Scott Twinloc, nejlepší lockout
Letos jsem jezdil celý rok 32z, až teď jsem tam nahodil
Velmi silné ve sjezdech, na rozbitých rovinách je to taky obrovská výhoda oproti HT, do výjezdů ze sedla se musí zamykat, jinak docela houpe.
Můj první lehký karbonový full „moderní“ geometrie, docela dlouho jsem hledal správnou pozici a bojoval s nastavením posedu, tím jak je těžíště víc na zadním kole než u předchozího kola.
Zamykání jsem vyměnil za Scott Twinloc, který je o dost lepší než původní plastový Fox.
(vloženo 11.9.18)
Značka | Trek |
Model | Top Fuel 9.8 SL |
Modelový rok | 2017 |
Velikost | 19 |
Rám | Trek Top Fuel, karbon, spodní část zadní stavby hliník |
Vidlice | Fox SC32 Performance, zamykání Scott Twinloc |
Tlumič | Fox Float Performance, zamykání Scott Twinloc |
Hlavové složení | FSA |
Kliky | Sram X1 Carbon |
Středové složení | Sram |
Měnič | Sram XX1 |
Řazení | Sram XX1 |
Převodník | Absolute Black 36Z, offset 6mm |
Kazeta | Sram 1175 X1, 10-42 |
Řetěz | Sram 1110 |
Náboj přední | Bontrager, přímý výplet |
Náboj zadní | Bontrager, přímý výplet |
Brzda přední | Sram Level TLM |
Brzda zadní | Sram Level TLM |
Brzdové páky | Sram Level TLM |
Ráfek přední | Bontrager Kovee Pro Carbon |
Ráfek zadní | Bontrager Kovee Pro Carbon |
Dráty | 2-1,8-2 |
Pedály | Shimano XTR |
Řídítka | Bontrager Race Lite Carbon |
Představec | Bontrager Pro |
Sedlovka | Syntace P6 Hiflex Carbon |
Sedlo | Selle Italia SLR Carbon |
Pláště | Schwalbe Racing Ralph 2,25 a Specialized Renegade 1,95 |
12.12.18 14:08
Po dvou letech jsem trochu zmenil zivotni priority, nechavam misto fulla, zima a a silnicky jen jedno kolo a bude to XC HT.
Na vzhedu nezáleží, hlavní je jak se na tom jede a co to zvládne. No a uživatel jistě ví co mu vyhovuje.
honza: Ta sedlovka jen vypadá, musíš koukat na vytažení sedlovky od objímky, tim že to má takovej sloping a prodlouženou sedlovou trubku to vypadá jako hodně vytažený.
To sice muze byt pravda s tou ovladatelnosti… ale zase za cenu, ze budu muset mit takhle vytazenou sedlovku? Ja bych to na svym kole z estetickych duvodu nekousnul:))
Zabijacky s 36z!
Bovdenu si za jizdy nikdo nevsimne a funguje to, coz je hlavni.
Velikostne je docela rozdil v ovladatelnosti mezi 19–21, alespo pro me a to vozim sedlo na 19,5ce o 5cm vys nez Jonti
honzarb: EX jsem nezkousel, Remedy v 19 mi prislo male. Top Fuel v 21,5 mi uz prisel takovy neohrabany. Asi je to spis problem mych telesnych proporci, Blacky meri o neco min, ma o dost delsi nohy a jemu TF 19,5 sedi velmi. Ja bych chtel vetsi rozvor kol, delsi zadni stavdu a vetsi BB drop pri zachovani delky posedu.
jonti: ja mam EXe 29 a jestli se velikosti tohoto modelu daji +/- srovnat s Top Fuelem, tak bych se neodvazil tvrdit, ze 21.5 je na 195 cm a vyse… mam skoro 190 cm a 21,5 naprosto ideal. Pokud se tyhle dve kola nedaji porovnavat, povazuj muj prispevek za bezpredmetny:)
Ono s tím teleskopem je to otázka – hmotnostně je to tak 300g navíc, pořád si myslím, že tím že si snížíš sedlo i ve sjezdech kde to není nutně třeba můžeš jet pohodlněji a víc si odpočinout. Ale chápu že poruchovost a ****** se s instalací, navíc když máš twinloc, je dost proti.
S tím teleskopem s Tebou naprosto souhlasím. Taky mám fulla primárně na maratony a co si tak pamatuji, tak teleskopku bych využil maximálně na některých úsecích Sudet. Jinak bych ji vozil na většinu závodů zcela zbytečně.
Teleskop jsem zvažoval, ale kolo bylo primárně na závody, ČP XCO už nejezdím, na maratonech ani místních XC supertěžké sjezdy nejsou, nezrychlilo by mě to asi nikde, bylo by to těžší a potenciálně poruchovější. A taky jsem se prostě nedokopal k tomu ho koupit a řešit montáž vedení rámem v servisu.
Na výlety a plné využití schopností kola bych ho ale určitě bral.
Opticky ta velikost vypadá divně, toto je 19,5 a další velikost je až 21,5, a to už je spíš na 195cm a víc. Se 400 mm sedlovkou mi zbývají asi 4 cm k rysce.
Pěkný, tohle má kámoš a už sem mu to vočumoval. Ale souhlas, ta točka k tlumáku, to se klukům v Treku nějak úplně nepodařilo doinženýrovat, to je takovým tím stylem: „tyvole oni nám poslali tlumák s gáblem, co teď…? Uhni a podrž mi pivo, to pude ;-)“. Jinak teda skok z 32 na 36t mi teda přijde brutal, ale asi máš nohy jako Bolt ;-)
Určitě je to pecka kolo, ale vzhledově se mi nelíbí, ten bowden k tlumiči je ultrapeklo. Eagle by tomu slušel daleko víc, nebo pak upgrade na nový XTR. Absenci teleskopu na jednu stranu chápu, ale myslím že dneska už převažují výhody nad nevýhodama.
pěknej stealth :)
jo, je vidět, že změna cenové politiky Treku z loňskýho roku prodejům evidentně prospěla, poslední dobou se tu s Fuelama roztrhl pytel, takže jen houšť a větší kapky.. :-)
A jako obvykle si neodpustím – auditko pro celopéra od Treku zde :
12.9.18 08:02
Nadhernej cernousek… Jinak poznamka k locku… Jagwire prodava sadu bowdenu a lanka, ktere ma min dratku a je daleko pruznejsi, dokazes pak udelat mensi oko… Sam to pouzivam na teleskop a nemuzu si to vynachvalit.
Chybi tomu teleskop!
Jak jsem videl nahled, hned mi bylo jasne koho asi bude. V topu! Pojedes i nedelni transbrody?
milan.v a Lachtis: většinu sezóny jsem letos vozil 32z, jen teď jsem před Pražskou 50 nahodil 36z. Taky by to mělo míň houpat, když je převodník blíž k spodnímu čepu.
Super černák…taky jsem měl Top Fuela ve výběru. Nakonec jsem vzal španělku… Tak Ať slouží ;)
36×42, smekám, mě by to na delších výjezdech popravilo…
Spzd Renegade vozím teď vzadu také.
Kolo super, top fuel je fajn bike. Jj stavba je houpavejsi, dual lock od dt swiss mi prijde lepsi, ale souhlas, ze fox lock je hrozny. Na bowden kasli, hlavne, ze to funguje. Jinak slusne prevody, musis mit silu do kopcu. Davam 5*
Vedení bovdenu jsem měl předělané na horní trubku a rovnou ke tlumiči, funguje to líp, je tam nižší tření, ale vypadá to blbě. Nejvíc se mi líbilo co jsem viděl na natu vedení přímo z rámu zespoda k tlumiči, ale chce to otočit vedení bovdenu na zamykání ke tlumiči a hodně flexibilní bovden jako Nokon, kvůli tý změně na tlumiči jsem se k tomu nedostal.