčením taky žádný problémy. Velká spokojenost. A to jsem kolo dnes jen lehce poškádlil :-)
(vloženo 6.9.18)
Značka | Orbea |
Model | Rallon M-Team Custom |
Modelový rok | 2019 |
Velikost | L |
Hmotnost | 14,4 |
Rám | Karbon |
Vidlice | Fox 36 Float Factory 160 Grip2 RC2 QR15x110 Kashima |
Tlumič | Fox DPX2 Factory 3-Position Adjust Evol Kashima custom tune 230x60mm |
Hlavové složení | ACROS 1-1/8 - 1-1/2" Integrated |
Kliky | SRAM Descendant Carbon Eagle |
Středové složení | Sram Dub Boost |
Měnič | SRAM X01 Eagle |
Řazení | SRAM X01 Eagle Gold |
Převodník | 32t |
Kazeta | SRAM GX XG-1275 Eagle 10-50t 12-Speed |
Řetěz | SRAM X01 Eagle 12-Speed |
Brzda přední | Avid Guide RSC Hydraulic Disc |
Brzda zadní | Avid Guide RSC Hydraulic Disc |
Ráfek přední | DT E-1501 Spline 30c TLR 15/110mm IS (6-bolt) |
Ráfek zadní | DT E-1501 Spline 30c TLR 15/110mm IS (6-bolt) |
Pedály | HT T1 |
Řídítka | Race Face Next R 35 20mm Rise 800mm |
Představec | Race Face Turbine R 35mm interface |
Sedlovka | Crank brothers Highline 31.6x425/170mm |
Sedlo | Selle Italia XR Trail |
Pláště | Maxxis Aggressor 2.50" 60 Tpi Exo TLR |
Čau, jak jsi spokojený s projevem tlumiče DPX2? Přemýšlím o Rallonu už dlouho, ale nevim jestli osadit DPX2 nebo X2. Občas bych s tím chtěl vletět i do parku. Samozřejmě, že bych raději DPX2 už jen díky jednoduchému nastavení, ale četl jsem pár recenzí, kde na DPX2 příliš chvály nebylo. Jinak super barva a parádně osazené. Za 5 hvězd :)
@karlos15 Ahoj, můžu se zeptat, jestli termín dodání odpovídal tomu deklarovanému výrobcem? Mám také objednanou Orbeu, tak abych věděl s čím mám počítat.
Jinak moc pěkné kolo!!!
Vypadá to pěkně, tak snad má Orbea lépe zvládnutý carbon než hlínu. Ale teda 14,4kg (byť s nářadíčkem) je teda na carbon fakt hodně. To má moje celkem těžká hlína…
Suslos: pořád nemám rám vybraný na 100% , ale už mám doma vše ostatní i tlumič.
karlos15: Můžeš prosím prásknout s kým si ten bajk řešil tady v ČR, než si nakonec skončil v DE?
Sice barvy mě moc neberou,ale v hromadě kol to aspoň vždycky najdeš :-) jsem zvědav na funkci, jak to maká, přecijen už je to celkem drahý sranda
rybička: vážil jsem jen s pedály a kapsičkou, ale po odečtení váhy pedálů a kapsičky to dá 14 kg. Na sramácký brzdy jsem zvyklej, takže jsem je nechal rovnou vyměnit. Co se týče tlumiče, tak tam šlo čistě o ušetření nějaké té kačky, protože jsem při výběru kola začal na 90000,– a cena se neustále navyšovala, až jsem se dostal na 130000,– u Canyonu a YT Jeffsy. Výš jsem jít moc nechtěl, ale nakonec jsem to stejně ještě posunul. Jelikož jsem kupoval kolo v německu, tak mě vyšlo na 5200 éček takhle poskládaný. Bohužel se v té době pohl kurz a cena byla nakonec vyšší, než jsem původně předpokládal. Kolo jsem kupoval na e-shopu wheelsports.de. Komunikace a ochota na skvělé úrovni oproti ČR.
Zdar, kolo vypadá pěkně, hodně o něm přemýšlím, ale váha mě docela překvapila. Nemáš to zvážené holé, tedy bez pedálů a té kapsičky? Jinak by mě zajímalo proč tyhle brzdy ne ty čtyřpístový Shimana, proč tenhle tlumič a ne X2? Případně napiš, kde jsi kolo kupoval a na kolik takhle vyšlo. Díky.
vpa007: na sedlové trubce je přišroubovaná taková klec a k té je to přichyceno suchým zipem
Hm… slušná mašina! Líbí moc.
Teď dotaz: ta taštička vypadá super, jak to tam drží?
7.9.18 08:33
smas89: prostě to tak skládají. Na letošním kole byla ještě X01. Na 2019 dávají GX
Lynch: Zatím jsem na tom jel jen jednou a nevšiml jsem si, že by cvakala
6.9.18 20:09
No krutej stroj bez kompromisu. Orbea za to chce majlant jak američani ale stoj je to krásnej … přeju spoustu krásných zážitků. Samo za 5.
Dost by mne pak zajímaly jízdní dojmy po nějaké době.
Achhh! „Boží“! Nádhera! Sen! 5! Jsem zvědav na nějakou delší recenzi až se víc společně sžijete! Fedra by jí sekla ;)
Hohooo, moc hezkej bajk! Aktuálně zvažuju, jestli k AMku 130/130 přikoupit „malý DH“ typu YT Capra 27.5 nebo jestli mít jen jednoho univerzíála někde uprostřed. A jeden ze 3 kandidátů je právě tahle Orbea.
Jediný, co mě překvapuje, je hmotnost. U biku týhle kategorie a osazení bych čekal jasně pod 14 kg.
Pěkný barvy a super koleso.
Ještě si oprav tu hrubku v předposlední větě.