nálezový stav léto 2015
výrobní číslo 52533966
stav před renovací, odvoz z Lísky duben 2016
před renovací deštivý duben 2016
hliníkové blatníky před vyleštěním červen 2017
renovace blatníků červen 2017
renovace blatníků a světel červen 2017
osa
zpojízdněný stav,rodinné setkání červenec 2017 před důkladnou renovací, chybělo mi ještě mnoho dílů
přesmyk Favorit před repasí září 2017
oblouky s přestavcem a kliky před renovací červen 2018
stav konec června 2018
sestavování hlavového složení červen 2018
montáž přehazky Union
páčka Union
tmavě modrý bovden
přehazka s 5-kol, nepřehazovala na největší kolečko
po montáži přehazky a páčky Union, červenec 2018
přehazka Union s 4-kol srpen 2018
dokončeno, celkový pohled zleva, srpen 2018
dokončeno, celkový pohled zprava srpen 2018
první vyjížďka, září 2018
klipsny Juro
na molu v Modřanech, září 2018
štítek
první vyjížďka do Vraného n. Vlt., září 2018
Zdeněk září v září 2018, v pozadí Cukrák
z nadhledu, září 2018
ostaršení: páky a čelisti 1.generace od V.B., září 2019
montáž pák a čelistí, musel jsem vyměnit oblouky, páky měly menší průměr
šedá textilní omotávka Kolací
dobový košík
Zdeněk připraven k jízdě, září 2019
Tohle bylo jiné kafe než Eda.
Rozebráno a složeno (i několikrát) do šroubku, matičky a kuličky.
Jedná se o 1.generaci Favoritů, tento z r.1952 jehož jsem druhým majitelem.
Příběh:
Kolo zakoupeno v r.1952–3 z prvních výplat čerstvě dostudovaného pana Zdeňka. Jezdil na něm v okolí Kralup n. Vlt a také UL – Líska u České Kamenice, kde později stálo na půdě několik (desítek?) let. V 90.-tých letech prošlo kolo „omlazením“ a krátce na něm jezdila jeho mladší dcera.
Snažil jsem se přiblížit dobovému originálu, rám v původním laku, jednotlivé díly opraveny, seřízeny, některé postříbřeny, vyleštěny a hlavně sehnány a zakoupeny.Těch úplně původních bylo málo, viz.fota. Blatníky jsou však původní!
Motto:
Jeho renovací vzdávám hold prvnímu majiteli, po kterém se i kolo jmenuje.Letos uplynulo 14 let od jeho smrti.
Čerpáno:
Výstava „Fenomén Favorit“ v NTM, fotky a komentáře od pánů lahvac, mejla64, learita.
Také Wikipedie a Kola Štěrba.
Poděkování:
pozůstalým za přenechání rodinného dědictví – Favorita,
Pavlovi Z za kufr dílů, další součástky od Mrkve, Pavla S, Petrovi TSP za výplety, náby a postříbření, konzultace s P.K. a mému otci (také Zdeňkovi) za půjčení garáže, kde jsem mohl několik měsíců kolo sestavovat. Bez nich bych tak důkladnou renovaci nedokázal.
Budoucnost:
Plánuji ho udržovat v pojízdném stavu s ročním nájezdem do cca 200km. Výjezdy jen při slavnostních příležitostech a za příznivých povětrnostních podmínek.
(vloženo 10.9.18)
Značka | Favorit |
Model | Favorit 1952 |
Modelový rok | 1952 |
Velikost | 580mm |
Hmotnost | 11,9kg |
Rám | ocel |
Vidlice | ocelová |
Hlavové složení | Favorit |
Kliky | Favorit ocelové 170mm |
Středové složení | klínkový model |
Přesmykač | pákový Favorit |
Měnič | Union |
Řazení | Union |
Převodník | Favorit 49/46z |
Kazeta | Velamos 4-kol 24-22-20-16z |
Řetěz | ČZ 1/2 x 3/32, 108článků |
Náboj přední | Velamos 36děr s kovanými motýlky |
Náboj zadní | Velamos 36děr s kovanými motýlky |
Brzda přední | špalková duralová Favorit s vtlačeným f |
Brzda zadní | špalková duralová Favorit s vtlačeným f |
Brzdové páky | Favorit hliníkové 1.generace |
Ráfek přední | Favorit 18 x 622 |
Ráfek zadní | Favorit 18 x 622 |
Pedály | ČZ lodičky s klipsnami Juro a koženými řemínky |
Řídítka | duralová průměr 22mm, šířka 42cm s textilní omotávkou Kolací |
Představec | ocelový Favorit |
Sedlovka | Favorit |
Sedlo | kožené Favorit ´53 |
Pláště | Barum 32-622 |
Lea: zacni exkurzí, ochotně provádějí. Celé (mimo Ti) se to odehrává v jedné velké místnosti, na lakovani v ni maji budnik. Delaj do 17h tak je treba prijit driv, pak uz se v dilne nic nedeje. A pekne stare kousky v showroomu a ruzne po baraku.
Tak to vypadá spíše na galuskovou pumpičku.
Hroch – tyto videa kde se vaří rám mě fascinujou. To mazlení s ocelí a plamenem, pak s lakem a detaily na něm, to je něco na mě. Hned bych šel k Tommasini do učení.
Rozteč háčků na pumpičku 50cm.
11.9.18 16:08
hele, ale vidlici to má z Dogmy, ne?
Do cíle už chybí jen narovnání vidle a není to žádné drama. Pozor, tahem každé šavle extra, né mlácení palicí :). Jiná řídítka, tato jsou pozdější. Otočit řemínky v klipsnách. Celoocelová přední nába, tato je taktéž pozdější. Jiné brzdové páky, víme. Na místo chromových šroubků, či nýtům v jinak pěkném sedle, kožený řemínek.
Pochvala za nepropadnutí do deprese z poškrábaného laku a nedokonalém chromu na komponentech. A krásná, asi dutá sportovní osa.
Co té vidlí je ? Je to bláto, chce to jen ji položit na fošnu a pár x do ní bouchnout gumovou palicí; …rovnal jsem daleko horší.
Ale jo, proč né. Ty páky se příšerně shání, je zázrak že jsi dal do kupy řadící páčku a prehazku. Petikolecko Unionka nevezme.
Já tyhle Favoritky z padesátých nerad jezdím, trápení mám dost v práci:-) vyladit pružinovou prehazku snad ani nejde na 100%, joo taková Campa z šedesátých to už je jiný svezení.
Mam doma dva kousky z padesátých a k nim krabice s díly, ale nějak je né a né dorazit.
Ty háčky na pumpičku byli cca. 52 nebo 42cm od sebe?
To označení vem čert, je to prostě jeden ranných ročníků Favoritky a jako takový stojí za záchranu. Díky za to.
Díky mejlo64, až se budu motat kolem Zlína, rád bych se sešel.
O vidlici vím od začátku, ale neřešil jsem to. V jízdě nepociťuji nic nepříjemného, myslím, že ani nejsou velké „štafle“, lze bez držení. Letos najeto 98km i nějaké kopečky. Soustředil jsem se na přehazování, aby to jakž-takž fungovalo a šlo na tom trochu jet. 5-kolo nevzala, tak jsem použil na 4-kolo 24z. Dávali se pouze 20 nebo 21z.
Držáky na pumpu zřejmě odřízli někdy při „omlazování“ kolem roku 1991?
Páky taky vím, mám jen jednu.
Označení F11 jsem zaregistroval (na výstavě Fenomén Favorit) až od r.1956 viz. foto popisky vystavených kol. Dřívější modely byly označeny pouze rokem výroby. Asi to nemám dobře označeno.
No to už je jiný kafe. Ještě brzdové páky a je to. Škoda té kopnuté vidlice a držáků na pumpičku. Dobrá práce.
A pro znalce: je to F 11?
Já se přiznám , že nevím.
mat: zas fávo bez kopnutý vidlice, to ani není fávo :)
Všudenakole, ty jsi jeden z těch chytřejších, co? Asi moc nevíš, na co třeba Mejla a Vilém reagovali.
Aspoň tu vidlu mohl panáček narovnat ne?
10.9.18 15:22
Majitel provedl citlivou renovaci,což bych řekl že se mu podařilo,kritici si zřejmě představovali že nechá rám nakomaxitovat a komponenty pokovit milimetrovou vrstvou chromu.
Ty převodníky spíš vypadaj, že je mezi nima rozdíl tak jeden zub…