Zdeněk

Přidat foto

nálezový stav léto 2015

výrobní číslo 52533966

stav před renovací, odvoz z Lísky duben 2016

před renovací deštivý duben 2016

hliníkové blatníky před vyleštěním červen 2017

renovace blatníků červen 2017

renovace blatníků a světel červen 2017

osa

zpojízdněný stav,rodinné setkání červenec 2017 před důkladnou renovací, chybělo mi ještě mnoho dílů

přesmyk Favorit před repasí září 2017

oblouky s přestavcem a kliky před renovací červen 2018

stav konec června 2018

sestavování hlavového složení červen 2018

montáž přehazky Union

páčka Union

tmavě modrý bovden

přehazka s 5-kol, nepřehazovala na největší kolečko

po montáži přehazky a páčky Union, červenec 2018

přehazka Union s 4-kol srpen 2018

dokončeno, celkový pohled zleva, srpen 2018

dokončeno, celkový pohled zprava srpen 2018

první vyjížďka, září 2018

klipsny Juro

na molu v Modřanech, září 2018

štítek

první vyjížďka do Vraného n. Vlt., září 2018

Zdeněk září v září 2018, v pozadí Cukrák

z nadhledu, září 2018

ostaršení: páky a čelisti 1.generace od V.B., září 2019

montáž pák a čelistí, musel jsem vyměnit oblouky, páky měly menší průměr

šedá textilní omotávka Kolací

dobový košík

Zdeněk připraven k jízdě, září 2019

Tohle bylo jiné kafe než Eda.

Rozebráno a složeno (i několikrát) do šroubku, matičky a kuličky.

Jedná se o 1.generaci Favoritů, tento z r.1952 jehož jsem druhým majitelem.

Příběh:

Kolo zakoupeno v r.1952–3 z prvních výplat čerstvě dostudovaného pana Zdeňka. Jezdil na něm v okolí Kralup n. Vlt a také UL – Líska u České Kamenice, kde později stálo na půdě několik (desítek?) let. V 90.-tých letech prošlo kolo „omlazením“ a krátce na něm jezdila jeho mladší dcera.

Snažil jsem se přiblížit dobovému originálu, rám v původním laku, jednotlivé díly opraveny, seřízeny, některé postříbřeny, vyleštěny a hlavně sehnány a zakoupeny.Těch úplně původních bylo málo, viz.fota. Blatníky jsou však původní!

Motto:

Jeho renovací vzdávám hold prvnímu majiteli, po kterém se i kolo jmenuje.Letos uplynulo 14 let od jeho smrti.

Čerpáno:

Výstava „Fenomén Favorit“ v NTM, fotky a komentáře od pánů lahvac, mejla64, learita.

Také Wikipedie a Kola Štěrba.

Poděkování:

pozůstalým za přenechání rodinného dědictví – Favorita,

Pavlovi Z za kufr dílů, další součástky od Mrkve, Pavla S, Petrovi TSP za výplety, náby a postříbření, konzultace s P.K. a mému otci (také Zdeňkovi) za půjčení garáže, kde jsem mohl několik měsíců kolo sestavovat. Bez nich bych tak důkladnou renovaci nedokázal.

Budoucnost:

Plánuji ho udržovat v pojízdném stavu s ročním nájezdem do cca 200km. Výjezdy jen při slavnostních příležitostech a za příznivých povětrnostních podmínek.

(vloženo 10.9.18)

Martas1311 Martas1311
Ohodnoť bajk: (4  / 21 hlasujících)
Značka Favorit
Model Favorit 1952
Modelový rok 1952
Velikost 580mm
Hmotnost 11,9kg
Rám ocel
Vidlice ocelová
Hlavové složení Favorit
Kliky Favorit ocelové 170mm
Středové složení klínkový model
Přesmykač pákový Favorit
Měnič Union
Řazení Union
Převodník Favorit 49/46z
Kazeta Velamos 4-kol 24-22-20-16z
Řetěz ČZ 1/2 x 3/32, 108článků
Náboj přední Velamos 36děr s kovanými motýlky
Náboj zadní Velamos 36děr s kovanými motýlky
Brzda přední špalková duralová Favorit s vtlačeným f
Brzda zadní špalková duralová Favorit s vtlačeným f
Brzdové páky Favorit hliníkové 1.generace
Ráfek přední Favorit 18 x 622
Ráfek zadní Favorit 18 x 622
Pedály ČZ lodičky s klipsnami Juro a koženými řemínky
Řídítka duralová průměr 22mm, šířka 42cm s textilní omotávkou Kolací
Představec ocelový Favorit
Sedlovka Favorit
Sedlo kožené Favorit ´53
Pláště Barum 32-622

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Hroch obojzhivelnyj
Hroch obojzhivelnyj

12.9.18 23:07

Lea: zacni exkurzí, ochotně provádějí. Celé (mimo Ti) se to odehrává v jedné velké místnosti, na lakovani v ni maji budnik. Delaj do 17h tak je treba prijit driv, pak uz se v dilne nic nedeje. A pekne stare kousky v showroomu a ruzne po baraku.

Reagovat
learita
learita

12.9.18 05:16

Tak to vypadá spíše na galuskovou pumpičku.

Hroch – tyto videa kde se vaří rám mě fascinujou. To mazlení s ocelí a plamenem, pak s lakem a detaily na něm, to je něco na mě. Hned bych šel k Tommasini do učení.

Reagovat
Martas1311
Martas1311

11.9.18 16:25

Rozteč háčků na pumpičku 50cm.

Reagovat
Hroch obojzhivelnyj
Hroch obojzhivelnyj

11.9.18 16:12

Takhle je ohybaj u Tommasiniho

Trepi: Favo Dogma vypada takhle.

Reagovat
Trepifajxl

11.9.18 16:08

hele, ale vidlici to má z Dogmy, ne?

Reagovat
aktuality
aktuality

11.9.18 13:40

Do cíle už chybí jen narovnání vidle a není to žádné drama. Pozor, tahem každé šavle extra, né mlácení palicí :). Jiná řídítka, tato jsou pozdější. Otočit řemínky v klipsnách. Celoocelová přední nába, tato je taktéž pozdější. Jiné brzdové páky, víme. Na místo chromových šroubků, či nýtům v jinak pěkném sedle, kožený řemínek.

Pochvala za nepropadnutí do deprese z poškrábaného laku a nedokonalém chromu na komponentech. A krásná, asi dutá sportovní osa.

Reagovat
standoslav
standoslav

11.9.18 06:51

Co té vidlí je ? Je to bláto, chce to jen ji položit na fošnu a pár x do ní bouchnout gumovou palicí; …rovnal jsem daleko horší.

Reagovat
Richards
Richards

10.9.18 21:36

Tu vidlici to chce fakt jinou. Jinak pěkný staroušek.

Reagovat
learita
learita

10.9.18 18:23

Ale jo, proč né. Ty páky se příšerně shání, je zázrak že jsi dal do kupy řadící páčku a prehazku. Petikolecko Unionka nevezme.

Já tyhle Favoritky z padesátých nerad jezdím, trápení mám dost v práci:-) vyladit pružinovou prehazku snad ani nejde na 100%, joo taková Campa z šedesátých to už je jiný svezení.

Mam doma dva kousky z padesátých a k nim krabice s díly, ale nějak je né a né dorazit.

Ty háčky na pumpičku byli cca. 52 nebo 42cm od sebe?

To označení vem čert, je to prostě jeden ranných ročníků Favoritky a jako takový stojí za záchranu. Díky za to.

Reagovat
Martas1311
Martas1311

10.9.18 16:42

Díky mejlo64, až se budu motat kolem Zlína, rád bych se sešel.

O vidlici vím od začátku, ale neřešil jsem to. V jízdě nepociťuji nic nepříjemného, myslím, že ani nejsou velké „štafle“, lze bez držení. Letos najeto 98km i nějaké kopečky. Soustředil jsem se na přehazování, aby to jakž-takž fungovalo a šlo na tom trochu jet. 5-kolo nevzala, tak jsem použil na 4-kolo 24z. Dávali se pouze 20 nebo 21z.

Držáky na pumpu zřejmě odřízli někdy při „omlazování“ kolem roku 1991?

Páky taky vím, mám jen jednu.

Označení F11 jsem zaregistroval (na výstavě Fenomén Favorit) až od r.1956 viz. foto popisky vystavených kol. Dřívější modely byly označeny pouze rokem výroby. Asi to nemám dobře označeno.

Reagovat
mejla64
mejla64

10.9.18 16:20

No to už je jiný kafe. Ještě brzdové páky a je to. Škoda té kopnuté vidlice a držáků na pumpičku. Dobrá práce.

A pro znalce: je to F 11?

Já se přiznám , že nevím.

Reagovat
tromboonen
tromboonen

10.9.18 15:54

mat: zas fávo bez kopnutý vidlice, to ani není fávo :)

Reagovat
matbiker
matbiker

10.9.18 15:40

Všudenakole, ty jsi jeden z těch chytřejších, co? Asi moc nevíš, na co třeba Mejla a Vilém reagovali.

Aspoň tu vidlu mohl panáček narovnat ne?

Reagovat
vsudenakole

10.9.18 15:22

Majitel provedl citlivou renovaci,což bych řekl že se mu podařilo,kritici si zřejmě představovali že nechá rám nakomaxitovat a komponenty pokovit milimetrovou vrstvou chromu.

Reagovat
tromboonen
tromboonen

10.9.18 15:08

Ty převodníky spíš vypadaj, že je mezi nima rozdíl tak jeden zub…

Reagovat
Vilém
Vilém

10.9.18 14:43

Dukladna renovace jakou svet nevidel.

Reagovat
mejla64
mejla64

10.9.18 14:40

A kde je foto po renovaci?

Reagovat

Další galerie z kategorie

rk1 1
Lukasmann 3
tompca 6
galerida 9
romanbmx 6
Napínák 7